• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odwiedzamy budowę S7. Gotowa konstrukcja nośna mostu na Wiśle

Maciej Naskręt
28 maja 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Na budowie drogi ekspresowej S7 z Gdańska do Elbląga zakończono realizację konstrukcji nośnej mostu na Wiśle. Teraz rozpoczną się tam prace wykończeniowe. 40-kilometrowa trasa ma być gotowa jesienią tego roku.



Czy oddanie drogi S7 ułatwi Ci podróże?

W poniedziałek zakończył się proces betonowania mostu w Kiezmarku - wykonywania konstrukcji nośnej obiektu. To oznacza zakończenie najtrudniejszego etapu prac na tym obiekcie. Przy tej okazji budowlańcy mogą również świętować. Ostatnie betonowanie obiektu znaczy tyle samo, co ulokowanie wiechy na budynku. Na wieczór na budowie zaplanowano małe uroczystości dla pracowników.

Ok. 140 tys. ton - tyle ważyć będzie most w Kiezmarku, który powstaje w ramach budowy drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga. By wykonać obiekt, prawie 5 tys. ciężarówek musiało dowieźć gotowy beton. Było to możliwe dzięki wybudowaniu w pobliżu budowanego mostu mieszalni kruszyw.

- Nowy most zostanie oddany do ruchu pod koniec kontraktu - w październiku 2018 r. - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowany wciąż obiekt ma 12 przęseł prawie 1000 m długości. Natomiast istniejący most na rzece Wiśle w Kiezmarku, po którym poruszają się obecnie kierowcy, zostanie przeznaczony do potrzeb ruchu lokalnego.

Nowa trasa w Kiezmarku pobiegnie nowym śladem. Istniejący most będzie obsługiwał ruch lokalny. Nowa trasa w Kiezmarku pobiegnie nowym śladem. Istniejący most będzie obsługiwał ruch lokalny.

Szybciej pojedziemy w czerwcu



Dobre wieści dla tych, którzy zamierzają latem pojechać przez Żuławy z lub do Trójmiasta. W czerwcu wykonawca powinien udostępnić kierowcom ok. 7 km odcinek ekspresówki - od końca obwodnicy południowej w Koszwałach do mostu w Kiezmarku. Dzięki temu będzie można zaoszczędzić nawet 10 minut.

To poprawi płynność i bezpieczeństwo ruchu na tej trasie do czasu uruchomienia w całości drogi ekspresowej S7 między Trójmiastem a Elblągiem.

Zakres prowadzonych prac. Zakres prowadzonych prac.

W 25 minut z Trójmiasta do Elbląga



Trwająca od 2015 roku budowa drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga została podzielona na dwa odcinki, z których każdy liczy po ok. 20 km. Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Pierwszy odcinek - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - buduje czeska firma Metrostav, która dostanie za to 1,335 mld zł (netto), czyli ok. 66 mln zł za kilometr. Kolejny odcinek budowany przez Budimex, zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim, a kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewa na 1,281 mld zł (netto), co daje 64 mln zł za kilometr.

Wysokie koszty budowy wynikają z trudnych warunków geologicznych na Żuławach, bowiem droga przebiegać będzie po gruntach podmokłych, które trzeba wzmacniać, a miejscami budować estakady.

Inwestycja ma być gotowa jesienią tego roku, ale pojawiają się sygnały, że może nastąpić to szybciej. Ciekawostką jest fakt, że dla generalnych wykonawców pracuje ok. pół tysiąca firm oferujących usługi, dostawy i prace budowlane.

Miejsca

Opinie (157) 4 zablokowane

  • A szambiarza Adamowicza nie było?

    • 5 20

  • Do wakacji ma być oddana jedna jezdnia z koszwał do mostu w kiezmarku a termin oddania całej drogi przesunięty jest na kwiecień przyszłego roku. Niestety takie chodzą słuchy na budowie

    • 1 6

  • MTM nie buduje mostów

    MTM nie buduje mostów tylko robi prace drogowe nasypy ,najazdy na most ,ulice itp.
    A co do mostu zwodzonego w Sobieszewie od Października 2017r. robi go firma ADAPT , która radzi sobie doskonale i weszła tam za firmę Vistal. (Komornik już oddał to co zostało zajęte)
    Generalny wykonawca firma METROSTAV Czesko Polskie konsorcium.

    • 10 0

  • Bardzo dobry artykuł.

    • 2 3

  • POL (5)

    Powiedzcie mi jedno, jak można na ujściu Wisły, rzeki która ma być podobno żeglowna, wybudować most na wysokości, który zamyka cały transport rzeczny o budowie statków w Tczewie i Płocku nie wspominając. Statków lub czegokolwiek innego co jest wyższe niż 3m. NIe można było wybudować wiaduktów nad rzeką tylko kładki...? nikt tu nie myśli na 50 /100 lat do przodu . 2 lata to górna granica umysłowa urzędników...Szkoda, bogaty kraj!!!

    • 8 13

    • Pierniczysz głupoty. W Kiezmarku jest ponad 6m prześwitu. To już niższe mosty są w Toruniu i Grudziądzu...

      • 9 0

    • Kasę do mostu dokladała łunia. (1)

      A łunia jak to łunia ma wszystko przemyślane. My wam damy piłę za darmo a wy sobie piłujcie gałąź na której siedzicie.

      • 5 9

      • Lepiej odpiłujcie gałąź, na której wszyscy siedzą, za swoje i nikt wam nie wmówi, że czarne jest czarne, a białe jest białe

        • 3 1

    • podkop sie zrobi pod mostem i już

      A ty wszedzie problemy widzisz.

      • 4 0

    • A sprawdziłeś na jakiej wysokości jest most?

      Po co piszesz o rzeczach o których nie masz pojęcia?

      • 2 0

  • Mieszalnik kruszyw? (1)

    Slyszalem o mobilnej wytworni betonu, ale mieszalnika kruszyw nie widzialem...

    • 4 0

    • to nowa technologia naukowców z PG

      z takiego niewymieszanego kruszywa wychodzi zbyt miękki beton XD

      • 0 1

  • (2)

    Jesienią tego roku. Nie wierzę w to.

    • 0 4

    • (1)

      jak by nawet byla obsuwa do kwietnia to do tych wykonawcow nie mialbym pretensji bo to solidne firmy i wydluzenie terminu na pewno byloby uzasadnione, na tych dwoch budowach wylozylaby sie polowa firm budujacych drogi w polsce

      • 0 0

      • nie wierzę

        w ten kwiecień. Zazwyczaj wszystkie firmy starają się skończyć robotę do końca grudnia , bo potem zaczyna się okres zimowy. Koniec okresu zimowego to 15 marca. Wynika, że mieliby czekać cala zimę, aby w kwietniu robić prace wykończeniowe? Być może kwiecień to czas oddania całego kontraktu. . W grudniu zaś puszcza już ruch głównymi jezdniami.

        • 0 0

  • Powinni ją ochrzcić "Słoiko-Strada" (2)

    • 5 12

    • szkoda ze swoj mozg trzymasz w sloiku!

      • 5 1

    • tak, słoiki z Gdańska jadą nią do pracy w Warszawie

      • 4 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Betonowanie ostatniego fragmentu mostu w Kiezmarku

    Odlot Adamowicza

    Niech Adamowicz koniecznie przyjdzie na festiwal latawców i odleci z nimi na zawsze z Gdańska

    • 2 5

  • most

    a może tak odwiedźcie budowę mostu w Sobieszewie ?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane