• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźnienia na kolei utrudniają życie mieszkańcom

Krzysztof Koprowski
21 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Przejście na wysokości ul. Waryńskiego miało być otwarte 1 września, zaś przejazd w ciągu ul. Dmowskiego-Wajdeloty 18 września. Obu terminów nie udało się kolejarzom dotrzymać.


Nieczynne przejście pod torami kolejowymi na wysokości ul. Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska utrudnia życie mieszkańcom Wrzeszcza. Budowlańcy nie mogą uporać się z jego remontem od kwietnia br. i ostatecznie przedłużyli sobie termin z 1 września na luty przyszłego roku. O 1,5 tygodnia przedłużone będą też prace nad przejazdem w ciągu ul. Dmowskiego-Wajdeloty. zobacz na mapie Gdańska



Jak oceniasz dbanie o potrzeby pieszych przy nowych inwestycjach i w trakcie budowy?

Niepozorne przejście na wysokości ul. Waryńskiego znacznie ułatwia komunikację pieszą w tym rejonie Gdańska. To właśnie nim wiele osób udaje się na przystanki tramwajowe na Placu Komorowskiego zobacz na mapie Gdańska lub al. Grunwaldzkiej.

Po obu stronach torów zlokalizowane są też placówki edukacyjne (m.in. szkoła podstawowa przy ul. Czarnieckiego zobacz na mapie Gdańska, żłobek przy ul. Konopnickiej zobacz na mapie Gdańska, przedszkole przy ul. Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska czy też zlokalizowana tuż obok zobacz na mapie Gdańska społeczna podstawówka i gimnazjum).

Przejście pod torami od lat wymagało remontu, ale chyba nikt nie przypuszczał, że jego odnowa przebiegać będzie w żółwim tempie.

- Remont miał być zakończony 1 września, ale obecnie nie wygląda na to, by przejście miało być otwarte "na dniach". Przechodząc codziennie w pobliżu nie widzę, by prace szły w takim tempie, aby zakończyć je w nieodległym terminie - pisze do nas pan Maciej, czytelnik Trojmiasto.pl

Równie negatywnie tempo prac ocenia pan Piotr - Przejeżdżam tamtędy prace razy w tygodniu i wszystko jest daleko w polu. Tempo prac jest tam tak beznadzieje, że nawet na 1 października nie będzie to gotowe.

Kolejarze faktycznie planowali przekazać do użytku przejście 1 września, ale... już zapomnieli o tej obietnicy.

Czytaj też: Okrężną drogą wokół dworca we Wrzeszczu

- Obecnie w przejściu trwają prace związane ze wzmacnianiem konstrukcji. Otwarcie przejścia nie było planowane na 1 września, a na luty przyszłego roku. Związane jest to z prowadzonymi równolegle robotami torowymi od których uzależniona jest możliwość postępu w budowie przejścia podziemnego - mówi Maciej Dutkiewicz z Wydziału Prasowego Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dopiero, gdy przypomnieliśmy pracownikowi Wydziału Prasowego informację jego autorstwa z 17 lipca, w której padła deklaracja 1 września, przyznał, że są pewne opóźnienia - Musieliśmy zmienić harmonogram prac na torach, co bezpośrednio wpływa na możliwość prac pod ziemią, w tym i w przejściu podziemnym.

W wyremontowanym przejściu nie uda się zlikwidować pięciu stopni schodów i zastąpić je pochylnią na wzór np. przejścia Dmowskiego-Park Kuźniczki zobacz na mapie Gdańska. Dlatego też pojawi się tu "mechaniczna platforma". Można mieć jednak wątpliwości, czy w miejscu rzadko uczęszczanym wieczorami ma szansę być utrzymana w dobrym stanie technicznym?

- W tym miejscu nie ma możliwości budowy podjazdu, gdyż rampa musiałaby przeciąć chodnik i wystawać na ulicę - tłumaczy Dutkiewicz.

Nim jednak mieszkańcy będą mogli skorzystać z nowego przejścia, będą musieli nadal nadkładać drogi przez sąsiednie przejścia pod torami kolejowymi. Najkrótsza droga wiedzie przez ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska, Wyspiańskiego zobacz na mapie GdańskaBiałą zobacz na mapie Gdańska.

Jej długość to ok. 550 metrów, ale na tym odcinku ul. Białej dopuszczono parkowanie obustronne, nie zapewniając pieszym wygodnego chodnika. Dodatkowo brakuje oświetlenia, a jedynym źródłem światła są witryny pawilonów handlowych i oświetlenie placu rynku.

Piesi muszą więc krążyć między zaparkowanymi samochodami lub wybrać spacer jezdnią, co jest szczególnie niebezpieczne wieczorami z racji niedostatecznego oświetlenia.

Alternatywne obejście stanowi droga przez południowy tunel pod peronami dworca kolejowego we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska. Liczy ona ok. 1 km, a dodatkowo przebiega przez plac budowy remontowanej ul. Wajdeloty. Robotnicy mają czas do 15 listopada br. na zakończenie wszelkich prac, ale do tego czasu trzeba chodzić wygrodzonymi przejściami po tymczasowej nawierzchni ze żwiru i ubitej ziemi.

Należy też pamiętać, że zgodnie z przepisami, należy nadłożyć drogi przy wiadukcie kolejowym Dmowskiego-Wajdeloty zobacz na mapie Gdańska, bowiem brakuje tu przejścia dla pieszych.

Pewną ulgę pieszym (oraz kierowcom) przyniesie wkrótce zakończenie prac remontowych przy wspomnianym wiadukcie, łączącym ul. Dmowskiego z Wajdeloty. Został on zamknięty 18 lipca br. W przeciwieństwie do połączenia pieszego na wysokości ul. Waryńskiego, jego remont przebiega w ekspresowym tempie, choć również nie bez opóźnień - pierwotnie prace miały zakończyć się 18 września br.

- To przejście i przejazd samochodowy oddanym do użytku mieszkańcom już 30 września br. - zapewnia pracownik Wydziału Prasowego.

Otwarcie tego połączenia pozwoli skrócić drogę dojścia między dwiema stronami ul. Waryńskiego do ok. 600 metrów, omijając przy tym remontowany odcinek ul. Wajdeloty oraz najmniej przyjazny dla pieszego fragment ul. Białej.

Opinie (62) 6 zablokowanych

  • mieszkańców mają w d..e!

    kolejny dzień, październik na dobre się rozpoczał a wiadukt przy Dmowskiego-Wajdeloty nadal nieprzejezdny!!! to jest chore, żadnej informacji kiedy to otworzą, a Dolny Wrzeszcz odcięty od świata.

    • 0 0

  • Ogolnie '' dziadowo'' sie robi oraz wszelkie firmy to amatorzy byle tylko szmal brac ! (11)

    W USA by takie firmy byly wywalone na zbity ..gdyz tam liczy sie profesjonalizm i dlago USA to mocarstwo swiatowe a PL to zbieranina dziadow i mydlkow ktorzy zarzadzaja firmami z przypadku. Najslawniejsze wiezowce w NY stawiali w rok lub dwa wiec tlumaczenia tych ludzi w PL o opznieniach to zwykla nieudacznosc. Zwolnic zarzady PKP, SKM wszelkie spoleczki i cwaniakow prezesikow to sie stan zmieni.

    • 68 11

    • same mądrale co nie mają pojęcia o robotach, budowa budynku nie ma nic wspólnego z torami po których musi bez przerw odbywać się ruch

      • 0 0

    • Stany Zjednoczone widziałeś tylko na filmach,więc się nie wymądrzaj (4)

      • 13 12

      • Ty wsiowy buraku co niby mowisz ze USA wszyscy tylko z filmow znaja !!!!!!!!! (2)

        Bucu wsiowy ! ..........Empire State Building budowano 2 lata .rozpoczecie budowy 1929 ,zakonczenie budowy 1931 .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.........USA to potega !.Juz nawet w 1929 roku byli potega . .Polska to kraj burakow ktory nawet dzis nie dorownuje czasom lat 20 w USA ...............I co buraczku polaku ? chyba nie masz nawet pojecia czym jest USA i jaka potega a Polska to kraj zapozniony bo ma tepy narod.

        • 7 5

        • Taką gnidę to bym wysłał do Ameryki przywiązaną łańcuchem do tratwy. Bez prawa powrotu.

          • 1 0

        • Przestań się zachwycać USA,bo się colą zakrztusisz.Prudential w Warszawie wybudowano w podobnym czasie.A nowe WTC Amerykanie

          Budowali 8 lat

          • 4 3

      • Tak ! tak ! na filmach :)))).na filmach to chyba ty cos widziales :)

        Gdyby w PL bylo lepiej to by Polska byla mocarstwem swiatowym a jakos nie jest . Polacy potrafia wiele memlac i gadac bzdetow i nic poza .W Polsce do miary sukcesu urasta naprawa drog osiedlowych wiec jestesmy pacanami swiata . Ci wszelcy prezesi to zwykle nieudaczne twory a i lud jest leniwy oraz bezmyslny .USA to narod praktyczny wiec rzadzi swiatem a inni moga wiele gadac bo nic wiecej nie moga. Idz pogadaj z pajacami urzednikami z ZUS to ci sie oczy otworza bo tam marza zeby w PL wrocil socjalizm bo jak mowia kapitalizm to samo zlo gdyz urzad sie nie moze rozwijac i zatrudniac nowych '' zdolnych '' pracownikow :)).jakbys to uslyszal od tych cwokow to byc upadl z wrazenia ze w ich mozgach jest sloma zamiast rozumu. Tak samo wszedzie w urzedach , zarzadach itd zbieranina paletajacych sie cwokow .

        • 13 6

    • Długie remonty

      We Wrzeszczy biurowiec postawiono w jakoś rok. Nie wiem jaki jest stan prac w środku, ale z zewnątrz jest wykończony - jest to inwestycja firmy, której zależy na szybkim zakończeniu prac, bo to szybsze dochody.
      Z drugiej strony przypominam sobie remont schodów na przystanku SKM Rumia Janowo. SAMO MALOWANIE tego badziewia zajęło ponad miesiąc. PONAD MIESIĄC NA POMALOWANIE STOPNI I PORĘCZY!!!

      • 2 0

    • tylko w USA mosty się walą same z siebie. Takie mocarstwo!

      • 3 1

    • Zgadzam się

      • 1 0

    • w d*pie byles g*wno widziales, albo byle co jesz byle co gadasz. wymien te wiezowce ktore zostaly postawione w rok.

      • 8 4

    • cóż..

      Jeśli mocarstwem nazywać kraj który jest zadłużony na 200%, przedsiębiorstwa prywatne na 100%, a obywatele na 40%, to tak USA jest mocarstwem.

      • 6 6

  • Kpiny,terminy są przesuwane ,konsekwencji żadnych,w tej sytuacji po co sie starać,termin luty 2015 też może być przesuniety.PLK robi co chce,kiedy chce i jak długo chce ale skoro ma przyzwolenie miasta i urzędasów to co ich obchodzą mieszkańcy..............Karygodne w rzekomym Państwie prawa.

    • 2 1

  • (5)

    A' propos rampy- mam dla Pana Dutkiewicza proste rozwiązanie: rampę przesunąć wgłąb tunelu.

    • 29 0

    • :)

      co do wybudowania rampy w tunelu
      - ale wiesz to jest sensowne rozwiązanie - nie wymaga konserwacji napraw i obsługi więc jest po prostu nie do przyjęcia...

      • 1 0

    • Zbyt proste rozwiązanie i nie da się za nie skasować premii za 'innowację'

      • 1 0

    • można obniżyć chodnik

      zagłębienie chodnika przy tunelu - czyli jakby dwie rampy schodzące do tunelu pod kątem prostym. Platforma będzie działać 2 miesiące w roku.

      • 6 0

    • za niski tunel (1)

      • 2 0

      • Nie musi być cała w tunelu...

        • 3 0

  • To jest tylko wstęp do prawdziwych jej

    Jak zaczną remont stacji Wrzeszcz - to zakończenie gwarantowane na rok 2018.
    Towarzystwo z gmachu przy ul. Dyrekcyjnej 2/4 ma w dipie to co wyprawia się na linii Warszawa - Gdańsk - Gdynia.

    • 4 0

  • Remont trwa od kwietnia i ponoć miał byc wykonany w ciągu miesiąca ???

    Remont zaczął się w kwietniu i bardzo często prace trwały i trwają w nocy, co jest bardzo uciążliwe ponieważ jest straszny hałas i nie można spokojnie spać w nocy. Cały szef tej firmy w kwietniu powiedział, że mają miesiąc czasu aby wyremontować to przejście na Waryńskiego, dlatego będą robić w przeciągu kilku nocy i mają na to pozwolenie. Ciekawostka jest fakt, że mamy wrzesień i cały ten remont trwa i również mam informację, iż ponoć przejście na Waryńskiego ma być dopiero czynne na Święta Bożego Narodzenia. Nikt nie pomyślał o tym, że zamkniecie przejść jest utrudnieniem dla wszystkich zarówno tych młodszych jak i starszych.

    • 4 0

  • Ważne, że "ministły" się zmieniają! A co tam pasażerowie...Za bałagan-'bruxelka'

    w nagrodę dla niedorajdy jednej z drugą! ODpoWIEDZIALNOŚCI - z e r o !!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 3 1

  • termin wydłużony o 5,5 miesiąca

    śmiechu, krwa, warte!!!

    niech ktoś zapłaci karę za tą obsuwę! Teraz trzeba nadkładać szmat drogi, żeby poruszać się po Wrzeszczu!

    Miesiąc mogę zrozumieć, ale prawie pół roku?!

    Jbne nieroby...

    • 6 1

  • Okolice tunelu przy ul. Kilińskiego (2)

    Przy okazji może zechciałby Pan poświęcić kilka zdań utrudnieniom, jakie napotkamy, wychodząc z tunelu prowadzącego z peronu SKM w stronę ul. Kilińskiego.
    Podczas ostatnich intensywnych opadów deszczu tunel był częściowo zalany, jednak to jeszcze nic - chcąc udać się w kierunku ul. Kilińskiego, napotkamy istny "księżycowy" krajobraz. Wprawdzie część drogi można pokonać przechodząc przez park Kuźniczki, jednakże zanim do niego wejdziemy (a także po wyjściu), czekają na nas atrakcje w postaci ton błota (gdy pada) czy kurzu. Najlepszym obuwiem byłyby gumowce, inne buty ulegają zniszczeniu. Wykonawca remontu nawet nie sili się, by jakoś ułatwić przejście np. ułożyć deski itp., żeby można było przejść bez szwanku dla obuwia i ubrania.

    • 13 2

    • ten tunel w trakcie remontu to już porażka w chwili opadów (1)

      nie ma odwodnienia, kałuże przy wejściu, dokładnie tak samo było w starym tunelu. Czy projektanci w .pl muszą być takimi przygłupami?

      • 5 0

      • nie zgodzę się, że dokładnie tak samo jak w starym tunelu,

        w starym tunelu odwodnienie było, ale nie działało, a w nowym nie ma w ogóle

        • 5 0

  • Tyle razy już pisałem (1)

    Że najlepszym rozwiązaniem dla polskich kolei jest ich rozwiązanie i stworzenie od początku nowej firmy transportu szynowego. A inwestycje na kolei to amatorszczyzna, czego przykładem jest ten nieszczęsny tunel pieszy, którego remont nie powinien trwać dłużej niż 30 dni.

    • 24 1

    • Nie nalezy takimi porównaniami obrażać amatorów.

      Realizacja inwestycji kolejowych to dno z bagnem. Nie wiem co robi prokuratura i NIK.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane