• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oliwa broni się przed ciężarówkami

Maciej Naskręt
4 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Znak B-5 - zakaz wjazdu pojazdom ciężarowym o masie całkowitej przekraczającej 24 tony na ul. Czyżewskiego w Gdańsku. Znak B-5 - zakaz wjazdu pojazdom ciężarowym o masie całkowitej przekraczającej 24 tony na ul. Czyżewskiego w Gdańsku.

Na wjazdach do Oliwy stanęły znaki zakazujące wjazdu na teren dzielnicy ciężarówkom, których masa przekracza 24 tony. Część mieszkańców chciała wprowadzenia jeszcze surowszego zakazu.



Czy wprowadzony zakaz faktycznie odciąży ulice Oliwy?

Samochody ciężarowe muszą odtąd omijać Oliwę. Na rogatkach dzielnicy ustawiono sześć znaków zakazujących wjazdu ciężarówkom o masie całkowitej przekraczającej 24 t. Na dużych skrzyżowaniach stanęły dodatkowo cztery tablice uprzedzające o ograniczeniu w ruchu ciężarówek.

O ustawienie tych znaków prosili sami mieszkańcy Oliwy. W maju tego roku Rada Osiedla zaapelowała do prezydenta Gdańska o wprowadzenie całodobowego zakazu wjazdu dla ciężarówek o masie całkowitej przekraczającej 16 ton.

Sprawa trafiła do Zarządu Dróg i Zieleni. Po przeprowadzeniu badań inżynierowie ruchu uznali, że propozycja jest trafna, choć jednak zbyt surowa. Powstał więc projekt nowej organizacji ruchu, którego celem było wyeliminowanie ruchu samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 24 t.

- Cieszy nas wprowadzony zakaz, choć różni się od naszych pierwotnych założeń. Będziemy bacznie przyglądać się pojazdom ciężarowym. Jeśli nadal ulice będą rozjeżdżane przez ciężkie maszyny - o wadze powyżej 24 ton - zwrócimy się o pomoc do policji. Ponadto w sytuacji gdy ruch lżejszych pojazdów ciężarowych będzie ciągle nadmierny, wystąpimy do władz miasta o zaostrzenie dotychczasowego zakazu - zaznacza Tomasz Strug, przewodniczący Rady Osiedla Oliwa.

Znaki zakazują wjazdu ciężarówkom w ulice: Czyżewskiego zobacz na mapie Gdańska, Nadwodną zobacz na mapie Gdańska, Opacką zobacz na mapie Gdańska, Opata Jacka Rybińskiego zobacz na mapie Gdańska, Stary Rynek Oliwski zobacz na mapie Gdańska oraz Spacerową od wysokości drogi do ogrodu zoologicznego w stronę Oliwyzobacz na mapie Gdańska.

Mieszkańcy liczą też na mniejsze korki w ciągu ul. Spacerowej. - Zakaz wjazdu dla pojazdów ciężarowych o masie całkowitej powyżej 24 ton wpłynie na natężenie ruchu między Osową a Oliwą. Mam nadzieję, że dzięki temu pojedziemy szybciej ul. Spacerową w godzinach szczytu - uważa Strug.

Za naruszenie zakazu wjazdu policja może wymierzyć kierowcy ciężarówki mandat w wysokości 250 zł i cztery punkty karne.

Miejsca

Opinie (166) 6 zablokowanych

  • Oliwa broni się przed ciężarówkami........ (2)

    Ciekawe czy będzie interwncja sił zbrojnych USA ????

    • 78 34

    • Najpierw Syria (1)

      a z stamtąd już o krok do oliwy

      • 15 2

      • Chyba do gajów oliwnych

        • 6 0

  • Niezły pomysł. (15)

    Ciężarówki będą omijać dzielnicę, to dobrze. Ale w takim razie będą jeździły przez obwodnicę, więc będą się tworzyły większe korki na obwodnicy, więc więcej prywatnych kierowców wybierze drogę oliwską.

    suma summarum będzie więcej samochodów w oliwie :)

    • 41 64

    • a szanowny pan D wie co znaczy "suma summarum" (12)

      czy tylko tak dodaje zwroty których znaczenia nie zna, aby wypowiedź wyglądała na bardziej mądrą???

      • 17 10

      • wie (5)

        dokładnie wie, jak szanowny pan/i nie wie - polecam słownik. nie mam potrzeby "podrasowywania" wypowiedzi na bardziej mądre, lecz widzę że szanowny pan/i chciał zaistnieć ze swoją uwagą.

        błąd, który teraz zauważyłam - jedno "m" mi zjadło.

        btw, jako kobieta preferuję zwrot "szanowna pani".

        • 12 11

        • o kurde, zatkało kakao

          normalnie mistrzyni ciętej riposty

          • 14 1

        • szanownej pani należą się przeprosiny (3)

          z samego podpisu "D" trudno płeć wywnioskować, więc należało użyć zwrotu pan/i - przepraszam, tym bardziej, że nie mam nic na swoją obronę, zwłaszcza, że były przesłanki że napisała to kobieta:
          -po pierwsze primo: użycie słów którego znaczenia się nie zna, typowe dla kobiety jako że mózg ma mniejszy
          -po drugie primo: odwracanie kota ogonem i zasłanianie się odsyłaniem do słownika, czyli faktycznie nie wie co pisze, jakby wiedziała to by wyjaśniła. Właściwe użycie było by słowa np "podsumowując" a nie nazwa potrawy. "suma sumarum" jak sama nazwa wskazuje "suma"(wynik dodawania, połączenie) "suma/rum" (sum-ryba, rum-napój alkoholowy) to połączenie suma z rumem, czyli mówiąc po ludzku sum w rumie (nie wiem po ktoś komplikuje proste nazwy jedzenia), swoją drogą całkiem smaczna potrawa. Ale wracając do tematu - co ma jedzenie do ciężarówek???? No ale kobieca logika się kłania
          -po trzecie primo ultimo: "D" czy to jest skrót czterech liter na których się siedzi, użyte jako wulgarne określenie kobiety?

          • 6 16

          • WAT??? (1)

            co to drugie primo i trzecie primo? WTF?!?

            • 5 0

            • To znaczek, że Pan chciał być sprytny i udaje, że używa sformułowań, których nie zna,aby odwrócić uwagę od tego, jak go kobieta

              • 6 0

          • troll lvl expert. nic w komentowanym temacie, za to wiele do powiedzenia "bo kim to ja nie jestem i mam bardzo wiele do powiedzenia". over.

            • 2 3

      • jeśli summa summarum to dla ciebie podrasowanie wypowiedzi (3)

        to oznacza że chłopcze mało wiesz, ale widać młody jesteś pewnie podstawówka to masz prawo.

        • 6 5

        • a ten to jeszcze lepszy...

          ....mistrz ciętej riposty. Teraz to już nie tylko zatkało kakao, ale nawet zamurowało.

          • 1 5

        • ale nie chodzi o to że podrasowanie

          tylko że użyte w niewłaściwym kontekście

          • 1 4

        • pewnie podstawówka, a ty może pora do ziemi już ?

          • 0 2

      • Wlasnie ze wie.

        "suma summarum" znaczy w calosci, podsumowując lub razem biorąc. Zajrzyj do slownika na Google zanim zaczniesz kogos krytykowac.

        • 5 2

      • summa summarum kojarzy mi się z jednym panem ze wsi, który kiedy tylko mógł

        używał tego zwrotu. Teraz mnie skręca jak to słyszę :)))

        • 3 1

    • (1)

      bzdety

      • 8 0

      • Pustota warcholstwo i prywata

        • 0 0

  • Jednym ogranicza się ciężarówki, a innym puszcza pod oknami autobusy. (3)

    • 67 10

    • I to na dodatek puste :-( (2)

      Gdzie sens, Adamowicz? Gdzie sens? Na Wyborczej płaczecie, że nie macie pieniędzy na oświetlenie ulic, bo kryzys, a na puszczanie pustych autobusów po okrężnych trasach macie? Jaki jest koszt każdej takiej zbędnej objazdówki po Heweliusza i Rybakach?

      • 15 7

      • Łagiewniki też by chciały odpocząć od tych autobusów (1)

        • 8 1

        • Przynajmniej od tych przerzuconych bezsensownie z Jana z Kolna ;-(

          • 4 0

  • Zbudowali zapory??? (3)

    Przeciw TIR-om ?

    • 36 7

    • I wystawili jakąś baterię artylerii? (2)

      • 9 0

      • I flakvierling mauser zamontowali na wieży Katedry (1)

        • 3 0

        • Poloza sie na ulicy

          • 3 0

  • (17)

    Naprawdę warto zajrzeć do elementarza polityki komunikacyjnej. Zacznijmy od starożytnego Rzymu. Imperium kwitło i rozrastało się kiedy prowadziło wojny. W czasie pokoju cezar popełnił straszliwy błąd. Kazał wojsku budować drogi. Przecięły one (drogi nie wojsko) straszliwym okrutnym sznytem miejską tkankę. Lektyki utknęły w korkach, ludzie zaczęli chorować na cukrzycę, solnicę i pieprznicę. I już wtedy było wiadomo, że Rzym chyli się ku upadkowi. Nie popełniajmy błędu romańskiej cywilizacji. Państwo powinno właścicieli firm przewozowych ZMUSIĆ do wyprzedania ciężarówek i uzyskane w ten sposób pieniądze zabrać i zainwestować w transport zbiorowy. Przecież to wszystkie towary, które teraz przewozi się ciężarówkami można transportować np. taborem ZKM, SKM lub za pomocą rowerów. Wtedy miasto zakwitnie a na niebie pojawi się tęcza.

    • 57 38

    • I ten ZKM zamiast transportu dostawczego puśćcie ludziom koniecznie przy blokach wielorodzinnych :-) (4)

      Będą z wdzięczności wkładać kierowcom kwiaty ... w rury wydechowe autobusów...

      A miasto zakwitnie obłokami spalin a na niebie pojawi się chemiczna tęcza pyłu zawieszonego PM10.

      Nowy Wspaniały Świat.

      • 13 3

      • jeden autobus pali 35l/100 km. Zabiera (powiedzmy, że poza szczytem) 30 osób. (3)

        Gdyby te 30 osób przesiadło się do osobówek zajęli by oni 25 aut(średnie obłożenie pojazdu samochodowego w mieście to 1,2 os). Ich auta zużyły by 25*6=150 litrów paliwa.
        I to niby autobusy trują ? Pomijając już fakt, ze 25 aut wydłuży korki na ulicach dojazdowych o całą zmianę świateł. Kolejny, który kupił mieszkanie w centrum miasta i zdziwiony, że jakiś hałas.

        • 6 9

        • I ten jeden autobus jeździ z częstotliwością 15-20 min w godzinach szczytu przewożąc 100 osób (1)

          W tym samym czasie transport prywatny (auta osobowe) przewozi kilka tysięcy osób.

          • 8 4

          • Zużywając kilkadziesiąt razy więcej pojazdów i kilkadziesiąt razy tyle paliwa

            • 3 7

        • Mówimy o pustych autobusach na przystanku końcowym (a nie o żadnych 30 osobach średnio), które wcześniej jeździły na Jana z Koln

          a obecnie objeżdżają niepotrzebnie odcinek od Dworca PKP - Wałami Piastowskimi - Łagiewnikami - Wałową - Heweliusza - znowu Łagiewnikami - Rybakami -Wałową - Wałami Piastowskimi do dworca PKP.
          Oblicz proszę ile kosztuje taki przejazd pomnożony ok 115 x dziennie (x 30 dni w miesiącu = ok.3450 takich kursów).
          Jaki to jest koszt w paliwie, roboczogodzinach pracy kierowcy, eksploatacji pojazdu, amortyzacji pojazdu i przede wszystkim lokalnych ulic, które już po kilku dniach są uszkodzone (wystarczy przyjrzeć się obu pasom jezdni na wysokości przejścia dla pieszych przy przystanku Heweliusz?

          • 6 2

    • Jesteś prowokatorem, czy idiotą? (3)

      Primo - rzymskie drogi w większości wybudowano prZed cezarem.
      Secundo - pieprznica to twoja choroba, bo pieprzysz od rzeczy
      Tertio - Rzym zaczął się chylić ku upadkowi dopiero w połowie IV w n.e.
      Quarto - nie ma czegoś takiego jak cywilizacja romańska, to była cywilizacja rzymska, a romańska to była architektura i sztuka
      Quinto - bardzo Cię proszę, żebyś wskazał mi stosunek możliwości przewozowych ZKM w godzinach szczytu w stosunku do całkowitej liczby podrużujących w tym czasie
      Sexto - to samo dotyczy określenia możliwości transportowania towarów przez ZKM, zwłaszcza w przewozach "nielokalnych". I czym ów mityczny ZKM miałby wozić te towary - autobusami? Już widze te wózki widłowe wstawiające do Manów czy Merców palety z wodą mineralną, słoikami dżemików, jogurtami, cięknbącą kapustą kwaszoną czy takimiż ogórkami i tp. A potem zapraszam Cię do zajecia miejsca w takim autobusie.
      Septimo - jakież to towary chcesz przewozić rowerami? Może 90" Aquosa w firmowym opakowaniu? A może takiego idiotę jak Ty? Bo tylko na towar nadajesz się z taką inteligencją.
      Mam dalej wyliczać miłośniku historii?

      • 12 8

      • Wyliczanka typu "obcojęzyczna" dobitnie świadczy, że mamy do czynienia z człowiekiem światowym, należącym do elity osób po świecie podRUŻujących. Pozdróżujących po globie ze słownikiem pod pachą.
        Zamiast elementarza polityki komunikacyjnej.

        • 6 6

      • I jednym i drugim co zresztą jest normą na tym forum

        o czym świadczy spore poparcie do tego idioty.
        Skretynienie tego narodu sięga już chyba zenitu (mam nadzieję, bo już bardziej chyba zgłupieć nie można).

        • 6 4

      • Nie rozumiesz ironii ?

        • 3 1

    • Jeśli już (3)

      to raczej ołowica(akwedukty!)To upadek moralności i powszechna rozpusta spowodowały upadek Rzymu.A tak B.T.W.-nic tak skutecznie nie rozcina tkanki miejskiej jak tory kolejowe i tramwajowe(a jaki hałas!)
      pozdro

      • 3 1

      • Nie przesadzaj - rozpusta była nieodłącznym elementem Rzymu od zarania. (2)

        W końcu sam rozwój u swego zarania Rzym zawdzięcza rozpuście i gwałtom- legendarne porwanie Sabinek :-). Rzym rozwaliły poza gnuśną dekadencją przede wszystkim zbytnia pycha oraz nieuzasadnione poczucie pewności siebie, no i chęć opanowania "całego świata". Gdy się łapie zbyt wiele srok za jeden ogon, to żaden budżet ani żadne strategie wojskowe tego nie wytrzymają. Tak samo skończył Napoleon i Hitler, a w niedalekiej przyszłości tak samo skończy Unia Europejska.

        • 6 1

        • Unia tak skończy ? Głupoty gadasz, widać nie masz pojęcia czym jest (1)

          UE. Nie wiem dlaczego właściwie przyjęli Polskę do czegoś co budowali od II WŚ.

          • 1 6

          • No i właśnie dlatego, że nie rozumiesz dlaczego przyjęli Polskę

            do Unii właśnie w tym, a nie innym momencie (podobnie jak wcześniej Grecję, Hiszpanię i jeszcze kilka innych państw), cieszysz się jak głupi. A nie ma z czego.

            Byłeś kiedyś na rybach? Najpierw się wabi, zanęca, a potem ...... dopowiedz sobie sam :-) Losy Grecji, której właśnie Niemcy "odgryzają głowę" niech dadzą ci trochę do myślenia, bo nie chce mi się rozwijać tematu.

            • 5 1

    • Kraków (2)

      Jakiś oszołom zaproponował to samo - na poważnie - w Krakowie. Chciał by krakowska starówka była całkowicie wolna od samochodów, a całe zaopatrzenie, wywóz śmieci, taksówki itd załatwiać rikszami, rowerami i końmi.

      • 6 4

      • o mein Got

        Lewacy juz naprawde odlatuja...

        • 2 1

      • Śmiertelnie poważne opinie - śmieszne żeby nie dostrzec ironii.

        Intelektualiści się znaleźli.

        • 2 2

    • Ha ha ale się uśmiałem.Widać że dawno leków nie brałeś.

      • 1 0

  • 250 zł mandatu ?? (17)

    dla kierowcy, który wiezie towar za kilka milionów...
    opłaca się pokornie zapłacić mandat...

    moim zdaniem jest to porażka Rady Osiedla...

    • 55 18

    • (11)

      aaa czyli wg ciebie oplaca sie lamac przepisy bo oni za 1 transport zarabiaja miliony :) co ty piszesz lub co ty palisz ?

      • 12 13

      • opłaca się (5)

        wystarczy podstawowa znajomość matematyki (dodawanie i odejmowanie). Co innego moralność/etyczność takiego postępowania, a co innego strona finansowa. Jakby nie patrzeć: 1000000-250=999750, całkiem niezła kwota zostaje, niejeden nie zawaha się przed kradzieżą, albo morderstwem za tyle kasy, a przejmie się zakazem wjazdu? Raczej nie

        • 4 14

        • opłaca sie

          nie montowac hamulcow... autko tansze w eksploatacji i srednia predkosc wieksza.... a w razie czego zawsze mozna walic w osobowki

          • 9 1

        • Co za matematyk

          Chłopie, podstawówkę już skończyłeś?
          Co on ma towar sprzedać żeby ten milion zarobić???
          Przecież transport tyle nie kosztuje a co dopiero zarobek.
          Obudź się!

          • 11 0

        • towar nie jest własnością firmy przewozowej

          nawet jeśli ma tam towar za milion to na pewno nie swój.

          A co z wywrotkami, które przecież są jednymi z cięższych pojazdów? Cena transportu wywrotki piachu to kilka stówek (max kilkanaście) łącznie z materiałem. Mandat 250 zł to dla firmy cały kurs za frajer.

          • 6 0

        • (1)

          a 4 punkty to co wyparowaly? max 6 razy pozniej nara prawko.

          • 2 0

          • a potem zapłać za nowe :>

            • 1 0

      • (4)

        czy ja napisałem, że zarabiają miliony?
        napisałem, że w grę wchodzą spore kwoty...
        jak jedziesz zaopatrzyć hurtownię to nie będziesz się przejmował nikłym prawdopodobieństwem otrzymania mandatu na 250zł

        • 3 2

        • Dokładnie,liczy się nie kwota mandatu,ale wartość oczekiwana kosztu mandatu (3)

          A ta jest śmiesznie niska,bo za mało u na "krokodylków" z ITD i za rzadko kasują patologię tirową.

          • 2 1

          • 4pkt za to robią różnicę (2)

            Ryzykować będzie max do 2 takiej wpadki, a jak ludzie będą widzieć tam coś cięższego niż 24 tony to na pewno i krokodyle zawitają.
            Bo tu nie o kasę chodzi o ryzyko utraty prawa jazdy, a potem pracy itd, bo co to za kierowca bez prawa jazdy.

            • 1 0

            • to przyszły operator koparki ręcznej :)

              • 0 0

            • Niestety,kierowca bedzie ryzykowac,bo inaczej go pracodawca wychrzani

              Punkty sie przedawniaja,a wiekszosc tirowcow nic innego nie umie i innej pracy nie znajdzie

              • 1 1

    • Ojeja (1)

      Co oni tam wożą w tych ciężarówkach? Chyba wyłącznie kosztowności...

      • 5 1

      • Diamenty. Dlatego takie przeładowane. Nie opłaca się wieźć mniej,niż 30 ton diamentów.

        • 2 0

    • Malo kto wozi towar za pare mln :)

      Za pare baniek to statki woza towary.

      • 2 0

    • Z tymi milionami to przesadzasz

      Ale faktem jest, że szef takiej firmy transportowej daje parę groszy kierowcy by ten ew mógł zapłacić jakiś mandat lub żeby dał w łapę jeśli można. Znajomy pracuje na tirach, takie są realia ;))

      • 4 4

    • ale Ty duzo wiesz o transporcie, kierowca ktory zarabia 2500pln, to on dostanie mandat, i punkty, a nie firma(spedycja) ktora inkasuje pieniadze za transport, wiec dla kierowcy sie nie oplaca, niech go zlapia 1 raz w tygodniu i prawie pol wyplaty nie ma i 16 punktow karnych, i do stracenia prawa jazdy juz niewiele zostaje. Polska to taki dziwny kraj, zakazy, nakazy, a panstwo tylko patrzy jak wydoic ze zwyklego obywatela ekstra dla panstwa pieniadze. zlodziejstwo

      • 0 0

  • TIR-y (5)

    powinne mieć zakaz wjazdu do centrów miast.Wszystkie towary powinny być przeładowywane w spedycjach zlokalizowanych na obrzeżach miast lub przy drogach obwodowych I dostarczane do centrów przez mniejsze ciężarówki.A tak to 40-sto tonowe zestawy niszczą drogi w miastach które to remontowane są przez lokalne władze.

    • 77 10

    • centra spedycyjne rozwiązałyby kilka problemów.

      większość sklepów ma magazyny zbyt małe, żeby mieścił się w nich bardziej chodliwy towar. Po drugie do takiego centrum mógłby dojechać dostawca lokalny. Załadowanie zwykłego 3,5 tonowego samochodu nawet trzy razy dziennie się opłaca.

      • 6 2

    • To nie wina TIRów,że miasta przylegają do portów (1)

      • 7 3

      • oczywiście

        oczywiście że nie ale to wcale nie znaczy że tiry mogą się błąkać po całym mieście.Jasne jest również że jakaś część tirów musi dojechać do portów ale powinna być wyznaczona I odpowiednio wzmocniona jedna droga a tak niestety nie jest.

        • 10 0

    • tiry (1)

      A jak dostarczyć i czym towar o wadze 24ton do jednego odbiorcy Podzielić na przesyłki 1 tonowe i dostarczyć 24 małymi pojazdami,kto za to zapłaci?

      • 1 1

      • dowiesc mala ciezarowka o masie calkowitej do 12ton, tirem do rogatek miasta do magazynu centralnego przy obwodnicy, a juz do klienta z magazynu centralnego mala solowka.

        • 0 0

  • leczenie syfilisa maścią (16)

    Ciężarówy blokują Spacerową w zimie, gdy nie dają rady pod górę.
    A tam jest korek caluteńki rok, głównie przez osobówki, wiele z nich (ok 1/3!!!) z rejestracją GSP.

    Dla mnie 2+2=4. Nie jest to oczywiste ani dla urzędasów ani wielu tutejszych trolli. Sopot MUSI jeździć na wieś WŁASNĄ drogą.

    Jeśli nie przez Reja, to niech se kopią tunel, niech se zrobią wiadukt nad lasem, niech se sprawia teleporter jak ze Star Treka, ale wara im od Spacerowej. To miasto-pasożyt, żeruje na Gdańsku i Gdyni, niemal nic nie dając w zamian.

    • 110 16

    • (1)

      dodam jeszcze prawie jak trol, ze GSP nie potrafią kierować swoimi samochodami tylko trzymają kierownice jak bezmózgie małpy

      • 16 4

      • i zwykle samochód GSM jest dłuższy o metr od GA lub GD

        • 0 0

    • bo Sopot to taka wieś między Gdańskiem a następną wsią -Gdynią

      • 12 14

    • Super, tylko Sopot swoim terytorium nie dosięga obwodnicy (1)

      powodzenia życzę z budowaniem drogi i węzła na nie swoim terytorium.

      • 4 4

      • to znaczy ze nie jest zdolny do samodzielnego istnienia i powinien zostać PILNIE zlikwidowany

        • 2 0

    • nie wiem co Ci Sopot zrobił

      ale musiało naprawdę boleć, że tak go znienawidziłeś.

      • 3 12

    • ciężarówki ograniczają przepustowość skrzyżowania z Grunwaldzką

      a tamto skrzyżowanie decyduje o rozładowaniu korka. W samej Oliwie też za dużo jest świateł - czy ulica Leśna potrzebuje własnych świateł? Niech objadą i wjadą od Polanki.
      Dalej w stronę Oliwy jest światło "dla pieszych" - ze sprytną automatyką tak, że pieszy czeka zawsze - bez rozpoznania kiedy ostatnio było zielone dla pieszych. Ale to inna historia.

      • 1 2

    • A gdyby tak zamknac sopocka i malczewskiego dla ciebie?

      • 2 5

    • a gdzie ty masz GÓRĘ na SPacerowej? (1)

      • 0 9

      • blachośmierdziel!

        • 0 1

    • No, no, no ! 80/11. Sopot żeruje ? Chyba żarty uprawiasz. Turystyka to (1)

      nie gospodarka ?
      I skończ waść i twoi klakierzy te durne wojenki na rejestracje.

      • 2 5

      • sopot BIERZE turystów i ich doi
        a GA i GD maja z tego tylko korki i smród
        a Sopot nie ponosi żadnych kosztów, a tylko zgarnia zyski

        ta enklawa powinna zostać NATYCHMIAST wcielona do Gdyni i Gdańska.

        • 3 0

    • (1)

      Sopot był i będzie w granicach administracyjnych naszego państwa - Wolnego Miasta Gdańska, natomiast zobacz ile Spacerową jeździ jakiś GA, GKA etc., proponuję w ogóle wprowadzić zakaz poruszania się ciężarówek dla ruchu tranzytowego przez miasto

      • 3 2

      • to twoje "nasze państwo wolne miasto gdańsk" napadło na Polskę nad ranem 1.IX.1939, a dopiero potem zostało wcielone do Rzeszy. Zaraz potem przeprowadziło eksterminację polskiej ludności w KZ Stutthof.

        Gdańsk powinien za to zostać zmieciony z mapy. Całe Trójmiasto to powinno się nazywać Gdynia.

        A teraz Sopot zrobił rower Trójmiejski (tak to nazwał) dla swoich za 0zł za pierwsze 20 minut, a dla Gdańszczan 8 złotych. OSIEM. Poza sezonem cztery.

        Nexbike w Wawie bierze ZŁOTÓWKĘ.

        • 0 4

    • proponuje

      zamknąć wszystkie dojazdy z Gdańska i Gdyni,wybudować port ,i tunel do obwodnicy ,odciąć całkowicie Sopot od trójmiasta jeżeli sąsiadom tak obecność Sopotu w Trójmieście przeszkadza .

      • 0 0

    • Nie wiedziałem ze Trójmiasto ma GSP

      Nie wiem głąbie co rejestracja ma do korków.

      • 0 0

  • Czemu tam jest dopisek 24T ? (4)

    powinno być bez 24T i było by poprawnie.

    • 9 18

    • to wtedy sklepy by towar taczkami woziły

      • 7 2

    • (2)

      Wtedy by oznaczało że nie może wjechać cięższy niż 3,5t. Więc tylko osobówka lub rower

      • 11 2

      • (1)

        lub ciężarowy, ale do 3,5 tony :P

        • 1 0

        • nie ma takich, sprinter z konternerem i winda, jakie jezdza w firmach kurierskich waza od 3 do nawet 3,3 tony, wiec jaka on ma ladownosc? gdyby tak kazdego na miescie przewazyc, to kazdy jeden bedzie przeladowany, no chyba ze trafi sie na pustego bo juz towar zdal do klienta.

          • 0 0

  • Spacerową

    Spacerową od wysokości drogi...

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane