• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odważna witryna (po raz kolejny) w delikatesach przy Świętojańskiej

Patsz
20 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Witryna sklepu Dwunastka przy ul. Świętojańskiej w Gdyni po raz kolejny ma przypominać o tym, że jazda samochodem po alkoholu może mieć tragiczne konsekwencje. Tym razem pojawił się na niej kolaż zdjęć z wypadków, a za szybą znalazły się klepsydry z imionami ofiar śmiertelnych zdarzeń spowodowanych przez pijanych kierowców.



Na witrynie zwracać uwagę mają klepsydry z prawdziwymi imionami ofiar wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców. Na witrynie zwracać uwagę mają klepsydry z prawdziwymi imionami ofiar wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców.
Wcześniej spore poruszenie wywołał sufit z tzw. dioramą przedstawiającą kilka chwil po wypadku samochodowym z udziałem matki i dziecka. Wcześniej spore poruszenie wywołał sufit z tzw. dioramą przedstawiającą kilka chwil po wypadku samochodowym z udziałem matki i dziecka.

Czy podoba ci się pomysł z witryną i klepsydrami ofiar na szybie?

Po raz pierwszy o sklepie głośno zrobiło się w kwietniu 2013 roku. Właściciel sklepu postanowił w nietypowy sposób przestrzec kupujących, by nie zasiadali za kierownicą nawet po niewielkiej ilości alkoholu.

Na suficie sklepu znalazła się tzw. diorama - z zainscenizowanym wypadkiem drogowym, a na nim oryginalny czarny kabriolet i dziecko płaczące nad zwłokami rodzica, a temat podchwyciły nawet media ogólnopolskie.

- Kilka lat temu ledwo uszedłem z życiem z poważnego zdarzenia, które spowodował pijany uczestnik ruchu. Traf chciał, że byłem już wtedy właścicielem sieci sklepów spożywczych. Uznałem, że żadna wywieszka, a tylko sugestywny obraz pozwoli uzmysłowić moim klientom, jak niebezpieczne jest prowadzenie po alkoholu - mówił wtedy Adam Czarnecki, właściciel sklepu z Gdyni.

Zaprosił też do akcji kabarety. Jako pierwsi za ladą stanęli członkowie kabaretu Limo, przypominający w zabawny sposób, że jazda po alkoholu nie jest dobrym pomysłem i do tego bezwzględnego zakazu trzeba się stosować.

W sierpniu 2013 roku Czarnecki po raz kolejny zaskoczył, umieszczając w witrynie zdjęcia historycznej Gdyni, które można było oglądać przez kilka tygodni. Teraz chce ponownie przestrzegać kierowców.

- Żywimy przekonanie, że udział w naszej akcji przyczyni się do zwiększenia świadomości i pozwoli w przyszłości zadbać na drodze tak o siebie, jak również innych uczestników ruchu. Zainspirowani ostatnimi wydarzeniami na drodze, m.in. pijanym kierowcą, który zabił kobietę w ciąży i jej męża pod Wejherowem postanowiłem zrobić nową witrynę w naszym sklepie - tłumaczy Czarnecki.

Pojawiły się na niej m.in. zdjęcia z wypadków oraz puste butelki po różnego rodzaju trunkach. Centralne miejsce zajmują klepsydry z prawdziwymi imionami ofiar na monitorze. Znowu za ladą staną kabareciarze. W niedzielę o zakazie jazdy po alkoholu będzie przypominał lubelski kabaret Smile.

- Misja tej nietypowej akcji wciąż pozostaje ta sama: skutecznie przekonać klientów sklepu, że spożywanie alkoholu i prowadzenie pojazdów to wyjątkowo nieudana, niebezpieczna, głupia, bezsensowna, nieodpowiedzialna, ryzykowna oraz samolubna kombinacja - dodaje Czarnecki.

Zobacz, jak w zeszłym roku kabaret Limo poradził sobie za ladą sklepową.

Patsz

Wydarzenia

Kabaret Smile & Kacper Ruciński

pokaz

Miejsca

Opinie (174) ponad 20 zablokowanych

  • grunt to fantazja

    Podoba mi się nieszablonowe podejście do sprawy. Pan adam mógł nic nie robić, zrobić to byle jak, ale wyraźnie sie postarał. Ma swoje powody. To jego sklep, więc nie musiał się nikogo pytać o zdanie. Dobrze, że nie popadł w wizerunkowy lęk typu "ojej, a jak tak zrobię, to co ludzie powiedzą?".

    • 1 1

  • Nigdzie na świecie także w Polsce nie ma społecznego przyzwolenia na jazdę po pijanemu . Myślący ludzie zawsze będą za surowym traktowaniu pijanych morderców w aucie, za dożywotnim odbieraniu prawa jazdy itd. Ale żeby to zmienić nie wystarczy nasz sprzeciw . Potrzebne są zmiany w prawie i jego egzekwowaniu , Niestety nie ma komu to robić bo nasi POLITYCY zamiast zając się sprawami najważniejszymi dyskutują o "d*pIE MARYNI " !!! Takie mamy prawo - jakich rządzących w kraju . Do d...y.

    • 0 1

  • szok

    Tylko szok moze odsunac pijanych idiotow od siadania za kierownica, wystawa rewelacyjna

    • 1 1

  • ....

    Fakt,reklama robi wrazenie nie powiem...popieram w 100%....ale prawda jest calkowicie inna...dlugi sa...kasy na towar nie ma...wiec pach...trzeba cos znowu wymyslec...."tonący brzytwy sie chwyta"
    Proponuje zmiany zaczac od Swojej osoby i od kierownictwa sklepu a pozniej najwyzej wyplynac na "głebokie wody"....

    • 1 4

  • ponadto jaki to przedsiębiorca ?

    • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane