- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (117 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (105 opinii)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (61 opinii)
- 4 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (354 opinie)
- 5 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (124 opinie)
- 6 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (316 opinii)
Odmienione SKM-ki ruszają w trasę
Nowe-stare pociągi nabrały futurystycznego, opływowego kształtu. Mają być wygodniejsze i przede wszystkim bezpieczniejsze. Niemożliwe będzie otwarcie drzwi w trakcie jazdy, w wagonach zamontowano monitoring. Napęd oporowy zmieniono na impulsowy, dzięki czemu wzrośnie prędkość pociągu.
Radykalnej zmianie uległo wnętrze pojazdów. Zniknęły tak zwane przepierzenia, dzięki czemu wagon stanowi jedną przestrzeń. Fotele nie będą już zamontowane na nogach, tylko burtach - ten zabieg ma służyć łatwiejszemu utrzymaniu czystości. Wagony wyposażone są również w toaletę próżniową, przystosowaną dla osób niepełnosprawnych.
Komfort podróżnych z pewnością podniosą również zamontowane wyświetlacze i lektor, które poinformują do jakiej stacji zbliża się pociąg.
Lepiej w pracy będą mieli również maszyniści. Ich kabiny są teraz przestronniejsze i zaopatrzone w klimatyzację.
Koszt renowacji składów wyniósł ok. 18 milionów złotych, z czego 5 milionów dołożyła Unia Europejska. Do roku 2012 ma być zmodernizowanych 35 składów istniejących, oraz pojawią się 25 zupełnie nowe pociągi.
- Mam nadzieję, że przed Euro 2012 będziemy dysponować już zupełnie nową Szybką Koleją Miejską - powiedział jej prezes Andrzej Osipów
Opinie (110) 6 zablokowanych
-
2007-10-27 20:55
Nie powinienem narzekać ale stylistycznie to dno i taki sam syf.
Fajnie że sie coś zmienia na lepsze ale kto dostał w łapę i ile? Żeby remontować te stare próchna na nowe. Na te przetłoczenia z PRL u to już patrzeć nie mogę. Chce nowych ładnych składów
Ile więcej kosztuje nowy skład albo samo całe nadwozie?- 0 0
-
2007-10-27 20:56
I CO Z TEGO?
Co z tego, skoro bardzo szybko jakieś szczeniaki oszpecą je sprayami? Albo porysują szyby i siedzenia? Może wreszcie SKM zatrudni nie tylko kontrolerów biletowych, ale i ochronę składów?
- 0 0
-
2007-10-27 21:15
A czemu nie bialo-zielone?
- 0 0
-
2007-10-27 21:16
Ciekawe na
jakiej trasie bedą kursować?Pewnie tylko Gdańsk Chylonia,a do Wejherowa trzeba będzie się wlec nadal.
- 0 0
-
2007-10-27 21:22
wszystko pieknie ALE
ale denerwuja mnie te odtepy miedzy peronem a kolejka to jest dopiero niebezpieczenstwo!
- 1 0
-
2007-10-27 23:14
Ja najbardziej lubiłem te stare pomarańczowe SKM ki
To co widać to jakieś popłuczyny gównianych żółtych syfów. Jak byłem dzieckiem i jeździłem z rodzicami SKMką to zawsze musieliśmy czekać na tą pomarańczową.
Po pierwsze miała z*******y design
nie maiła tych gównianych przedsionków, miała z****iście fajne fotele, extra pachniała i wydawała lepszy dźwięk w czasie jazdy od tych żółtych syfów
Jeżdziłem czasami do Rumii i tam na bocznicy w Cisowej stały takie fajne pomarańczowe składy.
Uwielbiałem je oglądać, właściwie gdybym mógł to bym w nich zamieszkał
Ale to było dawno gdzieś tak 15-20 lat temu
Żółte nadal jeżdżą a pomarańczowych jak na lekarstwo i co najgorsze - zmienili w nich krzesła na plastikowe - a te w skaju tak fajnie pachniały...- 0 0
-
2007-10-27 23:29
pamietacie stare kolejki?
a ja pamietam jak jezdzily stare poniemieckie wagony to z peronu do kolejki wchodzilo sie jak po stole - minimalna przerwa moznabylo wjechac na wrotkach! dzisiaj na kazdej stacji jest inaczej
- 1 0
-
2007-10-27 23:37
nowych będą tylko 4 składy, jak tak się wam nie podobają, to jeździjcie starymi
- 0 0
-
2007-10-28 00:54
do niezadowolonych
popatrzcie czasem w lustro ludzie. tacy jesteście piękni i wspaniali? super esencje ekstra specjalności? czy to co widać w lustrze usprawiedliwia WASZE WYMAGANIA? pępkowie świata, nabzdyczeni wiecznie i z byle powodu. otrzeźwienia trochę, a jak nie, to nie wiem..rzućcie się w g*wno, albo co..
- 0 0
-
2007-10-28 02:12
...
Właśnie.Dbajcie matoły o to co macie.W Polsce prawie w ogóle nie kupuje się owych zestawów trakcyjnych a to dlatego że polskie konstrukcje są albo od niedawna w produkcji i są niedoskonałe zaś zachodnie są horrendalnie drogie.Nowy zespół trakcyjny kosztuje tyle co gruntowna modernizacja kilku EN57.Poza tym to sprawdzona konstrukcja nie to co warszawskie futurystycznie wyglądające ale będące mechaniczną kontynuacją 57- 14WE które tak świetnie działały że tamtejsza SKM musiała pożyczać EN57 z Trójmiasta.Nasza SKM ładuje masę pieniędzy w naprawy rewizyjne,remonty(teraz się robi EN57 1052 a lada moment naprawa główna egzemplarza nr 1462-ogłosili przetarg,1115 po rewizji) a tylko od samych pasażerów zależy jak będzie wyglądał pociąg po miesiącu czy dwóch normalnej eksploatacji,naturalne zużycie to nie to samo co dewastacje.Taka jest prawda.Marudzicie na dziurę pomiędzy pociągiem a peronem.Perony są różne.Jedne zbudowano w 1950 inne w 1970.W Gdyni Cisowej w 1997.Powoli wszystkie są przebudowywane i problem znika.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.