• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odwołania od przetargu na budowę S7 na Żuławach oddalone

Maciej Naskręt
3 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Nic już nie stoi na przeszkodzie, by ruszyła budowa krajowej "siódemki" na Żuławach. W czwartek rano KIO oddaliła dwa odwołania od rozstrzygnięcia przetargu na budowę 40-kilometrowej drogi ekspresowej, które złożyły firmy Salini i Bilifinger. Droga ma kosztować 3,2 mld zł i mamy nią pojechać pod koniec 2018 r.



W jakim najkrótszym czasie dojechałeś z Trójmiasta do Warszawy samochodem?

W sierpniu gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnął przetarg na budowę dwóch odcinków - każdy po 20 km - drogi ekspresowej S7 z Gdańska do Elbląga. Wygrały firmy Metrostav z Czech (oferta: 1,642 mld zł) i Budimex (oferta: 1,576 mld zł). Po zsumowaniu ich ofert 40-kilometrowa droga przez Żuławy miałaby powstać za 3,218 mld zł.

Zgodnie z procedurą od daty rozstrzygnięcia przetargu w ciągu 7 dni mogły zostać złożone odwołania. Z takiego uprawnienia skorzystały dwie firmy - Bilifinger (złożyła oferta na kwotę 1,791 mld zł na zadanie I) i Salini (złożyła oferta na kwotę 1,670 mld zł za zadanie II). Firmy odwołujące podały w uzasadnieniu wniosku, że komisja przetargowa oddział GDDKiA w Gdańsku nie zbadała ofert firm wybranych w obu zadaniach pod kątem wystąpienia rażąco niskiej ceny.

Sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej działającej przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych. Wyrok w tej sprawie zapadł w czwartek rano.

- KIO oddaliła wnioski odwoławcze złożone przez obie firmy budowlane - mówi Justyna Tomkowska, rzecznik prasowy KIO.
Od wyroku KIO teraz w terminie 7 dni przysługuje władzom Salini i Impresia Pizzarotti skarga do sądu okręgowego. Co ciekawe, wniesienie takiej skargi wiąże się z wpłaceniem na konta KIO kwoty 100 tys. zł. Czy firmy zdecydują się na taki krok, póki co nie wiadomo.

Jeśli jednak firmy odpuszczą, a wyrok KIO się uprawomocni, wtedy gdański oddział GDDKiA będzie mógł skierować do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych dokumentację przetargową w celu przeprowadzenia jej kontroli.

Jeśli wszystko pójdzie gładko to jest szansa, że maszyny budowlane na Żuławach zobaczymy jeszcze w tym roku.

- Jeśli procedury nie przedłużą się, umowę na roboty budowlane z wyłonionymi w przetargu firmami podpiszemy jeszcze we wrześniu lub ewentualnie na początku października - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Jeśli uda się niebawem podpisać umowę zadanie I ma realizować czeska firma budowlana Metrostav. Drugie zadanie przypadnie spółce Budimex. Jeśli uda się niebawem podpisać umowę zadanie I ma realizować czeska firma budowlana Metrostav. Drugie zadanie przypadnie spółce Budimex.
Dwa zadania budowy drogi - każde po ok. 20 km

Inwestycja została podzielona na dwa zadania. Pierwsze obejmuje budowę ekspresówki od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego. Drugie zadanie to realizacja drogi od właśnie Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa.

W ramach inwestycji powstaną dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych.

To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy. Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód".

Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark". "Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki". Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce zakończyć prace w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 45.

Miejsca

Opinie (153) 9 zablokowanych

  • A co z przebudową do 3 pasów na S6?

    Przepustowość ma skoczyć powyżej 150 tyś pojazdów na dobę z prędkością 60 km/h żebyście zaczęli o tym myśleć panowie z GDDKiA ???

    • 5 0

  • Droga Gdańsk - Elbląg 3.2 mld (4)

    Droga Oliwa - Osowa 2 mld
    Teraz dokładnie widać jakim ekonomicznym absurdem jest robienie tunelu pod Pacholkiem.
    Budować S7 i drogi rowerowe a nie tunel!

    • 34 8

    • (1)

      Nie "Oliwa-Osowa", tylko Brzeźno-Chwaszczyno.

      • 1 2

      • no tak - siła jest tych co muszą

        z Brzeźna do Osowy i z powrotem , jakieś 2/3 ( sądząc po cenie 2 mld do 3,2 mld ) tych co na Stolycę i Mazury oraz tych co nad morze

        • 1 0

    • a PO co drogi rowerowe (1)

      wystarczy już miejsca dla POmaski

      • 2 5

      • i Józka Bąka

        ciągł samolot

        • 4 1

  • Dla mnie ta droga jest jeszcze ważniejsza niż A1 (2)

    • 86 11

    • Ważniejsza, bo w cenie tymczasowej ;) opłaty paliwowej (1)

      ...i innych podatków.

      • 1 0

      • Słoiki się cieszą , nie będą pękać w czasie jazdy.

        • 2 2

  • Nie wiem po co w rolniczym kraju

    potrzebna taka droga ? Żeby wozić mleko i mięso z Gdańska do Elbląga a z Elbląga ser i twaróg do Gdańska? Żeby furmanki i kombajny miały lepsze warunki ruchu z pola na pole?

    • 0 11

  • Żal, że znowu nasz oszukają.......

    Każdy zakład przyjmę, że terminy znowu nie zostaną dochowane. Na pewno będzie ostra zima, albo wykonawca zbankrutuje, albo nikt nie pomyślał, że po drodze trzeba będzie budować mosty.... W tym mieście nic nie jest wykonywane zgodne z planem.
    Ważne, że w końcu się zaczęło bo wiele inwestycji jest ciągle w planach od wielu lat... Zielona i czerwona, pachołek góra gradowa i wiele wiele innych obietnic ekipy p. Adamowicza.
    Żal, ze nie rozliczamy z tych mrzonek.....
    Wiem, ze ta inwestycja nie jest miejska ale przecież głównie dla nas i znowu będzie jak z węzłem Karczemki. Też nie miejska ale jak wszystkie opóźniona o wiele lat

    • 2 6

  • czekajacy

    I czas najwyższy moi drodzy!!!!
    Przecież ten odcinek drogi jest zapomniany przez Boga.... tyle się tam traci czasu, że szkoda gadać...
    Jadąc z Olsztyna przez Elbląg... cywilizacja... potem nic... I Gdańsk, czyli znowu cywilizacja...
    ehhh

    • 7 0

  • Wyraźnie gonimy Europę.. :) (1)

    Fajnie że ruszy budowa, i jakość całej "7" się poprawi. :)

    • 68 10

    • pomiędzy Europą a nami

      jest 40 letnia przepaść

      • 5 2

  • dlaczego likwidują STARE BABKI (2)

    jak z drugiej strony wolne poletko ? układ ?

    • 7 8

    • (1)

      Tak! układ! DROGOWY!

      PO drugiej stronie - kanał i trudny, kosztowny w budowie podmokły teren, a.nie "poletko".

      • 2 0

      • PO wpuściła Polaków w niejeden kanał, więc takie podmokłe poletko nie powinno być żadnym problemem

        • 0 2

  • droga na euro 2012 (1)

    termin koniec 2018, do tego opoznienia jak zawsze i wszedzie

    • 7 11

    • strategiczna droga krajowa przez trzy wiodące aglomeracje!

      • 0 0

  • po co ten chwast "lifting"

    Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych.

    Czy to zdanie traci w jakikolwiek sposób?

    Istniejący obiekt zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane