• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opuszczone silosy na Stogach. Port znów szuka chętnych

Wioletta Kakowska-Mehring
23 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • A - działka 18,64 ha z infrastrukturą (bateria silosów żelbetowych, magazyn płaskiego składowania). B - działka 6,14 ha z  infrastrukturą, m.in. falochron, tor kolejowy. C - Pirs Rudowy. D - działka 1,44 ha.
  • Żelbetowe silosy.
  • W tym miejscu miał powstać terminal agro.

Miał być terminal agro, a będzie kolejny przetarg. Port Gdańsk ogłosił, że znów szuka chętnego na najem długoterminowy zabudowanej nieruchomości gruntowej o łącznej powierzchni ponad 27 haMapka, gdzie stoją charakterystyczne silosy. Teren znajduje się bezpośrednio przy Pirsie Rudowym w Porcie Północnym.



Trzeba przyznać, że teren jest atrakcyjny, bo zlokalizowany w głębokowodnej części portu. Na działce znajdują się m.in. południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Teren powrócił do Portu po tym, jak spółka OT Logistics wycofała się z planów budowy tam terminalu agro.

Przypomnijmy, że firma jeszcze w 2015 roku sfinalizowała z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym. Miał tam powstać największy w regionie terminal przeładunkowo-składowy wyspecjalizowany w ładunkach agro. W pierwszym etapie realizacji inwestycji w latach 2016-2018 terminal miał osiągnąć zdolność przeładunkową na poziomie 2,7 mln ton rocznie, w wyniku realizacji drugiego etapu w latach 2018-2020 zdolność ta miała zostać podwojona. Niestety, nigdy nie doszło nawet do rozpoczęcia budowy. Ostatecznie rok temu spółka OT Logistics podpisała z ZMPG porozumienie w sprawie przedterminowego rozwiązania 30-letniej umowy dzierżawy nieruchomości.

Na kogo tym razem liczy Port Gdańsk?

- Teraz może być wykorzystany pod budowę terminalu, który generowałby znaczne ilości przeładunków. Jakich? O tym zdecyduje rynek - poinformowano w komunikacie.
Kilka lat temu tą nieruchomością interesował się terminal kontenerowy DCT, który jest w bezpośrednim sąsiedztwie.

Bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw.


- Nieruchomość ma ogromny potencjał. Jej unikatowa na skalę europejską lokalizacja, przy głębokowodnej części Portu Gdańsk, w połączeniu z inwestycjami, zarówno od strony lądu, jak i wody, realizowanymi przez ZMPG, PKP PLK i Urząd Morski w Gdyni to gwarancja sukcesu dla lokującego się tam biznesu. Teren objęty jest aktualnym pozwoleniem na budowę, które obejmuje tory kolejowe, parking, drogi i infrastrukturę hydrotechniczną do cumowania statków. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego nieruchomość przeznaczona jest pod zabudowę produkcyjno-usługową - reklamuje obiekt Port Gdańsk.
Jak informuje Port Gdańsk, warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości 1 mln zł, a oferty można składać do 1 grudnia 2021 r.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (88)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

Najczęściej czytane