- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (136 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (134 opinie)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (74 opinie)
- 4 Wzięli pod lupę punktualność SKM (49 opinii)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (394 opinie)
- 6 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (129 opinii)
Dom sióstr Elżbietanek w Orłowie na sprzedaż
Półhektarowy teren przy al. Zwycięstwa w Orłowie, na której stoi dom zajmowany przez siostry Elżbietanki, zmieni niebawem właściciela. Zakonnice w najbliższych miesiącach się wyprowadzą, co potwierdziliśmy w toruńskiej prowincji nadzorującej gdyńską placówkę.
By ją potwierdzić, skontaktowaliśmy się z toruńską prowincją sióstr Elżbietanek, która nadzoruje gdyński dom.
Powodem problemy personalne
Zakonnice z Torunia przyznają, że siostry opuszczą w najbliższych miesiącach Orłowo. Opowiadają, że decyzja była trudna, ale nieunikniona.
Jak można od nich usłyszeć, kiedyś mieszkało tam nawet 20 sióstr. Obecnie na miejscu jest sześć zakonnic, pięć z nich jest już w wieku emerytalnym.
I to problemy personalne miały być głównym powodem decyzji o wyprowadzce i zbyciu nieruchomości.
- Nie stać nas personalnie, żeby utrzymywać dom. Siostry mieszkające w Orłowie są coraz starsze i coraz słabsze. Tylko jedna z nich jest młodsza. Liczyliśmy, że przyjdą nowe kandydatki, ale tak się nie stało, bo nie ma nowych powołań... Musieliśmy tę decyzję podjąć. Dodatkowo miejsce wymaga remontu i nakładów finansowych - usłyszeliśmy od sióstr w Toruniu.
Deweloper nabywcą działki
Półhektarowa działka, na której znajduje się dom, klasztor i kaplica, gdzie odprawiane są msze święte, ma w najbliższym czasie znaleźć nowego właściciela. Siostry, z którymi rozmawialiśmy w Toruniu, nie chciały potwierdzić informacji, czy transakcja sprzedaży formalnie została zakończona, ani opowiadać o jej szczegółach.
Niewykluczone, że pracujące na miejscu siostry zakonne wyprowadzą się z Orłowa jeszcze w tym roku.
Nabywcą zostanie prawdopodobnie jeden z trójmiejskich deweloperów, ale oficjalnie nie ma potwierdzenia transakcji.
Będzie nowy plan dla działki z domem sióstr
Pikanterii sprawie dodaje fakt, że m.in. dla terenu, gdzie znajduje się dom zakonny, zostanie niebawem uchwalony nowy plan.
Wniosek o zmiany złożyło zgromadzenie sióstr św. Elżbiety, a radni Gdyni 20 października 2020 roku przystali na tę propozycję.
- Wnioskowana przez Zgromadzenie Sióstr św. Elżbiety zmiana planu miejscowego, dotycząca karty terenu nr 013 UK, polegać ma na zmianie części zasad kształtowania zabudowy i zagospodarowania terenu ustalonych w obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego części nadmorskiej dzielnicy Orłowo, co pozwoli na polepszenie warunków funkcjonowania Zgromadzenia. Do wniosku o zmianę planu miejscowego dołączona została koncepcja architektoniczno-urbanistyczna projektowanego założenia - budowy nowego obiektu domu zakonnego Zgromadzenia wykazująca zasadność zmian, umożliwiających stworzenie nowego zespołu budynków sakralnych - można przeczytać w uzasadnieniu podjętej w październiku zeszłego roku uchwały.
Społecznicy: będziemy czujni w sprawie parametrów zabudowy
Na razie nie wiadomo, czy i jak w związku z opuszczeniem domu przez siostry, zmienią się pomysły na zabudowę.
- Uważnie przyglądamy się obecnie trwającej zmianie planu miejscowego dla klasztoru elżbietanek, gdyż niepokój budzi przede wszystkim sposób przystąpienia do jego sporządzania. Siostry wystąpiły o zmianę planu, argumentując to chęcią rozbudowy na cele sakralne, choć faktycznie chciały nieruchomość sprzedać. Nie wiemy, jak bardzo nowy plan zmieni funkcje tego terenu oraz jak bardzo pozwoli działkę zabudować. Plan jest także jedną z form ochrony prawnej zabytków, stąd tym bardziej może to budzić niepokój. Będziemy sytuację monitorować, obecnie czekamy na wyłożenie planu - mówią przedstawiciele stowarzyszenia Nasze Orłowo.
Opinie wybrane
-
2021-08-10 07:08
a jak Elzbietanki weszły w posiadanie tego domu (80)
nie dostały go od Państwa ? to nie powinny teraz oddać do Państwa a nie sprzedają. Cały kościół katolicki nie powinien mieć prawa sprzedazy nieruchomości które dostał z naszego wspólnego majątku
- 755 208
-
2022-04-17 17:44
był zakupiony a nie darowany przez państwo
Sprawdz zanim coś nabazgrzesz
- 0 0
-
2021-08-12 10:25
polecam douczyć się: cytat z DB: "Siostry zakupiły budynek w 1932 roku jeszcze w stanie surowym. Początkowo był on budowany jako pensjonat. W 1933 roku został rozbudowany, dobudowano również kaplicę. To unikatowy w skali miasta obiekt sakralny, niezmieniony i nieprzebudowywany od czasów przedwojennych."
- 0 0
-
2021-08-11 19:08
Jakby dostały go od państwa to zapewne twój dziadziuś zamieszkał by w nim po wojnie komuszku.
- 0 1
-
2021-08-11 16:59
A jak myślisz dostały za frico?
Nie, to zwrot majątku zawłaszczonego za komuny.
- 0 2
-
2021-08-11 09:50
Wyobraź sobie
że KK jest podmiotem, który został najbardziej dotknięty kradzieżą ziemi dokonaną przez satelitarne państwo ZSRR, czyli PRL. Stracił więcej mienia niż Żydzi razem wzięci. Dlatego jak najbardziej może swoje mienie sprzedawać i nie ma obowiązku czegokolwiek oddawać. Polecam przed napisaniem komentarza poznać trochę historii.
- 2 2
-
2021-08-10 21:01
(1)
Mieszkały tam od 1933 r. Zgłoś pretensje do II RP, że sprzedało zakonowi ziemię w nadmorskiej slabo zamieszkanej wiosce Orłowo blisko niebezpiecznej granicy z Wolnym Miastem Gdańskiem i dopiero co powstałej Gdyni oddalonej od wioski Orłowo o 10 km. Cena była wtedy taka jak teraz w Bojanie. A zakony czerpały zyski z pracy na roli, szkół płatnych dla panien, sprzedaży miodów, obrusów itp. Obejrzyj sobie film o św.Faustynie, to akurat tamte czasy.
- 2 1
-
2021-08-10 21:44
Teraz Siostry Elżbietanki wystąpią do państwa o nową ziemię. Z bonifikatą 99.99 procent
Przecież są bezdomne i biedne (pieniądze ze sprzedaży pewnie pójdą na "długi")
- 3 0
-
2021-08-10 17:06
Ba
Ukradły, to oczywiste. Każdy złodziej wie że własność bierze się z kradzieży.
- 2 2
-
2021-08-10 12:02
dostali od PiSu, napewno
całą prawda, całą dobę, stop hejt
- 2 1
-
2021-08-10 11:04
Nie szczekaj ,pilnuj swojej michy!!!
- 3 6
-
2021-08-10 10:55
Zapoznaj się z historią tego domu to przestaniesz bredzić. Podpowiem tylko, ze nie dostały go od państwa,
nikomu nie ukradły i mają pełne prawo go sprzedać. A teraz zabieraj się do lektury, choć dla ciebie będzie nudna, bo nie znajdziesz tam powodu aby strzykać jadem przeciw wierze. Jeżeli ja będę chciał przekazać własny dom np. na synagogę, to pamiętaj że nie jest to wspólny majątek, tylko moja prywatna własność, z którą mogę zrobić co tylko będę chciał!
- 14 3
-
2021-08-10 10:15
Nie, nie dostały go od państwa.
Ty myślisz tylko o kasie, jesteś chory
- 9 6
-
2021-08-10 09:35
A jak państwo weszło w jego posiadanie? Nie zabrało wcześniej czegoś z majątku kościoła? (2)
- 10 8
-
2021-08-10 10:12
z jakiego majątku kościoła człowieku oni zaczynali od stajenki (1)
majątek to ty im dajesz ze swoich podatków przez fundusz kościelny - 8 mld rocznie
- 15 10
-
2021-08-10 10:32
historia się kłania
kto był właścicielem jakich ziem jest doskonale udokumentowane.
- 6 0
-
2021-08-10 09:20
Czytaj ze zrozumieniem
Zakonnice urzędowały tam od 1933. Wtedy nie było jeszcze w PL komuny znawco historii. Nie mają więc co oddawać Państwu. Wszelkie nieruchomości nabyte przez Kościół za czasów Wałęsy to największy przekręt. W tamtym czasie (1933) większość Gdyni zasiedlana była na w pół legalnie jak np. sławny Pekin.
- 24 1
-
2021-08-10 09:21
Twoje horyzony myśłowe są równe horyzontom pająków ;) (1)
Tak się jakoś składa, że za komuny odbierano majątki kościelne bez odszkodowań. TO, że później "Kościół" otrzymywał w zamian inne nieruchomości to chyba całkiem normalne. Więc chyba normalne, że taką własność można było zbyć. I tutaj są 2 sytuacje. istniejąca ustawa przewiduje, że Kościół może otrzymać ziemie za darmo na tzw "Ziemiach Odzyskanych".
Tak się jakoś składa, że za komuny odbierano majątki kościelne bez odszkodowań. TO, że później "Kościół" otrzymywał w zamian inne nieruchomości to chyba całkiem normalne. Więc chyba normalne, że taką własność można było zbyć. I tutaj są 2 sytuacje. istniejąca ustawa przewiduje, że Kościół może otrzymać ziemie za darmo na tzw "Ziemiach Odzyskanych". Na innych terenach Kościół kupuje ziemie z bardzo dużą bonifikatą. Ale nie tylko Kościół Katlicki, ale również inne związki. Przypomnijmy sprawę Gdańskiej Gminy Żydowskiej, która za teren o wartości 560 tys. zł (na którym nie postawiałby już żadnego budynku) otrzymała teren o wartości 2,5 mln zł przy Długich Ogrodach.
- 7 8
-
2021-08-10 20:11
"Tak się jakoś składa, że za komuny odbierano majątki kościelne bez odszkodowań. TO, że później "Kościół" otrzymywał w zamian
Komuna zabrała mojej rodzinie majątek, który mieli od pokoleń,dlaczego nic jej nie oddano a szamanom ile tylko chcieli, zakłamani hipokryci.
- 0 1
-
2021-08-10 08:56
(1)
na pewno siostry nie dostały tego domu z Twojego majątku, spokojna głowa.
- 22 11
-
2021-08-10 20:04
To twoje siostry?
No to masz liczną rodzinę a jak tam u nich z cnotami niewieścimi, chyba kiepsko, dlatego ich tak mało.
- 1 5
-
2021-08-10 08:44
(10)
To może ludzie, którzy za komuny dostali mieszkania też powinni je oddać lub zwrócić równowartość ceny rynkowej? Rolnicy, którzy sprzedają ziemię na działki budowlane też powinni oddawać ją za darmo?
- 23 12
-
2021-08-10 10:08
za mieszkanie spółdzielcze musiałeś słono zapłacić (2)
tzw "wkład" to było na dzisiejsze pieniądze ponad 100'000zł
a "standardy" tych mieszkań były znacznie niższe ... a i państwo samo sobie udzielało pod swoją budowę spółdzielczą korzystnych pożyczek.- 9 3
-
2021-08-10 10:40
Ziomuś, tyle to ja miałem wkładu własnego do kredytu :D (1)
Różnica jest taka, że mi nikt pozostałycj 500k nie podaruje za złotówkę, jak ze spółdzielczymi było...
- 5 3
-
2021-08-10 11:01
Nie. znajdziesz w Polsce żadnego mieszkania które kosztowało zlotowke. To sa tylko plotki
- 8 4
-
2021-08-10 09:23
Za komuny nic nie dawali za darmo, skończcie z tymi mitami. (6)
- 24 8
-
2021-08-10 10:05
W 1965 mogłeś za średnią pensję kupić 11m2 mieszkania. (4)
Teraz 0,3-0,5m2.
Pytania?- 13 14
-
2021-08-10 11:22
Idź się powiesić
Takiego gałgana jak ty ciężko znaleźć. Napisz jaka była średnia płaca w 1965 i ile i gdzie kosztowały nieruchomości. Podaj też źródło danych. Słyszałeś o kryzysie mieszkaniowym za komuny? Myślisz że można było sobie w głębokiej komunie na wolnym rynku za 4 miesięczne pensje kupić mieszkanie to źle z twoją głową.
- 13 1
-
2021-08-10 11:08
Chyba, gdy byłeś generałem SB
Albo tatuś czy dziadziuś. I na zamkniętym przetargu w MSW kupował mieszkanie skonfiskowane prywaciarzowi. A zwykli pracownicy czy nawet naczelnicy wydziałów w SB / MSW wiedzieli, że w imię własnego dobra lepiej nie pchać się do startowania w tym przetargu - licytacji.
- 10 1
-
2021-08-10 10:47
Nawet kurnika 11 m2 w okolicznych wsiach za miesięczne wynagrodzenie nie można było kupić.
No jedynie kacyków komunistycznych było na to stać....- 13 2
-
2021-08-10 10:43
Jakiego mieszkania? Czy Ty wiesz ile ludzie zarabiali w 1965 roku?
Ile czasu, po wpłaceniu pełnego wkładu do spółdzielni trzeba było czekać na klucze mieszkania spółdzielczego? Ile wynosił wkład na 35 m2 kwadratowych i do tej pory płacony haracz do spółdzielni.... Jesteś mało zorientowany w tym temacie.
- 22 5
-
2021-08-10 09:59
Popieram.
- 5 4
-
2021-08-10 08:15
(10)
Niestety ale wiekszość majatku kościelnego jest z darów od osób prywatnych,a w dwudziestoleciu miedzywojennym wielu włascicieli ziemi w Gdyni przekazywało nieodpłatnie grunty ale też kościół kupował.Ma wiele nieruchomości i ziemi a miał jeszcze wiecej stad tzw fundusz kościelny dla wyrównania zabranych przez komune majatków
- 44 12
-
2021-08-10 10:49
a Żydom też oddano ?
bo z tego co wiem to tylko w Polsce rzym-Kat. maja przejmowanie ziemi i obiektów na wyłącznosc a następnie sprzedawanie. - kazus np.Morawieckich
- 8 7
-
2021-08-10 10:22
Osoby prywatne mogą robić, z majątkiem to o chcą i nic ci do tego. (1)
Nie dawaj na kościół, nikt cię nie zmusza
- 19 10
-
2021-08-10 17:16
Chciałbym żeby tak było. Niestety państwo Polskie płaci kościołowi pieniędzy z podatków obywateli, także moich. Czyli chcąc, nie chcąc finansuje KK. Czyli jestem zmuszony.
- 9 0
-
2021-08-10 09:27
Ja nie nazwał bym tego....darami ! (5)
To były zwykłe ordynarne wyłudzenia i oszustwa. Taki darczyńca miał wówczas, w zależności od przekazanego bogactwa, zapewnioną modlitwę "x" razy dziennie i dobre miejsce w raju blisko boga....
- 21 16
-
2021-08-10 09:37
Wara ci od tego jak ktoś chce rozdysponować swój majątek. (4)
- 21 14
-
2021-08-10 10:05
jakoś PiS nie podziela twoich "ideałów" (1)
kombinuje jak może podatkami by ograbić to co Polacy pochowali przed fiskusem na kontach i w skarpecie
- 13 4
-
2021-08-10 10:09
Musi kombinować.
Bo Polacy kombinują jak należnych podatków nie zapłacić...
- 7 15
-
2021-08-10 10:04
Na wyłudzenia jest paragraf.
- 9 1
-
2021-08-10 09:44
będziesz gryzł
kopał,czy zachowywał sie jak neo patrioci w tym kraju ? A na wyłudzenia i oszustwa są w kazdym kraju odpowiednie paragrafy w kk / nie myl z kosciołem katolickim/.
- 12 5
-
2021-08-10 08:35
majątki im oddano z nadmiarem ... przy tym jawnie łamiąc obowiązujące prawo
a fundusz kościelny został !!!
- WHY?- 38 24
-
2021-08-10 08:05
a jak Elżbietanki weszły w posiadanie tego domu (3)
Jeśli od państwa to powinny oddać i zrobić tam przedszkole lub jakiegoś typu sanatorium czy dom opieki dla seniorów kombatantów...
- 62 23
-
2021-08-10 17:11
No lepiej żeby siostry już tam żadnego przedszkola nie robiły. Miej litość chociaż dla dzieci.
- 9 6
-
2021-08-10 08:54
(1)
polecam douczyć się: cytat z DB: "Siostry zakupiły budynek w 1932 roku jeszcze w stanie surowym. Początkowo był on budowany jako pensjonat. W 1933 roku został rozbudowany, dobudowano również kaplicę. To unikatowy w skali miasta obiekt sakralny, niezmieniony i nieprzebudowywany od czasów przedwojennych."
- 68 3
-
2021-08-10 12:15
no to już po zabytku ....
- LOL -
- 12 1
-
2021-08-10 07:40
A skąd to wiesz? (33)
Wyczytałeś z kryształowej kuli? Czy wróżka ci tak powiedziała?
- 64 115
-
2021-08-10 08:50
Masz rację.... (23)
"siostrzyczki "same" zarobiły pieniązki, same kupiły materiały i same zbudowały....Czy ty widziałeś by ten "kościół" zrobił cokolwiek "za swoje".Oni wyciągaja tylko ręce po kasę i klepią...."bóg zapłać"
- 94 45
-
2021-12-15 12:49
A doczytałeś od którego roku tam mieszkają?
analfabeta?
- 2 0
-
2021-08-10 11:03
pytanie (2)
ktoś cię zmusza aby im coś wkładać ? NIe, więc w czym problem ?
- 10 10
-
2021-08-10 21:50
Pieniądze płyną z podatków. (1)
Jest coś takiego jak Fundusz Kościelny, wydatki na religię w szkołach, ustawa o bonifikatach na ziemię przekazywaną przez Polskę Kościołowi i kilka innych sposobów na to, by z naszych pieniędzy, bez naszego pozwolenia i często wiedzy, przekazywać pieniądze Kościołowi. Co roku, od 30 lat.
Tak, zmusza.- 6 1
-
2021-08-12 10:22
z moich podatków pieniądze płyną też na lewackie i tęczowe organizacje i projekty z którymi całkowicie się nie zgadzam
- 3 1
-
2021-08-10 11:06
tobie i toboie podobnym brakuje innowierców
którzy nakazywali by ci modły o konkretnych godzinach bo w innym wypadku dostał byś w***l rano i wieczorem za nie przestrzeganie reguł społecznych, wtedy z tęsknotą byś wspominał to co jest u nas
- 10 9
-
2021-08-10 10:33
(1)
Kościół to ludzie, którzy są częścią społeczeństwa, i to oni dali i dają pieniądze na budowę i utrzymanie budynków sakralnych. O co więc chodzi?
- 24 17
-
2021-08-10 19:56
Owieczki trzeba strzyc ,wtedy lepiej się czują.
- 6 3
-
2021-08-10 09:01
Bardzo wiele zrobił za swoje (15)
i gdyby tego nie udostępniał, to w wielu polskich miastach nie byłoby czego zwiedzać.
- 32 64
-
2021-08-10 14:16
buchachachacha
- 1 0
-
2021-08-10 12:24
Nie byłoby co zwiedzać ? Z Ciebie katolik jak z koziej du...y trąba!
- 9 4
-
2021-08-10 09:24
Ty to masz poczucie humoru (12)
i to z samego rana ! Ich wkładem , w te liczne zabytki, było zmuszanie ludzi, pod groźbą smażenia sie w piekle, do finansowania 'co łaska" ich szatańskich pomysłów !
- 53 24
-
2021-08-10 09:42
Tępak antyklerykalny (11)
impregnowany na historię jest.
Miłego dnia.- 30 59
-
2021-08-10 10:03
a czemu kosciół w Polsce tak uparcie broni się przed podatkiem na kościół? (10)
podatek - po 1000zł rocznie od każdego dorosłego wiernego x95% katolików w Polsce = 15-20miliardów zł/rok
- 39 14
-
2021-08-10 17:39
Widać g*wno czytasz, to g*wno wiesz
ale kościół płaci podatek w ryczałcie od liczby osób zamieszkujących dany teren i tutaj dodatkowe zaskoczenie dla Ciebie będzie, także płaci od osób które do kościoła nie chodzą ! Może warto wcześniej poczytać zanim coś się napisze ! Ps. Tylko nie gazeta wybiórcza, Cyt. temat
- 10 11
-
2021-08-10 10:51
A czemu ma się nie bronić? (7)
I nie bronić swoich wiernych przed kolejnym uszczuplaniem ich zasobów? Mało masz w Polsce podatków?
A Państwo Polskie dotuje kościół, bo w wielu aspektach się to Państwu opłaca, niezależnie, czy akurat szanowny obywatel z tego korzysta osobiście. Podobnie dotuje się teatry, placówki kultury, etc. choć korzysta z nich mniej osób, niż zI nie bronić swoich wiernych przed kolejnym uszczuplaniem ich zasobów? Mało masz w Polsce podatków?
A Państwo Polskie dotuje kościół, bo w wielu aspektach się to Państwu opłaca, niezależnie, czy akurat szanowny obywatel z tego korzysta osobiście. Podobnie dotuje się teatry, placówki kultury, etc. choć korzysta z nich mniej osób, niż z kościołów. Oczywiście są przypadki dotowania przedsięwzięć, które bulwersują nie tylko świeckich i antyklerykałów, ale to są głośne przypadki, a nie suma wszystkich działań.- 15 28
-
2021-08-10 12:15
bo szybciej i łatwiej jest kosciołowi wyciagać Większą i zawsze Pewną kasę od polityków
niż niepewny uczciwy podatek+ od wiernych
- 10 5
-
2021-08-10 11:02
(5)
Mylisz pojęcia teatry są nasze,jeszcze a kk to obca,finansowa korporacja z siedzibą w Watykanie!!
- 22 11
-
2021-08-10 12:49
kultura, w tym teatry
już dawno nie są "nasze".
- 5 5
-
2021-08-10 11:35
Nasze? (3)
A masz jakiś wpływ na to, co robi się ze sztuką w tych teatrach? W tym sensie kościoły też są nasze, nawet nie musisz za bilet płacić wchodząc na mszę lub poza nią (z paroma wyjątkami). Siedzibę poszczególne kurie mają w Polsce i działalność prowadzą w Polsce, a majątki diecezjalne należą do kurii, a nie do Watykanu. Trochę inaczej ma się sprawa z
A masz jakiś wpływ na to, co robi się ze sztuką w tych teatrach? W tym sensie kościoły też są nasze, nawet nie musisz za bilet płacić wchodząc na mszę lub poza nią (z paroma wyjątkami). Siedzibę poszczególne kurie mają w Polsce i działalność prowadzą w Polsce, a majątki diecezjalne należą do kurii, a nie do Watykanu. Trochę inaczej ma się sprawa z majątkami zakonów, ale to nie są strefy eksterytorialne. Obca finansowo-medialna korporacja to np. facebook, na którym zapewne chętnie krytykujesz kościół, a który polskie prawo ma znacznie głębiej, niż w... zakrystii.
- 22 9
-
2021-08-10 20:31
A kurie nie należą do Watykanu? (1)
- 3 2
-
2021-08-11 09:18
Watykan nie ma prawa własności do majątków Kurii
szczególnie w tym znaczeniu, że posiadane grunty i nieruchomości nadal są terytorium RP, a nie Watykanu. Księża, wyjąwszy kardynałów i pracowników watykańskich, nawet nie mają obywatelstwa Miasta Watykan.
Kurie podległe są Watykanowi co do personaliów i nauki kościoła.
To tak, jakbyś próbował udowodnić, że jak urzędnik z Niemiec kupi sobie działkę na Kaszubach, to jest to już teren Republiki Federalnej Niemiec.- 4 2
-
2021-08-10 15:06
mylisz się
- 2 1
-
2021-08-10 10:03
Bo nagle z 95% zrobi się 0.95%...
- 42 10
-
2021-08-10 07:54
Sławoj dostał ziemie pod daniele w celach kultowych (8)
daniele zlikwidował ... ziemi już nie oddał
historia prawdziwa- 145 24
-
2021-08-10 10:31
przecież bzdury z TVN powtarzasz
Sławoj dostał kopa ,już go tam nie ma ,a ziemię oddawał Paweł za swojej kadencji pod kuratelę kurii w oliwie .Ziemia należy do kurii w oliwie .
- 17 39
-
2021-08-10 08:04
Postawili figurkę z gipsu (6)
i jest gites. Święta łąka.
- 93 21
-
2021-08-10 08:10
Gips w postaci proszku też był poświęcony (5)
Figurka jest dwa razy świętsza!
- 42 16
-
2021-08-10 10:16
(4)
Zobaczymy co będziesz kwiczał jak w proch się obrócisz
- 16 52
-
2021-08-10 19:49
Koło d... mi to lata.
Dziad stary.
- 0 1
-
2021-08-10 14:35
Akurat Ty to zobaczysz....
- 3 0
-
2021-08-10 10:43
Nic nie będę kwiczał, bo mnie nie będzie. (1)
Twoi Panowie w koloratkach dobitnie pokazują czynami, że liczy się tu i teraz.
- 57 14
-
2021-08-10 11:26
Szkoda że w to uwierzyłeś
To że ktoś jest grzesznikiem i cwaniaczkiem nie oznacza że to słuszne rozwiązanie.
- 8 4
-
2021-08-10 09:11
To budynek z lat 30
Patrząc na ten dom to wymaga on remontu z zewnątrz szczególnie dach i elewacja, szkoda że siostry zakonne muszą się z niego wyprowadzić bo jakiś deweloper kupił tą działkę
- 19 2
-
2021-08-10 08:03
dom Elżbietanek (19)
Moim zdaniem żaden tzw. deweloper nie powinien dostać tego domu. Bo po prostu zdewastuje go,
i po podpaleniu go wyrazi chęć budowy betonowego wieżowca, który nijak nie będzie pasował do okolicznych zabudowań. Według mnie lepiej jakby budynek przejęło miasto Gdynia i przeznaczyło go np. na dom opieki społecznej czy przedszkola lub przychodnię zdrowia.- 472 43
-
2022-01-01 14:32
Mam
Mam obawy, że obiekt sióstr
Elżbietanek w Orłowie może być zabrany przez dawnych właścicieli tego terenu mieszkających w Austrii. Nigdy nie będzie na to zgody mieszkańców Orłowa.- 0 0
-
2021-08-11 12:18
Xoxox
Wszytko fajnie tylko miasto czyli mieszkańcy musieliby zapłacić za ten dom i za remont.
- 0 0
-
2021-08-10 20:02
ptk
Lokalizacja i architektura jest idealna pod pensjonat, trzeba tylko wyremontować.
- 2 0
-
2021-08-10 18:04
30 lat po komunie, a ludzie ciągle gadają tak jakby nie słyszeli o prawie własności.
- 1 0
-
2021-08-10 17:03
Joł
Co, jak co, przedszkole by się przydało.
- 1 2
-
2021-08-10 12:24
"jakby budynek przejęło miasto Gdynia"
a potem przekazało jakiejś amerykańskiej szkole czy innej fundacji...
- 4 0
-
2021-08-10 10:50
Po moim trupie (1)
Niech miasto zarabia na podatkach z czegokolwiek co za prywatną kasę tam powstanie. A nie wydaje 100 zł na godzinę pracy każdego lekarza w takiej przychodni która i tak będzie oblegana (jak się babcie zorientują ze jest nowa przychodnia to beda tam dla zasady chodzić pogadać - 90% wizyt seniorów u lekarza rodzinnego jest nieuzasadniona)
- 2 3
-
2021-08-10 18:27
Nie mów tego więcej głośno(po moim trupie) bo ktoś weźmie to na poważnie.
- 1 0
-
2021-08-10 08:50
To musisz przebić ofertę developera
- 7 0
-
2021-08-10 08:25
piekna Gdynia.
To ty odkup i bedziesz mial sprawe rozwiazana , nie bedziesz sie zamartwial , jak kupi developer czy inna osoba to bedzie jego sprawa co tam postawi , on tam zainwestuje , swoje pieniadze , a nie twoje.
- 14 16
-
2021-08-10 08:28
Znowu te populistyczne teksty... przedzkole, przychodnie, żłobek itd. (4)
a dlaczego nie na mieszkania dla młodych ludzi ?
- 17 19
-
2021-08-10 09:02
dlaczego ... nie dom uciech?
1- siostry miały by nieustającą opiekę / szczególnie po 18:00 do rana
2 - mogłyby ćwiczyć swoją świętość i odporność na pokuszenie ...- 13 16
-
2021-08-10 08:42
Bo to nie pasuje do narracji. (2)
W mieszkaniach nie mieszkają młodzi ludzie, tylko zawsze Warszawiacy je wynajmują na dni, żeby przyjeżdżać do Gdyni, ale siedzą w mieszkaniach, bo w centrum nie ma parkingu, więc nigdy tam nie pojadą.
Jakoś tak. Kurskiemu się to klei.- 18 3
-
2021-08-10 10:51
Jeszcze basen i zielen (1)
Zapomniałeś o basenie i o wycinaniu jakiś drzew. I jeszcze lodowisko.
Generalnie z basenami jest największa beka bo wszyscy chcą basenów. Potem jak szkoła robi zajęcia to połowa rodziców zwalnia swoje dzieci z nauki pływania "bo tak".- 5 0
-
2021-08-10 19:56
chodzi o zaspokojenie prymitywnej chęci posiadania
patrz! jestem od Ciebie lepszy, bo na MOIM osiedlu mam basen...A że moje dziecko nawet nie wie jak on wygląda od środka to już nie jest istotne. Jeszcze by się utopiło albo co...
- 0 0
-
2021-08-10 08:19
Wręcz odwrotnie! Wyremontuje i pewnie będą apartamenty bądź hotel. Inaczej ta willa niedługo podobna by była do Maxima!
- 13 8
-
2021-08-10 08:04
Kościół nie przegapi okazji (2)
żeby zarobić. Nigdy nie oddaliby go miastu ani potrzebującym.
- 47 26
-
2021-08-10 10:13
Puknij się, ty byś oddał (1)
- 12 9
-
2021-08-10 19:51
gdybym wyłudził za darmo i miałbym jeszcze 2/3 Polski na własność
to czemu nie...
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.