• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne zainteresowanie rowerami Mevo

Arnold Szymczewski
29 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.

14 tys. zarejestrowanych użytkowników i blisko 6 tys. wypożyczeń, to bilans dwóch pierwszych dni funkcjonowania roweru metropolitalnego Mevo w samym tylko Trójmieście. Zainteresowanie jest ogromne, prawdopodobnie większe, niż się spodziewano. Z tego też powodu pojawiły się pierwsze niedogodności, które - jak zapewniają twórcy Mevo - będą usuwane na bieżąco.



O ogromnym zainteresowaniu rowerem Mevo świadczy przede wszystkim liczba zarejestrowanych użytkowników oraz pobrań aplikacji na telefony komórkowe.

W ciągu trzech dni funkcjonowania systemu liczba zarejestrowanych użytkowników w 14 gminach, w których działa Mevo, wyniosła 34 tys.

Pobrań aplikacji było ponad 30 tys.

Zarejestrowani użytkownicy w Trójmieście

  • Sopot 856
  • Gdynia 6974
  • Gdańsk 17337

Stan na 28 marca 2019 r.

Wypożyczenia w Trójmieście

  • Sopot 445
  • Gdynia 1224
  • Gdańsk 3997

Stan na 27 marca 2019 r.

Na starcie systemu w Trójmieście pojawiło się na razie 1058 rowerów. Mało? Bardzo szybko okazało się, że tak - i to zdecydowanie. Na blisko 14 tys. zarejestrowanych użytkowników nieco ponad tysiąc rowerów to za mało. Docelowo ma być ich ponad 4000, a w samym Trójmieście 3300.

- Mamy nadzieję, że kolejne rowery dotrą do nas już niebawem - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Będziemy o tym informować na bieżąco.

Rower Mevo wystartował. Jak go wypożyczyć i ile to kosztuje?



Fala Mevo płynie po mieście



Czy korzystałeś z roweru Mevo?

Dzień po uruchomieniu systemu, w środę 27 marca, nasz Raport Drogowy został zasypany zdjęciami rowerów Mevo parkującymi przed biurowcami w Oliwie. Najwięcej, bo ponad 70 sztuk znajdowało się już od rana przed kompleksem biurowym zobacz na mapie Gdańska Olivia Business Centre. Zniknęły jednak niemal natychmiast po godz. 15, gdy część pracowników kompleksu skończyła pracę.

Po południu liczba rowerów dostępnych w śródmieściu Gdańska czy Gdyni spadła do minimum, pojawiły się one natomiast w dzielnicach mieszkalnych. Dotarły tam wraz z mieszkańcami kończącymi pracę w centrum i wracającymi na noc do domów.

Ponieważ w nocy nie zostały one równomiernie rozmieszczone po mieście - co wcześniej zapowiadano - trudno było znaleźć sprawny rower na tzw. dolnym tarasie.
  • Wiele stacji Mevo w Śródmieściu Gdańska świeci w ciągu dnia pustkami.
  • Wiele stacji Mevo w Śródmieściu Gdańska świeci w ciągu dnia pustkami.

Pojawiam się i znikam



Tym bardziej, że zaczynała się trzecia doba funkcjonowania Mevo. W tym momencie wiele rowerów miało już przejechanych po 40-50 km, a co za tym idzie ich baterie się wyczerpywały. A roweru ze słabą baterią wypożyczyć nie można - przynajmniej teoretycznie.

Wtedy pojawiły się pierwsze głosy, że mapa w aplikacji nie pokazuje autentycznej sytuacji w stacjach bazowych Mevo. Dostaliśmy od czytelników zdjęcia rowerów stojących w miejscach, w których aplikacji informowała o ich braku.

Szybko pojawiło się wyjaśnienie: aplikacja nie pokazuje rowerów zarezerwowanych i tych, w których kończy się energia. W Biurze Obsługi Klienta dowiedzieliśmy się również, że rower, którego nie da się wypożyczyć (mimo stanu baterii powyżej 20 proc.) może być zarezerwowany przez serwis, który w systemie dostał informację o usterce.

Ale z tym też sprawa nie jest do końca jasna.

- Około godziny 13 na stacji przy Wałach Piastowskich w Gdańsku stało pięć rowerów, choć aplikacja pokazywała, że nie ma ich tam wcale. Choć we wszystkich paliła się czerwona dioda, oznaczająca, że bateria jest wyczerpana i roweru nie można wypożyczyć, to na moich oczach skorzystały z nich dwie osoby, a ja wsiadłem na trzeci rower. Podróż odbyła się bez problemu - opowiada pan Michał.
Faktem jest, że trzeciego dnia działania systemu liczba sprawnych rowerów zmniejszyła się radykalnie. Po południu znalezienie sprawnego roweru graniczyło z cudem.

- W części rowerów rozładowały się już baterie, pracujemy nad tym, by wymienić je jak najszybciej. W terenie pracują już dodatkowe ekipy. Jest to wyjątkowa sytuacja, wynikająca z faktu, że wszystkie rowery zostały uruchomione w jednym momencie - przekonywał zarządca systemu w czwartek po południu.
  • Największa liczba rowerów Mevo regularnie parkuje przy biurowcach kompleksu Olivia Business Centre w Oliwie. Pojawiają się rano, a znikają stąd po godzinie 15, wraz z pierwszą falą kończących pracę.
  • Mieszkańcy skarżą się na brak rowerów w południowych dzielnicach Gdańska w ciągu dnia.

Problemy z oddawaniem roweru do stacji Mevo



Na inny problem natknięto się już pierwszego dnia działania Mevo. Część użytkowników alarmowała, że mimo prawidłowego oddania roweru do stacji bazowej naliczano im karę (3 zł) za zaparkowanie w niedozwolonym miejscu.

- Drugi dzień wypożyczam sobie rower, oddaję na stacji 11186 pod Alchemią, za chwilę przychodzi mail - "Płatny zwrot poza stacją". Dzwonię do BOK, od razu anulowali. Jako że to miejsce pracy połowy Trójmiasta, rowerów na tej stacji jest już około 15, z ciekawości patrzę na stronę internetową, a tam... pięć rowerów na stacji i 10 w promieniu 20 metrów od stacji, w tym kilka na środku al. Grunwaldzkiej - denerwował się pan Łukasz.
Faktem jest, że system lokalizowania GPS nie działa bardzo precyzyjnie. Ale to problem pierwszych dni działania systemu, potem zostanie poprawiony.

  • Tak, zdaniem systemu GPS w aplikacji Mevo, poruszał się jeden z użytkowników roweru miejskiego w Trójmieście.
  • Użytkownicy zachodzili w głowę: błąd lokalizacji GPS czy pierwsza mewa wylądowała już w Motławie?
- Problem z pobieraniem 3 zł jest już w trakcie rozwiązywania. Dziękujemy wszystkim użytkownikom za zgłoszenia, każda reklamacja jest uznawana na korzyść osób zgłaszających problem, a operator wprowadza poprawki. Rower starajmy się odstawić w stacji, a jeśli jest pełna, to najbliżej, jak się da. W przypadku kiedy stacja jest tak mocno przepełniona, że naliczy opłatę - prosimy o niezwłoczny kontakt z operatorem systemu. Jednak w wielu przypadkach, jak choćby przy Olivia Business Centre, choć rowery stoją poza stacją, to system akceptuje ich obecność w tym miejscu - informuje Dominik Makurat.
Warto zapoznać się z regulaminem i opłatami dodatkowymi w Mevo. Podróż komunikacją miejską z rowerem to kara w wysokości 50 zł. Warto zapoznać się z regulaminem i opłatami dodatkowymi w Mevo. Podróż komunikacją miejską z rowerem to kara w wysokości 50 zł.

Postój roweru - bardzo ciekawa alternatywa dla całkowitego zwrotu Mevo


Pierwsze dni pozwoliły nam odkryć kilka ciekawych rozwiązań w systemie Mevo. Jednym z nich jest "postój", czyli krótka przerwa w jeździe, podczas której mamy jednak kontrolę nad naszym rowerem. Po wybraniu tej opcji w aplikacji i zamknięciu roweru, możemy go pozostawić nawet w strefie, gdzie parkować nie wolno, bez dodatkowej opłaty w wysokości 3 zł. Nasz rower stanie się też niewidoczny dla innych, dzięki temu nikt go nie wypożyczy. Czas postoju odliczany jest jednak od dziennych minut przyznanych w ramach naszego abonamentu, czyli zapłacimy za niego jak za jazdę. Gdy korzystamy z roweru bez abonamentu, opłata za postój wynosi 10 gr za minutę. Co ciekawe, ta opcja jest także dostępna dla osób nieposiadających aplikacji mobilnej.

- Jeśli ktoś nie ma aplikacji mobilnej, a chce skorzystać z opcji postoju, powinien skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta i tam konsultanci przeprowadzą tę procedurę - podpowiada Dominik Makurat.


Numer PESEL w Mevo

Pewna część użytkowników Mevo była zaskoczona, że w formularzu rejestracyjnym trzeba było podać numer PESEL. Jednego z naszych czytelników ta konieczność zraziła do korzystania z roweru. Czy rzeczywiście operator systemu musi mieć dostęp do tak ważnych danych osobowych?

Dominik Makurat: - Numer pesel potrzebny jest do weryfikacji tożsamości użytkownika. Zapewniam, że te dane są odpowiednio chronione.
Po trzech dniach działania roweru Mevo już widać, że wraz z nim przyszła rewolucja, której mieszkańcy Trójmiasta potrzebowali jak kania dżdżu. Mimo pewnych niedociągnięć i problemów wieku dziecięcego, charakterystycznych dla wielu rozpoczynających się dużych projektów, przyszłość systemu Mevo widzimy w wyłącznie jasnych barwach.

W związku z dużym zainteresowaniem rowerem metropolitalnym utworzyliśmy specjalny adres mailowy mevo@trojmiasto.pl. Zachęcamy do przesyłania waszych komentarzy dotyczących funkcjonowania roweru oraz aplikacji mobilnej. Informacji na temat roweru i aplikacji udziela Biuro Obsługi Klienta bok@rowermevo.pl
09:57 29 MARCA 19 (aktualizacjaakt. 11:05)

W Luzinie brak rowerów mevo (22 opinie)

No i znowu to samo! Szanowni Nevo podstawiajcie wiecej tych mewek bo nie da sie jezdzic nigdzie teog nie ma, za komuny pamietac w orlowie tez jak bylo jakies swieto to do mewek byly kolejki (wtedy to byly prostytutki), a teraz nie dosc, ze sa kolejki to rowerkow po prostu nie ma... A nazwe to sobie wybraliscie strasznie slaba... Kazdemu kumatemu facetowi kojarzy sie to z mewka czyli kiedys prostytutka dla marynarza... Pozdrawiam
No i znowu to samo! Szanowni Nevo podstawiajcie wiecej tych mewek bo nie da sie jezdzic nigdzie teog nie ma, za komuny pamietac w orlowie tez jak bylo jakies swieto to do mewek byly kolejki (wtedy to byly prostytutki), a teraz nie dosc, ze sa kolejki to rowerkow po prostu nie ma... A nazwe to sobie wybraliscie strasznie slaba... Kazdemu kumatemu facetowi kojarzy sie to z mewka czyli kiedys prostytutka dla marynarza... Pozdrawiam Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (856) ponad 20 zablokowanych

  • (3)

    Powoli robi nam się Bangladesz.

    • 18 14

    • Zobacz Berlin (2)

      • 7 2

      • Jego nie stać ani na jedno, ani na drugie

        • 4 2

      • A to w Berlinie robią parkingi wielkopowierzchniowe w ścisłym centrum? W postaci szkieletorów?

        • 2 0

  • Zróbcie drugą konkurencyjną firmę. Tak aby nie było patologii monopolu. (7)

    Konkurencja zysków, podniesie poziom wymian baterii, obsługi, jakości, może ceny.

    • 19 13

    • (2)

      Zróbcie , dajcie i pomagajcie . Zarób zrób i pomagaj......... i nie narzekaj

      • 10 1

      • Mierny sposób cenzury. Pewnie sam chcesz czerpać kasę z monopolku na tym.

        Jedna firma jeden zysk, zero ryzyka związanego z konkurencją.

        • 2 3

      • Aby druga firma była... potrzeba politycznego "zezwolenia" - delikatnie to nazywając.

        Aby druga firma była, oczywiście że trzeba politycznego zezwolenia na to.
        Prędzej czy później się znajdzie ktoś chętny, bo tak jest na całym świecie. Nawet w Chinach. Chyba, że będzie to nie na rękę komuś... a w tym wypadku tak jest i słabości braku "zaplanowania" wyszły już przy 1/4 urządzeń.

        • 3 2

    • Są już konkurencyjne firmy dla Mevo (2)

      Nazywają się ZTM, Uber, traficar, Miimove, Eco-Taxi, Volkswagen, Giant, Cross itd.

      • 7 0

      • czyli... monopol dla rowerów. Komuna ! ;) 2.0 (1)

        Nawet w Chinach są po dwie firmy dostarczające miejskie rowery...

        • 2 2

        • Przy 4 mld ludzi jedna by nie dała rady

          • 3 0

    • Ciekawe jak to sobie wyobrażasz, skoro ten operator dostaje 40mln dotacji na ten system.

      • 5 0

  • (3)

    Podobno są do jeżdżenia ,na zdjęciu widać że zaczynają wozić je autobusami,na szczęście ma być zakaz wożenia tych mevo w środkach komunikacji.

    • 14 5

    • to zdjęcie pozowane, na potrzeby artykułu (2)

      we wszystko wierzysz, wszystko łykasz?

      • 5 3

      • Pozowane ?,ciekawy plener ktoś sobie wybrał,chore.

        • 1 3

      • Nie zmienia to faktu że zakaz będzie,szkoda ze ty nie łykasz zasad ortografii,zdanie zaczynamy z dużej litery.

        • 5 0

  • (7)

    26 marca zarejestrowałem się i przelałem na swoje konto 12 zł, odebrałem i kliknąłem w link aktywacyjny. 29 marca konto nadal nieaktywne. 3 dzień czekam na odp na maila.
    Moge poczekać bo i tak teraz jest za zimno na jazdę rowerem. Oby zdążyli aktywować do maja.

    • 9 10

    • ja zadzwoniłem jak konto było nieaktywne (3)

      i sprawa załatwiona w 3 minuty. cienki bolek jesteś kolo

      • 11 3

      • (1)

        zadzwonic to każdy dzban potrafi. ja sprawdzam jak długo zajmie im odpowiedź na maila i rozwiązanie problemu. nie spieszy mi się.

        • 6 5

        • lepiej ponarzekac

          • 2 3

      • A ja nasmarowałem, przykręciłem i sam naprawiłem. W minutę.
        Tak, że ten...

        • 3 0

    • za zimno ? (1)

      • 1 1

      • niektórym to zawsze zimno

        • 3 2

    • pomoc

      kliknij link aktywacyjny w mailu od mevo. jak go nie masz to zadzwon na bok i ci wysla. tez tak mialem dzis rano. pozdrawiam

      • 1 0

  • Fajnie ale ja mam od 2 lat swego "elektryka"

    • 2 5

  • Na stacji koło mnie (5)

    Od 2 dni nie ma żadnego roweru mevo.
    Podobno wszystkie są pod OBC

    • 19 3

    • Podobno korposzczur za dojazd do pracy dostaję miskę zupy. (4)

      Dlatego tyle tam rowerów.

      • 7 6

      • (3)

        I jak skomentować twoją "mądrość"? Nie skomentuję .

        • 4 6

        • Skomentuj jak zjesz tą zupę. (2)

          • 8 4

          • Nie skomentuję

            • 2 1

          • "Tę" zupę, wolny człowieku.

            • 5 0

  • Gdańsk południe pominięte (1)

    Niestety są miejsca całkowicie pominięte jak np. południowa część Gdańska (Guderskiego i okolice) gdzie jest mnóstwo miszkańców a wkrótce kolejne tysiące zamieszkają. Nie ma żadnej stacji Mevo. Trochę nieprzemyślane biorąc pod uwagę, że w niektórych słabo dostępnych miejscach stacje znajdują się obok siebie.

    • 16 3

    • Trzeba było zgłosić lokalizację, jak były konsultacje społeczne - zainteresować się tematem.

      • 3 0

  • Dokupić zwykłe rowery (5)

    Proponuję dokupić mnóstwo zwykłych rowerów, bez silnika itd. Ludzie i tak będą korzystać, może nawet chętniej niż z tych co mają baterie. Taki zwykły rower jest tańszy w zakupie i eksploaracji, a jak widać, można zaryzykować stwierdzenie, że ile by tych rowerów nie było, to i tak będzie za mało. Rower bez baterii też jest ok.

    • 58 0

    • Mądra propozycja .

      • 11 0

    • Dostawić brakujące stacje i dopełnić rowerami

      można dodawać po 1-2 tys aż będzie widać czy jeszcze ich brakuje czy wystarczy
      Przy tak niskim abonamencie i kiepskiej komunikacji może się okazać ze 10 tys rowerów nie wystarczy

      Byłbym za tym, żeby finansowanie tego włączyć w część finansowania komunikacji miejskiej - proporcjonalnie od zainteresowania

      • 10 0

    • Dobry pomysł.
      Ale gdzie tu pieniądze?

      • 1 0

    • pewnie z 70% by tak chciało i tego oczekiwało

      ja byłem bardzo zdziwiony ze 100% ma być elektrycznych, tym bardziej że ważą 30kg

      • 8 0

    • Trochę elektryki muszą mieć chocby oswietlenie czy obsługa zabezpieczeń i GPS

      • 1 0

  • Trojmiasto tu sie dzieje.

    • 6 2

  • Po roku nic z tego nie zostanie. (6)

    Zwiększy się śmiertelność na drogach wśród rowerzystów i kierowców. Większość rowerzystów nie ma pojęcia o przepisach drogowych. Kto bierze za to odpowiedzialność?

    • 16 33

    • I jeżdżą bez kasków!

      • 3 4

    • " Kto bierze za to odpowiedzialność ?" Kierujący.

      • 9 0

    • Kierowca

      Za potrącenie rowerzysty na drodze winę ponosi w 90% przypadków kierowca.
      Oby w końcu zwiększyli kary za jazdę w tempo 30 szybciej niż można, łącznie z zatrzymaniem prawa jazdy np na 1 miesiąc za 10km/h, 2miesiące za 20km/h itd.

      • 11 3

    • Malkontenci już raz wieszczyli podobny wzrost śmiertelności na drogach. (2)

      Było to zaraz po umożliwieniu kierowcom posiadającym prawo jazdy kategorii B prowadzenia motocykli z silnikiem o pojemności do 125 cm³. Jakoś te przepowiednie się nie spełniły.

      • 9 1

      • Tak, ale oni zdawali egzamin z kodeksu drogowego. (1)

        Więc mają pojęcie o przepisach.

        • 3 1

        • Pojęcie może i mają tylko gorzej ze stosowaniem . Jak dostaną ten kawałek plastiku po egzaminie to jakby zabrali im kawałek rozumu. Co ja mówe kawałek.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane