• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opozycja nie chce tunelu pod Pachołkiem. Zastępca prezydenta: naśladujmy Gdynię

Maciej Naskręt
5 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Mieszkańcy Oliwy wywalczyli, że po ich dzielnicy nie mogą jeździć pojazdy o wadze powyżej 24 ton. Natomiast tunel pod Pachołkiem, zdaniem władz Gdańska, sprawi, że znikną tam korki. Mieszkańcy Oliwy wywalczyli, że po ich dzielnicy nie mogą jeździć pojazdy o wadze powyżej 24 ton. Natomiast tunel pod Pachołkiem, zdaniem władz Gdańska, sprawi, że znikną tam korki.

Radni PiS z Gdańska chcą wstrzymania prac przygotowawczych do budowy tunelu pod Pachołkiem. Powód? Zbyt wysoka cena inwestycji - nawet 2 mld zł. Władze Gdańska przekonują, że mieszkańcy potrzebują trzech sprawnych połączeń z górnym tarasem, takich, jakie ma Gdynia.



Koncepcja przeprowadzenia ruchu tranzytowego przez Oliwę proponowana przez radnych PiS. Zdaniem władz miasta, ten układ dróg nie obsłużyć ruchu między Grunwaldzką i obwodnicą. Koncepcja przeprowadzenia ruchu tranzytowego przez Oliwę proponowana przez radnych PiS. Zdaniem władz miasta, ten układ dróg nie obsłużyć ruchu między Grunwaldzką i obwodnicą.
Dwa dni temu ujawniliśmy, że gdański Zarząd Dróg i Zieleni zleci niebawem opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla tunelu pod wzgórzem Pachołek w Oliwie. Dokument ma odpowiedzieć na pytanie: jak budować obiekt i ile pieniędzy może pochłonąć jego wykonanie. Prace nad dokumentem miałyby ruszyć w przyszłym roku. Na ten cel władze Sopotu i Gdańska przeznaczyły po 250 tys. zł.

Informacja zbulwersowała jednak radnych opozycji. Ci chcą, by władze Gdańska zaniechały prac przy projekcie budowy tunelu pod Pachołkiem. Dlaczego? Ze względu na ogromne koszty. Budowa prawie 5-kilometrowego fragmentu dwujezdniowej trasy z tunelem - między al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska, a obwodnicą zobacz na mapie Gdańska - to wydatek według wstępnych szacunków rzędu 2 mld zł. Droga nieco przecina tereny Sopotu, ale i tak lwią część tej sumy będzie musiał wyłożyć Gdańsk, bowiem biegnie ona przede wszystkim w jego granicach.

Kto ma rację w sprawie tunelu pod Pachołkiem ?

- Uważamy, że ta inwestycja jest nie do zrealizowania w najbliższej perspektywie Unii Europejskiej, czyli w latach 2014-2020. Wydanie na niego 2 mld zł byłoby marnotrawieniem publicznych pieniędzy, gdyż miastu trudno będzie pozyskać źródła finansowania - argumentuje Wiesław Kamiński, radny PiS.

Radni opozycji uważają, że należy wybrać tańsze i przez to bardziej realne rozwiązanie. Polegałoby ono na szybkim poszerzeniu istniejącej ul. Spacerowej i budowie ulicy Nowej Opackiej, która pobiegłaby od al. Grunwaldzkiej, między terenem AWFiS i siedzibą gdańskiego oddziału Telewizji Polskiej, do ul. Czyżewskiego

Co sądzą o tym gdańscy urzędnicy? - Analizowaliśmy rozwiązania pośrednie, także to proponowane przez opozycję. Jednak wprowadzenie ruchu tranzytowego na ul. Czyżewskiego czy budowa rond w tym miejscu utrzyma paraliż na al. Grunwaldzkiej. Sytuacja na głównej drodze w mieście się nie zmieni - przekonuje Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.

Bojanowski uspokaja, że nie podjęto jeszcze decyzji o zapisaniu 2 mld zł na budowę Nowej Spacerowej. - Na razie wydajemy wspólnie z Sopotem 500 tys. zł na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, które odpowie nam na pytanie kiedy budować tunel pod Pachołkiem i ile nas to będzie kosztowało - dodaje prezydent.

Władze Gdańska podkreślają też, że za 2 mld zł można wybudować tunel z "górnej półki". Ich zdaniem oszczędnie realizowana inwestycja może kosztować nawet 700 mln zł. Szczegółowe wyliczenia ma właśnie określić właśnie STEŚ.

Działka Telewizji Polskiej pod drogę?

Radni PiS zarzucają władzom miasta, że te nie skorzystały z prawa pierwokupu działki należącej wcześniej do Telewizji Polskiej, a sprzedanej niedawno firmie deweloperskiej Inpro.

- Ul. Nowa Opacka, która byłaby łącznikiem między al. Grunwaldzką a ul. Czyżewskiego, biegłaby właśnie przez część tego terenu - mówi Jacek Teodorczyk, radny PiS.

Co na to władze Gdańska? - Według naszych wyliczeń i symulacji poprowadzenie drogi przez działkę TVP nie przyniosłoby żadnego efektu, stąd więc wykup działki w tym zakresie okazał się niezasadny. Zależy nam na wyprowadzeniu ruchu z Oliwy, dzielnicy, która zmienia się z na dzień i ma ogromny potencjał - tłumaczy Bojanowski.

Droga w Gdańsku niezbędna mieszkańcom Sopotu

Można spotkać się z opiniami, że budowa ul. Nowa Spacerowa i tunelu ma służyć bardziej turystom jadącym do Sopotu, niż mieszkańców Gdańska. Niespełna 40-tysięczne miasto jak powietrza potrzebuje sprawnego dojazdu do Obwodnicy Trójmiasta. Obie dotychczasowe drogi - ul. Spacerowa i ul. Sopocka - już nie wystarczają.

Gdańscy urzędnicy tak tego jednak nie odbierają. - To nie jest dojazd do obwodnicy dla mieszkańców Sopotu, a dla całej metropolii. Gdynia ma z Obwodnicą Trójmiasta już trzy sprawne połączenia drogowe, które przenoszą ruch z miejskich dróg na obwodnicę. Gdańska ma na razie dwa, potrzebujemy jeszcze jednego - mówi Bojanowski.

Tunel zdaniem władz Gdańska jest projektem docelowym, stąd jego powstanie jest przesądzone.

Miejsca

Opinie (252) 7 zablokowanych

  • dajcie spokój z tą Gdynią (15)

    w latach 2007-2013 per capita 5% tego co pozyskał Gdańsk z UE.

    • 73 42

    • robić swoje

      nie słuchać pisowatych głupków, którzy zamiast budować szukają haków - z tego słyną

      • 38 24

    • PISowaci to samo śpiewali przed wyborami w 2010r (2)

      a jednak powstały:
      - Sucharskiego
      - słowackiego
      - Al.Havla
      - Nowa Łostowicka
      - ostatni odcinek AK
      - linia tramu na Łostowice
      - lada moment rusza tramwaj na Piecki

      Co jak co, ale infrastrukturalnie Gdańsk poszedł lata świetlne do przodu

      • 94 18

      • Zgadza się tylko ,że na kredyt..

        • 11 2

      • Al.Havla == Nowa Łostowicka

        • 4 2

    • pisowaci chcą popchnąć tranzyt wąską uliczką koło cmentarza w oliwie? (5)

      • 37 12

      • a konkretnie (4)

        przed szkołą podstawową:)))

        • 13 7

        • Nie stosuj ciosów poniżej pasa z dziećmi. (3)

          Budyniowi, ZDiZ i ZTM jakoś nie przeszkadza, że oskrzydlili szkołę podstawową na Starym Mieście intensywnym ruchem autobusowym. Wyobrażasz sobie te biedne kruszyny przechodzące przez te niebezpieczne przejścia dla pieszych w cieniu MAN-ów?

          • 16 21

          • Ksiądz? (1)

            Aż tak lubisz małe dzieci? Księdzem jesteś? Chyba wolę autobusy odbierające i doworzące ludzi pod szkołą niż ciężkie ciężarówki jeżdżące między szkołą, a kościołem uliczką, której nie da się poszerzyć.

            • 3 13

            • Masz ciekawy tok myślenia. Głodnemu chleb na mysli.

              Te autobusy nikogo nie przywożą ani nie odwożą. Niestety.

              • 10 1

          • jesli tak, postępują niewłaściwie

            i należy to piętnować. czy nie należy pietnować tego typu pomysłów tylko dlatego, że pochodzą od Twoich kolegów z partii? nie ma w tym nic poniżej pasa i nie było to wymierzone w pis- razem z po i resztą partii są siebie warci (no, może sld i ruch palikota są warte jeszcze mniej. poniżej poziomu jest właśnie Twoje myślenie-inni to robią wiec jest to ok. mam w głębokim poważaniu, kto wymyślił ten plan, jest po prostu głupi i naraża małe dzieci, koniec.

            • 1 1

    • rama komunikacyjna bez tunelu pod Pachołkiem jest niepełna (4)

      więc ta inwestycja jest jak najbardziej potrzebna

      • 27 14

      • To mnie denerwuje. (3)

        Ktoś wymyślił koncepcję "ramy" i wszystko tym argumentują. Po co jakaś "Rama" - zróbcie porządne ULICE i SKRZYŻOWANIA.

        • 5 4

        • A gdzie te skrzyżowania (2)

          na Cmentarzu? Może staw zasypać i młyn zburzyć? Poza tym co za pisarczyk wymyślił nową Opackiego, która łączyła by się z wąską Czyżewskiego. Tej ulicy nie da się poszerzyć.

          • 6 3

          • (1)

            jak to się nie da poszerzyć? wystarczy wyburzyć kilka budynków które są za blisko drogi, wykupić trochę terenu prywatnego, tylko że przez to koszty mogą sporo wzrosnąć

            • 0 2

            • Czyzewskiego nie poszerzysz przy szkole podstawowej i kosciele sw. Jakuba. Albo wywalisz jedno albo drugie...

              • 2 0

  • Wyslac Le Nina na Madere! (1)

    Mala wysepka podobna do Gdańska.
    Z jednej strony woda, z drugiej góry.
    Tunel za tunelem i nikt nie wydaje 500.000 zł na głupoty...

    • 38 22

    • Przekopanie skały wulkanicznej chyba jest znacznie tańsze

      • 15 0

  • Gdynia ma 3? w tym jedno będące końcem obwodnicy (17)

    więc 2 realnie. a poza tym - kogo obchodzi Gdynia, zajmijmy się sobą, a nie zawistnymi sąsiadami

    • 56 96

    • Mnie obchodzi Gdynia.

      • 28 10

    • jesli liczysz koniec obwodnicy, to Gdynia ma 4 połączenia. Estakada , Witomino i Karwiny

      • 33 1

    • Re: Gdynia ma 3? w tym jedno będące końcem obwodnicy

      A kto wogóle wspomniał o sąsiadach poza zakompleksionymi pislamistami? Nikt, tylko oni...bo w Gdyni bo w Gdyni..i co z tego?
      Już raz Polaczek (nazwisko, sic!) wstrzymał budowę A1. Ma być powtórka?
      Tak, zajmijcie się sobą zamiast gapić się z jadem ma innych.

      • 7 11

    • (12)

      jeszcze trasa kwiatkowskiego geniuszu

      • 11 1

      • no to einsteinie - Gdańsk ma 4 - armii krajowej, kartuska, słowak i spacerowa (11)

        • 5 8

        • mapę sobie kup (4)

          armii krajowej i kartuska to jedno, ale jest jeszcze przywidzka i świętokrzyska, a więc razem pięć

          • 7 1

          • kartuska nie ma obecnie bezpośredniego połączenia z obwodnicą - jest przez AK (1)

            natomiast świętokrzyska też w planach wymaga poszerzenia (nowa świętokrzyska)

            • 5 0

            • Masz plusa choć nie jest to prawda

              AK ma połączenie przez główny zjazd węzła Karczemki, a Kartuska łączy się poprzez zjazd koło Auchan, który idzie obok. Czyli ten wcześniejszy mini węzeł.

              A Świętokrzyska zaś to już większa zabawa, bo musi dojść tu jeszcze jedna gmina.

              • 1 0

          • Sobie sam kup mapę ! (1)

            Kartuska i AK to nie jedno, mają osobne ślady. Kartuska wychodzi z Huciska, leci przez Siedlce, Jasień, następnie do Auchan, i można zjechać do obwodnicy mijając od lewej cały moloch Auchan, Leroy Merlin i Norauto.
            Armii Krajowej jest przedłużeniem Podwala Przedmiejskiego i leci przez Chełm, więc to NIE JEST ta sama droga. A przywidzka nie prowadzi do obwodnicy, lecz do Jabłoniowej, z której dopiero jest wjazd/zjazd z obwodnicy.
            A, no i na upartego można dodać POG jako siódmy.

            • 11 4

            • na POG mamy kilka wyjazdów

              Sądzę, że lepiej jest skupić się na tym, aby poprawić komunikację w mieście, a nie na tym, co zrobić, aby ludzie spoza miasta mogli szybciej dojechać do domu.

              Przepraszam Osowian - jesteście także spoza miasta. Poza tym, jest Was 10-20k? 2mld to za dużo na tę inwestycję.

              • 2 0

        • plus

          swietokrzyska i obwodnica pd

          • 3 0

        • Nie, Gdańsk ma 6 (1)

          Świętokrzyska, Jabłoniowa, AK, Kartuska (przez Auchan), Słowackiego i Spacerowa

          • 4 1

          • Jeszcze S-7 i od biedy Starogardzka

            • 7 0

        • Tak na marginesie (1)

          Z wielkiej litery gamoniu.

          • 0 3

          • Wielką

            Wielką literą, gamoniu.

            • 4 0

        • Czytać to trzeba umić

          SPRAWNE połączenia. Einsteinie, SPRAWNE!!!!! A nie zapchane ulice od rana do wieczora łącznie z łikendami. A jak Twoim zdaniem Kartuska łączy się z obwodnicą to gratulacje.

          • 3 1

    • No i kto tu jest zawistny hm? :)

      • 0 0

  • Można przesuwać i zawracać Strzyżę (casus jak z Syr-darią) (4)

    Można robić pętle autobusowe w centrum miasta. Można więc i przekopywać się przez wzgórza :-) MY nie damy rady? My?

    • 51 19

    • I znowu ten ZDiZ ;-/

      Wszędzie, gdzie macza paluchy albo afery albo głupoty.

      • 14 4

    • chcą kopać tunel pod lasem (2)

      idioci budyniowi

      • 12 7

      • A niech kopią. Może ich zasypie ;-)

        • 8 2

      • myślisz, że przekop będzie tańszy? wycinka drzew, wywiezienie gruntu, utwardzenie skarp

        to trochę kosztuje

        • 8 0

  • Nie chca tunelu (2)

    Niech adamowicz i spolka w tyych swoich pustych łbach wywierca tunele

    • 64 92

    • Sobie wywierć

      i nie marnuj tlenu

      • 2 7

    • Nic przyjemnego stać w korku w tunelu.

      Nawet za 2 miliardy.

      • 1 0

  • Bardzo dobry pomysł (15)

    z tunelem, tylko dlaczego z Opata Rybickiego ma być droga o ograniczonej dostępności? Wg mnie Opata Rybickiego powinno być deptakiem tylko i wyłącznie dla pieszych.

    • 100 21

    • dokladnie

      W takim przypadku budowa tunelu mija się z celem.

      • 4 3

    • Jasne, zróbmy deptak. (9)

      Zabijmy kolejną ulicę.

      Malo jeszcze mamy martwych deptaków, które przy okazji powodują korki w innych miejscach. Zróbmy jeszcze jeden.

      • 15 24

      • NIE, NIE.

        Wyłączność na deptaki i "ludzki wymiar" miasta mają redaktory z GW pod swoimi oknami. Innym mogą jeździć TIR-y i czołgi.

        • 15 3

      • Jasne, zabijmy kolejną dzielnicę (3)

        w imię likwidacji korków.

        Jeśli Twoim zdaniem przelotowa ulica ożywia Oliwę, w przeciwieństwie do "martwych deptaków", to pozostaje współczuć...

        Monciak i Długa dla samochodów? O to chodzi?

        • 22 6

        • A byłeś na Monciaku albo Długiej... (2)

          ...poza sezonem i po godzinie 18 na przykład? Są MARTWE. A próbowałeś przepchać się samochodem przez Sopot albo Gdańsk w godzinie szczytu? Jak utkniesz w korku, to wyobraź sobie, że te deptaki sa normalnymi ulicami w sieci ulicznej miasta.

          • 6 12

          • są martwe może dlatego, że nie stać nas na wizyty w tamtych lokalach?

            mów co chcesz, ale w Polsce jeszcze długo nie będzie całorocznego nocnego życia: 8 godzin plus nadgodziny, umowy na 1/8 etatu (tak, dobrze czytasz), urlopy co najwyżej przymusowe. Tak wyglądają realia większości pracowników w Polsce (i nie piszcie, że to za zgodą pracowników - to po prostu trwała zasada. Chcesz pracować? to nie pyskuj). Tym niemniej puszczenie na Długą lub Monciak aut zupełnie wyeliminowałoby turystów. Pomijam fakt, że obie te ulice ciężko byłoby wpiąć do ruchu.

            • 6 0

          • Bo ja wiem czy takie martwe.

            Co weekend sporo ludzi nawet zimą się włóczy po tamtejszych lokalach, z tą różnicą, że o ile latem włóczą się na zewnątrz, to zimą szybko przebiegają z jednego do następnego by nie zmarznąć.

            • 10 1

      • czlowieku co ty gadasz (3)

        Oliwa nigdy nie byla dzielnica tranzytowa dla ruchu. Jak najbardziej tam pasuje zamkniecie dla ruchu. MISATO JEST DLA LUDZI NIE SAMOCHODOW!

        • 7 3

        • Faktycznie, Grunwaldzka wcale nie leci przez Oliwę do Sopotu i Gdyni, (2)

          a Opata Rybickiego nigdy nie prowawdziła aut i autobusów z Osowy i Obwodnicy. Nie ma w Oliwie też pętli tramwajowej generującej ruch autobusów z reszty miasta do Osowy. Oliwa zatem wcale nie jest tranzytowa. Chwila, mówimy o gdańskiej Oliwie ??

          • 3 2

          • Tramwaje nie jadą wzdłuż opata Rybickiego. Autobusy są i co ciekawe tylko wracają do petli przez Opata. Po to kombinowanie z całm tym przekopem, aby starą oliwe odciażyć od ruchu tranzytowego. Tam conajwyżej mają jeździć mieszkańcy io jakiś mały autobus to ZOO.
            Oczywisćie nie za takie pieniądze. Swoją drogą to o obw południowej to mówiło sie 20 lat temu. Każdy wiedział że jest potrzebna, tak jak i tramwaje na chełm i na morene. Cześć z tego już istnieje.
            Niech zrobią ekspertyze i wycene i odłożą do wykonania. Może mój syn kiedyś przejedzie sie tym tunelem, a póki co niech zrobią droge zieloną.

            • 1 0

          • a byles kiedys w Oliwie?

            popatrz na zabudowe, popatrz na ilosc miejsca, popatrz na zabytki.

            Robienie tranzytu tam, to jak przepychanie slonia przez ucho od igly. Caly uklad drog w Oliwie jest wybitnie lokalny.

            • 1 0

    • Pomysł może i dobry, tylko skąd te 2 miliardy

      w zadłużonym po uszy (mieszkańców, żeby nie było ;-) mieście?

      • 8 2

    • octarion !!! (2)

      A co ty tam chcesz deptać, jak tam na tej bardzo krótkiej ulicy już nawet nie ma żadnego sklepu a tylko same BANKI.

      • 2 1

      • Przy Grunwaldzkiej we Wrzeszczu też prawie same banki.

        Bo przelotowość ulicy nadaje jej taki charakter, a raczej odbiera charakter spacerowy, sprzyjający zakupom, posiłkom, rekreacji, czyli wydawaniu pieniędzy na konsumpcję. Natomiast sprzyja zatrzymaniu się na chwilę firmowym samochodziarzom i podskoczeniu do banku. Ja do Wrzeszcza tylko do banku albo do salonu sieci komórkowej jeżdżę, bo nic innego sobą Wrzeszcz obecnie nie reprezentuje. Przykre, ale prawdziwe. Nawet do galerii na zakupy nie jeżdżę, bo mam bliżej w swoim rejonie.
        Wracając do tematu, popieram wywalenie ruchu z Opata Rybickiego, bo obecność parku, Katedry Oliwskiej i cemntarza i ZOO sprzyja uspokojeniu charakteru tej dzielnicy i zrobienia z niej dzielnicy rekreacyjnej zamiast tranzytowej, dużo by zyskała.

        • 7 0

      • z bankami można sobie poradzić

        albo administracyjne (zakazując takiej działalności), albo postawić na wolny rynek, to najemcy zdecydują czy bardziej opłaca się zrobić kawiarnie, klub czy wydzierżawić to bankowi.
        Gdynia też miała "fazę" na banki na Świętojańskiej i też się od tego odwracają (administracyjnie).
        Będą ludzie, to będzie się z czasem robiło fajne miejsce dla ludzi (które teraz jest zdominowane przez samochody w korkach i TiRy, ostatnio z ograniczenami).

        • 0 0

  • Precz z pisowcami ! (15)

    Gdansk wolny od pisu!

    • 149 88

    • Takimi jak ty to nawet małpa mogłaby pewnie rządzić, byle była z PO :-) (2)

      • 38 22

      • Tylko nie małpa. Po człowieku z budyniu przyjdzie czas na człowieka z tytanu ;-)

        • 3 15

      • A jak tam twoje pieniążki na emeryturę? Wciąż w OFE czy

        poprzesz czynem partię?

        • 8 2

    • aga podpaska ?

      nie .... i .... i ..... i nie ......

      • 7 10

    • Dzieci oddam i na kolanach pojde do Jeleniej góry zeby nasz kochany PiS wygral. (8)

      To jedyna uczciwa katolicka partia ktora uratuje polske od zaglady i bedziemy znowu dobrze zyli. Tylko modlitwa nam pomoze. Blogoslawie PiS zeby wygralo. Kazdy uczciwy wie ze oni tylko maja program ratowania kraju i beda przynajmniej bogaczom odbierac i tworzyc panstwowe normalne zaklady pracy bo bogaczy trzeba przepedzic zeby wszyscy byli rowni a nie zlodziejami. Halina

      • 4 27

      • PiS nie pomylił ci się z Gierkiem Halino ?

        • 14 4

      • Oj wy brzydkie prowokatory z Młodych D,,,pków :-)

        Wiecie, że rzucając taki kawałek stado antypisiorów rzuci się do bluzgania z pianą na ustach. Nie martwcie się, każdy zagłosuje tak jak będzie uważał, Pyskówki nic tu nie zmienią.

        • 15 1

      • .............. (1)

        Tak zwana pani Halina to członek PO, który próbuje nieudolnie idiotów z PiS robić. Głupia prowokacja

        • 12 7

        • nieprawda, nikt nie próbuje z nich robić idiotów...

          • 2 0

      • Amen (1)

        Chwalmy Prezesa! Jarosław, Jarosław, Jarosław...

        • 2 11

        • Wolskę zwab!

          • 1 0

      • a po co do Jeleniej Gory... (1)

        jak juz tak lubisz chodzic na kolanach to raczej do Jasnej Gory - blizej i bardziej swietojebliwie

        • 4 3

        • Nic nie lapiecie. Dowcip prowokatora, jak dowcip.

          Miś: (...) Ahaa, największa rzecz bym zapomniał ... kamyk ..., o który Pan prosił z ... Jeleniej Góry przywiozłem !
          Janek: Z Jeleniej ?!
          Miś: Z Jasnej Góry oczywiście ! Pamiątka. Pan wie, kto po nim stąpał ?!! Tu kładę, Panie Janie kochany ...

          • 6 0

    • Najwazniejszy w Pisie

      Piekarz i jego wydumana Filozofia.

      • 0 6

    • igorować gnoja

      • 1 0

  • Potrzebne ale... (13)

    ...za takie pieniądze można by był przewiercić się przez Giewont!!! Suma inwestycji jest absurdalna!!!!

    • 133 17

    • a może taniej będzie rozkopać pachołek niż budowac pod nim tunel?:)

      • 18 1

    • skała jest łatwiejsza do drążenia niż piaski (9)

      prawidłowo przekopując górotwór sprawiasz, że forma sklepienia sama przenosi obciążenia (tzw. NATM). Niestety piaski morenowe nie są spoiste i wymagają specjalnego traktowania: wykonywania obudowy bezpieczeństwa, nieraż także drenażu. Niczym dziwnym nie jest zamrażanie gruntu ciekłym azotem, jeżeli pojawia się woda - a do zamrożenia wielu metrów sześciennych gruntu potrzeba wielu metrów sześciennych czynnika. Jednocześnie odkrywka może okazać się równie droga. Nie wiem, na ile sprawdziłaby się tzw. metoda podstropowa. Możliwe, że taniej wyszłoby drążenie TBM po zastosowaniu metody jet grouting - wtedy drąży się w mieszaninie betonu z gruntem.

      • 24 1

      • nie pisz takich trudnych rzeczy (2)

        Bo znaczna część forumowiczów uzna że ich obrażasz:)

        • 18 3

        • :-) Oni nawet nie są w stanie zrozumieć, że po wczorajszym (1)

          zamachu na rynki kapitałowe, żyją już w innej rzeczywistości. Pewnie nawet nie zauważyli tematu ;-)

          3xR filozofia rządzących obecnie.
          Rozmontować
          Rozp...olić
          Rozłożyć

          • 8 4

          • A potem będą opowiadać jak to dzisiaj komisarz Lewandowski z cynicznym uśmieszkiem

            wywracając oczyma i wiercąc się na krześle, że oni chcieli przecież dobrze i dobre intencje mieli. I udowodnij tu takiemu, że kpi sobie z ciebie w żywe oczy.

            • 1 2

      • No własnie to dowodzi tego, że ten raport jest potrzebny. (4)

        Na rympał nie ma co się tutaj rzucać.

        • 2 2

        • najbardziej to są potrzebne badania geologiczne (1)

          badania sejsmiczne, odwierty (głównie dla oznaczenia poziomów wód gruntowych oraz wyłapania soczewek wody/kurzawki). Na pewno przekop wzgórza o walorach rekreacyjnych i widokowych nie wchodzi w rachubę. Poza tym oznaczałoby to wykopanie wanny o długości około kilometra, szerokości dwudziestu metrów u podstawy, rozchodzącej się pod dużym kątem do góry, na wysokość nawet 50 metrów. Przy budowie tunelu uszczerbek dla okolicy byłby o wiele mniejszy.

          • 7 0

          • najtaniej było by zainwestować w brzeszczot

            wszystko to (odkorkowanie Oliwy, Spacerowej, Sopotu) za jedyne 2,50 :-)

            • 0 1

        • Może i potrzebny, ale nie teraz (1)

          Skoro nie wiadomo czy będzie w ogóle kasa na budowę tunelu/Nowej Spacerowej i czy czasem ktoś nie wpadnie wcześniej na zupełnie inne rozwiązanie, to nie widzę sensu wydawania takiej kwoty na raport, który możliwe że za pół roku pójdzie do kosza...
          Najpierw niech porządnie przeanalizują każdą możliwość, nawet tą PiSowską, a dopiero jak będzie wiadomo, że kasę dostaną, to wtedy zacząć opracowywać STEŚ.

          • 0 3

          • Głupiś,jak but. Najpierw idziesz do banku po kredyt,a potem oglądać auta w salonie i przebierać katalogi,czy odwrotnie?

            • 1 0

      • zgadz się w 100%

        ktoś kto się nie zna będzie narzekał.. a mało jest inż. tylko każdy polak to budowlaniec.. tak samo tłumaczyłem kuzynowi który narzekał że jest warszawa poblokowana a w NY to robią takie rzeczy bez blokowania ulic.. jak mu wytłumaczyłem, że warszawa stoi na gruzach, bez dokumentacji jakiejkolwiek z masą instalacji a pod gruzami są piaski i tak trzeba to zrozumiał.. bo np Manhattan to wyspa na skale w której można drążyć bez obaw..

        • 2 0

    • A czy masz jakieś pojęcie o kosztach takiej inwestycji?

      Myślisz, że zrobisz to lepiej i taniej, stań w przetargu, weź łopatę i wykop taniej.

      • 1 0

    • Pokaż wycenę tunelu pod Giewontem

      • 2 2

  • Paranoja (27)

    Śródmieście Gdańska wygląda jak w latach 90tych, Główne Miasto jest najbardziej zaniedbaną starówką ze wszystkich dużych miast w Polsce, tymczasem debilne władze chcą wydać 2 mld złotych na sprawienie że okolica jeszcze bardziej się zakorkuje ! Szersze drogi = jeszcze więcej samochodów i jeszcze więcej korków !! Ile za 2 mld zł można wybudować linii tramwajowych ?

    • 105 57

    • no nie za bardzo

      Unia daje kasę na projekty celowe, a nie tak że można że wydać na co się chce. A kasy na tramwaje nie dostaniemy już z unii.

      • 3 6

    • Unia da 85% dofinansowania (4)

      Jeśli wg tego co się po cichu mówi droga 2x2 + tunel drążony metodą górniczą 2x2 kosztować miałby od 650 do 800 mln złotych, to wydamy na tą inwestycję od 100-200mln max, a nie 2 mld, ktore probuje się wmówić ludowi.

      • 28 5

      • Unia da? (2)

        A skąd Unia ma, że Unia tak daje?

        • 8 2

        • (1)

          ...jak to skąd ma, a od nas bierze, potem trzyma w bankach a nam wypłaca z tego tylko niewielkie procenty. Dlatego oni są bogaci a my to co nam skapnie.

          • 5 5

          • Minus za przesadę

            Oczywiście, że UE ma pieniądze z podatków. Naszych, niemieckich, francuskich czy greckich.

            Jednak mówienie, że trzymają na kontach, a nam dają tylko odsetki jest przecięciem.

            Póki co UE jest najlepszą implementacją komunizmu na świecie. Dla komunistów - sukces. Dla normalnych ludzi - porażka.

            • 5 1

      • Obecnie to trzeba włąsnie wydać te 500tyś i sprawdzić wycenę obu metod.

        Kolejne pytanie to czas realizacji obu metod i uciążliwość dla mieszkańców. A tego nie będziemy wiedzieć bez sprawdzenia.

        • 0 0

    • debilna to jest propaganda... (18)

      ...że szersze drogi powodują większe korki.

      • 15 20

      • ale droga prowadzi skądś i dokądś :) (17)

        Wiec jesli na koncu tej wspanialej, dwupasmowej drogi nadal mamy waskie gardło - Osowa z jednej,z drugiej Grunwaldzka i jej liczne skrzyzowania, to zmieni to tyle, ze beda ludzie stali w korkach na dwupasmowce.

        • 16 5

        • tu akurat bredzisz człowieku (16)

          właśnie Ta dwupasmowa droga ( o ile powstanie- 3mam za to kciuki ) nie będzie się kończyć żadnym wąskim gardłem, tylko z jednej strony będzie bezkolizyjne połączenie z Drogą Zieloną, a z drugiej z obwodnicą. Ponadto rozważa się również zcalenie tej drogi dwupasmowym łącznikem z Trasą Kaszubską. Ta z kolei ma mieć łączność dwupasmową dwujezdniówką z Obwodnicą Metropolitalną i ekspresową S6.Wszystkie te drogi na dziś są pieśnią przyszłości, ale chcąc cokolwiek budować docelowo trzeba zaczynać od odważnych projektów i krok po kroku je realizować. Kilka lat temu budowa Nowej Słowackiego, WZ-ki z węzłem w Karczemkach, Obwodnicy Południowej czy Kolei Metropolitalnej też wydawała sie nie do zrealizowania melodią propagandową. Pozdrawiam- 3 city fan.

          • 11 6

          • Trzy pasy to za dużo.

            Tam dwa wystarczą, bo to przelotówka przez las. Zresztą i tak większość Polskich kierowców po trzech pasach jeździć nie umie i je niepotrzebnie zapycha zmieniając pasy ruchu w jakiś dziwny nieogarnięty dla mnie sposób.

            • 5 0

          • Gustf !!! - Jeśli jestem w błędzie, to proszę mnie wyprowadzić !!! (4)

            Tę drogę ZIELONĄ to koś źle poprowadził. Jak ty to sobie wyobrażasz teraz dojście ludzi od strony Gdańska na imprezę do ERGO ARENY jak ona będzie rozdzielać Halę od parkingów i dojścia ludzi od strony Gdańska. Przcież ten odcinek jezdni na ternie hali służy za dojazd na parkingi a teraz jednocześnie będzie też służył jako droga Zielona przelotowa przez ten teren. Ergo arena wówczas powinna postawić szlabany i pobierać myto za przejazd przez ich teren.

            • 1 2

            • (2)

              jestes w bledzie, od parkingow do hali zostal wybudowany "most" pod nim ma przebiegac droga zielona. dobrze jest on widoczny na google maps.

              • 3 0

              • Masz rację, ale większość o tym nie wie

                Bo obecnie korzysta z prostszego przejścia po "drodze zielonej". Jedno jest pewne ten tunel trzeba będzie zdublować, bo 1 to jednak za mało.

                • 1 0

              • ...chłopie "nie ucz ojca dzieci robić". To ja doskonale wiem, że od Grunwaldzkiej jest Droga Zielona poprowadzona do ronda Gospody ale ta droga ma dalej przebiegać pod Ergo Areną, no i co? - ano dalej jest już nic. Nawet głupia ulica Orłowska została jedynie wyremontowana tylko od ulicy Pomorskiej do wjazdu na teren Szkoły nr77. I co ty na to jak jesteś taki mądry, to odpowiedz.

                • 0 0

            • odpowia

              • 0 0

          • trochę wyobraźni (9)

            Jeżeli spacerowa stałaby się 2x2 to przybędzie od razu 2 razy więcej samochodów niż teraz. Wyobraź sobie o 16-17stej tysiące samochodów rusza szybką dwupasmówką w kierunku Osowej. Co się stanie na Osowej ?? Co będzie na wjazdach na obwodnicę ? Już teraz ciężko się włączyć do ruchu na obwodnicy... A to co się stanie na Grunwaldzkiej gdzie jak wszyscy z szybkiej dwupasmowej Spacerowej wpadną tam rano to już nie trudno sobie wyobrazić...

            • 3 2

            • Walka z nadwagą przez kupno szerszych spodni

              musi zakończyć się sukcesem :D

              • 7 0

            • Niby dlaczego samochodów ma być nagle 2 razy więcej? (4)

              Po podwojeniu liczby pasów drogowych?

              • 1 5

              • (3)

                To prosta zależność. Teraz wiele osób wybiera trasy alternatywne bo wie, że są korki. Po wybudowaniu nowej drogi ulga będzie chwilowa. Po krótkim czasie coraz więcej kierowców wybierze nową drogę i znów zrobią się korki. Tyle że większe bo rozleją się na całą okolicę z racji większej ilości samochodów włączających się do ruchu na Grunwaldzkiej niż jest to obecnie. Jest to zachęcanie kolejnych tysięcy samochodów do jazdy do Oliwy i od Sopotu a efekt tego może być tylko jeden.

                • 4 4

              • nie zgadzam się (2)

                Życie nie lubi pustki i luki zapełnia równomiernie. Owszem, część kierowców przerzuci się na nową drogę ale mając 2 pasy w każdą stronę to się rozładuje. Jeżeli za jakiś czas zaczną się symptomy korka, to znów część kierowców wróci na inne trasy (Słowackiego, Wielkopolska Gdynia)

                • 3 3

              • (1)

                Jasne. To czemu teraz jak są "symptomy korka" to nie zmieniają trasy ? Uważasz, że samochody które rano przyjadą nową dwupasmówką (będzie ich dużo więcej niż teraz) będą po dojechaniu do Grunwaldzkiej wyparowywać ? :)

                • 2 2

              • bo nie maja dokąd?

                • 0 0

            • Dziwne (1)

              Dodatkowe dwa pasy przy istniejącej już Spacerowej są złe, ale dwa nowe pasy biegnące obok (Nowa Spacerowa) to już problem rozwiązuje.
              Skoro problemem jest odcinek Grunwaldzka - Pachołek, to po co nam tunel i Nowa Spacerowa?

              • 3 0

              • nie patrz się na Oliwę

                Pójdzie po Pachołkiem od strony Sopotu, pewnie gdzieś koło Tropsa

                • 0 0

            • lepiej na osowej

              niż w oliwie:) poza tym, sami tego chcą. a tak na serio tunel tak, poszerzenie spacerowej- nie.

              • 0 0

    • a ile nowych skm-ek:) zamiast reanimacji trupów (1)

      • 8 3

      • tyle, że Gdańsk nie da kasy na tabor, bo zwyczajnie nie może

        musieliby skupić całą SKM (a najlepiej, gdyby ZKM dostał na ten cel kasę), ale to i tak wymagałoby miliona godzin negocjacji.

        • 8 1

  • Mogliby zrobić nową trasę od węzła Owczarnia, wylot gdzieś na wysokości Bażyńskiego... (6)

    • 54 26

    • (5)

      to się nazywa ulica Kościerska

      • 8 0

      • Dobra ! Zapytalem Henka co o tym sadzi ? zgodzil sie ! (3)

        Zrobimy tak jak mowisz. Jutro o 9 rano gdzies sie wszyscy musimy spotkac to pojdziemy kupic lopaty i bedziemy robic ta nowa trase . Dobry pomysl ?

        • 7 3

        • niech ktos taczke wezmie (2)

          • 7 2

          • Chyba,żeby wywieźć na niej pomysłodawcę...

            • 6 2

          • a nie prościej piłkę.. do metalu?

            :
            porządną drogę można otworzyć w dziesięć minut

            wystarczy przeciąć (i sprzedać na złom) dwa rachityczne szlabaniki

            • 0 0

      • Owszem Kościerska ale kolega pewnie miał na myśli wydrążenie tunelu nie pod Pachołkiem ale z Owczarni do Bażyńskiego. Kościerską nic by nie dało bo by i tak końcówka by wyszła na koniec Spacerowej. A tu chodzi cały czas o wyprowadzenie tego ruchu aut na Grunwaldzką z pominięciem tego odcinka Oliwskiego.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane