- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (292 opinie)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (140 opinii)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (156 opinii)
- 4 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (286 opinii)
- 5 Budują nowy ruch miejski (51 opinii)
- 6 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (159 opinii)
Odmienione SKM-ki ruszają w trasę
Nowe-stare pociągi nabrały futurystycznego, opływowego kształtu. Mają być wygodniejsze i przede wszystkim bezpieczniejsze. Niemożliwe będzie otwarcie drzwi w trakcie jazdy, w wagonach zamontowano monitoring. Napęd oporowy zmieniono na impulsowy, dzięki czemu wzrośnie prędkość pociągu.
Radykalnej zmianie uległo wnętrze pojazdów. Zniknęły tak zwane przepierzenia, dzięki czemu wagon stanowi jedną przestrzeń. Fotele nie będą już zamontowane na nogach, tylko burtach - ten zabieg ma służyć łatwiejszemu utrzymaniu czystości. Wagony wyposażone są również w toaletę próżniową, przystosowaną dla osób niepełnosprawnych.
Komfort podróżnych z pewnością podniosą również zamontowane wyświetlacze i lektor, które poinformują do jakiej stacji zbliża się pociąg.
Lepiej w pracy będą mieli również maszyniści. Ich kabiny są teraz przestronniejsze i zaopatrzone w klimatyzację.
Koszt renowacji składów wyniósł ok. 18 milionów złotych, z czego 5 milionów dołożyła Unia Europejska. Do roku 2012 ma być zmodernizowanych 35 składów istniejących, oraz pojawią się 25 zupełnie nowe pociągi.
- Mam nadzieję, że przed Euro 2012 będziemy dysponować już zupełnie nową Szybką Koleją Miejską - powiedział jej prezes Andrzej Osipów
Opinie (110) 6 zablokowanych
-
2007-10-27 10:11
--lifting trupa!--hihi
--dobre i to!..ze cos remontują!--TYLKO NA BOGA!--panowie z skm!==NIE OGRZEWAJCIE TYCH WAGONóW jesienią i zimą!-==smród i upał jak w saunie!--POZDRAWIAM podróznych na trasie==sopot-gda-wrzeszcz!--WIęCEJ UśMIECHU!
- 0 0
-
2007-10-27 10:26
Wszystko git..
Podobaja mi sie te nowe pociagi i wcale nie jestesmy jedyni bo np. w sztokholmie pare lat temu tez odnowili stare pociagi Tylko te koloryyy czemu nie moga byc bialo zielone??
- 0 0
-
2007-10-27 10:55
A po co w ogóle ta toaleta próżniowa skoro (1)
na trasie SKM nie wolno z nich korzystać.
Lepiej by na peronach TOITOI-e ustawili,
bo jak kogoś przyciśnie to te nowiutkie
wagony zapaskudzi.- 0 0
-
2007-10-28 14:09
Weź się chłopie zastanów lepiej. Dlaczego w zwykłych SKMkach nie można korzystać z toalet? Podpowiem - żebyś nie n****ł na tory w środku miasta. A teraz poszukaj sobie w Google co to jest toaleta próżniowa i jak działa bo najwyraźniej nie wiesz.
- 0 0
-
2007-10-27 11:13
W bardzo dawnych czasach...
...(lata 60-te) po torach podmiejskich w Warszawie jezdzily przedwojenne jeszcze sklady firmy Lillpop Rau & Loewenstein. Byly - jakie byly, ale gorowaly nad wszytskimi pozniejszymi tym, ze mialy po trzy pary drzwi w kazdym czlonie jednostki. Wsiadanie i wysiadanie z wagonu trwalo o polowe krocej, bo i do wyjscia bylo blizej i drzwi o 50% wiecej.
- 0 0
-
2007-10-27 11:19
Fajnie
SKM-ki zmodernizowane. Trzeba jeszcze zmodernizować podróżujących i będzie dobrze.
- 0 0
-
2007-10-27 11:28
OPŁYWOWY KSZTAŁT...
DOBRE SOBIE, NA ZACHODZIE 30 LAT TEMU...
- 0 0
-
2007-10-27 11:44
Do rebiechowa tez tylko z gdyni bo sa juz tam tory....
- 0 0
-
2007-10-27 11:49
a z Gdanska czy Wrzeszcza do rebiechowa najlepsza bylaby kolejka linowa. nad ulica a nie nowe szyny do kradziezy
- 0 0
-
2007-10-27 11:52
SKM-sa nowymi czy tylko odmalowanymi z klimatyzacja dla .....
Ludzie czy wy kiedykolwiek mieliscie problem z poruszaniem sie.Z wsiadaniem i wysiadaniem z obrzydliwych IKARUSOW itd.Tak samo dzieje sie z waszymi przemalowanymi wagonami.A te stare WAGONY KTORE MIALY NORMALNy STOPIEN -gdzie jezdza po Warszawie.Popatrzcie na ten stopien -STOPNIE na ktore trzeba wejsc a dopiero pozniej dostac sie do WAGONU.Jak wsiasc do tego CCUDA z KULA przy nodze .ZACZNIJCIE WRESZCIE MYSLEC GLOWA a nie JAJAMI.Przepraszam
- 0 0
-
2007-10-27 12:18
miło
ale powinni sie wreszcie dogadac z mzk, bo w porownaniu z łodzią czy warszawą bilety w trójmieście są strasznie drogie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.