- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (108 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (180 opinii)
- 3 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (63 opinie)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (261 opinii)
- 5 Dwóch 29-latków z narkotykami (86 opinii)
- 6 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (418 opinii)
Odmienione SKM-ki ruszają w trasę
Nowe-stare pociągi nabrały futurystycznego, opływowego kształtu. Mają być wygodniejsze i przede wszystkim bezpieczniejsze. Niemożliwe będzie otwarcie drzwi w trakcie jazdy, w wagonach zamontowano monitoring. Napęd oporowy zmieniono na impulsowy, dzięki czemu wzrośnie prędkość pociągu.
Radykalnej zmianie uległo wnętrze pojazdów. Zniknęły tak zwane przepierzenia, dzięki czemu wagon stanowi jedną przestrzeń. Fotele nie będą już zamontowane na nogach, tylko burtach - ten zabieg ma służyć łatwiejszemu utrzymaniu czystości. Wagony wyposażone są również w toaletę próżniową, przystosowaną dla osób niepełnosprawnych.
Komfort podróżnych z pewnością podniosą również zamontowane wyświetlacze i lektor, które poinformują do jakiej stacji zbliża się pociąg.
Lepiej w pracy będą mieli również maszyniści. Ich kabiny są teraz przestronniejsze i zaopatrzone w klimatyzację.
Koszt renowacji składów wyniósł ok. 18 milionów złotych, z czego 5 milionów dołożyła Unia Europejska. Do roku 2012 ma być zmodernizowanych 35 składów istniejących, oraz pojawią się 25 zupełnie nowe pociągi.
- Mam nadzieję, że przed Euro 2012 będziemy dysponować już zupełnie nową Szybką Koleją Miejską - powiedział jej prezes Andrzej Osipów
Opinie (110) 6 zablokowanych
-
2007-10-27 15:57
Wszystko ładnie pięknie
Szkoda tylko, że SKM cały czas inwestuje w zespoły EN57, które nie były produkowane z myślą o kolei miejskiej, ale regionalnej. Mimo coraz bogatszych modernizacji, niezmienna pozostaje ilość drzwi oraz siedzeń. SKM posiada także składy EW58, które posiadają więcej drzwi (nie 12 a 18 na zespół), jednak są one bliskie śmierci technicznej a o remoncie nie słychać. Bawi mnie hurraoptymistyczny, pełen propagandy sukcesu artykuł, jeszcze zabawniejsze są komentarze osób twierdzących, że odległość od krawędzi peronu jest mniejsza niż w niezmodernizowanych jednostkach :-) Ciekawe są też słowa Pana Prezesa SKM, które przeczą temu co napisane jest w we wcześniejszym akapicie.
- 1 0
-
2007-10-27 16:03
Szkoda, że gdańsk ma inne zdanie w spr. skm metropolitalnej
miło by było przejechac sie na lotnisko (jedno czy drugie) takim "składem", a tak to mamy "swojaków" z TAXI
- 0 0
-
2007-10-27 16:42
szkoda ,ze perony sa takie brzydkie..
- 0 0
-
2007-10-27 18:12
Wszystko fajnie i sexi ale...
może by tak dłuższe kolejki puszczać w niektórych godzinach? Czasami jadąc do gdyni około np. 11.00 ludzie tłoczą się jak szproty w puszcze albo bydło w wagonach bydlęcych.
- 0 0
-
2007-10-27 18:58
nowe kolejki
byłem pierwszy który w nowej-starej SKM-ce obalł browar i wypalił fajkę, kamery nie utrudniały.
- 0 0
-
2007-10-27 19:33
3 dni
po 3 dniach i tak bedą wyglądały jak zajechane
- 0 0
-
2007-10-27 20:19
Nom...
Jak dla mnie godne te skm'ki nowe.
Tylko znając coponiektórych to do E2012 nie będą się różnić niczym od tych starych.- 0 0
-
2007-10-27 20:22
18 milionów??
za takie pieniądze można kupić 20(!) nowiutkich autobusów niskopodłogowych!
http://www.zkm.pl/visualsys/indexht.php?index=323
Rozumiem, żeby kupili NOWY pociąg, ale odmalowanie kolejki i wsadzenie kilku kamerek w TAKIEJ cenie??- 0 0
-
2007-10-27 20:23
Do Ha ha
Jestes wyrzutkiem spoleczenstwa.Tyle
- 0 0
-
2007-10-27 20:46
I po co zmieniać skoro bydło zniszczy?
j.w.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.