• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odwołania od przetargu na budowę S7 na Żuławach oddalone

Maciej Naskręt
3 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Nic już nie stoi na przeszkodzie, by ruszyła budowa krajowej "siódemki" na Żuławach. W czwartek rano KIO oddaliła dwa odwołania od rozstrzygnięcia przetargu na budowę 40-kilometrowej drogi ekspresowej, które złożyły firmy Salini i Bilifinger. Droga ma kosztować 3,2 mld zł i mamy nią pojechać pod koniec 2018 r.



W jakim najkrótszym czasie dojechałeś z Trójmiasta do Warszawy samochodem?

W sierpniu gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnął przetarg na budowę dwóch odcinków - każdy po 20 km - drogi ekspresowej S7 z Gdańska do Elbląga. Wygrały firmy Metrostav z Czech (oferta: 1,642 mld zł) i Budimex (oferta: 1,576 mld zł). Po zsumowaniu ich ofert 40-kilometrowa droga przez Żuławy miałaby powstać za 3,218 mld zł.

Zgodnie z procedurą od daty rozstrzygnięcia przetargu w ciągu 7 dni mogły zostać złożone odwołania. Z takiego uprawnienia skorzystały dwie firmy - Bilifinger (złożyła oferta na kwotę 1,791 mld zł na zadanie I) i Salini (złożyła oferta na kwotę 1,670 mld zł za zadanie II). Firmy odwołujące podały w uzasadnieniu wniosku, że komisja przetargowa oddział GDDKiA w Gdańsku nie zbadała ofert firm wybranych w obu zadaniach pod kątem wystąpienia rażąco niskiej ceny.

Sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej działającej przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych. Wyrok w tej sprawie zapadł w czwartek rano.

- KIO oddaliła wnioski odwoławcze złożone przez obie firmy budowlane - mówi Justyna Tomkowska, rzecznik prasowy KIO.
Od wyroku KIO teraz w terminie 7 dni przysługuje władzom Salini i Impresia Pizzarotti skarga do sądu okręgowego. Co ciekawe, wniesienie takiej skargi wiąże się z wpłaceniem na konta KIO kwoty 100 tys. zł. Czy firmy zdecydują się na taki krok, póki co nie wiadomo.

Jeśli jednak firmy odpuszczą, a wyrok KIO się uprawomocni, wtedy gdański oddział GDDKiA będzie mógł skierować do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych dokumentację przetargową w celu przeprowadzenia jej kontroli.

Jeśli wszystko pójdzie gładko to jest szansa, że maszyny budowlane na Żuławach zobaczymy jeszcze w tym roku.

- Jeśli procedury nie przedłużą się, umowę na roboty budowlane z wyłonionymi w przetargu firmami podpiszemy jeszcze we wrześniu lub ewentualnie na początku października - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Jeśli uda się niebawem podpisać umowę zadanie I ma realizować czeska firma budowlana Metrostav. Drugie zadanie przypadnie spółce Budimex. Jeśli uda się niebawem podpisać umowę zadanie I ma realizować czeska firma budowlana Metrostav. Drugie zadanie przypadnie spółce Budimex.
Dwa zadania budowy drogi - każde po ok. 20 km

Inwestycja została podzielona na dwa zadania. Pierwsze obejmuje budowę ekspresówki od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego. Drugie zadanie to realizacja drogi od właśnie Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa.

W ramach inwestycji powstaną dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych.

To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy. Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód".

Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark". "Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki". Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce zakończyć prace w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 45.

Miejsca

Opinie (153) 9 zablokowanych

  • A co z przebudową do 3 pasów na S6?

    Przepustowość ma skoczyć powyżej 150 tyś pojazdów na dobę z prędkością 60 km/h żebyście zaczęli o tym myśleć panowie z GDDKiA ???

    • 5 0

  • Dojazd do Emblonga (2)

    Słoiki muszą mieć jak dojechać na Weekend do rodziców :) Fajnie niech budują może wkoncu pojade zwiedzić Elbląg.

    • 8 2

    • więcej konswkwencji ! (1)

      Jak Emblong to Emblong,
      jak Kfidzyn to Kfidzyn
      itd
      i jeszcze płacą podatki na rodzime gminy a tutaj trzeba im robić inwestycje i budować tunele po miliard lub dwa za sztukę

      • 0 1

      • Kfidzyń - F Kficyniu

        • 1 0

  • Zaleja nas!

    NBR,NGI,NOS,NMM...juz teraz gdzie sie czlowiek nie obejzy to stoi auto z rej. N...
    po wybudowaniu tej drogi nie bedzie mozna zaparkowac pod swoim blokiem :/

    • 3 6

  • Lipiec 2015
    Obecnie w uzytkowaniu jest juz ponad 3200 km z czego 2300 oddanych za rządów PO. Ponad 500 km w budowie i 800 w przetargach. Kolejne 400 jest do przetargów przygotowywane

    • 3 1

  • (5)

    Za Jarosława K w 2 lata zbudowano 8260 metrów autostrady.
    Obecnie 501 kilometrów dróg jest w budowie, 3200 kilometrów dróg już oddano do użytkowania, z czego 2300 za rządów PO. Jest w przetargach lub podpisano umowy na kolejne 1200 kilometrów dróg! PAP 24.01.2013 Przyjęty 25.01.2011 przez rząd program budowy dróg gwarantuje stworzenie do końca 2017 r. sieci autostrad o łącznej długości ok. 2810,4 km i sieci dróg ekspresowych o łącznej długości 4782,5 km, wybudowanie 26 obwodnic drogowych, przebudowę odcinków dróg krajowych pod kątem poprawy bezpieczeństwa ruchu oraz poprawę stanu nawierzchni na drogach krajowych. W ostatnich trzech latach na budowę dróg wydano w Polsce prawie 52 mld zł. Rząd potwierdził, że ta wielka budowa w Polsce będzie trwała nadal. Rząd zwiększył środki na budowę dróg w Polsce do roku 2016, z 78 mld do 92 mld 800 mln

    • 4 2

    • ręce opadają... (4)

      To nie o te drogi im chodzi lecz o wydaną kasę na nie. Czy Ty nie widzisz, jak tu pięknie kręci się lody? 2/3 z tych pieniędzy jest przejmowana przez tych złodziei a za resztę buduje się drogi tak niskiej jakości, że po dwóch latach trzeba je remontować.

      Posłuchaj sobie, co na ten temat ma do powiedzenia pan Nowak (u sowy).

      • 2 3

      • (3)

        BOŻE miłosierny spraw , żeby zakute doświadczyły łaski chwilowej chociażby wolności . Spraw , żeby informacje podawane wielokrotnie miały siłę przebić się do zabetonowanych głów!.AUTOSTRADY BUDOWANE W POLSCE KOSZTOWAŁY TYLE CO ŚREDNIO W EUROPIE! Austria: 1696 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 12,87 mln euro Czechy: 729 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 8,86 ml euro Dania: 1130 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 5,89 mln euro Hiszpania: 14021 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 6,69 mln euro Holandia: 2631 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 50 mln euro Irlandia: 663 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 10 mln euro. Litwa: 309 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 4 mln euro Niemcy: 12 813 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 8,24 mln euro Norwegia: 344 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 18 mln euro Słowenia: 747 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 7,29 mln euro Węgry: 1273 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 11,87 mln euro. Polska: 1324,4 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 9,11 mln euro.

        • 2 2

        • (2)

          Drogi te mają 3x wyższe standardy i nie budowali ich zatrudnieni na czarno, ze stawką 11 zł brutto...

          • 0 3

          • Jestem inżynierwm- drogowcem i wiem, że... (1)

            ... niemieckie autostrady pomimo że są droższe nie mogą równać się z polskimi ponieważ ja widziałem jak budowano autostrady w Niemczech i w Polsce. W Polsce jak to się mówi budowano na solidnych fundamentach, tam gdzie był teren niepewny usuwano go i nawożono nowy podkład który niejednokrotnie zabezpieczano palami wbitymi w grunt, następnie 50 cm zbrojonego betonu z dylatacjami i na to dywan odpowiedniej grubości z odpowiednich materiałów. Buduje się także w terenie górzystym gdzie estakady i wiadukty mają niejednokrotnie po kilkadziesiąt metrów wysokości. Nowe niemieckie położone na marnej jakości kruszywo żywotność będą miały krótszą od tych zbudowanych na płytach jeszcze za Hitlera i są droższe w budowie tak naprawdę od polskich. U nas wszystko zmieniło od czasów Gierka i Gomułki- Wtedy partaczono a dziś buduje się całkiem inaczej, dlatego my polacy jako naród będziemy zamożnym społeczeństwem! Poza tym w niemczech wykryto przekręty na masową skalę i sądy zajęły się jednostkami które czerpały profity przy tego typu inwestycjach.

            • 3 0

            • Nie, no teraz, to popłynąłeś chłopie po całości...
              Nie wiem jak buduje się drogi w Niemczech ale wiem jak się po nich jeździ. Wiem też, że za Gierka nasze firmy były cenionym wykonawcą w branży budowlanej.

              Zamożnym społeczeństwem, to my jeszcze długo nie będziemy. Jesteśmy tak zadłużeni, że o zamożności to możemy sobie tylko pomarzyć... Co gorsza, dług publiczny nie jest naszym jedynym problemem w tej kwestii :(

              • 0 2

  • Wspaniała wiadomość.

    Tylko się cieszyć !

    • 3 1

  • "...Zgodnie z procedurą od daty rozstrzygnięcia przetargu w ciągu 7 dni mogły zostać złożone odwołania..."

    Bzdura!

    Utawa Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2013.907 j.t.)

    Art. 182. 1. Odwołanie wnosi się:
    1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2, albo w terminie 15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób - w przypadku gdy wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8;
    2) w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2, albo w terminie 10 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób - w przypadku gdy wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.
    2. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie:
    1) 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej - jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8;
    2) 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej - jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.
    3. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w ust. 1 i 2 wnosi się:
    1) w przypadku zamówień, których wartość jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 - w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia;
    2) w przypadku zamówień, których wartość jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 - w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
    4. Jeżeli zamawiający nie opublikował ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy lub mimo takiego obowiązku nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej lub nie zaprosił wykonawcy do złożenia oferty w ramach dynamicznego systemu zakupów lub umowy ramowej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
    1) 15 dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych albo 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, a w przypadku udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę - ogłoszenia o udzieleniu zamówienia z uzasadnieniem;
    2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający:
    a) nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia; albo
    b) opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o udzieleniu zamówienia, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki;
    3) 1 miesiąca od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający:
    a) nie zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o udzieleniu zamówienia; albo
    b) zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o udzieleniu zamówienia, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę.
    5. W przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia zamawiający może przedłużyć termin składania ofert lub termin składania wniosków.
    6. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia.

    • 0 2

  • Ja bym wolała Żuławską Kolej Metropolitarną!

    A dlaczego nie ?
    Byłoby taniej zbudować

    • 0 0

  • Jak sprowadzą wiecej złomu z Niemiec i Anglii

    to i tak wszystko stanie na tych drogach

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane