• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odwołane wodowanie w stoczni

VIK
9 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 10:37 (10 października 2012)
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Wielozadaniowy statek typu PSV (Platform Supply Vessel) przeznaczony jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Wielozadaniowy statek typu PSV (Platform Supply Vessel) przeznaczony jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.

Zbyt wysoki poziom wody sprawił, że w stoczni Remontowa Shipbuilding odwołano zaplanowane na środę wodowanie.



Aktualizacja, środa, godz. 10:37 Niestety, z przyczyn niezależnych od stoczni odwołano zapowiadane na dziś wodowanie. Powodem jest zbyt wysoki poziom wody. Na razie nie wiadomo, kiedy odbędzie się ta uroczystość.

* * *


Czy widziałe(ła)ś kiedyś wodowanie boczne?

Uroczystość rozpocznie się o godz. 12. Na teren stoczni będzie można wejść przez bramę od ul. Swojskiej zobacz na mapie Gdańska już od godziny 11.30. Wodowanie można będzie też obserwować z mostu na wyspę Ostrów (znajduje się na przedłużeniu ul. Swojskiej zobacz na mapie Gdańska) bez wchodzenia na teren stoczni.

Wielozadaniowy statek typu PSV (Platform Supply Vessel) przeznaczony jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Będzie służył do transportu ładunków niezbędnych przy prowadzeniu odwiertów i obsłudze platform: wielkogabarytowych, skonteneryzowanych, pakietów rur, ładunków płynnych i sypkich w dwudziestu trzech zbiornikach, w tym również ładunki niebezpieczne. Został on zbudowany dla jednego z amerykańskich potentatów w sektorze przemysłu offshore.

- Z armatorem tym mamy przyjemność współpracować od pięciu lat. Przed dwoma laty przekazaliśmy trzy wielofunkcyjne statki typu AHTS służące między innymi do podnoszenia kotwic, holowania obiektów morskich oraz transportu sypkich, płynnych i ciężkich ładunków, niezbędnych przy pracy platform wiertniczych i wydobywczych - mówi Andrzej Wojtkiewicz, prezes zarządu Remontowa Shipbuilding. - Dowodem zadowolenia z dotychczasowej współpracy jest zamówienie tym razem sześciu nowoczesnych statków dostawczych obsługujących platformy wiertnicze.

Wodowany jutro statek jest trzecim z aktualnie budowanej serii. Teraz rozpocznie się jego wyposażanie. Otrzyma on napęd "Diesel - Electric" w technologii średniego napięcia, umożliwiający ekonomiczną eksploatację przy znacznym ograniczeniu zużycia paliwa, a tym samym mniejszą emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Powierzchnia pokładu 1000 m kw przy obciążalności 10t/m kw pozwala na przewożenie ładunku w granicach 2500 ton, przy nośności całkowitej około 5300 DWT. Statek wyposażony zostanie w systemy zaawansowanego sterowania, pozycjonowania DP2 oraz w instalację zwalczania pożarów (wg klasy FiFi-1) i rozlewów olejowych.

PSV budowany jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego American Bureau of Shipping, według projektu MMC 887 L opracowanego przez polskie biuro projektowe MMC Ship Design & Marinę Consulting Sp. z o.o. z Gdyni.

Ubiegłoroczne wodowanie statku "Lewek Andes".


Ubiegłoroczne wodowanie promu "Landegode" w stoczni Remontowej Shipbuilding.

VIK

Miejsca

Opinie (139) 6 zablokowanych

  • dobrze ze nikt nie pracuje w srode o 12 ! (8)

    wszyscy beda mogli zobaczyc..

    • 181 18

    • (4)

      A co bys chciał w niedziele o 15 pewnie co :) To jest przedsiebiorstwo budujące statki a nie agencja widowiskowo artystyczna zeby robić show w czasie dogodnym dla mieszkańców. Ale przyznaje ze fajnie byłoby mieć chwilke czasu zeby to zobaczyć.

      • 51 9

      • (3)

        dokladnie, bo jak sie promowac to na calego i np raz w roku zrobic takie wodowanie w polaczeniu z promocja przedsiebiorstwa

        • 12 3

        • (2)

          Moze i fajnie, ale nie sadze zeby mogli tak manipulować terminami wodowania. Nie jestem znawcą tematu ale podejzewam ze maja sciśle określone warunki realizacji kontraktu wiec przesówanie wodowania, tak zeby gawiedzi było wygodniej jest raczej ciezkie do wykonania.

          • 13 3

          • uuUUUuu

            • 8 1

          • chryste, jak można z korektą jeszcze walić takie byki...

            • 1 0

    • Wodowanie jest uzależnione też od warunków atmosferycznych a każdy dzień postoju statku w stoczni to są dodatkowe koszty dla armatora.

      • 4 0

    • Wodowania zawsze są przed godz. 15 (1)

      gdyby to było ok godz 18 lub w sobote to zapewne sporo ludzi by przyszło...nawet z dziećmi. a tak to wodowanie jest dla emerytów lub dla ludzi będących na urlopie

      • 0 1

      • tylko dlaczego stoczniowcy mają pracować o 18 skoro Ty nie pracujesz wtedy?

        Twoja obecność nie jest nikomu niezbędna, bo wodowanie tohappening w galerii bałtyckiej - obywa się kiedy stoczni pasuje. Jak Tobie pasuje, to przyjdź, a jak nie to nie marudź.

        • 0 0

  • szkoda że będę w pracy :( (6)

    ale fajnie że się coś buduje wbrew temu co mówią rydzykowe media :)

    • 60 16

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • Masz racje, nic sie nie woduje, to czysta propaganda tuska a te statki to makiety! siać siać siać

        Ps dobra prowokacja! dałem sie złapać heheheh toć tylko głupkiem wiejskim jestem

        • 7 4

    • oko (1)

      Masz rację to jest tylko COŚ z prawdziwymi wodowaniami wielkich statków to niewiele ma wspólnego. Niestety O.Rydzyk ma rację.

      • 8 10

      • Zajacowi niedzwiedz bardzo dobrze odpowiedzial na zaczepke niedajac sie

        wciagac w zbedna dyskusje,S < P< I E< R

        • 1 1

    • (1)

      Skąd wiesz co mówią rydzykowe media? Oglądasz?

      • 3 1

      • Oczywiście nie ogląda

        Oczywiście nie ogląda tylko jest jednym z tych co im można każdy kit wcisnąć.

        • 0 2

  • Pewnie się nie odbędzie z powodu pijaństwa stoczniowców. (17)

    Wiadomo co się w stoczni dzieje ;] wszyscy nawaleni w 3 d..y. Żeby siebie nie powodowali jak to zwykle bywa.

    • 4 118

    • To nie są już te stare stocznie państwowe.

      W Remontowej sprawa wygląda już inaczej.

      • 13 3

    • słuchaj emerytko - te czasy pamiętają tylko emeryci (5)

      słuchaj emerytko
      - tak stwierdzam bo te czasy już minęły po 1989r. a Ty dalej swoje - skoro tak postrzegasz tą branżę i tych ludzi - to też do ciebie też nie można mieć szacunku
      - ta wypowiedz świadczy że guano wiesz o stoczniowcach

      • 12 2

      • Jak dotrwasz do 3 klasy podstawówki, to będą próbować nauczyć cię liczyć. (4)

        Jak ci się to uda, to odejmij sobie 2012-1973.

        • 0 12

        • Nick to nie dowód

          Nie wiem skąd masz taki osąd o Nas ale Ja tu właśnie pracuję i widzę ludzi na co dzień mam o nich inne zdanie a poza tym dużo szacunku bo to jest bardzo ciężka i niewdzięczna praca. Co do alkoholu to nawet pijanego szczura dorwą na bramkach wejściowych - a poza tym są lotne patrole z alkomatami - więc jeśli nie wiesz to się nie wypowiadaj bo obrażasz ludzi -
          Zapraszam na wodowanie jutro to się przekonasz - i więcej takiej oceny nie napiszesz Pozdrawiam

          • 19 2

        • anita 73

          wiesz to po sobie,bo u ciebie w robocie się chleje to myślisz ,że wszędzie.mało wiesz tyle co zjesz.

          • 4 0

        • Anita73

          Czy widzicie tutaj 19? Bo ja nie, ale mądra Anitka tak.

          • 1 5

        • po wiedzy na temat stoczniowców

          myślałem, że masz 73 lata, tu okazuje się że to IQ... ups. rocznik urodzenia.

          • 3 0

    • aa

      puknij sie w głowe jak nie wiesz jak jest

      • 3 1

    • wyjątkowy.......

      kretyn. chciałbys pracowac ale tutaj nawet zamiatać nie mozesz

      • 1 0

    • Anitko zajmij sie obiadem bo stary wroci i znowu zupa bedzie za slona i ciemne okulary jutro beda potrzebne

      • 7 1

    • Mimo wszystko zachęcam Anitę73 do przyjścia.

      Proponuję stanąć po drugiej stronie kanału i poczekać na trzecią największą falę. Powinno pomóc zobaczyć świat w bardziej realnych kształtach. Może wtedy minie ochoto na wypowiadanie się na tematy o których nie ma się zielonego pojęcia.

      • 4 0

    • (3)

      dobra wez juz nie pitol
      bo abstynecja to ty tez chyba nie smierdzisz
      byles kiedys na stoczni czy cie mama z tata straszyli ze jak sie nie bedziesz uczyl to do stoczni pojdziesz pracowac
      co ty wiesz o zabijaniu

      • 3 0

      • głosie sprawiedliwości (2)

        trzeba jednak skończyć dobrą szkołę typu PG aby tu pracować - wbrew pozorom tu dobrze płacą - i jakoś nam kryzys nie straszny / tzn my go nie odczuwamy
        Pozdrawiam

        • 2 1

        • Bo pijani chodzicie, to nie wiecie co to kryzys. (1)

          Na wódkę zawsze się znajdzie, a jak nie, to przecież wam płacą wódką.

          • 0 3

          • Żal mi Ciebie Prostaku - Obesrany

            • 0 0

    • odkąd zliwkidowali stocznię Gdynia temat pijanych i slodko śniących stoczniowców został zamknięty na dobre.

      • 3 0

    • Twój tata esbek albo koleś z Platformy źle ci zrelaconował co się dzieje w Stoczni

      Weź lepiej teczkę i idź do akwarium

      • 0 0

  • Warto zobaczyć. (2)

    Nawet kosztem jednego dnia urlopu.

    • 25 8

    • Pewnie jesteś urzędasem. (1)

      To możesz sobie pozwolić na płatne wolne.

      • 5 8

      • Lepiej być urzędasem,

        niż złośliwym-złamasem.

        • 9 2

  • szkoda że nie ma pracy.... (8)

    Szkoda że nie ma pracy dla młodych ludzi na stoczniach...

    • 19 23

    • (4)

      To poszukaj "w" stoczniach, tam może jest. ;p

      • 18 0

      • Jak sie coś umie i jest chęć do ciężkiej roboty to praca się znajdzie.

        • 7 0

      • nie pisze, ani nie mówi się "w" stoczniach, tylko "na" (2)

        "w" to możesz mieć golfika albo paska "w" tedeiku, "w" skórze, "w" full wypasie i "w" kredycie.

        • 0 7

        • To smutna prawda...

          Ciemnogród kaleczy nasz język ojczysty na potęgę. I co z tym robić?

          • 0 1

        • Prowokujesz czy naprawde nie wiesz ?

          • 2 0

    • praca jest dla młodych tylko na HAŁERA

      • 0 0

    • jak to nie ma?

      jest i to dość dużo, trzeba tylko mieć do tej pracy predyspozycje i chęci.

      • 1 0

    • Crist, Remontówka, gdańska z miłą chęcią przyjmą i szukają młodych do pracy. Więc nie gadaj bzdur!

      • 4 0

  • Niemcy przez wiele lat mogli dotować swoje stocznie a my nie mogliśmy (11)

    Gdyby były u nas zasady zdrowego kapitalizmu, a nie socjalistyczna gospodarka centralnie sterowana to wszystkie polskie stocznie i większość byłych PGR-ów pracowałyby spokojnie z zyskiem. Te, które by padły, to by padły nie wytrzymując konkurencji, ale one nie padły tylko zostały zlikwidowane przez polityków dawnej UW, czyli przez takich ludzi jak Balcerowicz i Tusk. W wybiórczej o tym nie piszą, że w niektórych byłych PGR-ach przekształconych w spółki, bo nie posłuchali Balcerowicza i nie pozwolili na likwidację, mimo rzucanych kłód pod nogi świetnie idzie dzisiaj produkcja polskiej zdrowej żywności. A stocznie? Posłuchaj inżynierów z branży stoczniowej. Likwidacje stoczni były decyzjami nie ekonomicznymi, tylko politycznymi. A że jakieś ocalały dzięki determinacji Polaków i ze coś tam się buduje - Niemcy przez wiele lat mogli dotować swoje stocznie a my nie mogliśmy. Dzisiaj oni budują z dużym zyskiem statki, a u nas coś się tam buduje.

    • 34 18

    • Brednie alkoholika. (4)

      Polski rząd zrobił wszystko co było w jego mocy by ocalić nasz przemysł stoczniowy i nie tylko. Tylko zawsze się znajdą tacy złodzieje Korony Polskiej, jak ty, co psują krew i oczy ludziom próbują zamknąć.

      • 5 10

      • (1)

        Na zachodzie prawie wszystkie firmy różnorodnych gałęzi przemysłu były przez państwa dofinansowane i oni wiedzieli, dlaczego to robią. Potem przyjęli do UE Polskę i ustanowili zakaz dofinansowania wiedząc, że w tej sytuacji polskie firmy nie będą miały szans z tymi wcześniej dofinansowanymi i padną. Ale pomimo tych przekrętów polskie stocznie by się zapewne na rynku utrzymały i o tym oni wiedzieli, stąd ta ich DECYZJA POLITYCZNA o likwidacji stoczni.

        • 1 2

        • ZNOWU TEORIA SPISKOWA . WSZYSCY TYLKO CZEKAJA NA TO ZEBY DOKOPAC POLSCE

          A rzeczywistosc jest banalna , To lezy w mentalnosci niezaleznie czy Tusk, czy Kaczynski.

          • 4 2

      • (1)

        Najpierw wprowadził Polskę do kółka wzajemnej adoracji w której silne gospodarki dotują co chcą, a potem potulnie pozwolił sobie polikwidować te same gałęzie gospodarki, żeby nie robić konkurencji tym pierwszym. Faktycznie - zrobił wszystko co w jego mocy - ale żeby ten kraj osłabić. Zachodnie stocznie, rybołówstwo, kopalnie i przemysł energetyczny oparty na węglu mają się znakomicie.

        • 2 1

        • Kto wprowadzil? Polska nalezy do Euro pod kilkoma rzadami i kilka rzadow sie staralo o wejscie.

          Takie teorie to zaprzeczenie zeby cokolwiek robic , bo zakompleksienie zawsze widzi spisek.

          • 0 1

    • Dotowanie przemysłu w UE ma jedną podstawową zasadę. (4)

      Państwo może dotować inwestycje w tych zakładach, np. zakup nowego sprzętu. I tak robią Niemcy, pieniądze z sprzedaży statków pokrywają bieżące wypadki a inwestycje dotuje państwo.

      U nas dotacje zostały przejedzona przez rady nadzorcze, prezesów, związkowców itd. W takim wypadku lepiej dać sobie spokój z pakowaniem w to kasy bo to studnia bez dna.

      • 7 2

      • P+S i tak upadły (1)

        No i pomimo tych dotacji upadły dwie bardzo nowoczesne stocznie niemiecki. Lokalny rząd wpakował w nie setki milionów Euro a i tak skończyło się wielkim upadkiem.

        • 2 0

        • Jeśli spojrzymy na sytuację branży stoczniowej na świecie, łatwiej zrozumiemy rzeczywistą kondycję naszych stoczni. Otóż w 2009 roku drastycznie spadły zamówienia na nowe statki w porównaniu z rokiem poprzednim. Podczas gdy roku 2008 było ich 2 tys., to w 2009 r. zawarto... 8 umów. Oznacza to, że stocznie na całym świecie miały bardzo poważne problemy także i dlatego, ponieważ armatorzy nie odbierali zamówionych statków, więc stocznie nie były w stanie spłacać kredytów, które zaciągnęły na ich budowę. Powodów, dlaczego nie były budowane nowe jednostki jest kilka. Armatorom opłacało się nawet zrezygnować z odbioru już zaliczkowanych statków, przeczekać trudny okres i później zamówić je, płacąc nawet połowę poprzedniej ceny. Państwa europejskie zawsze wspierały rodzimy przemysł stoczniowy na różne sposoby (z wielu powodów). Ukazany przez Ciebie przykład - "rząd wpakował w nie setki milionów Euro". Bywało, że pomoc nie pomagała, ale była, bo miejsca pracy, bo kooperacja itd. Ale jest jeden wyjątek na świecie... Polska Żegluga Morska, która za rządów Tuska poprzedniej kadencji ładowała 1,3 mld USD w zamówienia w Chinach po najwyższych historycznie cenach z lat 2006-2007. Z tymi statkami PŻM wszedł na rynek, na którym... nie ma co robić. Widocznie jednak władze firmy kierują się jakimiś innymi kalkulacjami, które - łagodnie mówiąc - można nazwać podejrzaną racjonalnością.

          • 2 0

      • (1)

        to przeczytaj co na te g-wniane insynuacje Krzysztof Piotrowski, prezes zarządu Stoczni Szczecińskiej Porty Holding SA: Na świecie nic takiego nie stało się, aby Polska musiała likwidować swój przemysł okrętowy i zastępować tę branżę rozwojem innych gałęzi, np. paliwowej (wydobycia ropy i gazu oraz transportu tych surowców) czy elektronicznej. Także dziś możliwe jest wznowienie produkcji statków. Przecież zarówno nasza stocznia, jak i stocznia w Gdyni upadły nie z powodów ekonomicznych, tylko w wyniku decyzji politycznych. Takie stanowisko zaprezentował podczas dyskusji na temat upadku polskich stoczni w Vigo (Hiszpania) przedstawiciel Niemiec w Parlamencie Europejskim. W ten sposób odpowiedział na postulat polskiej delegacji w sprawie dodatkowych środków finansowych dla stoczniowców. Przedstawiciele Polski nie zareagowali na to. Warto też podkreślić, że w naszym kraju decyzję o likwidacji stoczni podejmowali ludzie nieznający się na produkcji okrętowej. Dlatego ta sprawa jest bardzo dziwna i nie można jej traktować jako skutku np. niedostosowania firmy do sytuacji na rynku.

        • 0 1

        • Chyba logiczne, że prezes widzi problem wszędzie tylko nie we własnym zarządzie?

          • 1 0

    • wyprzedali zakłady żeby nie było komu strajkować

      a teraz musza podatek od deszczu wprowadzać bo nie mają sobie z czego diet wypłacać.W kraju zostały tylko mohery i one pod wodzą Taty zrobią porządek tam gdzie trzeba.T nie będzie rządził do 67 roku życia

      • 2 2

  • (5)

    2gi filmik z wodowania to dowód w sprawie o morderstwo ptactwa wodniego! co na to animals! łooo matko!

    • 25 4

    • bylem na tym wodowaniu ptakom nic się nie stało (2)

      mają więcej rozumu niż Ty!

      • 5 1

      • rowniez o tym pomyslalem , ale jak widac w dalszej czesci to nic im sie nie stało hehe.

        • 2 0

      • Na pewno też maja więcej kultury od Ciebie kolego bo nie ubliżają bez sensu. No ale skoro Ty tam byłeś to jesteś taki zarąbisty ze strach :)

        • 0 1

    • Ptakom nic się nie stało (1)

      Widziałem na własne oczy. Mogę też zdradzić, że to nie są zwykłe ptaki - to są najodważniejsi pracownicy wydziału kadłubowego, którzy już w trakcie wodowania wykonują inspekcję kadłuba. Wiecie - safety first ;)

      • 4 1

      • ale suchar

        • 1 1

  • Co parę miesięcy w Remontowej i Gdańskiej wodowanie a PiS wmawia swoim wyznawcom (bo przecież nie zwoennikom nie?), że stocznie (5)

    10 lat za powtarzanie kłamstw Kaczyńskiemu i Dudzie (związkowiec i bogacz w jednym) !

    • 28 15

    • STOCZNIE

      Ty chyba nigdy nie widziałeś jak wygląda wodowanie statku a nie kajaka z bocznej pochylni.A wodowanie 150tys w suchym doku około 200 m tak było w stoczni gdynia.

      • 5 1

    • No właśnie, CO PARĘ miesięcy, (3)

      w polskich stoczniach kiedyś było KILKA W miesiącu, najbardziej żal gdyńskiej, bo była najbardziej nowoczesna.Najprędzej do likwidacji nadawała się gdańska, paradoksalnie jednak ten skansen, ledwo bo ledwo, ale funkcjonuje, a najlepsza stocznia padła...

      • 4 4

      • (1)

        To czemu w gdyńskej stoczni powstał nie dawno jeden z najbardziej nowoczesnych i skomplikowanych statków na świecie o nazwie Innovation( i najdroższy statek w historii polskiego przemysłu okrętowego) i statków takich lub takiego typu powstanie jeszcze przynajmniej cztery SKORO GDYŃSKIEJ STOCZNI JUŻ NIE MA??!!!! No jak??!!!

        • 4 1

        • Obecny potencjał gdyńskiej w porównaniu do tego sprzed nastu lat jest zerowy...

          To, że zbudują coś raz na jakiś czas jeszcze o niczym nie świadczy.

          • 0 0

      • taaaaa.....

        to i tak cienko - słyszałem,że w innych stoczniach na świecie wielkie statki wodują 2-3 razy dziennie.

        • 1 1

  • Ciekawe co z tymi łabędziami z wodowania Landegode :( (12)

    Chyba nie zdążyły odlecieć.

    • 24 6

    • DOKŁADNIE (5)

      dlaczego jakiś człowiek nie potrafił ich wczesniej wypłoszyć. WSTYD i GLUPOTA. szkoda bardzo.

      • 5 2

      • Chłop żywemu nie przepusci

        "My tu wazne sprawy wodowane a ty mi tu z jakomiś S...mi" Niestety pewnie takie jest podejscie

        • 2 1

      • (1)

        po raz n-ty ogłaszam, że łabędzie są całe i zdrowe !!!

        • 11 1

        • Potwierdzam, sam widziałem, jak w komplecie odpłynęły. Teraz wyrosły na duże i silne i surfują na falach od większych statków. :D

          • 6 1

      • Dokładnie?

        Z jaką dokładnością?

        • 0 0

      • Odnośnie łabędzi

        proponuję przeczytać i oglądnąć powtórkę z wodowania ,jest tam informacja odnośnie próby odpędzenia łabędzi ,które i tak i tak wracały , mogę zapewnić że im się nic nie stały tylko zmokły :) byłem a tym wodowaniu ,a one chciały mieć po prostu najlepszy widok :)

        • 4 0

    • (1)

      na końcu filmiku widać że dalej pływaja...

      • 6 0

      • łapami do góry.... ;)

        a moze to inne, dodane dla uspokojenia opinii publicznej...

        • 1 1

    • Na koniec filmu wyglądały na ocalone :) (1)

      • 4 0

      • a skąd wiadomo, że to te same? filmik jest zmontowany, więc może to ujęcie było na początku nakręcone jak plywały sobie jeszcze biedne nie świadome...

        • 4 1

    • TRZEBA BYĆ CIERPLIWYM - A NIE UJADACZEM WŚCIEKŁYM

      Filmik do końca trzeba obejrzeć. Tam wyraznie widać jak łąbędzie z lekka wkurzone, ale całe - odpływają.

      • 1 0

    • Łabądki żyją i mają sie dobrze

      ... i nadal obsrywają portowe nadbrzeże...

      • 0 0

  • W remontowej co chwilę wodowanie. (1)

    A w lenina tylko wódowanie i palenie opon.

    • 28 12

    • gdzie masz lenina ???? i gdzie palenie opon

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane