• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźniona przebudowa Podwala Przedmiejskiego

Maciej Korolczuk
12 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r. Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r.

Rozpoczęcie prac przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska opóźni się co najmniej o pięć tygodni. Inwestycja nie ruszy o czasie, bo urzędnicy zlecili tzw. audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego dla odcinka między ul. Okopową zobacz na mapie GdańskaElbląską zobacz na mapie Gdańska.



Czy przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest potrzebna?

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy Podwala Przedmiejskiego miał zostać ogłoszony do końca stycznia. Tymczasem mamy już niemal połowę lutego, a w sprawie budowy czterech nowych skrzyżowań i całkowitej metamorfozy jednego z głównych wlotów do centrum Gdańska ciągle cicho.

Wnioski będą uwzględnione w projekcie

Okazało się, że powodem opóźnienia jest konieczność zlecenia dodatkowego Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Co to takiego?

Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to niezależna, szczegółowa i techniczna ocena cech, w tym wypadku przebudowywanej drogi publicznej, pod względem bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego to osoby posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez ministra właściwego ds. transportu.

- Koncepcja, według której sporządzona będzie dokumentacja projektowa, przewiduje wprowadzenie ruchu rowerowego w ciągu przebudowanej trasy. W związku z tym w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskania dodatkowych założeń projektowych zlecenie audytu okazało się niezbędne - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak tłumaczą urzędnicy, konieczność wykonania audytu planowana była równolegle do opracowywania dokumentacji projektowej. Jednak po przeanalizowaniu koncepcji, z uwagi na znaczące zmiany w układzie drogowym, DRMG podjęła decyzję, aby audyt został wykonany jeszcze przed zleceniem projektu.

- Dzięki temu wnioski z opracowanej analizy zostaną uwzględnione już na etapie prac projektowych - podkreśla Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Budowa ruszy później, ale zakończy się o czasie

W połowie lutego mija termin składania ofert na przeprowadzenie audytu. Na jego wykonanie (wyłoniona w trybie postępowania poza ustawą) niezależna firma będzie miała trzy tygodnie. Po wykonanej analizie ewentualne zmiany i uwagi uwzględnione zostaną w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej.

Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych. Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych.
Choć procedury, a przez to początek prac najpierw projektowych, a potem drogowych rozpoczną się z co najmniej 5-tygodniowym opóźnieniem, urzędnicy zapewniają, że sam termin zakończenia inwestycji, a więc koniec 2016 r., nie jest zagrożony.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszy w drugiej połowie roku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta powinny być mniejsze.

Miejsca

Opinie (297) 2 zablokowane

  • Miro i Zdzicho tez chcą zarobić (5)

    wiec opracują audyt. To ważne dla przyszłości ich dzieci.

    • 151 38

    • Czy autorzy audytu bedą głową odpowiadać za niedopatrzenia , uchybienia i chybioną decyzję ?

      • 15 2

    • Najwyższy czas scalić Śródmieście Gdańska! To nieprawdopodobne, że w sercu miasta jest autostrada 2x3 pasy!!! (2)

      Podwale Przedmiejskie to chora wizja betonowych urbanistów z PRL, gigantomania i estetyczna ohyda! Ta miejska autostrada rozcina nienaturalnie Śródmieście, powodując brak przepływu komunikacyjnego w obrębie w zasadzie JEDNEJ, TEJ SAMEJ dzielnicy!!! Wystarczy spojrzeć na przedwojenną mapę Gdańska (jest taka opcja na mapie trojmiasto.pl), to było kiedyś b. zwarte centrum Gdańska! Dopiero po wojnie, po częściowej odbudowie (dobra robota!) Śródmieścia wytyczono tę chorą, wielopasmową autostradę. To niesamowite, że wypowiadający się tutaj przeciwnicy przebudowy Podwala jako argument wskazują kwestię dojazdu do Gdańska z okolicznych miejscowości! Cóż za mentalność, w imię własnej egoistycznej postawy próbują zahamować ROZWÓJ Śródmieścia Gdańska! Jeśli nie podoba się Wam Gdańsk, nie przyjeżdżajcie tu! Rozjeżdżacie nam miasto!!!
      Ponadto te tunele dla pieszych to istny Trzeci Świat, to zacofanie, traktowanie pieszych (szczególnie tych najsłabszych, mniej sprawnych fizycznie) jako gorszy sort! Do tuneli SAMOCHODY, a nie ludzie!!! W cywilizowanych miastach na świecie odchodzi się od dawna od priorytetowego traktowania samochodów... Transport zrównoważony to jest przyszłość, a nie dominacja jednej grupy (samochodów)!!!

      • 12 13

      • Ach te "wstrente" samochody!

        Zaraz, zaraz.... a kto siedzi w tych samochodach ?! Czyżby ludzie ?
        Nieee , to niemożliwe.
        "I jeszcze żeby tej elektryki nie było to już byłbym całkiem spokojny....."

        • 4 1

      • Ta przebudowa jest o co najmniej 4 lata za wcześnie !!!

        Samo oddanie trasy Sucharskiego w kwietniu tego roku nie rozwiąże odkorkowania Podwala Przedmiejskie . Niech w pierwszej kolejności zostanie oddana trasa Sucharskiego i analiza przynajmniej trzy miesięczna skutków ruchu tej inwestycji dla Podwala Przedmiejskiego . Według mojego zdania przebudowa ta będzie możliwa njwcześniej po oddaniu drugiego etapu chyba juz zapomnianej inwestycji pod nazwą Nowa Wałow która obecnie kończy się na pustkowiu terenów postoczniowych a ma dotrzec do ul. Elbląskiej przez ul. Głęboką . Dopiero oddanie do użytku Nowej Wałowej moze byc przesłanką do przebudowy Podwala Przedmiejskiego po dokonaniu odpowiednich obserwacji skutków tej ostatniej inwestycji dla obciążenia ruchu na w/w ulicy . Bardzo dużym błędem było zaniechanie drugiego etapu ul. Nowa Wałowa gdyż ona praktycznie blokuje przebudowę Węzła Okopowa wraz z Podwalem Przedmiejskim wynikających z podpisanej z inwestorem zabudowy Targu Siennego . Teraz pośpiech z jakim miasto chce wywiązac się z umowy może doprowadzic do totalnego zablokowania dojazdu od strony Elbląga jak również z dzielnic Stogi . Przerubka i Górki Zachodnie !!!

        • 1 0

    • Miro i Zdzicho?

      Hmmmm.... sądzę, że teraz to będą krewni i znajomi Jojo-Brudzińskiego , Płaszczaków i reszty Lizodupów Kaczyńskiego.
      Ale to, zgodnie z mentalnością Kalego "być dobrze".
      Ciekaw jestem bardziej ilu z tych 138-u klakierów idioty stefana będzie potem pyszczyć w necie , że w wyniku złej organizacji ruchu zginęła staruszka ......

      • 0 1

  • Co za ludzie (30)

    Zrezygnować z bezpiecznych podziemnych przejść na rzecz naziemnych...

    • 230 149

    • Sa bardzo bezpieczne... szczególnie po godz. 23 (14)

      WIdać ze nigdy nie miałeś "przyjemności" przechodzic

      • 75 48

      • miał przyjemność przejeżdżać (3)

        • 36 10

        • Przejścia podziemne to horror dla ludzi starszych, inwalidów i matek z dziećmi w wózkach (2)

          Tunelów bronią ci, którym ociężałe tyłki nie pozwalają rozstać się z samochodem. Gdyby te ociężałe tyłki podnieśli i kilka razy przeszli pod tunelem, wąchając przy okazji "ogólnodostępny WC dla meneli", to najpewniej pierwsi i najgłośniej darliby gęby

          • 35 23

          • Przejść naziemnych bronią Ci, ktorym ociążałe tyłki nie pozwalają zejść po schodach. (1)

            Że uzyję Twojej argumentacji.

            • 21 16

            • tak tak, tłumacz sobie

              nieodśnieżone/oblodzone schody kontra posypana solą do czarnego droga. Ciemne zakamarki tunelu kontra oświetlona, prosta jezdnia. Powiedz mi proszę, w jaki sposób osoba na wózku/z wózkiem ma się dostać na drugą stronę? Dzwonić po taksówkę? Czy liczyć na to, że lokalne Sebixy nie zniszczyły najbliższej działającej windy? (tylko 1300 metrów w jedną stronę).

              • 13 14

      • 0 23ciej to się śpi (3)

        a nie szlaja po mieście; no chyba że nie musisz na 7 rano do roboty....

        • 26 32

        • A co mnie obchodzi twój grafik dnia frustracie?

          jw

          • 13 8

        • ja o 23 dopiero rozpoczynam dzień

          • 5 3

        • Gimbaza się szlaja

          I potem takie są skutki...

          • 8 3

      • A ja korzystam (1)

        A ja mam przyjemność przechodzić codziennie i uważam, że podziemne przejścia są bezpiczniejsze i wygodniejsze. To że mamy problem z huliganami czy też menelstwem to nie znaczy, że trzeba przez to rezygnować z pewnuch rozwiązań tylko dlatego że są łatwiejsze z administracyjnego punktu widzenia.

        • 47 19

        • To czy lubisz to czy nie to jest kwestia gustu.

          Ja jednak jestem zdania że powinniśmy dać wybór mieszkańcom.. A tego wyboru dziś nie mają i są zmuszani do chodzenia tunelami.

          • 6 6

      • Całe życie przechodził em tymi przejściami (3)

        Rano w południe i w nocy. I nigdy nic mi się nie stało i nie słyszałem o żadnym przykrym incydencie więc ??? Po czekamy jak będziecie pisać że korki na Podwalu.

        • 48 14

        • Więc słaby masz słuch

          Było wiele napaści w tych tunelach i kradzieży, zwłaszcza damskich torebek. Głośno było o gwałcie na dziewczynce w tunelu przy Akademii Muzycznej, a poza tym to byłby raj dla muslimów, których niebawem, dzięki życzliwości Peło będziemy mieli również w Gdańsku

          • 3 21

        • Ostatnio byl placz, ze na skrzyzowaniu z Okopowa i tak korki...

          Co za roznica, czy przejedziesz szybko 2km, po czym staniesz w korku na 10 minut, czy zatrzymasz sie 3 razy, a na koniec w korku postoisz 4 minuty?

          A wiem, jaka roznica - ta czesc miasta zacznie przypominac znowu Srodmiescie, a nie obwodnice.

          • 14 10

        • A dlaczego samochody nie mogą jechać dołem jak w normalnych krajach ?

          • 2 0

    • No nie?

      Tacy sami durnie jak w Warszawie, którzy na Emilii Plater woleli stać kilka minut na światłach, niż przejść supernowoczesnym podziemnym przejściem. Jak się czujesz szczurem, to droga wolna, marsz do kanałów, ale ludzi w to nie mieszaj.

      • 38 20

    • ciekawe, czy korzystałeś z tych super bezpiecznych przejść (1)

      np po zmroku...

      • 6 17

      • Rtak korzystam o każdej porze dnia i nocy

        I żyje !!!! Zdziwiony ?

        • 27 1

    • 100 % racja (2)

      powinno sie tworzyć jak najwięcej skrzyżowań bezkolizyjnych, a nie co chwilę pasy i światła. Jeśli chce się w jakiś sposób zintegrować dwie części miasta to czemu by nie schować na części odcinka, ulicy pod ziemią. Nie jakieś metro tylko 4metry pod ziemią na odcinku 300-400 metrów. Wjazd zaraz za Motławą a wyjazd przy końcu (zjeździe) estakady. Zrobi się bezpieczną jazdę (wcale nie szybką, choć z powodu braku świateł z pewnością szybszą), mniej korków, szybsze wyprowadzenie ruchu na Armii Krajowej (Chełm, Morena, Ujeścisko) oraz na górze zyskuje się TYSIĄCE METRÓW KWADRATOWYCH POD ZABUDOWĘ, PARK, CZY DEPTAK. Takie proste rozwiązanie i wcale nie takie drogie, bo to nie jest kopanie metra tylko wykopanie dziury i obudowanie jej betonem. Podobnie można zrobić odcinek od zjazdu z mostu przy Akademii Muzycznej i wypuścić ruch z okolicach estakady bądź później przebudować i rozprowadzić ruch pod ziemią w okolicach skrzyżowania elbląska/głęboka. Mamy piękne tereny pod zabudowę rekreacyjno/usługową, a ruch przebiega bezpiecznie i bezkolizyjnie. Dodatkowo z mniejszą ilością korków. Rozwiązanie obecnie proponowane prędzej czy później doprowadzi do tragedii (na pewno będą wypadki, choćby nie wiem jak zabezpieczali teren), a poza tym będą super korki. Niestety między Stogami, Przeróbką, Fosforami, Rafinerią, Terminalem, Siarkopolem, Stoczniami Wisła i dawnej Korzeniowskiego a z drugiej strony Chełmem, Ujeściskiem, Moreną, Orunią Górną i nowymi okolicznymi osiedlami nie opłaca się jechać obwodnicą to 2-3 razy więcej kilometrów. Stogi-Ujeścisko to 10-11 km miastem (3-4zł za paliwo, miesięcznie 70-100 zł), a obwodnicą ponad 30 km (12 zł, 250-300 ł)- rachunek ekonomiczny jest prosty, którędy jechać, więc przepustowość ma znaczenie. Obwodnica i tunel tego nie rozwiążą.

      • 40 12

      • Podpowiem, ze jadac Dluga masz dodatkowo zysk 3zl miesiecznie

        Dluga dla samochodow!

        • 13 3

      • Co za głupota :D

        A) koszty, B) są przecież zjazdy w uliczki prostopadłe C) jak będzie szybciej? Będziesz stał na światłach tak jak teraz

        • 4 1

    • Propozycja dla zdrowych (8)

      Proponuję, żeby jakiś zdrowy, a głoszący wyższość PRL-owskich tuneli nad przejściami naziemnymi, wsiadł na wózek inwalidzki i zjechał (oraz wjechał!) do i z któregoś tunelu pod Podwalem Przedmiejskim. No i może (pusty śmiech) dostał się na tramwaj.
      Zapewniam, że jak był zdrowy, tak po takiej jeździe poszerzy grono inwalidów

      • 13 15

      • Zawsze można zrobić windy.. (2)

        Przejścia podziemne są bezpieczniejsze dla pieszego, bo sygnalizacja świetlna cię nie uchroni przed piratem drogowym, pijanym/naćpanym kierowcą..

        • 13 13

        • czyli rozumiem, ze zamiast lapac i karac kierowcow bedziemy na wszelki wypadek karac pieszych?

          • 7 5

        • Ile użytkowanie wind ma kosztować ? Jakie koszty energii elektrycznej ? I ile ma

          ich być ?

          Chcesz podziemi, ale dlaczego nie dla aut jak w normalnych krajach ?

          • 0 0

      • Na tej zasadzie trzeba organizować tylko paraolimpiady. (1)

        Bardzo przykro mi z powodu niepełnosprawności niektórych osób. Niestety nie możemy całego zycia podporządkować sobie i uprzykrzać by im pomóc. Są przecież windy dla wózków.
        Czy życie kilku osób które prędzej czy później zginą pod kołami samochodów jest mniej ważne niż wygodna niepełnosprawnych? Taka śmierć nie musi być zawiniona przez kierowcę. Czasami ktoś się zagapi, czegoś nie zauważy i nieszczeście gotowe. Szczerze mówiąc wolę 20 chodzić przejściem, jeśli to zapobiegnie jednemu śmiertelnemu wypadkowi.

        • 7 10

        • Niepelnosprawnoscia jest fakt, ze sa ludzie, ktorzy po miescie nie potrafia poruszac sie inaczej niz samochodem

          i zgadzam sie, nie nalezy dla nich zmieniac swiata.

          • 5 2

      • (2)

        To po co jeździć wózkiem inwalidzkim ? I tak do roboty nigdzie nie dojeżdża, wiec spacerki niech sobie robią tam gdzie dadzą wjechać. Tunele muszą zostać, bo to bd katorga, coroz stawać na światłach :/ teraz to tam się leci niecałą stówką(wcześniej więcej ale teraz zabierają prawko:/) uważam ze powinni jak najwięcej robić takich dróg i zwiekszac ograniczenia conajmniej do 80km/h w mieście aby płynnie i szybko się poruszać a nie wiecznie korki i średnia 20km/h ... cofanie się w rozwoju.

        • 1 3

        • Pajac, brak słów, a na dodatek cham bez cienia współczucia (1)

          czyżby inwalidzi jeździli wózkami tylko "na spacerki". Puknij się w ten inwalidzki łeb, bo to najgorszy rodzaj inwalidztwa!

          • 0 0

          • A gdzie mają jeździć. ? Transport do lekarza mają zapewniony przez panstwo

            • 0 0

  • Czkawka już idzie. (4)

    Czkawką się odbije ta przebudowa wszystkim. Od projektantów począwszy a na mieszkańcach i turystach kończąc...Zawsze się znajdzie ktoś, kto chce coś poprawić, a jak zwykle spier....

    • 159 69

    • akurat tutaj dobrze robia

      • 19 17

    • Podwale mialo swoja wazna funkcje dawniej (1)

      Po zbudowaniu POG, Trasy Sucharskiego i Tunelu rola staje sie mniej wazna.

      Powinno sie jeszcze zbudowac tunel pod Motlawa w ciagu N. Walowej oraz duzy Park & Ride przy Elblaskiej.

      • 7 4

      • A co ma Trasa Sucharskiego, POG czy idiotyczny tunel donikąd, do jedynej drogi łączącej Stogi, Przeróbkę, Rudniki itd z centrum miasta?

        • 2 0

    • czyli rozumiem, ze turysci lubia szerokie drogi?

      Pewnie jeszcze przyjechaloby ich wiecej, jakby przywrocic ruch na Dlugiej. A juz w ogole waliliby drzwiami i oknami, jakby na Dlugiej zrobic przejscia podziemne.

      • 6 3

  • Mieszkańcy Elbląga i Nowego Dworu nie wyrażają zgody na przebudowę Podwala. (9)

    • 127 73

    • I Cedrów Małych! (1)

      :p

      • 45 6

      • ceder...

        • 0 1

    • Nie tylko!

      Moskwa również nie wyraża zgody.

      • 23 6

    • Siedziec w Elblągu i nie przyjezdzac do Gdańska.

      • 23 16

    • a kto was zaprasza do miasta ?

      siedzieć u siebie

      • 19 17

    • mieszkańcy Elbląga i Nowego Dworu mogą się nie zgadzać

      ale, za przeproszeniem, CH*J im do tego jak mieszkańcy Gdańska urządzają swoje miasto.

      • 20 17

    • Dziwi mnie, ze budowa za 3mld zlotych drogi z Gdanska do Elblaga nie wywolala zadnego oburzenia (2)

      Za mniejsza kwote mozna bylo zbudowac bezposredni pociag dostosowany do 160km/h zatrzymujacy sie w N. Dworze.

      Do i z Elblaga mozna byloby dojechac w czasie 20-30 minut niezaleznie od pogody.

      Ale zapomnialem. Tylko asfalt to rozwoj. A samochod jedynym symbolem bogactwa

      • 10 12

      • Nie jedynym (1)

        Ale nie płacz, skończysz gimnazjum, popracujesz troszkę, może zarobisz na samochód.

        • 7 10

        • Mam 30 lat, dobra prace i samochod

          Oraz troche rozsadku. Nie da sie fizycznie zmiescic wszystkich samochodow w centrum. Chocbys nie wiem ile plakal to niewykonalne.

          Pokaz prosze jakbys chcial zmiescic w Gdansku ~300 tys samochodow dziennie?

          Jesli uznasz, ze nie wszyscy maja jezdzic samochodem, to jak dokonasz selekcji?

          • 8 5

  • Nie dziwię się (35)

    Bo naprawdę trzeba miec nas......e w głowie, żeby likwidowac jeden pas jezdni dla kolejnej niepotrzebnej ścieżki rowerowej, a i tak kretyni na rowerach będą jeżdzic po ulicy

    • 227 123

    • Dlaczego uwazasz ze scieżka jest tam niepotrzebna? Masz jakies argumenty? (10)

      Jechałem tam rowerem i jest dramat. Jezdnią nardzo niebezpiecznie, auta jade 80 km/h, chodnik to dramat. Ma schody i przewyższenia - a i tak nie wolno nim jezdzic?

      • 40 32

      • (9)

        pitolca macie już z tymi sciezkami

        • 25 32

        • Każdy może to samo powiedzieć do drugiego człowieka:

          pitolca macie już z tymi drogami :-)

          • 30 16

        • za to ty masz spaliny w głowie zamiast mózgu!

          Najlepiej wprowadzić wysokie opłaty za wjazd osobówek do centrum powyżej 5 godzin np. Tak, żeby do pracy do biur ludzie nie jeździli samochodami. Do tego różne godziny początku pracy w biurach/firmach - od 7:30 co kwadranst do 9 - korki znikają beż śladu.

          • 16 11

        • pitolca macie już z tymi parkingami/przepustowością/pasami/radarami....

          • 13 8

        • A wolisz nas na ulicach i chodnikach ? (3)

          • 6 3

          • w lesie, górach, na plaży (2)

            tam gdzie ma miejsce rekreacja

            • 3 4

            • Rower to też środek transportu, nie tylko sposób rekreacji. (1)

              Ale ci d**e ściska że sterczysz w korkach na Trakcie Konnym, na Grunwaldzkiej, na Wyspiańskiego, a rowerzyści cię mijają co ? Miałem rację - zazdrość. Hehe
              Kto ci broni przesiąść się na rower ? Chyba tylko własne lenistwo.

              • 0 3

              • Nie prawda. Rower to już bardziej środek transportu jak rekreacji

                Wnoszę to po ilości rowerzystów policzonej na słupkach.
                Jest ich o 70% więcej w tygodniu niż dzisiaj - w sobotę.

                • 0 0

        • rzeczywiści bardzo merytoryczna argumentacja

          • 2 1

        • bardzo racjonalny argument

          Rozumiem, ze stworzenie sciezki dla rowerzystow (ktora takze polepsza bezpieczenstwo na drodze i chodniku) jest "pitolcem", ale zbudowanie dodatkowego pasa dla samochodow zawsze jest sluszne?

          • 3 2

    • na Podwalu zawsze był zakaz (5)

      więc akurat tutaj będzie to ich drogo kosztować

      • 11 3

      • na AK też jest zakaz a jeżdżą - jakos nie widzę w mieście policji karającej za cokolwiek

        • 24 5

      • (2)

        słyszałeś żeby rowerzysta dostał mandat ?! Codziennie mijam pełno takich bez świateł po zmroku i co ? i nic. Gdzieś mają zagrożenie dla siebie i innych. A policja nie reaguje.

        • 25 10

        • Policja i SM (1)

          nie reaguje też na auta zaparkowane na trawnikach, chodnikach i ścieżkach rowerowych. Więc jest równo źle.

          • 14 7

          • dokładnie tak jest - na nic nie reagują a potem pretensje że tyle agresji na drogach jak każdy burak czuje się bezkarny.

            • 3 1

      • .

        ja jeżdzę przez Długie Ogrody, jest scieżka i strefa 30 :) przez Podwale nie ma sensu

        • 10 0

    • (2)

      Droga rowerowa już tam jest, więc nie ma potrzeby zabierania pasa ruchu na ten cel. To jest widzimisię urzędników.

      • 27 24

      • Tam? Znaczy gdzie? Na razie to po stronie Akademii Muzycznej to nawet schody są.

        • 20 1

      • głupiś... TAM NIE MA ŚCIEZKI ROWEROWEJ

        • 7 5

    • wg mnie absolutnie nie jest tak, że ścieżka nie jest tam potrzebna, a wręcz jej tam brakuje.
      Mieszkałem tam przez 28 lat, więc wiem jak tam się jeździ, chodzi i roweruje.
      przejciami podziemnymi po zmroku aż strach przechodzić, a na dziurawym chodnik też nie trudno się potknąć;)

      zgadzam się jednak, że szlag trafia człowieka, jak jadąc samochodem trzeba wymijać nieoświetlonego rowerzystę, któremu nie chce się jechać po równoległej ścieżce

      • 23 9

    • kolego

      unia da kasę pod warunkiem,że zostanie uwzględniona droga rowerowa-proste

      • 5 1

    • Wrogość wobec rowerzystów to rasizm (6)

      chęć likwidacji ścieżek rowerowych i wola żeby rowerzyści znikli - wręcz faszyzm.

      Więc pytanie: CZY JESTEŚCIE FASZYSTAMI ?

      Tak samo ja bym mógł powiedzieć że samochody powinny zniknąć.
      Samochody są potrzebne. Rowery TEŻ są potrzebne, bo:
      - zmniejszają korki (o 600 samochodów dziennie na samej tylko 3-go Maja w LUTYM !!)
      - zwiększają ilość miejsc do parkowania dla samochodów
      - zmniejszają zatrucie powietrza spalinami
      - są przyjemnym zdrowym i niedrogim sposobem spędzania wolnego czasu.

      Cała ta nienawiść do rowerzystów jest tylko z zazdrości że nie sterczą w korkach i że miasto rozwija im infrastrukturę, która wcześniej nie istniała w ogóle i rowerzyści byli na chodnikach i na ulicach.

      Wczoraj gdy przejeżdżałem przez skrzyżowanie na MOIM ZIELONYM, jeden złotówa niemal mnie potrącił, jeszcze zatrąbił i machał łapami. To był przejaw faszyzmu, bo przecież nie powinno mnie tam być w ogóle, prawda ? Na co komu rowery !!

      • 13 7

      • Prawo Godwina (5)

        Spełniane przez facetów w rajtuzach najdalej w piątym poście.

        • 3 3

        • te jak to nazywasz "rajtuzy" to najczęściej odzież termoizolacyjna (2)

          która kosztuje po kilka stów za parę "rajtuz" i spełnia określone funkcje.
          Niestety owe funkcje jak i cena są poza zasięgiem możliwości twojego rozumu i kieszeni januszu, bo wszystkie nadywżki finansowe puszczasz z dymem i nikt na tym nie zyskuje poza prezesami stacji benzynowych, a już na pewno nie ty ani twoje zdrowie.

          Twoja ignorancja moim błogosławieństwem - sam się wykończysz - zatkasz sobie żyły fastfoodami a dobijesz się wożąc 100-kilogramowe doopsko samochodem spod drzwi firmy pod klatkę a nawet do budynku, skąd znowu windą zawieziesz to swoje żałosne zawistne doopsko na 1 piętro do swojego "apartmentu"

          • 2 4

          • Rajtuzy mają swoje wady (1)

            Np. blokują naturalną drogę ujścia bąkom, które przez to rozpuszczają się we krwi a z tego rodzą się u cyklistów pos*ane myśli.

            • 0 2

            • No i tu się mylisz właśnie

              one odprowadzają wilgoć od ciała, więc gazy tym bardziej :-)

              • 2 0

        • Czy owe prawo nie mowi o Hitlerze? (1)

          Tu jest mowa o faszystach. Hitler byl narodowym socjalista. Faszysci to chyba jednak bardziej z Wloch Mussoliniego pochodzili.

          • 0 2

          • Nie było mowy o Hitlerze.

            • 0 0

    • kretyna to sobie zrób i wychowaj - kretynie w samochodzie

      • 3 4

    • Dobrze, przesiądziemy się do samochodów

      ciekawe gdzie wtedy będziesz parkował jak ubędzie kilka tysięcy miejsc parkingowych przy zakładach pracy i w środku miasta.
      Będziesz też miał więcej czasu na pisanie takich postów ze sr*jfona stojąc w korkach większych o kilka tysięcy samochodów dziennie.
      No i doznania inhalacyjne będą ciekawsze.

      A roweru jadącego ulicą tam gdzie była ścieżka - nie pamiętam kiedy widziałem. Każdy rowerzysta będzie wolał ścieżkę żeby odseparować się od ruchu samochodów i pieszych - gdzie tylko to możliwe.

      • 5 3

    • a kretyni w samochodach będą na tej ścieżce parkować.

      • 4 4

    • Czyli uważasz wszystkich stosujących alternatywne środki komunikacji za kretynów. Czy mógłbyś bardziej merytorycznie uzasadnić swoje zdanie, czy wyzywanie innych jest to jedyny Twój argument? Czy na prawdę chciałbyś, aby wszyscy co jeżdżą rowerami, autobusami przesiedli się na stałe do samochodów? Nie wiem, czy wiesz, ale na prawdę bardzo dużo osób dojeżdża do pracy na rowerach, z czego może wariaci to zbliżony procent użytkowników do tych co kierują samochodami.

      • 3 2

    • nie likwiduje sie pasa drogi, aby zrobic sciezke.

      LIkwiduje sie go, aby ucywilizowac te czesc miasta.

      To powinna byc aleja. Przeznaczenie trasy sie zmienilo. Sa inne drogi, ktore powinny byc uzywane zamiast W-Z.

      Nie po to wydano ponad 3 mld zlotych na drogi wokol Gdanska (POG, Sucharskiego, A1, Tunel, niedlugo obwodnica metropolitarna i trasa kaszubska) aby nadal utrzymywac te trase ekspresowa w Srodmiesciu.

      • 6 4

    • debil

      • 1 3

  • Ta przebudowa, to zły pomysł. (20)

    Powstanie skrzyżowań znacząco wydłuży czas jazdy komunikacją miejską. Problem w tym, że taki autobus czy tramwaj będzie musiał zatrzymać się zarówno na światłach jak i przystankach. Czasem uda się przejechać na zielonym przez niektóre skrzyżowania, ale nie zawsze tak będzie. W rezultacie najwięcej stracą na tym pasażerowie komunikacji miejskiej, bo czas przejazdu wydłuży się o te 2 - 6 min. Chciałbym dodać, że na tym odcinku drogi pieszych nie ma zbyt wielu. Autobusy i tramwaje przewożą tam znacznie więcej pasażerów niż jest i będzie pieszych na tej drodze.

    • 196 63

    • Ta przebudowa, to był zły pomysł w latach 60.

      • 22 12

    • (5)

      a może dlatego tam jest taki mały ruch pieszy, bo Żabi Kruk i okolice są absurdalnie odseparowane, a wzdłuż Podwala praktycznie nic nie ma?
      może jak sytuacja się unormalni to i pieszych będzie wiecej, a okolica będzie wyglądała bardziej na centrum miasta

      • 25 28

      • sprowadzimy arabów aby zwiększyc ruch pieszych!!!! (3)

        skoro nie ma komu przechodzić przez trzy istniejące tunele to jak to ma się zwiększyć po wybudowaniu przejść naziemnych?

        • 21 12

        • Myślenie nie boli

          ...

          • 6 8

        • Arabowie raczej będą się rozkoszować Polkami w tunelach

          • 4 0

        • Aktualnie to jest slaba okolica, bo jest fizycznie odcieta od miasta

          Juz trwa zabudowa Wyspy Spichrzow. Do tego dodajmy jeszcze to, co budowane jest przy akademii muzycznej oraz planowane zabudowa Dlugich Ogrodow.

          No i nagle sie okazuje, ze jest duzo wiecej ludzi. I tak nie zmiesciliby sie na tej drodze. Zrozumcie, ze to nie sa zmiany na zlosc komus. NIE da sie rozwiazac problemow komunikacyjnych w miescie opierajac komunikacje o samochody indywidualne. Chyba, ze likwidujemy miasto i budujemy wielka autostrade i jeden wielki wysoki budynek z przeolbrzymim parkingiem.

          Naprawde nie potraficie pewnych rzeczy sobie wyobrazic? Skoro jest korek, to nie da nic poszerzenie tej ulicy, bo korek nie tworzy sie na drodze jako takiej, ale na wezlach. A wezel wiecej nie przyjmie. Chyba, ze wyburzamy kawalek Glownego miasta (brame Wyzynna) i budujemy tam dodatkowe 4 pasy.

          • 8 3

      • MOŻE

        eksperymenty to się robi na warsztatach lub w laboratoriach a nie na żyjącym mieście

        • 0 0

    • (7)

      Pieszych jest malo, bo kto by chcial chodzic kolo autostrady?
      Piesi sa tam gdzie jest mniejszy i wolniejszy ruch samochodowy.

      • 19 18

      • (6)

        Hm... na Wita Stwosza utworzyli przejścia naziemne, a ruch pieszy jakoś się nie zwiększył.

        • 24 4

        • Masz jakies konkretne badania na ten temat? (1)

          • 3 3

          • Codziennie jeżdżę tamtędy tramwajem (w różnych porach dnia) i ulica jest i była zawsze prawie pusta.

            • 5 1

        • jedno przejście przy uniwerku? (3)

          dla Twojej informacji - powstało po to, żeby się ludzie nie łamali na schodach do tunelu.

          • 1 2

          • przepraszam, nie rozumiem :(

            • 1 1

          • Studenciaki nadal tyle garują?

            • 0 1

          • Na trzeźwo nie łamaliby się na pewno.

            • 2 0

    • To sobie chodź po zmroku tunelem pod Żabim Krukiem mądralo!!! (3)

      • 8 20

      • Chodze całe życie dość długie i żyje (1)

        • 20 1

        • Prawda o tunelu pod Żabim Krukiem

          Przy większych opadach deszczu lub śniegu broczy się w tym tunelu po wodzie.
          Często śmierdzi, gdyż w nocy menele załatwiają tam swoje potrzeby
          Brak wind do przystanku tramwajowego
          Zjazd dla wózków jest tak mądrze pomyślany, że większość rozstawów kół wózków dziecięcych, ale i wózków ludzi starszych na zakupy nie pozwala swobodnie się z nimi przemieszczać i w zasadzie jest to ich targanie przez zasapanych staruszków i matki z dziećmi.
          Nie wszystkim nogom służą schody, a społeczeństwo się starzeje
          Poza tym jest to droga do Muzeum Narodowego, taka, przed którą wystraszeni jej ponurym wyglądem i brudnym, zaniedbanym wnętrzem, turyści się zatrzymują i zawracają, rezygnując z dawki ewentualnej kultury oferowanej przez miasto.
          A jeżeli ktoś mówi, że chodzi całe życie i żyje, to są tacy, co przechodzą po czerwonym świetle i też żyją. Niestety, policja ma sporo zgłoszeń, gdzie właśnie w tym tunelu wielu kobietom złodzieje wyrywali torebki.
          Piesi to nie szczury, żeby mieli się poruszać kanałami, bo takim mianem syfiastego kanału można określić tunel prowadzący do coraz bardziej reprezentacyjnego Przedmieścia.

          • 8 2

      • Czy kiedykolwiek tam chodziłeś?

        Ja chodzę codziennie i nie wiem o co ci chodzi.
        Oczywiście że trzeba wyremontować.

        • 15 1

    • To że nie ma tam pieszych teraz...bo nic tam nie ma.

      Przebudowa tej ulicy ma otworzyć dostęp do parceli przy niej właśnie z ulicy i stworzyć sytuację przyjazną zabudowie i rewitalizacji tej okolicy.
      Stworzą się pierzeje, w nich miejsca pracy w sklepach, knajpkach. tak trudno to zrozumieć ????

      Właśnie dlatego janusze zawsze pozsostaną januszami, bo nie widzą nic dalej poza znaczkiem na masce swojego blachosmroda, którym dojeżdżają ze stogów do fabryki na kokoszkach.

      • 6 5

  • 4x sygnalizacja świetlna... (12)

    = 4x bardziej dokuczliwe korki.

    A co z przekroczona norma halasu?
    Czy projekt tez to uwzgledni?
    (Ciekawe jak niby...)

    • 135 63

    • Samochody na swiatlach stoja i truja taka ekologia

      • 25 7

    • (9)

      Im samochody dłużej będą stać w korkach, tym kierowcy zużyją więcej paliwa. A to sprawi, że więcej środków trafi do budżetu z tytułu akcyzy i innych podatków.

      • 27 7

      • i będzie kasa na ekologię

        • 14 1

      • A moze czesc ludzi stwierdzi, ze nie musi jechac tych 3 km (6)

        i skorzysta z roweru, przejdzie sie, lub wsiadzie w tramwaj.

        W miescie MOZNA poruszac sie inaczej niz samochodem. Owszem, sa ludzie ktorzy nie moga. Sa sytuacje, ktore wymagaja samochodu.

        Sa tez jednak czesto sytuacje, ze ktos jedzie samochodem, bo nie chce mu sie przejsc kilometra czy dwoch. Miasto sie rozrasta. Samochodow coraz wiecej. Prosze mi pokazac jak fizycznie w ramach budzetu jaki mamy rozwiazac problemy komunikacyjne za pomoca samochodu?

        • 9 8

        • Jakie 3 km? (5)

          Jak to jest trasa tranzytowa, główna wylotówka z miasta. Zaraz jakiś głupio-mądry napisze, że żeby spod LOT dojechać do Rafinerii to przez Chełm na obwodnicę trzeba lecieć..

          • 9 4

          • Nie glupi a rozsadny

            Dluga byloby jeszcze szybciej.

            To jest miasto. Miasto nie sluzy do ruchu tranzytowego. Od ruchu tranzytowego sa obwodnice.

            To tak, aby zaczac rozmowe od uzywania odpowiednich terminow.

            • 5 6

          • Wzglednie spod lot mozesz tez pojechac J z Kolna i Marynarki Polskiej do Tunelu pod MW i trasa Sucharskiego. (3)

            Uwazam, ze istotnym elementem zmian powinno byc zbudowanie tunelu pod Motlawa (np. zamiast przedluzania W-Z za obwodnica w strone zachodnia - niedawno byl o tym artykul) wraz z tramwajem, a przy Elblaskiej zrobic duzy P&R.

            Nie da sie rozwiazac problemow komunikacyjnych duzego miasta za pomoca indywidualnego transaportu samochodowego.

            Fakt, nie opinia. Bez zlosliwosci. Sam mam samochod, lubie nim jezdzic (choc nie w korkach). Ale nie da sie tego zrobic - na pewno nie w srodmiesciu, w oparciu o sredniowieczny uklad drog z jedna trasa wcisnieta tam sila po wojnie. Ta trasa powinna byc sukcesywnie zmieniana na wzor np. Al. Hallera. W weekend przy Hallera widac wiele rodzin spacerujacych. Tak powinno wygladac miasto.

            Przepustowosc nie jest najwazniejszym wyznacznikiem jakosci zycia w miescie. Podobnie jak litrarz silnika i wielkosc telewizora nie jest wyznacznikiem statusu spolecznego...

            • 5 3

            • Samochód nie jest wyznacznikiem statusu społecznego (2)

              Samochód służy do przemieszczania się z miejsca na miejsce.

              • 3 3

              • dlatego co drugi post zaczynasz od "gdy zarobicie na samochód"?

                • 1 0

              • Komunikacja w miescie powinna byc planowana po to, aby statystycznie jak najszybciej przedostac sie z miejsca A do B

                Aktualnie mieszkancy Dolnego Miasta maja utrudniony dojazd do Glownego miasta. Z Lakowej "poludniowej" do "polnocnej" trzeba sie troche najezdzic.

                Dodatkowo ruch pieszy tez jest ograniczony i utrudniony. Wiele terenow w tym rejonie nie jest zagospodarowanych. Tu mogloby mieszkac z 5 tys. ludzi, ktorzy nie beda przyjezdzac samochodem do miasta, bo beda mogli sie przejsc 10 minut pieszo.

                • 0 1

      • Zgadza się! Miasto wyda kilkadziesiąt/kilkaset milionów

        żeby później w ratach przez 100 lat odbierać to w akcyzie. AWANSUJESZ!

        • 1 1

    • Halas jest wiekszy jak kierowcy jada szybko.
      Korki ? Najbardziej bedziecie truc samych samych siebie.
      Ale jest na to rada - wystarczy przestac uzywac samochodu.

      • 13 18

  • Pomysł idiotyczny. (2)

    Najlepiej gdyby się opóźnił o 50 lat.

    • 171 65

    • jest to najlepszy pomysl dotychczasowej wladzy

      Prosze podaj, gdzie mieszkasz.

      O tym, czy to dobry pomysl czy nie zdecyduje rynek. Z pewnoscia po tej zmianie ceny nieruchomosci w okolicach wzrosna. Zatem wiecej ludzi chce tam zamieszkac. A to jest wyznacznik prawidlowych decyzji w miescie. Miasto jest od tego, aby w nim zyc, nie aby przez nie przejezdzac.

      • 4 6

    • wystarczy że ty jesteś opóźniony o 50 lat, całe miasto nie musi z tego powodu cierpieć.

      • 3 4

  • To te du..ki z wydziału rowerowego (7)

    Tam musi być ścieżka rowerowa,a tunel zlikwidować i będziemy ginęli na przejściu . Pokolenie idiotów

    • 152 69

    • jestem rowerzysta (5)

      I wole tunele... Nie te debilne skrzyzowania

      • 21 12

      • Jak jesteś rowerzystą to masz nadane we lbie (1)

        • 7 14

        • Nie bardziej niż Ty.

          • 2 1

      • Wolisz znosić rower po schodach w tunelu ? (1)

        no to masz napitolone rzeczywiscie

        • 11 11

        • łał a co kondycji brak ?? , rowerek za cieżki ???, przepukliny dostaniesz ?

          • 9 4

      • masz prawo

        • 1 0

    • to te............

      Tomek -masz rację narodziło się nowe pokolenie-,pokolenie kompletnych idiotów

      • 0 0

  • Nie ruszy o czasie? Jakim czasie? To Trójmiasto wyznacza jakieś czasy? (2)

    • 48 4

    • (1)

      jak "znajoma firma" skończy poprzednią (już opóżnioną) inwestycję

      • 7 0

      • może MTM ,firma do .....wiadomo czego ....

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane