- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (427 opinii)
- 2 Mała uliczka, duży problem (141 opinii)
- 3 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (108 opinii)
- 4 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (259 opinii)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (168 opinii)
- 6 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (102 opinie)
Odwieszenia poboru do wojska chcą zwłaszcza ci, których on nie dotyczy
Dwoje na pięcioro dorosłych Polaków chce odwieszenia służby wojskowej - to wnioski płynące z sondażu United Surveys dla "Dziennika Gazety Prawnej" i RMF FM. Co ciekawe, największa liczba głosujących za poborem to osoby, których on nie dotyczy, czyli w wieku 50-69 lat.
I choć żołnierze zapowiadają, że powołań powinni spodziewać się raczej nieliczni cywile i to z reguły ci, którzy mają przydatne z punktu widzenia armii wykształcenie, to sam pomysł wzbudził spore kontrowersje.
Zdecydowana większość naszych czytelników uważa, że wspomniane ćwiczenia powinny być tylko dla chętnych:
A w przypadku otrzymania obowiązkowego wezwania, ponad 60 proc. osób głosujących "zrobiłoby wszystko", żeby się od nich wymigać:
Odwieszenia służby wojskowej chcą ci, których to nie dotyczy
W sondażu United Surveys dla "Dziennika Gazety Prawnej" i RMF FM wynika tymczasem, że... ponad połowa pytanych Polaków chciałaby powrotu obowiązkowej służby wojskowej.
DGP zwraca jednak uwagę, że "najbardziej "za" są ci, których już to nie dotyczy", czyli osoby w wieku 50-69 lat. Przywrócenia poboru chce też 40 proc. pytanych kobiet, z czego trzy na cztery pytane wskazały, że obejmować ma on ma wyłącznie mężczyzn.
Jak jednak zauważa DGP, im młodsi pytani, tym zmienia się ta proporcja: respondenci poniżej 29. roku życia częściej deklarowali, że pobór powinien dotyczyć obu płci.
Poparcie dla obowiązkowej służby wojskowej było także wyższe na wsiach (46 proc.) niż w dużych miastach (30 proc. pytanych).
Opinie wybrane
-
2023-02-16 07:13
(96)
Jak słyszę, że obowiązek jest dla mnie, ale już nie dla polityka czy urzędnika to ja dziękuję, postoje obok!
- 738 45
-
2023-04-24 11:41
tak jak syn Rzecznika Kremla Pieskowa
też nie zgłosił się do mobilizacji - straszył koneksjami
- 0 0
-
2023-02-16 18:57
(1)
Widzę że się machanie szabelkom po nas źle skończy.
- 0 1
-
2023-02-16 19:37
A po polsku możesz powtórzyć?
- 1 1
-
2023-02-16 18:26
Proszę pani, a on nie chce isć na szkolenie, to czemu ja mam isc?
Komentarz na poziomie podstawówki. Jest wojna. To, że jeszcze nie siedzisz w okopie to tylko dlatego, że ruscy są tak głupi, Ukraińcy obronili Kijów, a prezydent nie uciekł do Rumunii.
- 0 1
-
2023-02-16 15:20
(1)
Czy te ankiety nie robili agenci CIA oraz agenci Izraela dla których wzajemne wyniszczanie narodów z dala od ich terytoriów jest dla nich korzystne a nawet potrzebne ?.
- 0 2
-
2023-02-16 16:14
goje mają służyć ludowi wybranemu
Akwarelista myślał podobnie
- 0 2
-
2023-02-16 11:53
(10)
Dobrze. Kto obroni społeczeństwo, granic RP przed atakiem wroga ? Gdybys mógł, to tak konkretnie napisz kto cie obroni ?!
- 3 8
-
2023-02-16 12:11
Przepraszam, to na co idą miliardy z podatków? (9)
Gdzie WOT Macierewicza, że PiS chce teraz szkolić 38 letniego Nowaka i 47 letniego Kowalskiego? Gdzie armia zawodowa?
- 10 3
-
2023-02-16 12:57
(8)
Nadal brak konkretnej odpowiedzi. Każdy kraj potrzebuje armii. To Poprzednicy zlikwidowali jednostki wojskowe - czyli twoim zdaniem tutaj oszczędzili i zarobili wyprzedając państwowe mienie kupione z twoich podatków. Gdzie są te pieniądze? Nie chcesz o tym dyskutować. Jeszcze raz zapytam - kto cie obroni ?! Skup sie na tym !
- 4 5
-
2023-02-16 23:13
To Poprzednicy zlikwidowali jednostki wojskowe (1)
Ileż można powielać te brednie??? Nie likwidowali tylko scalali małe jednostki w większe. Likwidowali ew. niepotrzebne już koszary. W wyniku tych ruchów nie został zlikwidowany żaden żołnierski etat, więc po co to ciągłe pieprzenie bzdur?!
- 1 0
-
2023-02-17 11:38
Wtf ?! Nie potraficie napisać 2 zdań bez zaprzeczenia sobie? Co z wami jest? Tak, likwidowali niepotrzebne JW i zrobili na tym dobry biznes. Wszystko likwidowali co im było na dany dzien niepotrzebne. Etatów poleciało tez bardzo duzo. Po co to powtarzać ? Może dotrze do ciebie jak funkcjonował kraj za rządów dzisiejszej opozycji, a jak funkcjonuje teraz ? I to nie ja zacząłem tą polityczną przepychankę oskarżając obecny rząd, bo się należy.
- 0 0
-
2023-02-16 16:04
niech się bronią ci co kozacza - ja nie ma nic do gadania gdy podejmują decyzję więc wiesz , mogą się pie..ić , ja nie mam zamiaru płacić życiem za czyjąś głupotę ! to nie czasy średniowiecza choć wówczas walczono bardziej honorowo i nawet Król był na polu bitwy a nie w bunkrze daleko od pola walki
- 1 2
-
2023-02-16 13:24
Idź i zadaj to pytanie Macierewiczowi i Błaszczakowi, bo to oni przeżarli miliardy złotych które powinno iść na wojsko. (4)
Więc pytam raz jeszcze, po co WOT Macierewicza i gdzie regularne, dobrze uzbrojone wojsko za te miliardy złotych rocznie wydane przez osiem ostatnich lat?
- 5 2
-
2023-02-16 14:04
(2)
Czyli zgadzasz się ze mną, ze potrzebne jest szkolenie wojskowe dla obywateli, bo Polska armia i WOT, nie wystarczy do obrony przed atakiem wroga. No chyba ze najeźdźcom powiesz ze WOT miał cię chronić i idzcie walczyć z nimi ;) banda dzieciaków udających dorosłych.
- 2 4
-
2023-02-16 16:13
Nie (1)
Jest potrzebne przeszkolenie obywateli, bo to zwiększa bezpieczeństwo kraju. Zapewnia mięs... poborowych i zwiększa potencjał obronny :) Chyba przyznasz mi rację, że lepiej mieć 38 mln ludzi umiejących obsługiwać broń, mających jako takie pojęcie o fachu żołnierskim, niż mieć tylko 300 tyś zawodowych i wot. wot jest wsparciem dla zawodowych, a nie
Jest potrzebne przeszkolenie obywateli, bo to zwiększa bezpieczeństwo kraju. Zapewnia mięs... poborowych i zwiększa potencjał obronny :) Chyba przyznasz mi rację, że lepiej mieć 38 mln ludzi umiejących obsługiwać broń, mających jako takie pojęcie o fachu żołnierskim, niż mieć tylko 300 tyś zawodowych i wot. wot jest wsparciem dla zawodowych, a nie jednostką stricte bojową. Ta "banda dzieciaków udających dorosłych" w zawodach rozkłada zawodowców na łopatki, bo to w większości pasjonaci, którzy za swoją służbę dostają grosze
- 1 2
-
2023-02-16 17:33
Sorry ale nie rozumiem twojej odpowiedzi. Napisałem, ze jest potrzebne przeszkolenie wojskowe, a ty mi ze się nie zgadzasz ze mną, ale jest potrzebne przeszkolenie ;) Wot bym wykorzystał do szkolenia poborowych pod okiem oficerów armii polskiej. Ci co uważają, ze kraj obroni się samą armia czy WOTem jest dużym dzieciakiem udającym dorosłego ( ja
Sorry ale nie rozumiem twojej odpowiedzi. Napisałem, ze jest potrzebne przeszkolenie wojskowe, a ty mi ze się nie zgadzasz ze mną, ale jest potrzebne przeszkolenie ;) Wot bym wykorzystał do szkolenia poborowych pod okiem oficerów armii polskiej. Ci co uważają, ze kraj obroni się samą armia czy WOTem jest dużym dzieciakiem udającym dorosłego ( ja nie chce, bo nie ) Żołnierz przeszkolony nie będzie żadnym mięsem, ale ten bez szkolenia zapewne nim będzie, bo na cos bedzie się musiał przydać. Oczywiście ten cały pobór jest z d. Nie ma do tego warunków, konkretnego planu szkolenia, ale mieszanie w głowach jest. Dzisiejszy świat kredek i flamastrów.
- 1 1
-
2023-02-16 13:46
WOT ma inne zadania niż zawodowe wojsko
Zapoznaj się z tematem, zanim wypowiesz się publicznie, a nie opowiadasz bzdury
- 3 5
-
2023-02-16 10:56
Panie szym (4)
"Przywrócenia poboru chce też 40 proc. pytanych kobiet, z czego trzy na cztery pytane wskazały, że obejmować ma on ma wyłącznie mężczyzn"
Co za absurdalne manipulatorskie podsumowanie. A kogo mają wskazywać kobiety ? Kobiety, matki malych dzieci mają isc i mordowac inne kobiety i matki w wojnie ego jakiegos psychopatycznego faceta?"Przywrócenia poboru chce też 40 proc. pytanych kobiet, z czego trzy na cztery pytane wskazały, że obejmować ma on ma wyłącznie mężczyzn"
Co za absurdalne manipulatorskie podsumowanie. A kogo mają wskazywać kobiety ? Kobiety, matki malych dzieci mają isc i mordowac inne kobiety i matki w wojnie ego jakiegos psychopatycznego faceta? Wywolujecie wojny, nie potraficie panowac nad agresja i lubujecie sie w przemocy wobec slabszych takze kobiet i dzieci, to sobie sie w nich mordujcie i umierajcie.
Autor wstydzi sie podpisac pod tymi mizoginistycznymi dywagacjami imieniem i nazwiskiem ?- 4 21
-
2023-02-16 13:07
taaaa matki (3)
przy dzietności 1.3, to bardzo dużo tych matek. Zaznaczyć trzeba, że dziś kobieta pierwsze dziecko rodzi późno, bo w okolicach trzydziestki, a służba wojskowa obejmuje raczej młodszych ludzi. Deal with it feminiuńko
- 12 2
-
2023-02-16 17:41
To postaraj sie trochę incelu (2)
W niewoli nawet zwierzęta nie chcą sie rozmnażać. Uwazasz ze obrażanie kobiet, argument siły, przemoc domowa i piekło systemowe jakie zgotowano kobietom ( w tym przesladowanie w sądach rodzinnych) spowodują że kobiety nagle zechcą zakladac rodziny i tkwic jak niewolnice z oprawcami ? Wasz czas sie skonczył
A w wojnach które rozpętaliscie sami sobie gińcie- 3 3
-
2023-02-16 19:28
Niunio, nie narzekam na brak chętnych panienek XD (1)
O jakim obrażaniu mówisz i jakim argumencie siły? Jak Cię facet w domu tłucze, to tylko dlatego, że tak sobie wybrałaś. To systemowe piekło kobiet gdzie jest, bo z tego co wiem, to kobiety nigdy w historii nie miały lepiej i nigdy nie były tak uprzywilejowane, jak w dzisiejszej Polsce. Prześladowanie w sądach, to kobiety sprawiają mężczyznom. To
O jakim obrażaniu mówisz i jakim argumencie siły? Jak Cię facet w domu tłucze, to tylko dlatego, że tak sobie wybrałaś. To systemowe piekło kobiet gdzie jest, bo z tego co wiem, to kobiety nigdy w historii nie miały lepiej i nigdy nie były tak uprzywilejowane, jak w dzisiejszej Polsce. Prześladowanie w sądach, to kobiety sprawiają mężczyznom. To kobietom przeważnie przy rozwodzie przyznana jest pełna opieka i dodatkowo alimenty. Kobiety mogą izolować dziecko od ojca i nikt im nic nie zrobi. A wiesz dlaczego? Bo prawo nie jest równe dla obu płci. Współczuję Ci, że uważasz, że meżczyźni są oprawcami kobiet. Musisz być naprawdę skrzywdzoną i smutną osobą. Z taką nikt nie zechce założyć rodziny, nawet, gdyby była ostatnią osobą na świecie.
- 4 1
-
2023-02-16 21:50
.jpg się nie liczą piwniczniaku.
- 0 2
-
2023-02-16 10:40
Nie wiem
O jakich urzędnikach mówisz ale spora część pracowników "budżetówki", czyli też urzędnicy, ma wydane pracownicze karty mobilizacyjne i w razie czego to nie unikną jakiejś formy powołania. Co do polityków to wszystko zależy od ich godności...zawsze mogą uciec do Rumunii jak w 39.
- 3 7
-
2023-02-16 10:35
Właśnie (1)
Niech świecą przykładem wszyscy politycy i pokażą jak służą Ojczyźnie w szeregach armii.
Tylko, że oni niestety zgodnie z ustawą są zwolnieni z obowiàzku służby wojskowej a szkoda- 10 2
-
2023-02-16 15:58
Przepraszam ale zapytam
Dlaczego politycy mieli by ryzykować skoro na polityków wybraliście krętaczy, kombinatorów i złodziei?
Wy nawet nie potraficie powiązać przyczyny że skutkiem?
Chyba logiczne jest że to was wyślą i wy uwierzycie że walczycie dla siebie a nie za nich?- 3 0
-
2023-02-16 08:09
Polityk, urzędnik i ksiądz będą bronić, ale majątku zgromadzonego na zagranicznych kontach. (1)
Ty w kamasze i do okopu, oni zimne drinki na plaży w San Escobar.
- 25 5
-
2023-02-16 09:37
najlepszym przykladem tych europejskich wartosci jest nowy kandydat do UE, twardziele z gestapo chodza w malych grupach po miastach i "rekrutuja" nie patriotycznych obywateli na ulicy i zaciaga sila do samochodow a rodziny naczelnych i oligarchow za granica siedza, konta z mamona za granica juz gotowe w razie czego
- 4 6
-
2023-02-16 08:07
Żaden przeciętny urzędnik nie był nigdy zwolniony ze służby.
Chyba że mówimy np. o ministrach, wojewoda h czy prezydentach miast. To po pierwsze. Po drugie do wojska bierze się młodych ludzi. Urzędnikami wyższego szczebla zostają ludzie dojrzali. Wskaż mi choćby prezydenta miasta w Polsce poniżej trzydziestki. Nawet za komuny gdy armia liczyla 450 tysięcy do woja nie szedł kazdy a takiej armii nikt w Polsce nie zbuduje.
- 9 21
-
2023-02-16 07:34
(24)
Ja już zacząłem szukać pracy za granicą, mam nadzieję, że do końca roku uda mi się stąd wyjechać. Koniec płacenia na 500+, dodatkowe emerytury i inne patologie rozdzwnicze, niech beneficjenci programów socjalnych idą sobie do wojska. Mi ten kraj nic nie dał, nie zamierzam nadstawiać za niego karku.
- 93 15
-
2023-02-16 15:40
Spadaj putinowski czopku.
- 0 4
-
2023-02-16 12:58
no tak (1)
w końcu tylko za darmo się uczyłeś całe życie, do lekarza chodziłeś na nfz, służby mundurowe zapewniały bezpieczeństwo, za darmo możesz jeździć swoim gruzem po publicznych drogach, ale dalej p**dol, że nic nie dostałeś od "tenkraju". Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jest to sfinansowane z podatków, jednak możesz korzystać z publicznych dóbr do
w końcu tylko za darmo się uczyłeś całe życie, do lekarza chodziłeś na nfz, służby mundurowe zapewniały bezpieczeństwo, za darmo możesz jeździć swoim gruzem po publicznych drogach, ale dalej p**dol, że nic nie dostałeś od "tenkraju". Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jest to sfinansowane z podatków, jednak możesz korzystać z publicznych dóbr do woli. Co więcej, wydatki socjalne za granicą do której Ci tak tęskno są jeszcze większe, tak samo jak obciążenia podatkowe. Widać, że za granicą, to byłeś tylko na sitibrejku, czy innym last minyt
- 5 6
-
2023-02-16 23:35
sorry, ale przymusowe gnicie w kolchozie z waszym rozwydrzonym bylem i tepa baba ktora zarabia mniej niz miesieczne wyzywienie mojego psa to nie nauka tylko tortura
- 0 0
-
2023-02-16 09:42
(1)
Jedź jedź. Całe stado uchodźców już czeka na osła żeby na nich pracował.
- 9 17
-
2023-02-16 10:19
Zupełnie jak nasza bezrobotna patologia PiSowska, gdzie widzisz różnicę poza zarobkami?
- 16 1
-
2023-02-16 08:57
(4)
Powodzenia za granicą. Polecam bogatą Norwegię.
Ze swojej magisterki będziesz mógł tam zrobić origami.
Zobaczysz jak to fajnie być obywatelem trzeciej kategorii, traktowanym jako tania siła robocza.- 16 26
-
2023-02-16 10:49
(1)
Mam kilka ładnych lat doświadczenia na stanowisku kierowniczym i w zarządzaniu projektami. W Polsce też moja magisterka nie dała mi pracy. Przez darmowe szkolniatwo wyższe, każdy u nas ma bezwartościowego magistra.
- 9 9
-
2023-02-16 13:01
problemem nie jest to, że jest ono darmowe, tylko to, że przyjmują tam wszystkich jak leci, przez co zaniżany jest poziom edukacji.
- 5 2
-
2023-02-16 10:20
Dokładnie
Polacy są obywatelami trzeciej kategori bo drudzy są Arabii
- 3 15
-
2023-02-16 09:43
Noo.. tak, tutaj jesteś panem.. od wypłaty do wypłaty.
- 30 2
-
2023-02-16 08:25
(4)
w końcu, długo na to czekaliśmy. nikt płakać za tobą nie bedzie.
- 8 31
-
2023-02-16 16:02
a ty gdzie za granice ? do Lądka Zdrój ?
- 0 0
-
2023-02-16 09:02
O lekarzach też gadaliscie - niech jadą. (2)
Nauczycieli też pogoniliście i zastąpiliście księżmi. Niedługo nie będzie miał kto na was zasuwać.
- 43 8
-
2023-02-16 10:58
Bo oni myślą, że to kaczyński daje im swoje pieniądze. Trudno w to uwierzyć, ale prości ludzie naprawdę tak myślą. (1)
- 25 2
-
2023-02-16 11:36
Bo tak im wmawia Hanka Koreanka w TVP dezInfo.
PiS dał pieniądze, a tamci wam zabiorą!
- 13 2
-
2023-02-16 08:20
(8)
Bo za granicą nie płacisz głupich podatków itd. Cudze chwalicie swego nie znacie. Jedź i zobacz
- 26 40
-
2023-02-16 09:42
Nie słyszałem żeby na zachodzie robili takie wałki bezkarnie jak w Polsce. (4)
Wille dla ziomeczków, zawyżona sztucznie marża na paliwo, wysokie ceny ropy, gazu, węgla przy niskich cenach surowców na giełdach światowych, kupowanie maseczek bez atestu od kolegi narciarza, sprzedaż gruntów zakupionych od zaprzyjaźnionego proboszcza, produkcja makulatury wyborczej.. Tam politycy wylatują z rządu za mniejsze przewinienia, w
Wille dla ziomeczków, zawyżona sztucznie marża na paliwo, wysokie ceny ropy, gazu, węgla przy niskich cenach surowców na giełdach światowych, kupowanie maseczek bez atestu od kolegi narciarza, sprzedaż gruntów zakupionych od zaprzyjaźnionego proboszcza, produkcja makulatury wyborczej.. Tam politycy wylatują z rządu za mniejsze przewinienia, w Polsce śpiewają w TVPiS - nic się nie stało, Polacy nic się nie stało..
I co najważniejsze, tam podatki idą na to co powinny, nie na produkcję oligarchów jedynej słusznej partii i kupowanie głosów wyborczych niepracującej patologii.- 39 6
-
2023-02-16 12:50
to mało wiesz o zagranicy (3)
- 9 9
-
2023-02-16 13:21
Ty wiesz tyle, ile ci TVPiS powie. (2)
Bo najdalej za granicą, to byłeś za granicą Kolbud.
- 11 10
-
2023-02-16 15:12
Nie tvpis, tylko szwagier
"Frau Kanzlerin!" z dumą i szacunkiem. A wały takie kręcą, że teraz trzeba leopardy do ukrainy wysyłać.
- 3 2
-
2023-02-16 13:40
zabłysnąłeś jak chrząstka w salcesonie
- 6 3
-
2023-02-16 08:25
(2)
hehe, ciemny kodziarz tego nei rozumie. Tam nie dość że bedzie płacił na socjal dla arabów to jeszcze bedą nim pomiatac jak to emigrantem:))))
- 28 39
-
2023-02-16 09:03
Pomiatają tylko takimi jak ty - leniwych, bez jakiejkolwiek wiedzy, którzy czekają tylko na dodatki ale w ojro :)
- 24 4
-
2023-02-16 08:42
Byłeś, że wiesz? Czy powtarzasz narrację Hanki Koreanki z TVP dezInfo jak mantrę?
- 42 13
-
2023-02-16 07:34
(42)
To idź na urzędnika, polityka. Ja się nie uważam za gorszego bo byłem w wojsku.
- 25 95
-
2023-02-16 14:05
Nikt nie mówi że jesteś jakiś gorszy , problem polega na tym że powinniśmy być wszyscy równi wobec obowiązku wobec Ojczyzny . Gdyby politycy w razie zagrożenia musieli stanąć w jednym szeregu ze wszystkimi to może i zrobiliby więcej by tego zagrożenia uniknąć a przy wydawaniu rozkazów nie traktowali by żołnierzy jako siła żywa na polu bitwy . Jak
Nikt nie mówi że jesteś jakiś gorszy , problem polega na tym że powinniśmy być wszyscy równi wobec obowiązku wobec Ojczyzny . Gdyby politycy w razie zagrożenia musieli stanąć w jednym szeregu ze wszystkimi to może i zrobiliby więcej by tego zagrożenia uniknąć a przy wydawaniu rozkazów nie traktowali by żołnierzy jako siła żywa na polu bitwy . Jak widać z historii konfliktów często ta siła żywa staję się siłą martwą na skutek nierozważnych albo wręcz głupich rozkazów tych którzy w pierwszych szeregach stawać nie muszą . Nie rozumiem dlaczego np. poseł Jaki , Poręba ,Czarnecki , Szczerba , Joński Dziambor czy Kowalski nie mieliby stanąć w jednym szeregu ze mną i Tobą
- 13 0
-
2023-02-16 07:58
(34)
Wojsko ma kilka zalet. M.in. z niewyzbieranych ciamajd robi ogarniętych facetów i uczy się zbytnio ze sobą nie pieścić.
- 35 137
-
2023-02-17 03:11
Z mojego kolegi
Zrobiono człowieka niepełnosprawnego... Nie jestem pewien czy warto ryzykować
- 0 0
-
2023-02-16 17:00
Właśnie widać ilu męskich januszy z bebechami od browarów jest. Ociekają aż męskością po tym wojsku hahaha
- 3 0
-
2023-02-16 16:09
albo martwych
albo degeneruje jak kazde wiezienie
- 2 0
-
2023-02-16 14:53
Bzdura. Wojsko nikogo jeszcze nie wyprostowało.
- 4 2
-
2023-02-16 14:25
Be.ze.du.ra...
@Aldis, na bank nie byłeś szwejem.
- 3 0
-
2023-02-16 14:06
tam gdzie kończy się logika zaczyna się wojsko- znam to z własnego przymusowego obowiązku
- 9 0
-
2023-02-16 14:00
Buhaha (2)
Uczy ślepego wykonywania obowiązków. Nauczyć się tam możesz jak idealnie posłać łóżko i umyć kibel. Pewności siebie nie uczy tylko psychicznego buta, a jak kogoś taki zabije na wojnie albo zobaczy ciało w kawałkach o wraca i Nigdy do siebie dochodzi psychicznie!
Znasz kogoś normalnego który strzela w lep z karabinu drugiemu człowiekowi tylkoUczy ślepego wykonywania obowiązków. Nauczyć się tam możesz jak idealnie posłać łóżko i umyć kibel. Pewności siebie nie uczy tylko psychicznego buta, a jak kogoś taki zabije na wojnie albo zobaczy ciało w kawałkach o wraca i Nigdy do siebie dochodzi psychicznie!
Znasz kogoś normalnego który strzela w lep z karabinu drugiemu człowiekowi tylko dlatego że jego dowódca powiedział mu ze to wróg! I jest normalnym ojcem rodziny, przytula żonę, głaszcze dzieci i czyta im bajkę o koniu na dobranoc? Ludzie nie są maszynami!- 14 1
-
2023-02-16 14:32
Lep... to może być na muchy.
Łeb! Łbie.- 4 1
-
2023-02-16 14:06
Podstawą funkcjonowania wojska jest hierarchia, a więc wykonywanie rozkazów przełożonego
- 5 8
-
2023-02-16 09:00
(3)
A z niektórych ciamajd, które mimo ciamajdowatości mogłyby w cywilny sposób przysłużyć się narodowi zrobi wraki człowieka albo trupy bo śmiały nie wytrzymać nikomu niepotrzebnego nieludzkiego rygoru.
- 84 25
-
2023-02-16 12:29
(2)
chyba pomyliłeś to z więzieniem. Zajęcia z wychowania fizycznego czy porzadek w szafie to jest ten wymagający rygor? Żebyś wiedział że jest to potrzebne. Nie dlatego że porzadek w szafie jest istotny tylko dlatego żebyś wiedział że w wojsku się nie dyskutuje tylko wykonuje rozkazy. Bez hierarchii wojsko nie istnieje. Natomiast tłumaczenie zaczyna się od najprostszych rzeczy.
- 18 27
-
2023-02-16 16:09
syf czy wiezienie to to samo
chociaz wiezienie zdazylo sie nieco ucywilizowac i mozna podejmowac prace czy nauke.
- 6 1
-
2023-02-16 15:58
i tym sposobem wykazałeś, że jest to fantastyczne miejsce dla nierozgarniętych troli, które będą wykonywać a nie dyskutować z mało inteligentym przełożonym
- 11 5
-
2023-02-16 09:00
Aldis - a byłeś w wojsku? (18)
Tak jak w artykule, najwięcej do powiedzenia mają ci, których to nie dotyczy. Prawda o obowiązkowej słuzbie wojskowej jest taka, że uczyła pić, palić i znęcać się nad słabszymi.
- 75 17
-
2023-02-17 03:13
Dokładnie tak jak mówisz
- 0 0
-
2023-02-16 14:30
(1)
Kolejna bzdura... Jak uczyła? Jak nie miałeś charakteru i dałeś sobą pomiatać, albo potem na kimś się znęcałeś... to był tylko twój wybór.
Ja miałem wywalone na ich zabawy w obcinanie,nikomu po flachy nie latałem i nikogo też nie miałem potrzeby ćwiczyć.
Skoro uznałeś, że masz stalową kitę, to twój problem... mnie fantazje innych mogły co najwyżej wkurzyć.- 4 8
-
2023-02-16 15:54
Nie na każdej jednostce było identycznie.
U mnie panie twardziel robiłbyś pompki na suficie.
- 3 3
-
2023-02-16 09:44
Jak oni pili wódę ,ty zapewnień czytałeś jakieś rozprawy naukowe by zaraz po służbie wojskowej iść na uczelnie i kończyć (14)
W jakiem" anclu" tak było ? znęcanie się nad innymi to był prokurator wojskowy .
- 7 51
-
2023-02-16 14:54
To ty chyba nie byłeś w wojsku.
- 2 1
-
2023-02-16 10:17
Buhahahaha.. powtórz to wszystkim "kotom" które przeżyły "falę", ze mną włącznie. (12)
JW2254 1999-2000
- 45 8
-
2023-02-16 10:29
(7)
JW ileś tam. A jak ty juz przestales byc kotem to jak postepowales ? Ty jedyny byłeś wporzo? Teraz też narzekają na inflację na Pis ale wycigaja ręce po 500+ brali różne tarcze antykowidowe
- 12 34
-
2023-02-16 15:08
Zmien dilera
- 3 1
-
2023-02-16 11:35
Więc twierdzisz, że pieniądze na 500+ i wszelkiej maści tarcze.. (4)
.. pochodzą spod pierzyny naszczalnika państwa, datków Morawieckiego od sprzedanych od zaprzyjaźnionego proboszcza działek, dorzuca się Daniel z Pcimia z wynajmu tych trzydziestu ośmiu (na chwilę obecną) mieszkań w całym kraju, Szumowski zwrócił pieniądze za maseczki bez atestu od kolegi narciarza i respiratory widmo od handlarza bronią, Sasin oddał makulaturę wyborczą na skupie i dorzucił drobne 70mln, czy może jednak z podatków każdego ciężko pracującego Polaka?
- 22 5
-
2023-02-16 17:42
(2)
"...z podatków ciężko pracującego Polaka?"
To gdzie były pieniądze z podatków za rządów Tuska i Kopacz? Bez 500+ i różnych tarcz? Dinozaury zżarły?- 4 4
-
2023-02-16 21:47
Za Tuska też mieliśmy trzydzieści pięć nowych podatków zwanych dla niepoznaki opłatami i daninami?
#nowy wał? Inflację 19%? Drogie paliwo, węgiel, gaz przy niskich cenach surowców na giełdach światowych? Wysokie rachunki przy rekordowych zyskach Spółek Skarbu Państwa?
- 6 0
-
2023-02-16 21:28
Za Tuska i Kopacz było dwa razy mniej podatkow
I praktycznie zerowa inflacja. Nie były potrzebne tarcze na inflację, której nie było gamoniu.
- 7 1
-
2023-02-16 11:54
Tyle się napociłeś tą bazgraniną
ale nic na temat. Tu jest dyskusja o służbie wojskowej a nie trolowanie polityczne .
- 12 10
-
2023-02-16 10:55
Płacą podatki to biorą.
- 17 1
-
2023-02-16 10:26
I żyjesz (3)
- 7 40
-
2023-02-16 13:20
Tak, żyję. (1)
Tylko powiedz, do czego w życiu mnie się to przydało? Picie wódki na szklanki, jaranie petów (bo kto pali ten ma przerwę), fizyczne i psychiczne tortury, szorowanie kibla szczoteczką do zębów, mierzenie korytarza zapałką, albo wystrzelenie trzech naboi i rzut granatem ćwiczebnym?
- 23 5
-
2023-02-16 14:02
Nic się nie zmieniło prze 50lat
Mój ojciec robił dokładnie to samo w latach 70!
- 12 1
-
2023-02-16 12:59
żyje, ale po co mu było to doświadczenie?
hmm...
- 22 5
-
2023-02-16 09:01
Wow ale z ciebie twardziel
- 14 0
-
2023-02-16 08:55
Bajki
- 84 15
-
2023-02-16 07:56
A byłeś bo? Bo była obowiązkowa. (5)
- 73 4
-
2023-02-16 16:20
Skoro on był, to chce, żeby inni też byli... (4)
Takie to nasze...
- 14 2
-
2023-02-16 16:54
Słusznie. Mnie kiedyś ząb bolał to teraz... (2)
... chcę żeby wszystkich zęby bolały!
- 8 1
-
2023-02-16 17:07
Ty i inni. (1)
Widocznie inni dbają o zęby a Ty pewnie nawet nie myjesz.
- 2 8
-
2023-02-16 21:26
Nie zrozumiałeś.
- 4 1
-
2023-02-16 16:32
Skoro nie kradnę chcę, żeby inni nie kradli
- 7 6
-
2023-02-16 15:55
(20)
Tak się składa że nie mam zamiaru walczyć za innych. Inni nic mi nie dali, poza rodziną. Za wszystko place sam. Za leczenie sam , edukację spłaciłem już dawno w postaci podatków. Problem jest większy bo ja ciągle place na innych , a nie mam z tego nic.
Jeszcze miałbym walczyć za tych którzy biorą moja kasę. No chyba bym z koniem na lby się pozamieniał.- 127 28
-
2023-02-17 00:10
Inni dają ci coś każdego dnia.
Codziennie korzystasz z pracy innych tylko sobie tego nie uświadamiasz bo urobiono cię do konsystencji " ja, ja, moje, moje". To ,że za wszystko płacisz to naprawdę wzruszające bo wszyscy wokół ciebie nie płacą i mają wszystko podane na tacy, tylko ty bidulo płacisz. Jak przyjdzie Ivan to nie będziesz miał ani z czego ani za co płacić.
- 3 2
-
2023-02-16 18:45
Trol czy małe IQ ? (1)
Człowieku, masz mieszkanie, samochód, rodzinę ? Widzisz co się dzieje na Ukrainie ? Przychodzi agresor burzy Ci dom, zabija bliskich robi co mu się podoba a Ty nie będziesz walczył za innych. Wystarczy jak będziesz walczył za swoich i siebie.
- 6 6
-
2023-02-16 21:59
podkuli ogon i zwieje jak zbita suka
- 2 2
-
2023-02-16 17:16
Obrona kraju to - przede wszystkim - obowiązek wobec samego siebie i najbliższych (3)
I nakazuje ją zdrowy rozsądek.
Dlaczego miałbym oddawać swój los, swój majątek, swoją przyszłość, w ręce wroga?
Ach, poddam się i nic mi nie zrobią? Może tak, a może wyrzucą z domu, zgwałcą bliskie kobiety, skażą mnie i rodzinę na dietkę 1.350 kalorii dziennie. No, może 1.650, jeśli będę kolaborował.
No, więc będę kolaborował. AleI nakazuje ją zdrowy rozsądek.
Dlaczego miałbym oddawać swój los, swój majątek, swoją przyszłość, w ręce wroga?
Ach, poddam się i nic mi nie zrobią? Może tak, a może wyrzucą z domu, zgwałcą bliskie kobiety, skażą mnie i rodzinę na dietkę 1.350 kalorii dziennie. No, może 1.650, jeśli będę kolaborował.
No, więc będę kolaborował. Ale może wróg wcale tego nie zechce, bo ma wobec mnie - i mojego narodu - całkiem inne, okrutne plany. A może nie uzna mnie za jednostkę wartą współpracy?
No, to może ucieknę? Może tak, ale czy zdążę, nim mnie wróg ogarnie czy będę miał jak i czym uciekać, czy otworzą się dla mnie czyjeś granice i co mi następnie zostanie zaoferowane - prócz statusu uchodźcy?
Ach, będę miał własne środki na utrzymanie? Furda nieruchomości (i ruchomości), jakie za sobą zostawię. W (papierowych) pieniądzach (i elektronicznych zapisach na kontach - o, a jak znikną?) będę miał tyle, że starczy mi do końca życia. Naprawdę?
I w ogóle - co tam pamięć, groby przodków, honor, los własnego kraju (któremu coś się należy za to, że jest, że wychował i ukształtował, bo tylko on jest ważny, a nie aktualna władza).
I tylko on sprawia, że jest się u siebie. I jakoś to inni rozumieją. A już na pewno patrzą z góry na tych, którzy tego nie mają. Fajna perspektywa, nie?
Wierzyć się nie chce ...- 7 11
-
2023-02-17 11:52
Za feudalizmu
Pan prosił chłopa o walkę, ale chłop miał gdzieś kto go będzie dymał, więc biła się szlachta o majątki, a teraz ja mam walczyć za Obajtki, Tuski i Solorze, bo ojczyzna?
Chyba spadłeś na głupi łeb.- 4 0
-
2023-02-16 17:46
Wrogiem Polski i Polaków jest PiS (1)
I nie mieli problemu żeby im oddać ojczyznę.
- 9 6
-
2023-02-16 21:58
PO laczku
żal mi ciebie
- 5 2
-
2023-02-16 16:44
(6)
Obrona kraju to obowiązek. Przytoczone argumenty świadczą tylko o egoiźmie.
- 10 29
-
2023-02-16 19:03
powiedz to
dezerterom z krainyu, którym sponsorujemy pobyt, hmm?
- 3 2
-
2023-02-16 17:36
Te z po2-jnym obywatelstwem pójdą walczyć ? (1)
- 1 2
-
2023-04-24 13:22
bedą walczyc sami z soba na dwóch frontach.
- 0 0
-
2023-02-16 17:01
Nie jest żadnym obowiązkiem (2)
To są frazesy służące manipulowaniu masami. Tak samo masz z kościołem, czy innymi instytucjami religijnymi. Wszystkie mówią, że masz jakiś obowiązek. Sądzę, że po prostu musisz żyć w zgodze ze sobą, a nie regułami narzucanymi przez innych. No chyba, że po prostu tak lubisz i jesteś zadaniowcem, który potrzebuje rozkazu z góry. Świat nie jest zero
To są frazesy służące manipulowaniu masami. Tak samo masz z kościołem, czy innymi instytucjami religijnymi. Wszystkie mówią, że masz jakiś obowiązek. Sądzę, że po prostu musisz żyć w zgodze ze sobą, a nie regułami narzucanymi przez innych. No chyba, że po prostu tak lubisz i jesteś zadaniowcem, który potrzebuje rozkazu z góry. Świat nie jest zero jedynkowy. Patriotyzm można pokazywać w inny sposób niż służba wojskowa. Inną kwestią jest to, jakie podejście ma do Ciebie Państwo. W obecnym ustroju i od lat poczuciu, że Państwo cię dyma raczej mało kto chce za nie ginąć.
- 24 7
-
2023-02-16 18:11
No ciekawe czy jakby jakiś najeźdźca (1)
Wjechał do Twojego domu z drzwiami i ograbił ze wszystkiego co masz, zostawił zgliszcza a jeszcze przy okazji zabił kogoś z Twoich bliskich to też byś tak pisał i stał obojętnie?
- 6 14
-
2023-02-16 23:28
wystarczy się z nim zgodzić
A nie kłócić
- 0 2
-
2023-02-16 16:31
Jesteś (2)
Głupi. Podaj dane,w razie W oddamy ciebie wrogom.
- 8 16
-
2023-02-16 23:27
nie mam wrogów (1)
Twój wróg moim przyjacielem
- 1 2
-
2023-04-24 13:21
bolszewiku ty!
- 0 0
-
2023-02-16 16:15
Nie płacz ciociu (1)
- 2 14
-
2023-02-16 23:27
faje rób mu za taki tekst
- 1 1
-
2023-02-16 16:06
10100
- 5 1
-
2023-02-16 09:11
Atrakcyjne wynagrodzenie, godne warunki pracy i nowoczesny sprzęt - to wystarczy, żeby chętnych nie brakowało (22)
poza tym - warto pomyśleć o ułatwieniu chętnym cywilom dostępu do strzelnic wojskowych ze szkoleniem i pakietem np. 1000 sztuk rocznie darmowej lub dotowanej przez państwo amunicji do wystrzelania.
Sam chętnie wypróbowałbym MSBS-GROT.- 149 46
-
2023-02-16 17:04
1000 sztuk amunicji dla obywatela ? (1)
iks de. w jakim świecie żyjesz ? Przypomnę. Mieszkasz w Polsce, gdzie policja dostaje bardzo mało amunicji, żeby ćwiczyć. Potem taki policjant nie jest w stanie trafić np. w oponę uciekającego samochodu z bliskiej odległości, jak to miało miejsce w naszym kraju.
- 4 0
-
2023-02-16 17:45
Skąd wiesz ,że to nie jest Celowe , od zawsze 447 + inne judactwa ! A te nazwiska masowo zmienione ?
- 1 1
-
2023-02-16 15:30
(2)
"Doradcy" amerykańscy (w tym agenci CIA oraz Izraela) przekonywali Ukraińców do zakupu sprzętu wojskowego chroniącego ich przed napaścią Rosji.Tymczasem Rosja czując się zagrożona interwencją wojskową USA dokonała działań prewencyjnych, zapobiegawczych ze szkodą dla Ukrainy.Obecnie również Amerykanie rzekomo w obronie przed napaścią zachęcają
"Doradcy" amerykańscy (w tym agenci CIA oraz Izraela) przekonywali Ukraińców do zakupu sprzętu wojskowego chroniącego ich przed napaścią Rosji.Tymczasem Rosja czując się zagrożona interwencją wojskową USA dokonała działań prewencyjnych, zapobiegawczych ze szkodą dla Ukrainy.Obecnie również Amerykanie rzekomo w obronie przed napaścią zachęcają "władze" Polski do zbrojeń które będą śmiertelnym zagrożeniem dla istnienia Rosji (a w konsekwencji również Polski).Dwa takie same scenariusze zdarzeń nie są pouczeniem dla Polaków obdarzających zaufaniem terrorystów świata tworzących (korzystne dla siebie) wojny od dziesięcioleci !.
- 3 5
-
2023-02-16 17:43
17 września 1939r sovieckie wkroczyły do Polski i tak już zostało , no moŻe teraz poliN w innym wymiaŻe / żude /
- 0 0
-
2023-02-16 16:42
a ktore to uzbrojenie zamowione przez Polske jest smiertelnym zagrozeniem dla istnienia ruskiego miru?
- 5 0
-
2023-02-16 15:28
Zabrzmiało jak ogłoszenie do pracy w biurze.
- 0 0
-
2023-02-16 10:26
(15)
tylko cykor wysyła kolegów do bójki zamiast samemu iść się bić
- 13 16
-
2023-02-16 15:22
Chcecie "bronić" Polski nie za pomocą współpracy, wymiany gospodarczej z sąsiadami tylko poprzez stwarzanie zagrożeń życia wobec tych sąsiadów na wzór jak to uczyniła już Ukraina ?.Takie postępowanie służy przygotowaniu terenów Europy Wschodmiej do zasiedlenia przez amerykańskich, izraelskich kolonizatorów.Już obecnie Polska jest zarejestrowana w
Chcecie "bronić" Polski nie za pomocą współpracy, wymiany gospodarczej z sąsiadami tylko poprzez stwarzanie zagrożeń życia wobec tych sąsiadów na wzór jak to uczyniła już Ukraina ?.Takie postępowanie służy przygotowaniu terenów Europy Wschodmiej do zasiedlenia przez amerykańskich, izraelskich kolonizatorów.Już obecnie Polska jest zarejestrowana w Nowym Jorku jako korporacja (firma) "Poland Republic of" do prywatnego wykorzystania przez amerykańskich właścicieli.Szukacie wroga ale nie zauważacie że macie go już u siebie !.
- 2 1
-
2023-02-16 10:31
lepiej być żywym cykorem niż martwym bohaterem, zwłaszcza poległym nie za swoje sprawy (13)
tylko kto ma zapracowac na wojsko jak wszyscy stana się zawodowymi żółnierzami i jeszcze z atrakcyjnym wynagrodzeniem. Nie neguję potrzeby sprawnej i silnej armii ale zauważcie że w Polsce kurczy się cześć gospodarki produktywnej czyli niezwiązanej z wydatkami z budżetu państwa. Czy to się komuś podoba czy nie ale 100 pracujących nie będzie w stanie utrzymać siebie, 30 emerytów, 20 żołnierzy i policjantów i 20 urzędników.
- 33 3
-
2023-02-16 18:06
Coz- za duzo wodzow za malo indian jak to
Mowia na dzikim zachodzie
- 0 0
-
2023-02-16 17:38
Szabat 24 na dobę ?
- 0 0
-
2023-02-16 15:27
To bardzo brzydkie oszustwo kiedy zachęcano nas do bycia sojusznikiem i korzystania z ochrony NATO a w rzeczywistości Polska jest wykorzystywana jako narzędzie militarne i popychadło dla działań militarnych USA wobec Rosji.Można powiedzieć że Polska balansuje nad "przepaścią" - śmiercią, tym bardziej że rząd nazywany polskim raczej nie spełnia woli
To bardzo brzydkie oszustwo kiedy zachęcano nas do bycia sojusznikiem i korzystania z ochrony NATO a w rzeczywistości Polska jest wykorzystywana jako narzędzie militarne i popychadło dla działań militarnych USA wobec Rosji.Można powiedzieć że Polska balansuje nad "przepaścią" - śmiercią, tym bardziej że rząd nazywany polskim raczej nie spełnia woli własnego narodu lecz amerykańskich zwierzchników z prywatnych koncernów zbrojeniowych którzy nie ryzykują ani własnym życiem ani zniszczeniem terytorium USA.
- 3 3
-
2023-02-16 12:39
bez wyszkolenia będziesz martwym cykorem bo jak wybuchnie wojna to nikt cię nie będzie pytał czy chcesz walczyć (8)
w miarę wykrwawiania się wyszkolonej armii dostaniesz glejt i wyślą cię na wojnę, tyle że gorzej wyszkolonego. Twoje wyliczenia też mijają się z prawdą bo tak na prawdę na 100 pracujących potrzeba będzie niecałych 2 wojaków (jeśli mówimy o 300 tys armii) zamiast obecnych 0,6 żołnierzy. Z resztą nie mamy za bardzo wyboru. Co do armii poborowej to
w miarę wykrwawiania się wyszkolonej armii dostaniesz glejt i wyślą cię na wojnę, tyle że gorzej wyszkolonego. Twoje wyliczenia też mijają się z prawdą bo tak na prawdę na 100 pracujących potrzeba będzie niecałych 2 wojaków (jeśli mówimy o 300 tys armii) zamiast obecnych 0,6 żołnierzy. Z resztą nie mamy za bardzo wyboru. Co do armii poborowej to jednocześnie też nie będziemy szkolić niewiadomo ilu. Nie wiem czy bylibyśmy w stanie jednorazowo szkolić 100 tys. poborowych a więc są to jedynie promile ogółu pracujących.
- 6 7
-
2023-02-16 16:27
liczyłeś tylko polskich żołnierzy czy ukraińskich i natowskich też?
Jak to powiedziałe Duda jestesmy sługą narodu sąsiedniego wiec częściowo ich armie też utrzymujemy a żołnierze nato to nie myśl sobie, że tylko za swoje środki tu stacjonują.
- 0 2
-
2023-02-16 16:00
będe cykorem, który spakuje się i wyjedzie z rodziną z obszaru działań wojennych (3)
Ale jak ktoś chce sie narażać za żołd to prosze bardzo, nikomu nie bede mówił co ma robić i nie chcę zeby ktoś mi mówił co ja mam robić
- 4 1
-
2023-02-16 16:39
(2)
ciekawe ktoredy wyjedziesz jak wszystkie granice beda pozamykane wlacznie z lotniskami.
- 4 1
-
2023-02-16 17:39
Na ŻoNdowy do isRalele sieM załapie .
- 0 0
-
2023-02-16 17:06
mhm
tak jak z ukrainą. Od razu zamknęli wszystkie xD
Swoją drogą, znam pare osób, co to poleciały na służbę do WOTu bo kaska. Teraz sr*ją, że jak będzie wojna to oni nie chcą (są pod przysięgą) i będą uciekać od razu z kraju.- 1 0
-
2023-02-16 15:35
(1)
USA to państwo jedyne na świecie które osiąga zyski, dochody z wojen które sam stwarza aby te dochody osiągać.Stąd podżeganie do konfliktów, wojen w Wietnamie, Korei, Iraku, Afganistanie, na Bałkanach i szeregu innych krajach.W Europie Wschodniej nie było napięć aż do momentu gdy pojawiły się ich wojska w Polsce (wprowadzone przez jednego człowieka wbrew woli narodu).
- 5 4
-
2023-02-16 17:39
A ssoViecka bolszewia jewrejska ?
- 1 0
-
2023-02-16 15:08
Po co mi wyszkolenie jak nie mamy obrony p.lot i wszystko w nas wleci i zaora? No tak, ale padnę wyszkolony nakryty ziemią w okopie. Płacę podatki na pensje i przywileje służb mundurowych to niech mnie bronią.
- 3 2
-
2023-02-16 12:16
Dokładnie, a zawsze mowili, zeby prowadzic wojne trzeba kasy i jeszcze raz kasy
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.