• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odwołanie w przetargu na budowę SKM Śródmieście

Maciej Naskręt
3 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Oddala się moment rozpoczęcia budowy stacji SKM Śródmieście. Oddala się moment rozpoczęcia budowy stacji SKM Śródmieście.

Nie wiadomo, kto wybuduje stację SKM Śródmieście w Gdańsku. Inwestor odrzucił najtańszą ofertę w przetargu, bo uznał ją za rażąco niską i wybrał propozycję droższą o 5,5 mln zł. Tę decyzję zaskarżył jednak inny konkurent - Budimex - bo jego zdaniem także jest za niska.



W połowie czerwca spółka PKP SKM w Trójmieście rozstrzygnęła przetarg na budowę ok. kilometrowego przedłużenia linii kolejowej nr 250 (poruszają się po niej składy pociągów SKM) i budowę przystanku osobowego SKM Gdańsk Śródmieście pod al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Wygrało konsorcjum firm Dekpol i Rajbud, które zaproponowało realizację projektu za kwotę 66,7 mln zł.

Co ciekawe, kolejarze z SKM postąpili bardzo rozsądnie i odważnie, odrzucając wcześniej wartą ok. 61 mln zł ofertę hiszpańskiej spółki Balzoa. Powód? Komisja konkursowa uznała ją za rażąco niską. Firma została poproszona o wytłumaczenie, w jaki sposób zamierza budować tak tanio, jednak jej wyjaśnienia nie przekonały komisji. Zwycięzcą ogłoszono więc konsorcjum Dekpolu (przebudowuje peron SKM we Wrzeszczu) i Rajbudu.

Do dziś jednak nie podpisano z konsorcjum umowy. Dlaczego?

- Do rozstrzygnięcia zamówienia, które ogłoszono 17 czerwca, wpłynęło odwołanie. Teraz musi je zbadać Krajowa Izba Odwoławcza przy Urzędzie Zamówień Publicznych - tłumaczy Bartłomiej Buczek z zarządu PKP SKM Trójmiasto.

Autorem odwołania nie była spółka Balzoa, lecz Budimex. Zdaniem jej przedstawicieli także oferta Dekpolu i Rajbudu nie została właściwie skalkulowana. Krótko mówiąc: także jest zbyt niska.

Jak dotąd nie wyznaczono terminu posiedzenia KIO w tej sprawie.

Czy nowa stacja SKM Śródmieście skróci twoje codzienne podróże?



Termin realizacji przedsięwzięcia to 70 tygodni od chwili podpisania umowy na roboty.

Przypomnijmy: kolejowa inwestycja w Gdańsku dzieli się na trzy części. Pierwsza to przebudowa istniejącej stacji Gdańsk Główny. Obejmuje ona modernizację peronu trzeciego poprzez utworzenie tzw. peronu wyspowego, remont i adaptację istniejącej wiaty wraz z jej wydłużeniem, a także przebudowę schodów wejściowych na nowy peron. Ponadto pasażerom poruszanie się ma ułatwiać winda, łącząca peron nr 3 z przejściem podziemnym.

Kolejna część przedsięwzięcia to budowa ok. kilometrowej, dwutorowej linii kolejowej do planowanej stacji Gdańsk Śródmieście. W jej ramach oprócz torów zostanie wzmocniona konstrukcja Kanału Raduni przechodząca pod torami.

Trzecim i najważniejszym elementem inwestycji jest budowa nowego peronu wyspowego, czyli stacji Gdańsk Śródmieście. Na planowanym peronie zostanie ulokowana wiata peronowa o konstrukcji stalowej, urządzenia elektronicznej informacji audiowizualnej dla podróżnych, słupki SOS-Info, monitoring, instalacja oświetleniowa, a także obiekty małej architektury.

Ponadto budowa stacji Gdańsk Śródmieście obejmuje wykonanie kładki z peronu na wiadukt w ciągu al. Armii Krajowej (a w przyszłości również do centrum handlowo-usługowego Forum Radunia), będącej częścią węzła integracyjnego zlokalizowanego w obrębie wiaduktu.

Zdaniem władz SKM, gdy powstanie przystanek, pasażerowie zyskają stację, z której będzie im bliżej do urzędów i do najbardziej popularnej wśród turystów zabytkowej części Gdańska. Dodatkowo, jeśli znajdą się na to pieniądze, dzięki temu przystankowi, SKM-ki wrócą do kursowania z częstotliwością 7,5 min.

Miejsca

Opinie (118) 2 zablokowane

  • polska pieprzona rzeczywistosc...

    trawa zarosła pobocza dróg a oni dalej robią postępowanie ...., k... nóz się otwiera

    • 6 2

  • wreszcie

    ktos nie stawia na taniosc!!

    • 3 3

  • Kolejny koszmar w centrum Gdańska który próbuje uchodzić za miasto nastawione na turystów.

    Czemu znowu jest budowana koszmarna stacja? Wygląda jak pod mostem z lat 70tych. Kolejny koszmar w centrum Gdańska który próbuje uchodzić za miasto nastawione na turystów. A prezydent miasta w zachowaniu coraz bardziej przypomina postać Barona Von Rotton (sedzia Doom) z "Kto wrobił Królika Rogera" wyburza wszystko by wybudować zamiast miasta wielka autostradę ze stacjami benzynowymi i bilbordami.

    • 6 5

  • Ha ha ha ha ha ha

    MÓJ KRAJ, TAKI PIĘKNY...
    podziękujcie platfotmie, że żyje się lepiej

    • 7 4

  • Nie róbmy polityki, róbmy udane przetargi!

    • 9 1

  • polski burdel

    • 5 3

  • A kiedy powstanie tak b.potrzebny przystanek SKM Gdynia-Śródmieście? (2)

    zgodnie z planami miał powstać w następnej perspektywie 1914 - 2020, ale jakoś nic się nie mówi.

    - czyżby Pan Głuszek w tej sprawie ogłuchł??

    • 2 2

    • (1)

      A gdzie on miałby być?

      • 1 0

      • w Kuala Lumpur

        • 4 0

  • Tylko nie Rajbud (1)

    Nie wiem kto dopuszcza do przetargów firmę RAJBUD. Robili pętlę w Brzeźnie, opieszałość, fuszerka, syf i ludzie kompletnie nieznający się na tym co robią..

    • 8 1

    • Co za nazwa!

      • 2 0

  • Kiedy SKM kupi NOWE POCIGI bo tymi to wstyd TURYSTOW w 21 wieku wozic ? (8)

    ?

    • 14 1

    • ta banda baranów nie chce kupywać nowych... (4)

      ...tylko "rewitalizować" te zaszczane rzęchy.

      • 3 1

      • To jest skandal ! (3)

        35 letnie pociągi , które były kupione za Komuny .Jak ta firma jest zarządzana ze przez 24 od upadku komuny nie zrobiła żadnej modernizacji z własnych środków? Teraz chcą wyrzucać Unijne na remonty starych pociągów? 'W niemieckim Lipsku(535 tys. mieszkańców) zamówiono do obsługo ruchu aglomeracyjnego 51 pociągów Talent 2 a push pull`e z lat 90 poszły na zlom

        • 3 1

        • (2)

          W Berlińskim U-Bahn jeżdżą dwudziesto- i trzydziestoletnie składy. Szału nie robią, a to przecież stolica jednego z najbogatszych krajów świata.

          • 3 1

          • Tak tylko ile ich jest ? Poza tym sa remontowane i modernizowane czesciej niz co 24 lata (1)

            :)

            • 1 0

            • Poza tym sa remontowane i modernizowane czesciej niz co 24 lata

              Czyli tam też "wyrzucają pieniądze na remonty starych pociągów"?

              • 0 1

    • ciekawe (2)

      że bardziej interesuje Cię opinia turystów niż swój własny komfort, który powinien być głównym argumentem lub też komfort mieszkańców trójmiasta jeżeli sam nie jeździsz skm

      • 0 1

      • dlatego ze to wstyd obcym takie zlom pokazywac

        ja urodziłem się w Gdańsku ale tam nie mieszkam wiec jestem w moim rodzinnym mieście TURYSTOM - zdziwiony ?

        • 0 1

      • Mkieszkancom Trojmiasta moge tylko powiedziec ze bardzo mi przykro ze 21 wieku musza podróżować w takich warunkach

        powinniscie zmusic władze miasta i skm do zmian

        • 1 0

  • ?

    Ta stacja miała być UKOŃCZONA w 2012 roku!
    Polacy...

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane