- 1 Mała uliczka, duży problem (181 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (444 opinie)
- 3 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (65 opinii)
- 4 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (119 opinii)
- 5 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (285 opinii)
- 6 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (170 opinii)
Okrężną drogą wokół dworca we Wrzeszczu
Charakterystyczny wiadukt po dwumiesięcznym remoncie ma się prezentować jak nowy. Niestety prace wymuszą zamknięcie przejścia i przejazdu pod nim - zarówno dla pieszych, jak i dla kierowców.
Już od piątku we Wrzeszczu szykują się spore utrudnienia w ruchu dla pieszych i kierowców. Wszystko za sprawą remontu wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Dmowskiego i Wajdeloty . Przez dwa miesiące nie będzie można tędy przejść i przejechać między Wrzeszczem Górnym a Dolnym. Ruch kolejowy będzie prowadzony bez zakłóceń.
Aktualizacja Nie w poniedziałek, jak pierwotnie informowali kolejarze, ale już w piątek otwarto dla pieszych tunel łączący ul. Dmowskiego z Parkiem Kuźniczki. Piesi więc nie muszą przechodzić przez cały peron SKM i budynek dworca, aby pokonać tory kolejowe, lecz mogą wybrać krótszą drogę bez schodów.
Dlatego przez najbliższe tygodnie pieszych i kierowców czekają spore utrudnienia.
- W związku z remontem kapitalnym wiaduktu kolejowego przy dworcu, od 18 lipca, od godz. 9 do 18 września, przejście i przejazd pod torami będą nieczynne. Dla kierowców poprowadzono objazd ulicami: al. Grunwaldzką , Wyspiańskiego , Danusi , Waryńskiego oraz Kościuszki , Kilińskiego , Gołębią , Pestalozziego i Grażyny. Piesi będą mogli korzystać z tunelu na wysokości przystanku kolejowego - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Czytaj też: W piątek rusza remont al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu
Wspomniany przez Katarzynę Kaczmarek tunel pod torami jest niestety wciąż dostępny tylko częściowo: można się dostać nim wyłącznie na peron SKM od strony Parku Kuźniczki . By przedostać się dalej w stronę ul. Dmowskiego , trzeba przejść cały peron SKM, następnie zejść do tunelu i wyjść przez budynek dworca kolejowego.
Taka droga nie jest jednak przystosowana dla potrzeb każdego piechura. Wymaga bowiem aż trzykrotnego pokonania schodów, przy czym windy są tylko w obrębie wejścia i zejścia na peron Szybkiej Kolei Miejskiej. Winda na poziom dworca kolejowego jest wciąż w budowie. Ponadto dojście do tunelu od strony Parku Kuźniczki jest niewygodne ze względu na trwającą przebudowę ul. Wajdeloty i poruszanie się po placu budowy bez chodników.
Najbliższe alternatywne przejście wiedzie dopiero pod wiaduktem kolejowym na wysokości ul. Miszewskiego-Wyspiańskiego lub nad torami kolejowymi w ciągu Trasy Słowackiego . Na szczęście, taki stan rzeczy nie potrwa długo, bowiem kolejarze chcą jak najszybciej przywrócić ruch pieszy w obrębie dworca, jak i w ciągu ul. Waryńskiego (to przejście zamknięte jest już od kwietnia br.).
- Przejście piesze pod torami na wysokości ul. Waryńskiego będzie zamknięte do 1 września, natomiast przejście pod torami między ul. Dmowskiego i Parkiem Kuźniczki nieczynne będzie do 21 lipca br. - informuje Maciej Dutkiewicz z Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskich Linii Kolejowych.
Obecnie kolejarze skupiają się na budowie muru oporowego, którzy rozpoczyna się w pobliżu budynku dworca i biegnie aż do wspomnianego już wiaduktu w rejonie ul. Dmowskiego. Ma on stabilizować tor usytuowany przy nowym peronie wyspowym.
Dodatkowo trwają prace nad murem oporowym wzdłuż ul. Białej i Wyspiańskiego-Zator Przytockiego. Po zakończeniu prac na swoje miejsce powróci dekoracyjne kute ogrodzenie torów kolejowych, wieńczące mur oporowy.
- Każdego dnia na budowie w branży mostowej pracuje średnio ok. 50 osób, dwie koparki, trzy samochodowy-wywrotki oraz dwa dźwigi samojezdne. Aby zrealizować dotychczasowe prace ziemne na stacji, wywieziono łącznie ok. 500 wywrotek ziemi oraz zużyto ok. 940 metrów sześciennych betonu, czyli ok. 105 pełnych betoniarek - wylicza Dutkiewicz.
Kolejarze planują zakończyć do października budowę nowego peronu wyspowego. Następnie wkroczą z robotami budowlanymi na peron dalekobieżny, który będzie wyłączony z użytkowania do maja 2015 r.
W efekcie, oba nowe perony, zdolne przyjąć pociągi dalekobieżne, regionalne oraz Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, zyskają windy oraz zostaną podwyższone i wyposażone w elementy małej architektury, dopasowane wizualnie do wyremontowanego wcześniej peronu SKM.
Widok z żurawia budowlanego Centrum Kuźniczki (z marca br.). Wiadukt Dmowskiego-Wajdeloty widoczny jest od ok. 10 s.
Miejsca
Opinie (47) 1 zablokowana
-
2014-07-17 21:21
Albo nic albo wszystko na raz :) (4)
- 46 12
-
2014-07-18 05:55
Gdyby podzielili na etapy to zapewne padłyby pytania - a nie mogli tego zrobić na raz ? Poczytaj posty pod artykułem o remoncie 400 metrowego odcinka jezdni na ul. Grunwadzkiej:)
- 12 3
-
2014-07-18 09:01
(1)
wybory wybory,,,,
- 4 4
-
2014-07-18 09:20
to w takim razie organizować wybory co miesiąc
- 7 0
-
2014-07-18 11:54
akurat dobrze
moim zdaniem bardzo dobrze, że robią to wszystko teraz. Na co tu czekać? Poza tym mamy okres wakacyjny, kiedy to mamy mniejszy ruch w mieście.
- 2 1
-
2014-07-17 21:26
Źle (1)
Źle źle ciągle żle
- 19 8
-
2014-07-17 21:42
Przestan powtarzac slogany kolezko :)
- 5 6
-
2014-07-17 21:41
ile to już lat trwa tam bałagan z przejsciami i tunelami ?
- 16 19
-
2014-07-17 21:42
Bałagan (2)
Bałagan, wszędzie bałagan - tak mi się kojarzą wszystkie polskie budowy i przebudowy i tu nie ma odstępstwa: wokół całego terenu stacji Wrzeszcz jest wielki bałagan. Płoty poustawiane krzywo, chaotyczne oznakowanie, śmieci budowlane rozwiewa wiatr, ciężarówki z materiałami zastawiają ulice wzdłuż torów utrudniając ruch autobusów.... zaraz pewnie przeczytam że "jak jest budowa to musi być brudno"? A guzik prawda - nie musi, to kwestia wyłącznie organizacji pracy.
- 39 23
-
2014-07-18 00:00
a gdzie widziales budowy inne? (1)
bo stwierdzasz, ze polskie sa takie zle.
- 8 8
-
2014-07-18 09:27
na Wyspach
jak wielu Polaków
- 5 3
-
2014-07-17 21:51
ciekawe, czy w przejściu pod torami na wysokości Waryńskiego
powstanie porządna rampa umożliwiająca pokonanie kilku schodów różnicy poziomu z wózkiem lub bagażem na kółkach?
- 23 1
-
2014-07-17 21:52
Gażyny powinna być DWUKIERUNKOWA!!!
Dziś trzeba przejechać pół Wrzeszcza by dojechać do Grażyny.
W tym niszczy się Nową Wajdeloty!- 18 10
-
2014-07-17 22:04
Tunel, to tylko jeden z problemów. (1)
Prawdziwym utrapieniem dla mieszkańców są drogi jednokierunkowe w tej okolicy.
- 12 27
-
2014-07-18 09:35
mogą być dwukierunkowe
z całkowitym zakazem zatrzymywania i postoju. Mieszkańcy chętnie na to przystaną.
- 7 0
-
2014-07-17 22:17
tak najlrpiej
Moze by tak pomyslec o zwiekszeniu lini 2 i 8 z pl.komorowskiego jak nie mozna dojsc do grunwaldzkiej na traneaj
- 15 3
-
2014-07-17 22:51
Myślenie włączcie!
Jak można pozamykać wszystkie przejścia?Jeżeli już trzeba, to przynajmniej to na Waryńskiego powinni udostępnić.Tym bardziej,że jest ono zamknięte już od paru miesięcy i nic się w nim nie dzieje.Nie każdy ma dwadzieścia lat,żeby robić okrążenia całej dzielnicy!
- 46 8
-
2014-07-17 23:23
:/
Bardzo szybko Trójmiasto.pl zorientowało sie o sytuacji.... Zalosne
- 15 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.