Fakty i opinie

stat

Odważna witryna (po raz kolejny) w delikatesach przy Świętojańskiej

Witryna sklepu Dwunastka przy ul. Świętojańskiej w Gdyni po raz kolejny ma przypominać o tym, że jazda samochodem po alkoholu może mieć tragiczne konsekwencje. Tym razem pojawił się na niej kolaż zdjęć z wypadków, a za szybą znalazły się klepsydry z imionami ofiar śmiertelnych zdarzeń spowodowanych przez pijanych kierowców.



Na witrynie zwracać uwagę mają klepsydry z prawdziwymi imionami ofiar wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców.
Na witrynie zwracać uwagę mają klepsydry z prawdziwymi imionami ofiar wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców. mat. prasowe
Wcześniej spore poruszenie wywołał sufit z tzw. dioramą przedstawiającą kilka chwil po wypadku samochodowym z udziałem matki i dziecka.
Wcześniej spore poruszenie wywołał sufit z tzw. dioramą przedstawiającą kilka chwil po wypadku samochodowym z udziałem matki i dziecka. mat. prasowe

Czy podoba ci się pomysł z witryną i klepsydrami ofiar na szybie?

tak, daje do myślenia nie tylko kierowcom 72%
jest niezły, choć nie wiem, czy przyniesie skutek 17%
nie, całość służy tylko szokowaniu i promocji sklepu 11%
zakończona Łącznie głosów: 2719
Po raz pierwszy o sklepie głośno zrobiło się w kwietniu 2013 roku. Właściciel sklepu postanowił w nietypowy sposób przestrzec kupujących, by nie zasiadali za kierownicą nawet po niewielkiej ilości alkoholu.

Na suficie sklepu znalazła się tzw. diorama - z zainscenizowanym wypadkiem drogowym, a na nim oryginalny czarny kabriolet i dziecko płaczące nad zwłokami rodzica, a temat podchwyciły nawet media ogólnopolskie.

- Kilka lat temu ledwo uszedłem z życiem z poważnego zdarzenia, które spowodował pijany uczestnik ruchu. Traf chciał, że byłem już wtedy właścicielem sieci sklepów spożywczych. Uznałem, że żadna wywieszka, a tylko sugestywny obraz pozwoli uzmysłowić moim klientom, jak niebezpieczne jest prowadzenie po alkoholu - mówił wtedy Adam Czarnecki, właściciel sklepu z Gdyni.

Zaprosił też do akcji kabarety. Jako pierwsi za ladą stanęli członkowie kabaretu Limo, przypominający w zabawny sposób, że jazda po alkoholu nie jest dobrym pomysłem i do tego bezwzględnego zakazu trzeba się stosować.

W sierpniu 2013 roku Czarnecki po raz kolejny zaskoczył, umieszczając w witrynie zdjęcia historycznej Gdyni, które można było oglądać przez kilka tygodni. Teraz chce ponownie przestrzegać kierowców.

- Żywimy przekonanie, że udział w naszej akcji przyczyni się do zwiększenia świadomości i pozwoli w przyszłości zadbać na drodze tak o siebie, jak również innych uczestników ruchu. Zainspirowani ostatnimi wydarzeniami na drodze, m.in. pijanym kierowcą, który zabił kobietę w ciąży i jej męża pod Wejherowem postanowiłem zrobić nową witrynę w naszym sklepie - tłumaczy Czarnecki.

Pojawiły się na niej m.in. zdjęcia z wypadków oraz puste butelki po różnego rodzaju trunkach. Centralne miejsce zajmują klepsydry z prawdziwymi imionami ofiar na monitorze. Znowu za ladą staną kabareciarze. W niedzielę o zakazie jazdy po alkoholu będzie przypominał lubelski kabaret Smile.

- Misja tej nietypowej akcji wciąż pozostaje ta sama: skutecznie przekonać klientów sklepu, że spożywanie alkoholu i prowadzenie pojazdów to wyjątkowo nieudana, niebezpieczna, głupia, bezsensowna, nieodpowiedzialna, ryzykowna oraz samolubna kombinacja - dodaje Czarnecki.

Zobacz, jak w zeszłym roku kabaret Limo poradził sobie za ladą sklepową.

Opinie (174) ponad 20 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.