Fakty i opinie

Odważna witryna (po raz kolejny) w delikatesach przy Świętojańskiej

Witryna sklepu Dwunastka przy ul. Świętojańskiej w Gdyni po raz kolejny ma przypominać o tym, że jazda samochodem po alkoholu może mieć tragiczne konsekwencje. Tym razem pojawił się na niej kolaż zdjęć z wypadków, a za szybą znalazły się klepsydry z imionami ofiar śmiertelnych zdarzeń spowodowanych przez pijanych kierowców.



Na witrynie zwracać uwagę mają klepsydry z prawdziwymi imionami ofiar wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców.
Na witrynie zwracać uwagę mają klepsydry z prawdziwymi imionami ofiar wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców. mat. prasowe
Wcześniej spore poruszenie wywołał sufit z tzw. dioramą przedstawiającą kilka chwil po wypadku samochodowym z udziałem matki i dziecka.
Wcześniej spore poruszenie wywołał sufit z tzw. dioramą przedstawiającą kilka chwil po wypadku samochodowym z udziałem matki i dziecka. mat. prasowe

Czy podoba ci się pomysł z witryną i klepsydrami ofiar na szybie?

tak, daje do myślenia nie tylko kierowcom 72%
jest niezły, choć nie wiem, czy przyniesie skutek 17%
nie, całość służy tylko szokowaniu i promocji sklepu 11%
zakończona Łącznie głosów: 2719
Po raz pierwszy o sklepie głośno zrobiło się w kwietniu 2013 roku. Właściciel sklepu postanowił w nietypowy sposób przestrzec kupujących, by nie zasiadali za kierownicą nawet po niewielkiej ilości alkoholu.

Na suficie sklepu znalazła się tzw. diorama - z zainscenizowanym wypadkiem drogowym, a na nim oryginalny czarny kabriolet i dziecko płaczące nad zwłokami rodzica, a temat podchwyciły nawet media ogólnopolskie.

- Kilka lat temu ledwo uszedłem z życiem z poważnego zdarzenia, które spowodował pijany uczestnik ruchu. Traf chciał, że byłem już wtedy właścicielem sieci sklepów spożywczych. Uznałem, że żadna wywieszka, a tylko sugestywny obraz pozwoli uzmysłowić moim klientom, jak niebezpieczne jest prowadzenie po alkoholu - mówił wtedy Adam Czarnecki, właściciel sklepu z Gdyni.

Zaprosił też do akcji kabarety. Jako pierwsi za ladą stanęli członkowie kabaretu Limo, przypominający w zabawny sposób, że jazda po alkoholu nie jest dobrym pomysłem i do tego bezwzględnego zakazu trzeba się stosować.

W sierpniu 2013 roku Czarnecki po raz kolejny zaskoczył, umieszczając w witrynie zdjęcia historycznej Gdyni, które można było oglądać przez kilka tygodni. Teraz chce ponownie przestrzegać kierowców.

- Żywimy przekonanie, że udział w naszej akcji przyczyni się do zwiększenia świadomości i pozwoli w przyszłości zadbać na drodze tak o siebie, jak również innych uczestników ruchu. Zainspirowani ostatnimi wydarzeniami na drodze, m.in. pijanym kierowcą, który zabił kobietę w ciąży i jej męża pod Wejherowem postanowiłem zrobić nową witrynę w naszym sklepie - tłumaczy Czarnecki.

Pojawiły się na niej m.in. zdjęcia z wypadków oraz puste butelki po różnego rodzaju trunkach. Centralne miejsce zajmują klepsydry z prawdziwymi imionami ofiar na monitorze. Znowu za ladą staną kabareciarze. W niedzielę o zakazie jazdy po alkoholu będzie przypominał lubelski kabaret Smile.

- Misja tej nietypowej akcji wciąż pozostaje ta sama: skutecznie przekonać klientów sklepu, że spożywanie alkoholu i prowadzenie pojazdów to wyjątkowo nieudana, niebezpieczna, głupia, bezsensowna, nieodpowiedzialna, ryzykowna oraz samolubna kombinacja - dodaje Czarnecki.

Zobacz, jak w zeszłym roku kabaret Limo poradził sobie za ladą sklepową.

Opinie (174) ponad 20 zablokowanych

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.