• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odwiedzamy budowę S7. Gotowa konstrukcja nośna mostu na Wiśle

Maciej Naskręt
28 maja 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Na budowie drogi ekspresowej S7 z Gdańska do Elbląga zakończono realizację konstrukcji nośnej mostu na Wiśle. Teraz rozpoczną się tam prace wykończeniowe. 40-kilometrowa trasa ma być gotowa jesienią tego roku.



Czy oddanie drogi S7 ułatwi Ci podróże?

W poniedziałek zakończył się proces betonowania mostu w Kiezmarku - wykonywania konstrukcji nośnej obiektu. To oznacza zakończenie najtrudniejszego etapu prac na tym obiekcie. Przy tej okazji budowlańcy mogą również świętować. Ostatnie betonowanie obiektu znaczy tyle samo, co ulokowanie wiechy na budynku. Na wieczór na budowie zaplanowano małe uroczystości dla pracowników.

Ok. 140 tys. ton - tyle ważyć będzie most w Kiezmarku, który powstaje w ramach budowy drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga. By wykonać obiekt, prawie 5 tys. ciężarówek musiało dowieźć gotowy beton. Było to możliwe dzięki wybudowaniu w pobliżu budowanego mostu mieszalni kruszyw.

- Nowy most zostanie oddany do ruchu pod koniec kontraktu - w październiku 2018 r. - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowany wciąż obiekt ma 12 przęseł prawie 1000 m długości. Natomiast istniejący most na rzece Wiśle w Kiezmarku, po którym poruszają się obecnie kierowcy, zostanie przeznaczony do potrzeb ruchu lokalnego.

Nowa trasa w Kiezmarku pobiegnie nowym śladem. Istniejący most będzie obsługiwał ruch lokalny. Nowa trasa w Kiezmarku pobiegnie nowym śladem. Istniejący most będzie obsługiwał ruch lokalny.

Szybciej pojedziemy w czerwcu



Dobre wieści dla tych, którzy zamierzają latem pojechać przez Żuławy z lub do Trójmiasta. W czerwcu wykonawca powinien udostępnić kierowcom ok. 7 km odcinek ekspresówki - od końca obwodnicy południowej w Koszwałach do mostu w Kiezmarku. Dzięki temu będzie można zaoszczędzić nawet 10 minut.

To poprawi płynność i bezpieczeństwo ruchu na tej trasie do czasu uruchomienia w całości drogi ekspresowej S7 między Trójmiastem a Elblągiem.

Zakres prowadzonych prac. Zakres prowadzonych prac.

W 25 minut z Trójmiasta do Elbląga



Trwająca od 2015 roku budowa drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga została podzielona na dwa odcinki, z których każdy liczy po ok. 20 km. Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Pierwszy odcinek - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - buduje czeska firma Metrostav, która dostanie za to 1,335 mld zł (netto), czyli ok. 66 mln zł za kilometr. Kolejny odcinek budowany przez Budimex, zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim, a kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewa na 1,281 mld zł (netto), co daje 64 mln zł za kilometr.

Wysokie koszty budowy wynikają z trudnych warunków geologicznych na Żuławach, bowiem droga przebiegać będzie po gruntach podmokłych, które trzeba wzmacniać, a miejscami budować estakady.

Inwestycja ma być gotowa jesienią tego roku, ale pojawiają się sygnały, że może nastąpić to szybciej. Ciekawostką jest fakt, że dla generalnych wykonawców pracuje ok. pół tysiąca firm oferujących usługi, dostawy i prace budowlane.

Miejsca

Opinie (157) 4 zablokowane

  • 100 lat za murzynami

    bez systemu jow-ów trzeba bylo czekac 15lat, murzyni to maja dlaczego polacy nie moga? chce wam sie czekac na to wszzystko tak bardzooooo dlugo? na emeryturki nie zdazymy niestetyyyy beda za niskie, zmiencie ten system TAK dla Normalnosci, Tak dla JOW!, dziekuje

    • 0 0

  • No i nie pojechaliśmy w czerwcu..

    10.07.2018

    • 1 0

  • fragment s7

    w czerwcu miał być udostępniony fragment nowo budowanej trasy s7 do mostu na Wiśle, jak dotąd nie zostało to zrobione, a może dziennikarze powinni drążyć ten temat - było obiecane i co?

    • 2 0

  • S7 - nie dla rowerzystów i pieszych !

    Super-anci- pojęcia nie macie o czym piszecie, poza tym nie czytacie dokładnie. A napisano, że pozostanie ,,stary " most przez Wisłę w Kiezmarku (który nowatorską wówczas metodą budowałem w latach 70-tych), którym będziecie mogli jeździć i chodzić do woli (jakie to proste i logiczne -prawda). Więc czekajmy na zakończenie tego odcinka S7 do jesieni 2018r. - może w tym terminie oddadzą go do ruchu.

    • 0 0

  • Oooo prosze ile weków sie cieszy

    • 0 0

  • GDDKiA (6)

    Proszę napisać artykuł o tym że do dnia dzisiejszego nie zostały wyplacone odszkodowania ludziom za wywlaszczone grunty pod budowę tej drogi...
    Czemu tak się dzieje po raz kolejny, dlaczego GDDKiA tak bardzo nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań...

    • 55 7

    • jak chcą tyle co za m2 w centrum Warszawy to poczekają do śmierci swojej lub Państwa Polskeigo...

      • 0 0

    • Bo kasę na odszkodowania miał poprzedni rząd.. (2)

      ... ale rząd się spakował i spakował też kasę, która miała być na odszkodowania. Ot taka kolej rzeczy.

      • 2 10

      • tłumaczenia z broszurki PiSowskiej? (1)

        • 12 3

        • nie, to przekaz dnia

          • 3 0

    • (1)

      bo kasa poszła na 500+

      • 23 4

      • i na wypłaty dla kolesi

        dojna zmizna

        • 14 3

  • .... (15)

    Pięknie,50 lat za USA i Niemcami ale zawsze coś.

    • 68 54

    • Ten komentarz jest zwyczajnie durny

      • 0 0

    • 8 lat z PO (1)

      "Podziękujmy" PO za 8 lat robót
      Oby ich NIGDY WIĘCEJ !!!

      • 2 11

      • I dlatego, żeby "nigdy więcej PO", głosujmy na partię sprzymierzoną z bandytami stadionowymi i faszystowskimi bojówkami. Super.

        • 9 0

    • 50 lat opóźnienia mamy dzięki komunie (9)

      • 25 2

      • komunie i plaformie (3)

        • 6 15

        • (1)

          Ministra Pola czka z PiS pamiętasz?

          • 6 1

          • taaa to ten co wstrzymał budowę A1 na dwa lata

            bo chciał taniej.
            Teraz 3 klitek w programie mieszkanie + nie mogą wybudować ... ani promu dla PżB, gdzie przekop przez mierzeję ... o milionie aut elektrycznych w 10 lat nie wspominając, gdzie corocznie z Niemiec sprowadza się 2mln.

            • 9 0

        • pisowscy towarzsze komusniści

          Baczność!

          • 15 2

      • 50 lat było 3 lata temu. Teraz to już 75 lat....

        • 0 1

      • ten most ktorym obecnie sie jezdzi sam sie nie zbudowal

        • 1 1

      • Komuna swoje dołożyła (2)

        ale przed wojną tez nie byliśmy drugą Japonią.

        • 19 5

        • trochę kulą w płot (1)

          bo mimo kolosalnej różnicy rozwoju terytoriów po trzech różnych zaborach, infrastruktura w ii rp jak najbardziej była budowana, zaplanowano sieć autostrad, a krótki odcinek przed samą wojną gdzieś tam nawet wybudowano- biorąc pod uwagę, że autostrady były wtedy czymś nieco abstrakcyjnym, to całkiem nieźle na tle świata:)

          • 11 4

          • Tak, przed wojną wybudowano odcinek autostrady Toruń-Kościerzyna-Gdynia, obecnie DW214 od Warlubia do Głuchego. Polecam na wakacyjną przejażdżkę, zobaczyć

            • 9 1

    • Żebyś się nie zdziwił....

      • 0 2

    • Komuno wróć.

      • 6 7

  • Super wiadomosc o Trojmiescie !!! (3)

    A o tunelu na Zakopiance tez bedzie jakis material ?? Tez ciekawe

    • 5 22

    • Ooooo, to Zakopianka będzie sięgała Trójmiasta? Nie wiedziałem. Ale ja głupi.

      • 0 0

    • nie trolluj

      to wiadomość ważna dla mieszkańców trójmiasta, bo to my najczęściej korzystamy z tej trasy
      wystaw czasami nos poza swoje podwórko

      • 4 0

    • w Gdańsku przydaloby się pare tuneli....:(

      • 8 0

  • Super, a czy obok mogą przejść piesi i przejechać rowerzyści? (18)

    Uprzedzam, że wiem, że to ekspresowa, czyli wyłączony ruch powyższych. Niemniej, czy jednak w takim miejscu i przy takiej inwestycji nie powinno się umożliwiać przeprawy wszystkim?

    • 25 176

    • Majki

      Dobrze widzisz ale obok jest jeszcze jeden wiadukt oddany 10 lat temu wiec jakos przejda

      • 0 0

    • Ruch pieszy i rowerowy będzie odbywał się na starym moście (7)

      A nowy most, który w artykule jest ujęty w liczbie pojedynczej to w rzeczywistości dwa osobne mosty po których będzie odbywał się ruch drogi ekspresowe.

      • 64 0

      • O, jakaś sensowna wypowiedź (6)

        Akurat doczytałem, że pozostaje stary most, bo przewinęło mi za dużo wierszy za pierwszym razem.
        A wiesz, czy będzie istniała ciągłość drogi krajowej dla pojazdów nie kwalifikujących się na ekspresowe i autostrady?

        • 6 12

        • będzie zachowana

          stara droga nr 7 do Koszwał oraz droga serwisowa po której aktualnie się jeździ będą przeznaczone dla ruchu lokalnego , w tym i dla rowerzystów . Już zresztą jeździ się serwisówkami, które wpadają w stary most. Tak będzie aż do Nowego dworu. Za Nowym Dworem bowiem S 7 idzie nowym sladem i zostaje stara siódemka przez Solnicę i Jazową.

          • 0 0

        • bedzie

          S7 to alternatywa dla starej trasy ktora zostaje dalej przejezdna. Jezeli ktos bedzie mial ochote - sentyment zawsze moze jechac stara siódemką.

          • 5 0

        • Tego nie wiem, (3)

          ale jak wejdziesz na stronę internetową inwestycji powinieneś znaleźć tam plany sytuacyjne całej drogi oraz dróg i obiektów przyległych. Stronę internetową znajdziesz wpisując w wyszukiwarce "droga ekspresowa s7 Gdańsk Elbląg"

          • 11 1

          • Dzięki wielkie! (1)

            Nie wiedziałem nawet, że jest dostępne takie opracowanie!

            • 4 6

            • Ciągłość będzie polegała na tym, że w Cedrach zjedziesz na drogę lokalną prowadzącą do lokalnego mostu i potem polecisz sobie drogą lokalną na Dworek "starą 7" lub jeszcze starszą ulicą na tyłach hotelu

              • 3 0

          • Coś niebywałego

            Ktoś udzielił pomocnej odpowiedzi na forum trojmiasto.pl
            Jestem w głębokim szoku!

            • 48 2

    • (2)

      Jak zwykle największe snoby rowerowe już maczają swe paluchy, aby podkreślić swoją ważność. Rowerzyści mają jeździć po polnych dróżkach i ewentualnie po poboczach prowincjonalnych szos.

      • 16 16

      • Jak założą obcisłe żarówiaste wdzianko, to mogą jeździć wszędzie!

        • 3 1

      • Ty nie kozacz, tylko naucz się używać kierunkowskazów!

        • 11 4

    • most, po którym teraz jeździmy będzie dostępny dla ruchu lokalnego, będą mogli z niego korzystać również rowerzyści

      • 3 0

    • Czytanie ze zrozumieniem...

      Obok zostaje 3 most...

      • 5 0

    • ooooo

      czytaj dokładnie artykuł stary most zostaje dl ruchu lokalnego

      • 7 0

    • brakowało mi głupich pytań (2)

      • 69 12

      • nie ma głupich pytań (1)

        są wyłącznie durnie udający intelektualistów, by oceniać innych i leczyć kompleksy

        • 17 35

        • nie byloby glupim pytaniem gdyby w artykule nie bylo odpowiedzi na zadane przez niego pytaniepytanie.jak widac durni trafilo sie dwoch

          • 30 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Betonowanie ostatniego fragmentu mostu w Kiezmarku

    powinni poświęcic i nadać imie pana Lecha Kaczyńskiego, żeby pokazać tym gdańszczanom z po gdzie ich miejsce

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane