• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oferty na Tristar od 133 do 245 mln zł

Maciej Naskręt
24 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

System Tristar w Gdańsku.



Otwarto oferty w przetargu na budowę systemu Tristar. Inwestycję, która ma odkorkować Trójmiasto, chce budować siedem firm. Najtańsza oferta wynosi 133 mln zł



Trwa już przebudowa dawnej studenckiej stołówki przy ul. Wyspiańskiego we Wrzeszczu. Znajdzie się w niej centrum sterowania ruchem Tristar. Trwa już przebudowa dawnej studenckiej stołówki przy ul. Wyspiańskiego we Wrzeszczu. Znajdzie się w niej centrum sterowania ruchem Tristar.
Założenia projektowe systemu Tristar w Gdańsku. Założenia projektowe systemu Tristar w Gdańsku.
W Urzędzie Miasta Gdyni otwarto w poniedziałek oferty złożone przez firmy i konsorcja w przetargu obejmującym budowę Tristaru, czyli systemu inteligentnego sterowania ruchem w Trójmieście.

Wykonaniem przedsięwzięcia jest zainteresowanych siedem firm i konsorcjów. Najniższą cenowo ofertę złożyła spółka Qumak-Sekom - 133 mln zł. Natomiast najdroższa propozycja wynosi 245,6 mln i została złożona przez spółkę Atrem.

- Metropolia przeznaczyła na to zadanie 180 mln zł. Jest zatem realna szansa, że inwestycja wygeneruje oszczędności - wyjaśnia Jacek Oskarbski, naczelnik gdyńskiego Biura Inżynierii Transportu.

Przypomnijmy: inwestycja realizowana jest wspólnie przez Gdańsk, Sopot i Gdynię, ale to właśnie gdyńscy urzędnicy prowadzą procedurę przetargową w imieniu całej metropolii. Gdańsk odpowiada za przebudowę budynku dawnej stołówki studenckiej przy ul. Wyspiańskiego, w którym znajdzie się centrum sterowania systemem. O sprawie pisaliśmy pod koniec sierpnia.

Przetarg ogłoszony został w połowie lipca. Dokumentacja była ogromna. Wśród ewentualnych wykonawców pojawiały się wątpliwości. Wpłynęło prawie pół tysiąca zapytań od zainteresowanych. Firmy dopytywały się m.in. o moc tablic zmiennej treści, czy też sposób ich wykonania.

Kiedy zostanie rozstrzygnięty przetarg? - Na dokładne zbadanie wszystkich ofert mamy 90 dni. W razie potrzeby ten termin może ulec wydłużeniu - wyjaśnia Jacek Oskarbski.

O wyborze wykonawcy w całości decyduje cena.

System Tristar ma być zbawieniem dla kierowców i batem na piratów drogowych. Wykonawca umieści nad trójmiejskimi drogami 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości. Do tego drogowcy zamontują 61 kamer i 14 stacji meteorologicznych przy głównych arteriach. System ma być gotowy do końca 2014 r.

Oferty złożone w przetargu na budowę systemu Tristar w Trójmieście

1. Qumak-Sekom SA - 133 762 500 zł
2. Sprint SA - 138 929 753,37 zł
3. Grupa UTI Polska - 159 832 001,94 zł
4. Asseco Poland SA - 187 872 754,58 zł
5. WASKO SA - 239 071 668,30 zł
6. Alcatel - 225 268 063,61 zł
7. Atrem SA - 245 697 420 zł

Opinie (153) 2 zablokowane

  • Może nie taki Tristar straszny jak go malują?? chciałbym w to wierzyć... (2)

    Artykuł skupia się tylko na emocjonującej stronie tego projektu - czyli łupieniu nas, kierowców na jak największą kasę... Może jednak będą i plusy... mi obecnie bardzo brakuje informacji na skrzyżowaniu o czasie trwania konkretnego światła - stoję na czerwonym - ile będę sekund stał jeszcze? Jadę przez skrzyżowanie - czy zdążę je opuścić? Ile czasu będzie jeszcze to zielone się świecić? Brakuje oprócz elektroniki większej ilości prawo i lewoskrętów, które zdecydowanie poprawiają płynność ruchu...Tristar w liczbach:- 11 855 detektorów pojazdów będzie zamontowanych w Trójmieście- na 334 przystankach będą tablice informujące o kursowaniu komunikacji miejskiej- 108 kamer będzie obserwowało sytuację na ulicach- 55 fotorejestratorów "śledzić" będzie przejeżdżających na czerwonym świetle- 43 fotoradary zamontowane będą przy trójmiejskich drogach

    • 1 1

    • Święta racja!

      Żadne kamery, detektory, rejestratory nie poszerzą dróg, nie poprawią ich nawierzchni, nie poprawią przepustowości. To kolejny genialny pomysł - jak wyciągnąć kasę z budżetu!

      • 1 0

    • nie zgadzają się liczby:)

      • 1 0

  • tristar to guano

    czerwona fala na Morskiej w Gdyni i na początku Wielkopolskiej w strone Karwin, dziękuję za uwagę

    • 5 0

  • Dajcie mi jeden melon na czysto, zrobię taki system dużo mniejszym kosztem w rok. Żadne wyszukane urządzenia (2)

    na każdym skrzyżowaniu ZWYCZAJNA kamera typu oczko i oprogramowanie pędzone na OpenCV (zobaczy se na youtube i nie pyta co to jest) do analizowania ruchu. Jeden pecet za max no powiedzmy 3tyś to wszystko DA RADĘ opędzić i wysterować światła w czasie rzeczywistym.No ale to nie jest profesjonalne bla bla, profesjonalniej jest wydać 1398471986421923 zł :)

    • 6 2

    • pc za 3 tys hahahaha (1)

      Upsa nie dasz serwera zapasowego też nie? Nikt nie będzie obsługiwał systemu?Obróbka zdjęć adresowanie i wysyłanie kopert odbędzie się automatycznie?Kamery oczka przy -15`C będziesz odiwedzał i przecierał z pary?Jak je podłaczysz do tego kompa za 3tys. Będziesz miał 400 wejść usb? Sam je zmontujesz?Najbardziej jednak mnie ciekawi ile z tego swojego melona wydasz na przewierty kabli pod ulicami przejścia po prywatnych posesjachno i ile wydasz na sam przewód bo mysle że jak byś chciał podłaczyć skrzyżowania Gdańska i Gdyni do centrum wrzeszca kablami to nie starczyło by ci melona na same kable no chyba ze być z kolei pokradł.Radiowe przesyłanie obrazu? Za co? Masz tylko melona.Program rozumiem sam napiszesz w systemie frajerskim tzn za darmo.Jakoś nie widzę twojej oferty przetargowej na liscie. Czyżby organizatoor przetargu nie zdołał jej wprowadzić bo po rozmowie z toba umarł ze śmiechu?

      • 1 0

      • podpisałbym umowę z jupici za 30tysi na transmisję danych z różnych punktów trisiti

        jeśli w ofercie detalicznej 4mb dają za 56zł/miesiąc to dla 300 punktów dostępowych będzie 1680złociszy/miesiąc, i 20tysi/roczek.Jakie USB o czym ty majaczysz, transmisja po ajipi leci do haba i potem kablem sieciowym 1GB/s do CPU. :)PS. Melon dla mnie na czysto, miasto oczywiście musiało by płacić za obsługę systemu (na przykład te 20tysi dla jupisi), chyba nie jesteś tak naiwny aby myśleć, że te firmy za 'milion pięćset sto dziewięćset tysiąc trzysta sto czterysta' zrobią system, który będzie działał za darmochę? :)

        • 0 0

  • .. zaden tri, four and five star nie rozwiązą korków w wiosze gdansk posiadającej

    jedna dziurawa ulice - a kasa podatnika w błoto, a prowizje dla braci POpika

    • 3 0

  • YETI (1)

    Tristar jest jak YETI, wszyscy o nim słyszeli ale nikt go nie widział. System jest budowany od .....ho,ho, ho i jeszcze dłuzej. Co wybory stanowi cukierek wyborczy. A jak go zbuduja to skończy sie fantastyka a zacznie się HORROR na drogach. I tak na koniec jest delikatny news - to ma być maszynka do zarabiania na kierowcach, rejestrowac wykroczenia i karać. System musi zarabiać. A"ciemny lud" kupi wszystko

    • 2 0

    • Zaraz - jeśli to ma być cukierek wyborczy, to nie wiem dla kogo, skoro jego smak

      będzie niezbyt miły dla zainteresowanych... Kary dla kierowców są kiepskim argumentem wyborczym...

      • 1 0

  • niestety... (2)

    jak to zwykle bywa z przetargami wybrana zostanie najtańsza oferta i system nie będzie działał

    • 3 0

    • Jak nie będzie działał, to wykonawca nie otrzyma zapłaty - mam nadzieję... (1)

      Oby zapisy przetargowe dawały wykonawcy oprócz profitów także kary, które są przecież obowiązkowe... Wyobraźmy sobie 0,5% wartości inwestycji (załóżmy dla łatwego liczenia 200 mln) dziennie kara za brak działania systemu - 100tys zł...

      • 1 0

      • Już Ty się nie martw ... otrzyma!

        W momencie odbioru będzie cacy ... ale to co nastąpi później ... to będzie najlepsze.

        • 1 0

  • Udało się... !

    Udało się naciągnąć skarb państwa i urzędy miasta na sfinasowanie projektu. Przez 5 lat mieliśmy niezły zarobek i gwarancje finansowe aby coś tam sobie zaprojektować. To nieważne że Niemcy już taki system oparty o pętle magnetyczne skonstruowali 20 lat temu, ważne że cała katedra na PG miała niezły zarobek. Teraz czas dać zarobić wykonawcom. A wszystko to z kieszeni podatników! To lepszy biznes niż handel prochami! To nieważne że system nie zmieni nic na drogach, ważne że udało się!

    • 0 0

  • Jak zaczną karać mandatami blokujących skrzyżowania to będzie plus.

    Teraz nie ma dnia żeby jakiś łoś nie zablokował wyjazdu z Dmowskiego w grunwaldzką... I korek ciągnie się aż po budynek Netii.

    • 3 1

  • już była zielona fala

    od Gdyni do Gdańska i wyszła figa z makiem, ronda, równorzędne skrzyżowania, zakaz i powrót prawoskrętu na zielonej strzałce i kolejna "sciema" kolegów od inżynierii ruchu: zarządzanie ..., sterowanie, centrowanie, ryzykowanie, itp. Mają z czego żyć fachowcy od 7 boleści ... Bardziej byłaby przydatna stołówka studentom, a nie pseudo rozwiązania zza blatu i sciemnianie za wspólne pieniądze

    • 3 0

  • (2)

    TYlko niech nie wygra Sprint bo to beznadziejna firma. Znam parę osób które tam pracują i naprawdę nie polecam!!

    • 1 3

    • pitolisz (1)

      Pracowałem i w Sprincie i w Asseco - i lepiej aby wykonawcą został Sprint. Dość spójna firma, lepsza decyzyjność, większe poświęcenie grupy dobrych fachowców. Wywalili cię, że "nie polecasz"?

      • 1 0

      • o czym ty czlowieku gadasz?Nie masz pojecia jak jest w rzeczywistosci, a otwierasz paszcze

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane