• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne zainteresowanie rowerami Mevo

Arnold Szymczewski
29 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.

14 tys. zarejestrowanych użytkowników i blisko 6 tys. wypożyczeń, to bilans dwóch pierwszych dni funkcjonowania roweru metropolitalnego Mevo w samym tylko Trójmieście. Zainteresowanie jest ogromne, prawdopodobnie większe, niż się spodziewano. Z tego też powodu pojawiły się pierwsze niedogodności, które - jak zapewniają twórcy Mevo - będą usuwane na bieżąco.



O ogromnym zainteresowaniu rowerem Mevo świadczy przede wszystkim liczba zarejestrowanych użytkowników oraz pobrań aplikacji na telefony komórkowe.

W ciągu trzech dni funkcjonowania systemu liczba zarejestrowanych użytkowników w 14 gminach, w których działa Mevo, wyniosła 34 tys.

Pobrań aplikacji było ponad 30 tys.

Zarejestrowani użytkownicy w Trójmieście

  • Sopot 856
  • Gdynia 6974
  • Gdańsk 17337

Stan na 28 marca 2019 r.

Wypożyczenia w Trójmieście

  • Sopot 445
  • Gdynia 1224
  • Gdańsk 3997

Stan na 27 marca 2019 r.

Na starcie systemu w Trójmieście pojawiło się na razie 1058 rowerów. Mało? Bardzo szybko okazało się, że tak - i to zdecydowanie. Na blisko 14 tys. zarejestrowanych użytkowników nieco ponad tysiąc rowerów to za mało. Docelowo ma być ich ponad 4000, a w samym Trójmieście 3300.

- Mamy nadzieję, że kolejne rowery dotrą do nas już niebawem - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Będziemy o tym informować na bieżąco.

Rower Mevo wystartował. Jak go wypożyczyć i ile to kosztuje?



Fala Mevo płynie po mieście



Czy korzystałeś z roweru Mevo?

Dzień po uruchomieniu systemu, w środę 27 marca, nasz Raport Drogowy został zasypany zdjęciami rowerów Mevo parkującymi przed biurowcami w Oliwie. Najwięcej, bo ponad 70 sztuk znajdowało się już od rana przed kompleksem biurowym zobacz na mapie Gdańska Olivia Business Centre. Zniknęły jednak niemal natychmiast po godz. 15, gdy część pracowników kompleksu skończyła pracę.

Po południu liczba rowerów dostępnych w śródmieściu Gdańska czy Gdyni spadła do minimum, pojawiły się one natomiast w dzielnicach mieszkalnych. Dotarły tam wraz z mieszkańcami kończącymi pracę w centrum i wracającymi na noc do domów.

Ponieważ w nocy nie zostały one równomiernie rozmieszczone po mieście - co wcześniej zapowiadano - trudno było znaleźć sprawny rower na tzw. dolnym tarasie.
  • Wiele stacji Mevo w Śródmieściu Gdańska świeci w ciągu dnia pustkami.
  • Wiele stacji Mevo w Śródmieściu Gdańska świeci w ciągu dnia pustkami.

Pojawiam się i znikam



Tym bardziej, że zaczynała się trzecia doba funkcjonowania Mevo. W tym momencie wiele rowerów miało już przejechanych po 40-50 km, a co za tym idzie ich baterie się wyczerpywały. A roweru ze słabą baterią wypożyczyć nie można - przynajmniej teoretycznie.

Wtedy pojawiły się pierwsze głosy, że mapa w aplikacji nie pokazuje autentycznej sytuacji w stacjach bazowych Mevo. Dostaliśmy od czytelników zdjęcia rowerów stojących w miejscach, w których aplikacji informowała o ich braku.

Szybko pojawiło się wyjaśnienie: aplikacja nie pokazuje rowerów zarezerwowanych i tych, w których kończy się energia. W Biurze Obsługi Klienta dowiedzieliśmy się również, że rower, którego nie da się wypożyczyć (mimo stanu baterii powyżej 20 proc.) może być zarezerwowany przez serwis, który w systemie dostał informację o usterce.

Ale z tym też sprawa nie jest do końca jasna.

- Około godziny 13 na stacji przy Wałach Piastowskich w Gdańsku stało pięć rowerów, choć aplikacja pokazywała, że nie ma ich tam wcale. Choć we wszystkich paliła się czerwona dioda, oznaczająca, że bateria jest wyczerpana i roweru nie można wypożyczyć, to na moich oczach skorzystały z nich dwie osoby, a ja wsiadłem na trzeci rower. Podróż odbyła się bez problemu - opowiada pan Michał.
Faktem jest, że trzeciego dnia działania systemu liczba sprawnych rowerów zmniejszyła się radykalnie. Po południu znalezienie sprawnego roweru graniczyło z cudem.

- W części rowerów rozładowały się już baterie, pracujemy nad tym, by wymienić je jak najszybciej. W terenie pracują już dodatkowe ekipy. Jest to wyjątkowa sytuacja, wynikająca z faktu, że wszystkie rowery zostały uruchomione w jednym momencie - przekonywał zarządca systemu w czwartek po południu.
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.
  • Mieszkańcy skarżą się na brak rowerów w południowych dzielnicach Gdańska w ciągu dnia.

Problemy z oddawaniem roweru do stacji Mevo



Na inny problem natknięto się już pierwszego dnia działania Mevo. Część użytkowników alarmowała, że mimo prawidłowego oddania roweru do stacji bazowej naliczano im karę (3 zł) za zaparkowanie w niedozwolonym miejscu.

- Drugi dzień wypożyczam sobie rower, oddaję na stacji 11186 pod Alchemią, za chwilę przychodzi mail - "Płatny zwrot poza stacją". Dzwonię do BOK, od razu anulowali. Jako że to miejsce pracy połowy Trójmiasta, rowerów na tej stacji jest już około 15, z ciekawości patrzę na stronę internetową, a tam... pięć rowerów na stacji i 10 w promieniu 20 metrów od stacji, w tym kilka na środku al. Grunwaldzkiej - denerwował się pan Łukasz.
Faktem jest, że system lokalizowania GPS nie działa bardzo precyzyjnie. Ale to problem pierwszych dni działania systemu, potem zostanie poprawiony.

  • Tak, zdaniem systemu GPS w aplikacji Mevo, poruszał się jeden z użytkowników roweru miejskiego w Trójmieście.
  • Użytkownicy zachodzili w głowę: błąd lokalizacji GPS czy pierwsza mewa wylądowała już w Motławie?
- Problem z pobieraniem 3 zł jest już w trakcie rozwiązywania. Dziękujemy wszystkim użytkownikom za zgłoszenia, każda reklamacja jest uznawana na korzyść osób zgłaszających problem, a operator wprowadza poprawki. Rower starajmy się odstawić w stacji, a jeśli jest pełna, to najbliżej, jak się da. W przypadku kiedy stacja jest tak mocno przepełniona, że naliczy opłatę - prosimy o niezwłoczny kontakt z operatorem systemu. Jednak w wielu przypadkach, jak choćby przy Olivia Business Centre, choć rowery stoją poza stacją, to system akceptuje ich obecność w tym miejscu - informuje Dominik Makurat.
Warto zapoznać się z regulaminem i opłatami dodatkowymi w Mevo. Podróż komunikacją miejską z rowerem to kara w wysokości 50 zł. Warto zapoznać się z regulaminem i opłatami dodatkowymi w Mevo. Podróż komunikacją miejską z rowerem to kara w wysokości 50 zł.

Postój roweru - bardzo ciekawa alternatywa dla całkowitego zwrotu Mevo


Pierwsze dni pozwoliły nam odkryć kilka ciekawych rozwiązań w systemie Mevo. Jednym z nich jest "postój", czyli krótka przerwa w jeździe, podczas której mamy jednak kontrolę nad naszym rowerem. Po wybraniu tej opcji w aplikacji i zamknięciu roweru, możemy go pozostawić nawet w strefie, gdzie parkować nie wolno, bez dodatkowej opłaty w wysokości 3 zł. Nasz rower stanie się też niewidoczny dla innych, dzięki temu nikt go nie wypożyczy. Czas postoju odliczany jest jednak od dziennych minut przyznanych w ramach naszego abonamentu, czyli zapłacimy za niego jak za jazdę. Gdy korzystamy z roweru bez abonamentu, opłata za postój wynosi 10 gr za minutę. Co ciekawe, ta opcja jest także dostępna dla osób nieposiadających aplikacji mobilnej.

- Jeśli ktoś nie ma aplikacji mobilnej, a chce skorzystać z opcji postoju, powinien skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta i tam konsultanci przeprowadzą tę procedurę - podpowiada Dominik Makurat.


Numer PESEL w Mevo

Pewna część użytkowników Mevo była zaskoczona, że w formularzu rejestracyjnym trzeba było podać numer PESEL. Jednego z naszych czytelników ta konieczność zraziła do korzystania z roweru. Czy rzeczywiście operator systemu musi mieć dostęp do tak ważnych danych osobowych?

Dominik Makurat: - Numer pesel potrzebny jest do weryfikacji tożsamości użytkownika. Zapewniam, że te dane są odpowiednio chronione.
Po trzech dniach działania roweru Mevo już widać, że wraz z nim przyszła rewolucja, której mieszkańcy Trójmiasta potrzebowali jak kania dżdżu. Mimo pewnych niedociągnięć i problemów wieku dziecięcego, charakterystycznych dla wielu rozpoczynających się dużych projektów, przyszłość systemu Mevo widzimy w wyłącznie jasnych barwach.

W związku z dużym zainteresowaniem rowerem metropolitalnym utworzyliśmy specjalny adres mailowy mevo@trojmiasto.pl. Zachęcamy do przesyłania waszych komentarzy dotyczących funkcjonowania roweru oraz aplikacji mobilnej. Informacji na temat roweru i aplikacji udziela Biuro Obsługi Klienta bok@rowermevo.pl
09:57 29 MARCA 19 (aktualizacjaakt. 11:05)

W Luzinie brak rowerów mevo (22 opinie)

No i znowu to samo! Szanowni Nevo podstawiajcie wiecej tych mewek bo nie da sie jezdzic nigdzie teog nie ma, za komuny pamietac w orlowie tez jak bylo jakies swieto to do mewek byly kolejki (wtedy to byly prostytutki), a teraz nie dosc, ze sa kolejki to rowerkow po prostu nie ma... A nazwe to sobie wybraliscie strasznie slaba... Kazdemu kumatemu facetowi kojarzy sie to z mewka czyli kiedys prostytutka dla marynarza... Pozdrawiam
No i znowu to samo! Szanowni Nevo podstawiajcie wiecej tych mewek bo nie da sie jezdzic nigdzie teog nie ma, za komuny pamietac w orlowie tez jak bylo jakies swieto to do mewek byly kolejki (wtedy to byly prostytutki), a teraz nie dosc, ze sa kolejki to rowerkow po prostu nie ma... A nazwe to sobie wybraliscie strasznie slaba... Kazdemu kumatemu facetowi kojarzy sie to z mewka czyli kiedys prostytutka dla marynarza... Pozdrawiam Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (856) ponad 20 zablokowanych

  • podniecaja sie tym jak siodmym cudem swiata.... (20)

    ... jak zamotnuja biletomaty w autobusach i tramwajach, to w ogole ludzie zwariuja....

    • 63 23

    • (18)

      automaty sa na przystankach

      • 0 10

      • (16)

        a wiesz jaka to wygoda wsiasc do wozu i kupic bilet w nim? Bez uzerania sie o drobne, bez krzyczenia do motorniczego, zeby uslyszal. Czysty luksus. Ale pewnie jako gdanszczanin pelna geba nie wychylasz nosa poza swoja "metropolie" lub tylko fura na Kaszuby do rodziny jezdzisz.

        • 11 6

        • Nie denerwuj się , nie mam problemów o których piszesz bo kupuje bilet przez aplikację M PAY. Wsiadam włączam telefon kilka kliknięć i mam bilet. Powiem ci więcej aplikacja działa w wielu miastach i w tych miastach płacę przez nią równiez za parking w strefie płatnego parkowania .Taki to jestem gdańszczanin pełną gębą . Pozdrawiam

          • 9 5

        • (12)

          he,he i co powiesz na to co napisał gdańszcznin........co ty tam wiesz

          • 1 3

          • absolutnie nie, po prostu nie zagladam tu non stop (11)

            dodatkowo co ma mnie zatkac? Ze koles kupuje bilet przez smartfona? Az tak zacofany ten gdansk tez nie jest, zeby to mialo szokowac. Niech kupuje, jak mu sie kiedys aplikacja zablokuje, badz bedzie niedostepna i dostanie mandat (byl nawet jakis czas temu taki przypadek opisywany na trojmiescie) to moze jednak uzna, ze biletomaty w wozach to dobry pomysl :). To odwazne rozwiazanie sprawdza sie w wielu miastach Polski, tylko tu sie-nie-da...

            • 5 3

            • (8)

              Mam na wypadek awarii systemu zawsze kilka biletów w portfelu . Korzystam od jakiegoś czasu z tej aplikacji i nigdy nie zdarzyła mi się sytuacja że nie moglem kupić biletu czy zapłacić za parkowanie a kupowałem w Gdańsku , Warszawie czy w Krakowie. Ale rozumiem , Tobie nie wystarcza automat na przystanku,kupno biletu u motorniczego czy skorzystanie z aplikacji , ty musisz mieć automat w tramwaju.Poczekaj do 70 tki wtedy będziesz jeździł za darmo

              • 2 5

              • (7)

                Proponuje do tych biletów na wszelki wielki dołożyć drobne na wszelki jeszcze większy.

                To milo widziec, ze czlowiek potrafi się zaaranżować z kazdym niedasizmem władz miasta i jeszcze byc szczesliwym z tego powodu.

                • 3 2

              • Lepsze to niż "sie nie da"

                • 3 0

              • Mimo róznych niedogodności w zyciu radzę sobie i mam jedna naczelną zasadę - nie narzekaj. Łatwiej w zyciu i nie jestem wiecznie skwaszony.Dużo zdrowia.

                • 3 2

              • (4)

                Majtki tez ci będzie prało miasto .

                • 1 2

              • z jakiego pgr cie wzieli.. (3)

                ... skoro nie widzisz roznicy miedzy praniem gaci a mozliwoscia kupienia biletu??

                • 3 0

              • (2)

                Przeciez napisali ci jak kupić bilet a ty się upierasz ze umiesz tylko w automacie w tramwaju. A w jakim kolorze ma być ten automat.A PGR nie ma juz 30 lat.

                • 2 2

              • (1)

                czyli jednak ze wsi... zreszta nikt nie napisal ze umie kupic tylko w automacie w tramwaju, czyli do tego glupek.

                • 1 0

              • Popatrz on ze wsi i sobie radzi a ty z miasta i trzeba prowadzić cię za ręke bo nawet kupno biletu to dla ciebie problem , musisz miec automat w tramwaju.

                • 0 3

            • Powinienes wystąpić o taki automat tylko dla siebie , mialbyś swój w każdym wagonie .

              • 1 3

            • W wozach

              To te automaty u Ciebie są zainstalowane w wozach. Myślałem, że w autobusach czy tramwajach. Wóz koń oczywiście ciągnie?

              • 0 0

        • a jak automat w tramwaju sie popsuje ?

          • 0 0

        • Tylko po Gdańsku wozy nie jeżdżą.

          • 0 0

      • To chyba nie w Gdyni

        • 2 0

    • lat ??? ponad 20 lat ! to już epoki.

      drogi rowerowe były w latach 90 budowane, za gigantyczne pieniądze, tylko z podatków Gdańska. Wtedy się dało to i wtedy można było o tym myśleć. Władze Gdańska, bardzo blisko współpracowały z miastami gdzie były ogromne ilości rowerów... wystarczyło tylko chcieć skopiować.
      Nie stalibyśmy 25 lat w takich korkach... o ile więcej życia mielibyśmy do dyspozycji.

      • 5 2

  • (5)

    Niezly pomysł na dodatkowy zarobek. 2 zł plus 50 rowerów przy biurowcu, wychodzi stówka. Trzeba tylko je wszystkie porozprowadzac do stojaków. Hmm ...dużo pedałowania. Naoczny przykład, że pieniądze stoją na ulicy.

    • 21 4

    • weź się za robotę

      • 4 0

    • Poza tym ze kasa trafia na twoje konto w Mevo (1)

      Wiec co najwyzej zarobisz na tym na 20 lat wynajmu roweru Mevo za friko.
      Dobre i to, ale nie licz na wyplate gotowki do reki za zbieranie kur... tj. rowerow po wioskach.

      • 3 0

      • hmm a da się za to kupić abonament?

        5 rowerków odstawionych w ciągu miesiąca i byłby abonament na kolejny :)

        • 1 0

    • przecież tam jest stacja - nikt nie płaci 3PLN (1)

      chyba że GPS nie funkcjonuje

      zanim cokolwiek napiszesz, to zastanów się

      • 1 0

      • Napisał czlowiek idealny.

        • 0 1

  • Ujemna ilość rowerów (8)

    Co oznacza ilość rowerów na stacji "-1"?. Wczoraj widziałem taki przypadek na mapie aplikacji.

    • 16 7

    • (2)

      Jest rower ale niedostepny

      • 0 3

      • musisz przyprowadzić dwa żeby móc wypożyczyć (1)

        karę Ci dali

        • 21 0

        • pewnie ukradli jeden

          z tej stacji więc jest -1

          • 8 0

    • Oznacza to tyle, że...

      on tam jest tylko Ty go nie widzisz.

      • 3 2

    • To oznacza, ze na stacji stoi antyrower. (1)

      Gdy ktos przyprowadzi rower nastapi anihilacja materii i zostanie wydzielona energia E=mc^2. Czyli E=35kg*299792458m/s=~10GJ. Po czym pol trojmiasta wyparuje a aplikacja wskaze na stacji 0.

      • 5 0

      • raczej pół województwa pomorskiego ;-)
        strach się bać

        • 0 0

    • To znaczy, ze nie zrobiono nawet podstawowych testow systemu.

      • 1 0

    • Ukradli rower

      i jednego brakuje

      • 0 0

  • W końcu korposzczury nie muszą dygac na pieszo dla oszczędnośći (3)

    Teraz to nawet wam zostanie na hamburgera w maku

    • 48 15

    • Nie każdy może być monterem płyt kartonowo-gipsowych.

      • 6 9

    • i na kawe w kubku papierowym

      • 6 1

    • Oj tak

      nareszcie też lemingi mogą prawie bez pedałowania (nie mylić z LGBT), pomykać w siną dal. Za jakiś czas będą na tych swoich krótkich nóżkach z małymi główkami pomykać od łóżka do biurka, do pubu i do wyrka.

      • 1 1

  • Ogromne zainteresowanie ok, brawo... (7)

    Ale co z "klientami", którzy nie posiadają żadnej wiedzy nt. ruchu drogowego.... lub podstawowej techniki opanowania nowego dla nich roweru....
    Dziś z rana jeden taki rozpędzony przejeżdżał przez pasy i wjechał mi w auto na Górnym Wrzeszczu...

    • 45 21

    • ojej

      ale to pretensje do ustawodawcy

      • 3 9

    • Pewnie przesiadł się z BMW.

      • 7 6

    • typowe dla portalu trolli 7 minusów 6 plusów - co za bezmózga gimbaza

      • 1 8

    • To jest (1)

      projekt wyłącznie dla lemingów. Reszta nieucyfrowiona jest wykluczona! Tak się buduje pod płaszczykiem nowoczesności i wygody specyficzne społeczeństwo uzależnionych. Wystarczy kiedyś wyłączyć prąd i co?

      • 9 3

      • Będą rowery na gnój.

        • 1 0

    • (1)

      A wyprzedzanie prawą stroną to już norma u "rowerzystów". Będzie gorąco.

      • 3 2

      • a od kiedy to zabronione?

        • 1 1

  • Będzie plaga rowerzystów (5)

    Tylko patrzeć jak będą się zderzać lub najeżdżać na siebie, będą korki na ścieżkach rowerowych. Samochodem będzie strach jeździć bo wokół będą sami rowerzyści.

    • 48 40

    • ale hehe drogi będą puste

      Tym miastem po drogach i tak w większości jeżdżą ludzie z innych miast...

      • 6 3

    • Nie wychodź z domu

      • 6 1

    • "Samochodem będzie strach jeździć"

      No na pewno z powodu rowerzystów :D Przecież oni stwarzają zagrożenie życia tych biednych, szanujących przepisy kierowców

      • 8 2

    • ojojoj

      a krowy się nie będą cielić przez tych rowerzystów!

      • 5 1

    • tak wyglada miasto

      • 3 2

  • Sciagne apke i będę korzystał jak już to będzie odpowiednio działać.

    • 17 5

  • Mevo (5)

    Gdańskie Mevo powinno pójść śladem Londynu i ograniczyć liczbę rowerów jaką można oddać do 1 stacji. Stacje mevo w centrum są dosyć z gęsto zlokalizowane więc powinna być możliwość zwrotu do jednej stacji ok 25 rowerów a nie jak w tym przypadku nieskończonej liczby rowerów do jednej stacji. Przyjdzie kiedyś taki dzień, że cała flotę ujrzymy pod wejściem głównym do OBC.

    • 67 16

    • a właśnie że nie powinno

      bo to głupie

      • 8 17

    • (1)

      jedno ale: przecież roweru nie musisz zostawiać na stacji, więc co da zakaz zostawienia na stacji? za to może motywować użytkowników finansowo, że jeśli na stacji jest już np. 25 rowerów, to oddanie tam liczy się tak jak poza stacją?

      • 7 0

      • I co, mam jechać z GD do Dyni oddać, bo wszystkie stacje zapchane?

        • 1 0

    • Już jest ten dzień

      • 0 0

    • co do OBC - a jaki geniusz tam umieścił stacje mevo?

      nie ma przed centrami handlowymi, nie ma przed stacjami, nie ma przed podobnym zespołem (mniejszym) w Gdyni, a tam jest... no to tak już będzie to wyglądało

      a wystarczyło zrobić stację przy SKM a nie przy wejściu do biurowca

      wtedy albo by zostawiali przed drzwiami i płacili 3PLN, a ktos by je odwoził za 2PLN kredytu, albo by zmniejszył się ten sztuczny tłok

      bo w ten sposób po prostu te kilkadziesiąt rowerów jest blokowanych i traktowanych jako prywatne rowery na koszt podatnika

      oczywiście nextbike mógłby w ciagu dnia podjechać i zabrac 60 z 70 rowerów i rozwieść po miescie... mógłby

      • 7 0

  • Problemy (11)

    Są gigantyczne problemy z wymianą baterii. U mnie pod blokiem stoi z 7 rowerów, których nie można wypożyczyć, bo mają rozładowaną baterię. Przez całą noc nikt nie wymienił baterii i w ciągu dnia nadal nie można ich wypożyczyć. To jest efekt tego, że stacje nie ładują baterii, a firma nie nadąża z ich wymianą.

    • 78 3

    • (1)

      Nie od razu Rzym zbudowano.

      • 6 12

      • Ja słyszałem ze to Kraków nie od razu zbudowano ale pewnie Rzym tez .

        • 1 0

    • Tak to będzie pięta Achillesa tego systemu

      I niestety 70% rowerów będzie niedostępna

      • 30 1

    • (6)

      tego elementy nie rozumiałem od początku, dlaczego stacje (choćby niektóre) nie są zbudowane tak, żeby ładować stojące na nich rowery

      • 19 1

      • a ja tego elementu nie zrozumiałam.. (2)

        sztab specjalistów mógł się pomylić, zadzwoń do nich i zaproponuj swoje rozwiązanie - na pewno wiesz lepiej.. ty i twój szwagier

        • 4 14

        • Sztabrem specjalistów nazywasz tych korpo-urzędniczków z gom-u? (1)

          Może oni są specjalistami od pr-owego kitu, ale to tyle.

          • 5 1

          • czego spodziewasz się od gimbusa z IQ pingwina albinosa?

            że pojmie tak skomplikowane rzeczy jak 'planowanie' - 'projektowanie' czy po prostu 'myślenie'...?

            • 1 0

      • to by system kosztował 100 mln a nie 40 i pewnie by tez kiepsko działał

        • 7 3

      • Odpowiedz jest dosc banalna - problemy z przylaczami pradu i wyzsza cena stacji. (1)

        Kazda stacja by musiala miec ciagniete zasilanie, subliczniki, itp. Sam koszt rycia chodnikow bylby gigantyczny. Do tego rowery by musialy miec klamry mocujace je w stabilny sposob w stacjach. To bardzo by podnioslo koszt calego przedsiewziecia.

        Mysle, ze oni sobie dobrze skalkulowali wymiany baterii i dlugoterminowo nie bedzie z tym problemu. To nie jest zaden problem miec 2-3 ekipy w ruchu rozwozace baterie i przy okazji sprawdzajace stan techniczny.

        • 3 4

        • jezu geniuszu - gdyby tacy jak ty decydowali, to nadal tłuklibyśmy się pałami w jaskiniach

          • 2 1

    • System z wymianą baterii to jest jakaś kompletna bzdura.

      To mógł zaproponować tylko ktoś kto wynegocjował jakąś korzystna dla siebie umowę obsługi tego. A urzędnicy to wiadomo, przystęplowali bo ładnie wygląda. U tych drugich myślenie, takie najzwyklejsze myślenie ,nie jest specjalnie popularne.

      • 2 0

  • Jak to z nowością. (1)

    Nowe to zainteresowanie potem tak jak w innych krajach będzie małe zainteresowanie.

    • 18 16

    • raczej nie w tym przypadku

      • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane