Fakty i opinie

Ogromne korki w centrum Gdańska po zmianie sygnalizacji

Najnowszy artukuł na ten temat

Gdynia zachęca na znakach: "pocałuj i jedź"

"Zielona fala" dla tramwajów na Hucisku.


Drogowcy zmienili program sygnalizacji w centrum Gdańska w ramach budowy systemu Tristar. W tej części miasta tworzą się gigantyczne korki.



Czy cieszysz się ze zmienionego programu sygnalizacji na Hucisku?

tak, wreszcie pasażerowie komunikacji pojadą tam szybciej 22%
tak, ale można było ustawić tam całkiem inny program sygnalizacji 12%
nie, kierowcy stracą mnóstwo czasu w korkach 66%
zakończona Łącznie głosów: 1766
Kierowcy, którzy zazwyczaj jeżdżą w godzinach szczytu przez centrum Gdańska, rano będą musieli wychodzić wcześniej z domu, a po południu - wychodząc z pracy - lepiej będzie wsiąść do samochodu po godzinach szczytu. Gigantyczne korki w śródmieściu trapią kierowców od rana w poniedziałek.

Drogowcy w miniony weekend zmienili program sygnalizacji na skrzyżowaniu Huciska i ul. Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska. Teraz tramwaje jadą przez wspomniane skrzyżowanie bez zatrzymywania. Do tej pory pojazdy komunikacji miejskiej musiały wjeżdżać na skrzyżowanie, by tam odczekać na kolejne światło zezwalające przejazd kolejnej nitki jezdni. Ponadto na skrzyżowaniu tramwaje dostają swoje światło "zielone" szybciej niż samochody. Ma to zapobiec blokowaniu przez auta przejazdów na lewoskrętach.

W związku z tymi zmianami skrócił się czas zielonego światła dla wszystkich samochodów - niezależnie od tego, w jakim kierunku jadą. To właśnie jest największy problem dla kierowców. Przejazd w godzinach szczytu wydłuży się o 15 minut. Już teraz zakorkowane są w kierunku centrum: ul. Podwale Grodzkie, wiadukt Błędnik, al. Zwycięstwa, ul. Podwale Przedmiejskie, Targ Drzewny.

Czytaj też: Po zmianach przy pl. Solidarności kierowcy jadą na pamięć

Ponadto kierowcy jadący od strony Targu Drzewnego w lewo do al. Armii Krajowej muszą dostosować się do świateł na nowych sygnalizatorach zamontowanych tuż przed zjazdem ze skrzyżowania. Podobnie jest przy skręcie w lewo z ul. Wały Jagiellońskie w kierunku ul. Nowe Ogrody.

Zmiany w sygnalizacji są spowodowane wprowadzeniem na trójmiejskie ulice Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem. Jednym z jego wielu zadań jest uprzywilejowanie tramwajowej komunikacji miejskiej względem ruchu samochodów. Przedsięwzięcie pochłonie z kasy Gdańska, Sopotu i Gdyni 133 mln zł.

Opinie (482) 5 zablokowanych

  • W końcu priorytet ma komunikacja miejska. (59)

    • 425 368

    • Gdansk. Rok 2078. Ulice są sparaliżowane i zakorkowane. System Tristar wciąż zbiera i analizuje dane. (23)

      • 180 19

      • Priorytet dla komunikacji miejskiej? (20)

        przez to że 1 tramwaj zyska 2 minuty, 10 autobusów w tym czasie straci 15 min. w korku. Nie wspomnę już o kierowcach, którzy też tracą i nie można ich też dyskryminować bo dużo osób po prostu nie ma alternatywy by dojechać do pracy. Wszystkim polecam obecnie rower, bo sezon w pełni.

        • 169 16

        • (9)

          dlatego trzeba iść za ciosem i dla autobusów zrobić bus pas na każdej ulicy z co najmniej 2 pasami ruchu (wały jagiellońskie, słowackiego, potokowa, rakoczego itp)

          wtedy przepustowość zaczniemy liczyć w osobach a nie pojazdach i się okaże, że te 3 tramwaje i 10 autobusów przewozi znacznie więcej osób niż samotni kierowcy w autach - i dlatego trzeba promować komunikację publiczną kosztem indywidualnej.

          • 70 81

          • (2)

            Chyba w twoim niedorozwiniętym mózgu zrobią te buspasy, oderwany od rzeczywistości pajacu z nowych ogrodów.

            • 76 64

            • (1)

              Fajnie, że przedstawiłeś konkretne argumenty. Od razu poznać fachowca po treści komentarza.

              • 14 5

              • Tristar to maszynka do zarabiania pieniędzy z mandatów anie do pomocy w organizacji ruchu drogowego

                Tylko kasa się liczy i tylko to jest piorytetem tych którzy to badziewie zbudowali. Nikt tu o poprawie komunikacji nie myślał. TYLKO O KASIE

                • 18 1

          • Gdzie chcesz zrobić te buspasy? Czy ty w ogóle wiesz co już teraz dzieje się na Wałach Jagiellońskich

            w godzinach szczytu? Nie ma jak oderwane od rzeczywistości idee fix. Pol Pot też takie miał, a jak to się skończyło każdy wie ;-/

            • 25 9

          • powinni też zezwolić żeby rowery, skutery i motory mogły jeździć po buspasach. (1)

            nie zablokują tych buspasów przecież a może ludzie zaczną doceniać i takie środki transportu.

            • 16 6

            • i samochody w kolorze białym

              • 5 0

          • cytat

            gościu se jaja robi a Wy bierzecie to na serio

            • 6 5

          • Jak tu jeszcze bardziej utrudnić życie polaków (1)

            Liczyć to miasto potrafi ale pieniądze z mandatów którymi zaleje dzióre w budrzecie miasta. Naprzykład na utrzymanie ecs będzie.

            • 4 3

            • jednym utrudnić, innym ułatwić

              • 0 1

        • (2)

          Priorytet dla komunikacji miejskiej to jest bardzo dobre rozwiązanie. Jeszcze do tego potrzebne są osobne pasy dla autobusów.
          Niech pomyślą ci ,którym się to nie podoba,że także oni zdążą bez problemu na dworzec,lotnisko i do lekarza bez wychodzenia z domu z dużym zapasem czasu.
          Niedawno była dyskusja,że ludzie nie wpuszczają samochodów na suwak na Morenie.Tam aż prosiło się,aby na suwak dodatkowym pasem jeździły wyłącznie autobusy i pojazdy uprzywilejowane.

          • 26 26

          • buraki z Moreny? (1)

            • 10 12

            • nie

              tam już nie ma rolnictwa... wiesz trochę się zmieniło od twoich czasów wyjdź czasem z jaskini trolu :D

              • 3 0

        • autobusy znikna ze srodmiescia (1)

          po oddaniu do uzytku wezla komunikacyjnego siedlce

          • 1 9

          • Jak to znikną? To znaczy, że komunikacja miejska w Gdańsku zdechnie?

            Przecież nikt normalny nie będzie nigdzie jeździł z przesiadkami z autobusu na tramwaj i odwrotnie.
            Ostatnio musiałem kilka razy w ramach wyjątku skorzystać z komunikacji miejskiej i bardzo się cieszę, że była to wyjątkowa sytuacja.
            W jednym pojeździe na sześć działała klimatyzacja. W pięciu pozostałych można było się udusić.
            Sumując te trzy dni kiedy zmuszony byłem jeździć tym zbior-szmelcem. Dwa kursy tramwajów wypadły całkowicie i puste pojazdy jechały z tabliczką awaria. Czekanie 15-20 minut na kolejny kurs. Raz trafiłłem na większą awarię związaną z kolejnym w tym roku zerwaniem trakcji na Hallera i zmuszony byłem zamówić taksówkę. Do d.... z takimi niby-udogodnieniami dla mieszkańców.

            • 35 8

        • (2)

          Jeden tramwaj to 80 samochodów.

          • 13 22

          • a od dzisiaj nowość, jeden tramwaj to 4 spóźnione autobusy... Wolę się spóźniać (chociaż i tak jest szybciej niż komuną) w wygodnym samochodzie.

            • 30 5

          • problem w tym, że nie każdy ma to szczęście, że mieszka w pobliżu jakiejś linii tramwajowej...

            • 37 3

        • Policz, apotem pomyśl i dopiero potem pisz. (1)

          Jeden tram + 10 busów to max 1200 osób - na 15 min. Potem przerwa rozkładowa i znowu to samo.
          W tym samym czasie przez te skrzyżowanie przejeżdża w co najmniej 1500 samochodów ze średnim "obłożeniem" ca 1.2 osoby na auto, co daje 1800 osób.
          W tej sytuacji, choć nie lubię "klasy średniej" w obcisłych gaciach, to rower jest rzeczywiście jedynym sensownym rozwiązaniem, ale ścieżki rowerowe też mają swoja "przepustowość".
          Może zmieni się to po wybudowani stacji Gdańsk-Śródmieście i biurwy z UW i Skarbówki nie będą wozić d*pencji pod samą fabrykę.

          • 3 3

          • Policz, apotem pomyśl i dopiero potem pisz.

            " na 15 min. Potem przerwa rozkładowa" taaaa pokaż mi w centrum gdzie masz przerwę rozkładową fantasto

            • 3 0

      • Tristar nie dokona cudu - przesuwa tylko część "korków" na ulice mniej dotąd obciążone (1)

        jak nie ma być paraliżu w centrum kiedy w jednym czasie rusza lawina aut spod Urzędów Miejskiego i Marszałkowskiego, może w ramach eksperymentu zarządzić odgórnie na powiedzmy dwa tygodnie nakaz dojazdu urzędników do pracy komunikacją miejską ?

        • 7 2

        • jak narazie to nic nie przesuwa tylko wszystko bolkuje

          każde włączenie trigówna kończyło się tak samo

          • 9 1

    • Tylko że nikt wcześniej o tym nic nie wspominał (13)

      Miała być zielona fala, szybko, składnie i przyjemnie. Dobrze pamiętam co czytałem, bo nawet znajomym z Wrocławia się chwaliłem, jak to będzie się fajnie po 3mieście śmigać.
      Pisali że TRISTAR odciąży miasto a okazuje się że do cna je zakorkuje !
      Co za bzdura, aż się wierzyć nie chce. Generalnie czuję się oszukany, co innego czytałem na tym portalu a co innego finalnie wyszło. Powinniście zakasać rękawy pismaki jedne i wyjaśnić sprawę, a nie piszecie co Wam każą. CO ZA SYF !!!

      • 154 18

      • Spoko (2)

        Trwa to dopiero jeden dzień. odpuść waść. Daj skakibrować.

        • 18 49

        • Co skalibrować ? Jak piszą wyraźnie że tramwaje jadą i tak ma być (1)

          • 54 7

          • miasto się korkuje bo barany nie mogą ruszyć ze świateł a potem jada 120 km/h "korkują" wąskie gardła....

            • 15 21

      • miała być zielona fala (wyspa też ale to inna bajka) (2)

        a teraz przejazdy wydłużą się i jak czytaliśmy w innym artykule urzędasy czekają na legalizację kamer od tristaru do rejestracji wykroczeń kierowców. Masz jeszcze wątpliwości komu służą urzędnicy w tym kraju? Można skorelować to z wynikami wyborów po których widać, że te 31% które dostało PO to liczba kretynów w tym kraju. Cieszyć może jedynie to że małe partie zaczęły zbierać też sporo głosów a taki korwin uzyskał wręcz 7 % głosów, więc myślenie zmienia się.

        • 46 27

        • ale co komu przeszkadza, ze beda lapac ludzi lamiacych prawo (1)

          jesli wszyscy uwazaja, ze przepisy sa bledne, to nalezy je zmienic. Jesli sie ich nie zmienia - nalezy przestrzegac.

          Przepisy sa powszechnie znane. Nie ma obawy, dla kazdego uczciwego czlowieka, aby te kamery cokolwiek zmienily.

          • 28 16

          • no sorry jeśli na wylocie z Chylońskiej na Leszczynkach wieczorem zielone trwa 9 sekund a auto żeby wbić się w Morską musi pokonać szeeeroką wyspę między jezdniami to te 9 sekund to o kant d.. rozbić auto musi dwa razy czekać żeby wyjechać z jednej ulicy przy małym ruchu to jak takiej sygnalizacji się trzymać?Albo wyjazd z Warszawskiej w Morską czekają 3 trolejbusy kilka samochodów i co dlaczego wszyscy nie mogą wyjechać przecież to ma się dostosowywać do ruchu więc jak dużo aut chce opuścić drogę podporządkowaną a na głównej jest mały ruch to dlaczego ów mądry system nie przytrzyma zielonego 10 sekund dłużej dla tej ulicy która akurat jest bardziej obciążona?To takie trudne?Sorry ale ja mam dość spóźnień komunikacji miejskiej przez te durne światła.Urzędasy robią takie g.. bo chcą ludzi prowokować do łamania przepisów.Kierowca stojący od Hallera do huciska pewnie w końcu się wpieni i gdzieś wjedzie na późnym żółtym i o to chodzi o prowokowanie i gnojenie ludzi

            • 34 4

      • miasto powinno komunikacją miejską stać nie samochodem. I tak ma być. (5)

        • 23 45

        • (1)

          a reszta ma w korkach stać tak?Kierowcy to nie podatnicy nie obywatele?

          • 39 13

          • kierowcy płacą olbrzymie podatki, które rzekomo miały iść na drogi

            a drogi wzięli na kredyt, ciekawe gdzie ta kasa się podziewa? Niemcy, które mają olbrzymi ruch w tym dużo tras tranzytowych w całości przeznaczają wpływy z akcyzy na drogi i mają bezpłatne autostrady a u nas jak zwykle urzędasy przejedzą całą kasę.

            • 19 5

        • nie bredź!

          Kretynie, a autobusy które z powodu debilizmu włodarzy miasta za bagatela 133mln. Będą też stać w korkach? To nie komunikacja miejska? Zastanów się co wypisujesz, bo się ośmieszasz.

          • 32 8

        • kiepska ta logika, autobusy też w korku stoją

          • 29 5

        • Dokładnie, wreszcie wszystkie sieroty niepotrafiące jeździć by sobie poradziły w życiu, równaj w dół :)

          • 9 4

      • to jest kpina...

        Czas do pracy 15-20 min autobusem przed.
        Po?? 50min!!!! Nie dość że czlowiek pracuje caly dzien to teraz 1/4 spędzi na drodze do pracy;/;/;/

        • 0 1

    • (1)

      Niestety TRISTAR służy jedynie tramwajom.Autobusy tkwią w korku od Dworca Głównego i łapią średnio po 30 minut opóźnienia na starcie,a chyba nie o to chodziło w tym systemie.

      • 76 3

      • bez buspasa nie ma szans

        • 1 0

    • Jeżdze zwykle samochodem ale PRIORYTETEM powinna być komunikacja miejska... (12)

      ...po mieście jeżdzi się komunikacją MIEJSKĄ a nie samochodzikiem na rynek jak na wsi.

      • 43 48

      • (2)

        Autobus to tez komunikacja miejska a stoi w korku jak wszyscy. Nie wszędzie dojeżdża tramwaj.

        • 63 4

        • (1)

          To zostaw samochod i jednego mniej bedzie :)

          • 10 19

          • naucz się czytać ze zrozumieniem,

            Bo zdaje się twój poziom intelektualny zbliżony jest do tego budyniowego i jego ryżego przyd...sa.

            • 15 15

      • lato się zaczęło więc na rowerze teraz można (4)

        ale po sezonie to niewiem co zrobię bo jak pomyślę że dojazd autobusem mi zajmował 30 min a teraz się wydłuży do 45 - 50 to masakra jakaś. Każdy kto musi rano wstawać wie jak cenna jest każda minuta a co dopiero taki czas.

        • 25 7

        • sadze, ze jesli beda takie korki, to wiele osob wybierze inna droge / inny sposob jazdy (2)

          niz samochod. Co zmniejszy korki. Tak jak w przypadku wielkich remontow. Pierwsze dni jest koszmar, a potem czesc ludzi rezygnuje z jazdy tamtedy samochodem.

          Ale czy po to budowano Tristar, aby zakorkowac miasto... To troche bez sensu.

          • 16 15

          • masz minusa za 2 pierwsze akapity

            Dość absurdów w działaniu tej władzy i tolerowania tego.

            • 9 5

          • Ale Tristar buduje się dla innych celów!

            Chodzi o wydanie kasy na budowę i utrzymanie - dożywotnie etaty.
            Nie wspomnę już o podstawowej funkcji Tristara - tryb seryjny kamery fotoradaru.

            • 5 0

        • pewnie, przy + 30 C popedałować a potem śmierdzieć klientom jak robole ze stoczni...

          • 4 1

      • (1)

        Komunikacją miejską się jeździ jak nie stać na samochód, albo nie umie się jeździć, w każdym innym wypadku to słaba alternatywa, wybacz, taka prawda. Można ew. na rower wsiąść, taniej, zdrowiej, szybciej niż komuną

        • 25 8

        • Zdrowiej???

          W tych spalinach???
          Już widać, że ci zaszkodziła ta ekologiczna forma transportu.

          • 2 3

      • zawsze myślałem, że wieśniaków nie stać na auto

        i na rowerku do sklepu z siateczką po piwko jadą, albo do miasta pekaesem.

        • 6 5

      • no no

        ... a na każdym wylocie z miasta wszyscy maja poparkowane auta żeby mogli się przesiadać i jechać dalej.

        Nie sztuką jest poblokować jednych kosztem drogich, sztuką jest ustawić tak, aby nikt nie był poszkodowany.

        • 8 0

    • tylko ktora?

      bo autobusy to o czasie nie wyjezdzaja, a w moim przypadku moge dojechac tylko autobusem. znowu pod gore.

      • 14 0

    • dlatego autobust komunikacji miejskiej mają prawo blokować skrzyżowania wjeżdzająć wiedząc, że nie będą w stanie opuścić?

      • 11 1

    • Autobusy stoją w korkach. Ciężarówki w korkach. Gdzie zysk?

      w kieszeni kolegów misia. Miś jest po to by był. Im droższy tym lepiej. PO co ta cała centrala, setki kamer i pajaców co się w monitory wpatrują. PO co?
      Patrzeć na korki i brać 3 tysia na łapę....

      • 14 1

    • PO sukces. (1)

      PO wygrywa na pomorzu.

      • 6 5

      • Ciekawa zależność......

        Zmienili ustawienia świateł dopiero PO wyborach...
        Coś w tym jest, tak samo jak z tym samolotem z Gdańska, co musiał nagle wylądować w Łodzi i nagle zwyciężyła jedynie słuszna opcja. Ciekawe co by było, gdyby PKW nie podała wyników z 91% lokali, samolot też by poleciał gdzie indziej?

        • 4 1

    • no gratulacje !!!

      a kto jest za to odpowiedzialny??? i za jakie pieniądze: imię i nazwisko i nie chowajcie sie za tristar

      • 2 1

  • ciekawe jak szybko tristar sie zwróci, jak zacznie rejestrować wykroczenia ? (13)

    • 251 19

    • Nazajutrz.

      • 50 0

    • (5)

      Zwróci się jak będziecie łamać przepisy drogowe. Osobiście mam nadzieję, że zmusi to niektóre myślące inaczej osoby do PŁYNNEJ i spokojnej jazdy po mieście.

      • 22 30

      • Aktualnie system nie pozwala na płynna, zgodna z przepisami jazdę (1)

        Na niektórych odcinkach, by nie zatrzymać sie na czerwonym trzeba jechac 70, na innych przekraczać 90, a na innych toczyć sie 30. I nie, nie muszę przejeżdżać każdego skrzyżowania na zielonym,ale to Ty zacząłem mowico płynności ruchu:-) poza tym, skoro system daje taka możliwość ludzie bedą z niej korzystać, taka jest natura ludzka. Prościej byłoby zrobić tak, ze jeśli samochód ma sie zatrzymać na nastepnym skrzyżowaniu, nie może mieć szans przejechać prze nie na zielonym, obojętnie, z jaka prędkością sie porusza.

        • 27 6

        • nie wszędzie

          jak ci się zielone pod operą zrobi i jedziesz do centrum gdańska to żeby nie załapać się na żadne czerwone musisz jechać przepisowo. Buraki jednak rozpędzają się i potem muszą się zatrzymać i jak ja dojeżdżam i już się zielone zapala to muszą hamować bo ten burak zaczyna się rozpędzać dopiero - następne skrzyżowanie i sytuacja się powtarza.

          • 7 5

      • (2)

        w życiu tym k..wom nie zapłacę ani grosza niech pierw pokażą zdjęcia

        • 21 4

        • radary okazały się nielegalne

          Ten badziew też się taki pewnie okaże. W tym kraju po stawia wszystko na głowie. Za to nielegalne automaty do gier opanowały całe miasto pod ochronnym parasolem władzy i policji. Brak jakiegokolwiek szacunku do prawa - to jedyna rzecz która udała się tej pseudowładzy.

          • 23 1

        • to sie zdiwisz

          witam miałem przyjemność współpracować w ostatnich fazach montażu tego systemu na niektórych skrzyżowaniach i mogę powiedzieć tylko jedno niewazne czy jedziesz przepisowo czy nie każdy dosłownie każdy samochód przerzedzający przez skrzyżowanie ma zrobiona fotkę taka sobie zabawka do inwigilacji i łapania nie tylko nieprzepisowo jadących (przykład poszukiwany listem gończym wjeżdża na aleje kolo opery i kolo dworca już jest w rekach policji , ale to tylko wtedy gdy dobrze to wszystko będzie działać wraz z systemem rozpoznawania twarzy )

          • 0 0

    • już się zwraca! (2)

      tak naprawde system został stworzony aby korki w miescie byly wieksze niz do tej pory..
      wiecej stoisz w korku- wiecej auto spala - wiec wiecej kasy wedruje do kieszeni zlodziej z wiejskiej z podatku i akcyzy paliwowej

      • 43 5

      • o emisji co2 i toksycznych benzopirenów (1)

        Nie mówiąc, a jak przychodzi co do czego to palenie węglem jest be i zatruwa środowisko ergo po zakazie palenia węglem biedota będzie palić śmieciami w piecach.

        • 18 1

        • Co obchodzi środowisko tych co sprzedają benzynę ? Nigdy ich nie obchodziło, najważniejsze dla nich jest napchać sobie kieszenie kasą

          • 5 1

    • Podobno w jeden dzien

      • 6 0

    • Szybko

      Oj szybko!

      • 3 1

    • Kochamy PO i ich je.....e korki.

      Bez PO dzień zmarnowany.

      • 2 4

  • Gdy nie działa sygnalizacja na skrzyżowaniu Traktu i Toruńskiej nie ma na tych drogach korków (11)

    Dlaczego?

    • 229 7

    • (6)

      Ponieważ jest to zazwyczaj weekend, gdzie na drogach jest 70% mniej aut, bo rodzice nie odwożą dzieciątek do szkółek.
      Podoba mnie się ten pomysł z Tristar - zakorkujmy całe Trójmiasto, może wtedy więcej ludzi zacznie korzystać z komunikacji miejskiej.

      • 25 49

      • typowo komusze myslenie

        • 36 11

      • Observeur (1)

        idiota!

        • 21 7

        • Nie do końca rozumiem co takiego "komuszego" jest w mojej wypowiedzi?

          Z waszych można wywnioskować że mam do czynienia z człowiekiem głeboko wyznającym wartości wiary chrześcijańskiej w pierwszym przypadku, oraz przedstawicielem klasy inteligenckiej (obstawiam prof. dr. hab lub wzwyż).

          Pewnie dlatego nie zrozumieliście ironii zawartej w mojej opinii.... po definicję tego słowa odsyłam do słownika.

          • 9 14

      • większość korzysta z autobusów!!!!

        jeśli będą musieli stać w korkach wrócą do aut. Bez sprawnej i szybkiej komunikacji autobusowej nie ma o czym gadać. Budyń to bezmyślny szkodnik!!!!

        • 14 2

      • (1)

        Ostatnio była bardzo ciekawa wypowiedź w tym temacie, że odsetek mieszkańców polskich miast podróżujących komunikacją miejską jest największy w odniesieniu do miast europejskich. Wiec to nie tędy droga, problemem jest źle rozwiązana infrastruktura.

        • 18 1

        • problemem jest nadmierne uzależnienie od samochodów

          w Gdańsku jest więcej samochodów na 1000 mieszkańców niż w wielu miastach niemieckich. to jest najbardziej przestrzeniożerny środek komunikacji - stąd korki,

          • 0 0

    • bo nie działa sygnalizacja :-)

      • 13 2

    • Bo światła są po to żeby sprawić ruch bezpieczniejszym, czego wadą jest obniżona przepustowość. Najlepszy przykład to mające powstać światła na pasach Hallera

      • 0 3

    • (1)

      "Drogowcy zmienili program sygnalizacji w centrum Gdańska w ramach budowy systemu Tristar. W tej części miasta tworzą się gigantyczne korki. (...) Zmiany w sygnalizacji są spowodowane wprowadzeniem na trójmiejskie ulice Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem."

      Albo autor tekstu mnie obraża, albo rozumowanie jest następujące: system inteligentnego sterowania ruchem tworzy gigantyczne korki. Innego wyjaśnienia tego paradoksu nie znam, ale może ktoś mnie oświeci.

      • 19 0

      • bubel

        autor chce powiedzieć że to kolejny bubel za 133 mln zł, wydano kasę na coś co się jak widać nie sprawdzi... jedyna szansa w fotoradarach bo tylko do tego to się nada

        • 9 0

  • To dopiero poczatek :) (25)

    zobaczycie w grudniu jak odpala fotoradary i odcinkowe pomiary, trójmiasto zostanie sparaliżowane na amen

    • 425 36

    • (9)

      Poruszać się po drogach przepisowo to nie łaska?

      • 33 68

      • jak dadzą fotoradary to zobaczysz jak życiowe są te przepisy (5)

        • 74 15

        • (2)

          Co dadzą? 30km/h na terenie całego miasta? Jak niektórzy zapier.. po Grunwaldzkiej 100km/h to się nie dziwie że maja ból d*pska o fotoradary

          • 45 31

          • Na lewym stówka to mało, lecę 120-140km/h w zależności od natężenia ruchu

            • 35 10

          • pojedź sobie do Torunia jak Ci fotoradarów brakuje

            • 5 1

        • (1)

          Jeżdżę przepisowo. Idioci czasami siedzą mi na ogonie, wygrażają się lub zajeżdżają droga i hamują. Ale kurde w mieście jest 50!

          • 6 23

          • Sam jestes idiota...na Grunwaldzkiej masz przez wiekszosc 70km/h

            pozatym jak nikogo nie wyprzedzasz to znikasz na prawy pas.

            • 27 2

      • przepisy som dla frajeruw (1)

        • 17 12

        • frajeruF :)

          • 2 0

      • daj spokój oni chcą wprowadzić 30km/h to przecież chore jest, 50 sie jedzie i wydaje się jakbym stał

        • 20 1

    • To będzie początek szybkich, malowanych wałkiem na czarno

      20 letnich szrotów z Niemiec bez blach rej. Jak już pościg będzie za duży to do lasu i papa :)

      • 18 1

    • (8)

      I wreszcie! Czas zrobić porządek z rozwydrzonymi kierowcami! Odechce się jeździć wszędzie samochodem!

      • 12 44

      • (1)

        wysypiemy pinezki na ścieżce rowerowej, odechce się jeździć wszędzie rowerem (takie mniej więcej "myślenie" prezentujesz)

        • 28 4

        • To ci sypnę gwoździami na drogi ! Chcesz wojenki ?

          • 0 0

      • idiota (4)

        Jak uda ci się zawieść rowerem na orunie na 6:30 córkę do przedszkola a pożnie zdążyć do roboty na 7 rano na otomin to potrenuje na rowerze i postawie ci flachę.

        • 28 1

        • (2)

          to po co cora jest w przedszkolu tak daleko od domu?

          • 1 16

          • po to zeby idiota mial pytanie.

            • 13 2

          • to pytanie do budynia co zrobił z przedszkolami...

            • 15 0

        • Spokojnie:)

          Nikt nie wymaga od "żywicieli rodziny", aby przesiadali się na siłę na rower. Ale kiedyś dzieciaki podrosną i jeden problem Ci zniknie. I pewnie takich osób za kierownica jest z 50%. Mogliby zrezygnować z auta, bo mają 5-10 km do pracy, co łatwo da się pokonać rowerem, często nawet pieszo, ale oni wolą wygodę a na forum chować się za argumentami takich osób jak Ty.
          Z choinki się nie urwałem i znam te klimaty. Sam dowoziłem i jeszcze czasami dowożę chłopaka do szkoły. Ale obecnie ponad 50% czasu jednak kręcę rowerem, aby inni mieli luźniej na drogach:)

          PS: Z Oruni do Otomina da się dojechać w 30 minut. Gdyby nie problem z przedszkolem, to te ok. 11 km spokojnie być zrobił do 7.

          • 2 1

      • tylko kto wtedy drogi utrzyma dla tych autobusów?

        zapominasz że kierowcy dają olbrzymie wpływy do budżetu w postaci akcyzy.

        • 14 0

    • drogi opustoszeją (4)

      no , jak zaczną pstrykać zdjęcia to połowa kierowców straci prawo jazdy za punkty , druga połowa straci auta z powodu nagłego chamowania i stłuczek. zostaną tylko tramwaje i skm-ki no bo autobusy też nie będą jeżdziły.Bo jak gwałtownie chamować autobusem pełnym ludzi ? - albo w ryja od pasażerów za hamowanie, albo co tydzień na ponowny egzamin.

      • 16 2

      • chamowanie to sport narodowy u nas. Na forach.

        • 9 1

      • skmki to się same niebawem rozsypią. (1)

        • 6 1

        • skm-ki to miały się rozsypać dość dawno temu. EN57/71 jakoś jeżdżą dalej.

          • 0 0

      • skmki to się same niebawem rozsypią.

        • 2 1

  • chyba pora przesiąść się na... (18)

    rower :)

    • 145 40

    • pora uciekać z Gdańska (2)

      • 33 13

      • Uciekaj jak nie pasuje (1)

        • 6 22

        • jesteś debilem czy tylko się zgrywasz?

          • 11 6

    • żeby wymagać trzeba najpierw coś dać

      dziury w jezdniach w zamian za fotoradary to jest biznes

      • 25 8

    • (4)

      Popieram. Mniej chałasu i smrodu. I lepsze dla zdrowia.

      • 12 16

      • nie wiesz co mówisz (2)

        Wolniejsza jazda aut spowoduje, że gdańsk stanie się miastem smogu i hałasu nie do zniesienia.

        • 24 6

        • Masz rację, ale... (1)

          to właśnie dlatego UE, w tym Polska, będzie wspierać inne środki transportu.
          Obecnie jest silny nacisk na rozwój transportu kolejowego. W naszym przypadku widać to na przykładzie PKM. Marszałek wycofa dotacje na dojazdy autobusami z Kartuz i Kościerzyny, bo ludzie mają korzystać właśnie z pociągów.
          Zapewne też w niedługim czasie nastąpi ograniczenie ilości samochodów spalinowym na rzecz elektrycznych, przynajmniej w miastach.
          Wszystkie duże miasta stawiają też na rowery i komunikację miejską, W Gdańsku ta ostatnia wygląda fatalnie, ale pewnie też będzie musiało się to zmienić.
          Prawda jest taka, że samochody to wielki problem i coraz więcej osób to widzi. W Polsce od niedawna cieszymy się z szerokiego dostępu do motoryzacji, a już na horyzoncie pojawiają się ograniczenia. Wiele osób nie może się z tym pogodzić, ale nie ma odwrotu od tych zmian.

          • 2 5

          • prawda jest taka, że coraz więcej ludzi będzie się wyprowadzać z centrów miast, co już dawno nastąpiło w USA, Kanadzie i Australii, a teraz przechodzi i do nas. Wokół miast wyrastają gigantyczne osiedla domków i bliźniaków ("suburbie" czyli "przedmieścia" zupełnie nowego rodzaju), a w centrach nikt albo prawie nikt nie mieszka. W sumie po co, skoro wszystko można dostać na przedmieściu? Ci , którzy mieszkają w okolicach Obwodnicy Trójmiasta mają dostęp do wszystkich hipermarketów i wielu innych sklepów, a żeby pójść do teatru, muzeum czy do kina można ten raz czy nawet kilka razy w miesiącu (nawet co weekend) pojechać do centrum...

            • 0 0

      • kup sobie slownik poprawnej polszczyzny ty HAŁASIE

        • 1 1

    • rower to nie jest rozwiązanie (5)

      w naszym klimacie i w naszym górzystym terenie. No chyba, że ze wspomaganiem elektrycznym ale zima i tak jest na straty (nie licząc części maniaków)

      • 20 7

      • niestety tak

        sam jeżdżę sporo na rowerze ale jak jest śnieg to nie ma opcji bo ścieżki nie odśnieżone, na ulicach przy krawężniku pełno śniegu już o bezpieczeństwie nie wspominając.

        • 8 2

      • W naszym klimacie? (3)

        A czym się on różni od klimatu Niemiec, czy Skandynawii, a ludzie tam jeżdżą masowo rowerami?
        Mam 46 lat, staram się jeździć rowerem cały rok i w korkach nie stoję:) problemem jest tylko śnieg na drogach.
        Górzysty teren był problemem na początku, ale teraz to tylko drobne urozmaicenie;)

        • 6 5

        • Nie tyle o klimat co o infrastrukturę chodzi. Tam raz, że równo/bez dziur, to jeszcze odśnieżone (ulice jak i DDR'y). (1)

          A u nas?.... bbuuuaahahaha (choć to śmiech rozpaczy)

          • 3 2

          • Tak jak pisałem, brak odśnieżania to jest problem, ale jedyny, jak dla mnie. Wiem, że jeszcze w wielu miejscach infrastruktura jest marna, ale pomału się zmienia.
            Dzisiaj mały deszczyk, ale w sumie jechało się fajnie, dużo fajniej niż zakorkowanymi na maksa Słowackiego i Spacerową (korek przeniósł się aż na Obwodnicę!). Dojazd z Osowej przez Owczarnię do Oliwy - 25 minut, z powrotem 35 minut.
            Autem szybciej?

            • 4 0

        • dla niektórych problemem jest także zdrowie, nie pomyślałeś o tym? Z chronicznie (nieuleczalnie, przewlekle od kilku dziesięcioleci) chorymi zatokami czy płucami można samochodem jeździć cały rok (bo to żadne przeciwwskazanie), a rowerem (czy motocyklem) już niekoniecznie...

          • 0 0

    • lekkiej zimy życzę! (1)

      I powodzenia oczywiscie.

      • 1 1

      • Wystarczy z małą ilością śniegu:)

        Chyba że zaczną odśnieżać. Temperatura nie straszna, jeździłem do -15st.
        Wielu osobom wydaje się, że na rowerze zmarzną. Otóż nie mam takiej opcji:) Co więcej, dzisiejsza technologia pozwala kupić takie ubrania, że wystarczy założyć dwie lekkie i wygodne warstwy. Ale to trochę kosztuje. Ja ma tańszy ubiór składający się z 3 lekkich warstw na górze i jest OK.

        • 3 0

    • na skuter

      • 0 1

  • "Jednym z jego wielu zadań jest uprzywilejowanie tramwajowej komunikacji miejskiej względem ruchu samochodów." (7)

    Jakoś wcześniej tego aspektu Tristara nie nagłaśniali.

    • 296 18

    • dzięki Bogu, że w Gdyni nie ma tramwajów

      • 27 10

    • nie żartuj, przy wydawaniu wielu milionów kasy podatnika rzadko kiedy nagłaśnia się wszystkie aspekty danego przedsięwzięcia (3)

      podobnie jak z budową Budyń arena, ECS, Teatru Szekspirowskiego - nagłaśniano tylko to co miało mieć pozytywny wydźwięk

      • 27 5

      • Przeciez priorytet dla komunikacji miejskiej (2)

        to pozytywny aspekt. Jesli ludzie w koncu dostrzegą ze tramwajem szybciej i taniej to sie przesiądą na komunikacje zbiorową. I nagle okaze sie, że nie potrzeba wydawac tyle kasy na nowe drogi i poszerzanie istniejących.

        • 27 35

        • Zbiorkom

          Wszystko fajnie z tym zbiorkomem, tylko że jednak często nie jedzie się z punktu A do punktu B, a jeszcze dalej C, D i wraca do B, bo pani w okienku nie przyjęła druku, więc jeszcze do punktu F, żeby potem do D i na końcu się okaże że pani w okienku żąda jeszcze jakiegoś zaświadczenia, więc znów do punktu A i jeszcze raz do B. I zamiast normalnie autem załatwić sprawę w 2-3 godziny, zbiorkomem tracimy cały dzień. Nie jestem przeciwny komunikacji miejskiej, ale nie lubię być zmuszany do pewnych zachowań.

          • 44 4

        • taniej to moze i tak, ale na pewno nie szybciej

          • 2 0

    • jak zwykle kretyni zapomnieli o najważniejszej części komunikacji-

      o autobusach, które w przeciwieństwie do tramwajow komunikują większą część miasta. Jak zwykle głupota i bezmyślność jak wtedy gdy zlikwidowali bez zastępstwa pętlę na jana z kolna doprowadzając prowizorkami do paraliżu komunikacyjnego śródmieścia czy puszczając linię 100 gnilną w korku i dopiero po apelach przekierowując ją na wałową do przychodni.

      • 33 1

    • zemsta krzywonos za niewybranie do erłoparlamentu

      • 4 0

  • Świetne udogodnienie! (18)

    2 minutki szybciej tramwajem ale za to godzina dłużej autem.
    Jeśli wydaje się wam, że ktoś się przesiądzie to komunikacji miejskiej to grubo sie mylicie!

    • 505 55

    • ja juz sie przesiadlem (4)

      sporo taniej, a roznica czasu znaczna

      • 30 55

      • świetne rozwiązanie dla bezdzietnych żyjących na garnuszku rodziców.

        • 89 18

      • (1)

        chyba drożej !!! jadę w 2 osoby z Chełmu na Marynarki Polskiej i samochodem na benzynę wychodzi na razie taniej

        • 61 8

        • jak już jesteś taki bezczelny i chcesz sam wybierać środek komunikacji na dodatke tańszy dla Ciebie

          to możesz być pewien że władza poprzez swoje sprawne jednostki odpowiedzialne za transport zrobi wszystko byś pożałował swojego wyboru

          • 55 3

      • jaka znaczna?

        a co z tymi co jeżdżą autobusami, ciulu?

        • 21 0

    • (1)

      Uszczesliwianie na sile.

      • 44 5

      • komuna

        • 27 2

    • (9)

      w jednym tramwaju masz tyle osób co w 80-100 samochodach więc rachunek jest prosty - tam gdzie więcej osób tam priorytet. Dochodzimy do absurdu gdy mamy w Gdansku ponad 600 samochodów na 1000 mieszkancow, a w Kopenhadze niewiele ponad 300, a w Berlinie lekko ponad 400 - nie da się rozwijać miasta, można budowac kolejne pasy dróg ale to powoduje tylko zwiększanie liczby samochodów - przerobiono to na zachodzie w latach 70tych. Oczywiście można stosować model amerykański - autostrady po 7 pasów w centrum, ale a) zabija to centrum miasta b) wszyscy i tak stoją w korkach w godzinach szczytu.
      Będzie tak jak wszędzie w Europie zachodniej - chcesz się szybko przemiescic wybierz komunikacje miejską, jak chesz jechać samochodem zawsze możesz ale to będzie trwało. I...Gdansk i tak jest najmniej zakorkowanym miastem w Polsce :)
      I żeby była jasność pisze to jako człowiek który ma i jeździ samochodem, ale np. jadac do Gd Głównego nigdy nie jade samochodem, bo jest dłużej i drożej - a tramwaj szybko i sprawnie

      • 25 29

      • różnica między nami a nimi: (1)

        dla nich (tych zza granicy) samochód to nie jest największe dobro, błogosławieństwo co wielbić trzeba i pokazywać. Niestety jeszcze brakuje Polakom do reszty Europy.

        • 17 22

        • sek w tym, ze biedaki wy naprawde malo rozumiecie....

          leczy mnie taka lemingoza objawiajaca sie w checi nasladowania 'zachodu'.... kompletnie bezrefleksyjne zdurnowacienie = lemingoza

          • 15 13

      • no to sobie pobredziłeś od rzeczy,

        A teraz napisz mózgu kolejny teoretyczny bełkotliwy elaborat na temat jak mam się dostać tramwajem na kokoszki, orunię dolną, olszynkę, kowale, szadółki itp itd a i za chwilę kolejna ogromna część miasta zostanie odcięta od komunikacji tramwajowej w związku z remontem torowiska na moście siennickim

        • 30 3

      • ubaw

        chlopie skad Ty dane bierzesz ze w berlinie jest tak malo aut??? Pojedz, zobacz i dopiero się wypowiadaj

        • 24 4

      • Ale czy ty rozumiesz, że...

        przy tak (nie) rozwiniętej komunikacji miejskiej, dla sporej części osób samochód to konieczność? Jak trzeba mieć nierówno pod sufitem, żeby zaczynać od utrudniania kierowcom? To jest załatwianie sprawy od d... strony.

        • 30 4

      • chętnie się przesiądę - w Gdańsku (2)

        ale nie jestem z Gdańska, a do niego muszę jakoś dojechać - najtaniej i najszybciej autem - tylko gdzie mam zostawić samochód?? Może jakiś parking przed wjazdem do centrum??

        • 11 0

        • jest (1)

          Przy petli tramwajowej Lostowice Swietokrzyska

          • 1 2

          • Tylko do tej pętli tez trzeba dojechac. Ale po co zbudowac dwupasmową drogę od obwodnicy do pętli własnie? Przeciez lepiej machnąć dwupasmowke rowlolegle do linii tramwajowej, od pętli w kierunku centrum.

            • 2 0

      • zwróć uwagę

        na to że większość poruszających się aut po gdańsku ma rejestracje GDA, GKA, GWE więc te statystyki są w stylu Kaczyńskiego.... tablice GD próbują się wydostać w piątek na Kaszuby i wtedy to są korki

        • 3 2

    • jak cię stać i jak lubisz

      stać w korkach samochodem to stój. Powodzenia!

      • 1 2

  • zamiast poprawić (4)

    to zje....li, i kurka wodna wszyscy się przesiądą na tramwaje i rowery. A propo szanowna redakcjo, zrób w końcu artykuł o wykorzystyaniu służbowych rowerów przez urzędników w rozbiciu na miesiące i szczebel urzędnika, jak równiez zestawienie tego z jazdą samochodami służbowymi.

    • 278 14

    • dlaczego ktoś ma decydować czym mam jeździć? (1)

      Urzędasy śmigają aż miło samochodami rano do urzędów. Jestem za tym niech nawet mają 50% zniżki za jazdę komunikacją, ale niech to będzie przymus i ukłon że to ma sens. Ale w momencie kiedy mamy imitacje komunikacji miejskich, gdzie nie ma żadnych alternatyw, bo jak się ze*ra SKM to możesz dojechać - ale chyba na drugi dzień! Komfort zapyziałych autobusów czy tramwajów to będzie na poziomie Europy, ale za 10 lat! Więc tijostar tak, ale za 10 lat...

      • 27 5

      • decyduja bo w eu zyjesz. oni decyduja co masz jesc i jak masz zyc. stolec a nie wolnosc. wolnosc to jest w kanadzie usa itd. unia ci mowi czy mozesz jesc wedzone kielbasy czy nie i jakie zarowki masz uzywac. tylko nowa prawica jkm moze nas uratowac.

        • 15 6

    • ucz się chłopcze

      bo myślenie ma przyszłość. Także rodzimego języka: piszemy «à propos», bo to zapożyczenie z francuskiego.

      • 3 4

    • Dzięki dzisiejszym porannym korkom mój autobus (168) spóźnił się ponad 40 minut
      Oczywiście na przystanku i w samym autobusie był taki tłum, że mogłam zapomnieć o wejściu do środka
      Bilet mam 30dniowy ale w przyszłym miesiącu chyba kupię jakiś karnet taksówkowy

      • 13 2

  • dlaczego nigdzie się nie pisze o kosztach, jakie poniosą kierowcy? (22)

    • 235 43

    • to jest zmowa stacji paliwowych i rządu by było więcej wpływów do budżetu (1)

      • 21 3

      • koncerny specjalnie wysylaja smierdzacych do komunikacji, zeby obrzydzic pasazerom jazde. z tym trzeba walczyc! były darmowe ksiazki w tramwajach- teraz dac ludziom dezodorant.

        • 16 0

    • Jakby kierowiec JEDEN Z DRUGIM (14)

      w ogóle dopuścił do swojego, ograniczonego drzwiami samochodu rozumku, że może warto spróbować skorzystać z komunikacji zbiorowej - choćby nawet częściowo - przesiadając się gdzieś na peryferiach by nie pchać się samochodem do centrum - to mógłby nawet stwierdzić, że jego koszty spadną.

      Tylko proszę osoby niekorzystające ze "zbiorkomu" o niewypisywanie bredni o zdezelowanych pojazdach i tabunach śmierdzących współpasażerów.

      • 15 37

      • to ze ludziska smierdzą to zadna brednia

        • 29 7

      • (5)

        Mam gdzieś komunikację. Wolę w korku stać i dłużej jechać, ale przynajmniej siedzę na wygodnym fotelu, mam klimatyzację ustawioną wedle moich preferencji, ulubioną muzykę itd. itp. A koszty... cóż rzecz względna. Wolę zapłacić więcej ale mieć komfort. Gadka tak jak powyżej o komunikacji miejskiej to ściema. Gadanie kogoś kto nie ma inne wyjścia (albie brak na dobre auto, albo brak na benzynę itd.) - zwykła szukanie durnych wymówek...

        • 39 10

        • Jeżeli masz czas i pieniądze

          to Twoja sprawa :) Ja adresowałem wypowiedź do tych narzekających.

          • 9 4

        • zgadzam się chociaż w sezonie wybieram rower

          żeby brzuch stracić na lato i kondycje podreperować :)

          • 2 5

        • (2)

          ciekawe podejscie do zycia.... kazdy, kto nie ma ochoty tkwic w korkach, szukac kilkanascie minut miejsca do parkowania czy spedzac godziny w serwisach w oczekiwaniu na naprawy i przeglady to na pewno biedny jest i wymowek szuka.
          Nie mierz ludzi swoja miara.

          • 6 4

          • (1)

            Typowe argumenty kogoś kogo nie stać na samochód albo nie umie jeździć. Zresztą jakim cudem tramwaj jadący z prędkością roweru albo autobus stojący w tych samych korkach + przystanki mają być szybsze od samochodu. Nie pamiętam kiedy ostatnio stałem w takim korku żeby opłaciła mi się komunikacja miejska

            • 3