• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orunia z nową kablówką, a mieszkańcy zdezorientowani

Marzena Klimowicz-Sikorska
21 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 13:17 (22 maja 2013)
Gdyńska siedziba telewizji Vectra. Gdyńska siedziba telewizji Vectra.

Ponad dwa lata temu Spółdzielnia Mieszkaniowa Orunia sprzedała osiedlową telewizję kablową firmie Turmak, a tę niedawno przejęła firma Vectra, jeden z największych operatorów telewizji kablowej w Polsce. Mieszkańcy oficjalnie nic o tym nie wiedzą, a część z nich straciła dostęp do telewizji i internetu.



Czy jesteś zadowolony(a) ze swojej telewizji kablowej?

Kilka miesięcy temu firma Vectra, jeden z największych operatorów telewizji kablowej w Polsce, przejęła pruszczańską firmę Turmak, która udostępniała telewizję i internet m.in. mieszkańcom Oruni Górnej.

Jej abonenci są zdezorientowani: o przejęciu dowiedzieli się nieoficjalnie, nie wiedzą komu mają płacić abonament, oraz komu wypowiedzieć dotychczasową umowę. Niektórym z nich odłączono kablówkę i internet.

- Ostatnie tygodnie to czas wielkich zmian, nie wiadomo jednak czy się z nich cieszyć - mówi pan Piotr, który poinformował nas o sytuacji mieszkańców Oruni Górnej. - Informacji o zmianie właściciela telewizji nie otrzymał nikt z mieszkańców południowych osiedli w Gdańsku. Wyłączono nam wiele kanałów, odłączono internet i wstawiono ramówki Vectry zachęcające do kupna abonamentu u nich. Sęk w tym, że według strony internetowej Vectry, jej usługi nie są dostępne na moim osiedlu - dziwi się pan Piotr.

Dotychczasowi klienci Turmaka zdobywają wiedzę na temat sytuacji, w jakiej się znaleźli, z forów internetowych. Ponieważ jednak charakter tych informacji jest nieoficjalny, wciąż nie wiedzą komu płacić abonament, komu zgłaszać reklamacje, co z poprzednimi umowami.

SM Orunia zdecydowała się na sprzedaż telewizji kablowej Turmakowi ze względów technologicznych.

- Nie mieliśmy zaplecza technologicznego ani osobowego, żeby prowadzić dalej telewizję kablową. Zresztą nie jest to nasza podstawowa działalność - przyznaje Bogdan Jasiński, zastępca prezesa SM Orunia.

Potwierdza, że wie o problemach mieszkańców związanych z przejęciem kablówki przez Vectrę.

- Nie jesteśmy stroną w tej sprawie, ponieważ telewizja osiedlowa już dawno nie należy do nas, ale chcielibyśmy jakoś pomóc mieszkańcom. Jesteśmy już po rozmowie z przedstawicielami Vectry na temat akcji informacyjnej wśród mieszkańców - dodaje Jasiński. - Wiem też, że niedawno wysłano już powiadomienia listowne do mieszkańców. Obiecano nam, że pracownicy Vectry będą też osobiście chodzić po mieszkaniach i informować o z zmianach.

W poniedziałek poprosiliśmy władze Vectry o komentarz. Wciąż na niego czekamy.

To nie jedyne kłopoty abonentów sieci kablowych. W ostatnim czasie echem odbiły się kłopoty klientów Canal+ i Platformy N, które połączyły się tworząc platformę "nc+". Niezadowolonych odbiorców, którym nie podobały się zasady działania nowej firmy, było tak dużo, że sprawą zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Stanowisko firmy Vectra przysłane do naszej redakcji 22 maja

Vectra nie odłączyła żadnego z klientów od usług, z których korzystał. W wyniku przejmowania przez Vectrę obsługi dotychczasowych abonentów firmy Turmak, dokonywaliśmy wyłącznie ich przełączania do naszej sieci. Tylko w momencie przepięcie do sieci Vectra znikały usługi. Przełączeń na osiedlu Orunia dokonywaliśmy sukcesywnie na kolejnych obszarach, zgodnie z wcześniej opracowanym i zakomunikowanym Abonentom harmonogramem.

Na co najmniej miesiąc wcześniej informowaliśmy mieszkańców osiedla o planowanych zmianach. Mieszkańcy kolejno przełączanych obszarów osiedla otrzymali następujące informacje:

- pierwszy list firmowany przez firmę Turmak i Vectrę, który informował o fakcie przejęcia sieci. W nim też komunikowaliśmy o zmianach, których mogą się spodziewać mieszkańcy osiedla, o planowanym kontakcie z każdym mieszkańcem przez przedstawiciela handlowego Vectry, który podawał swoje dane kontaktowe dla zainteresowanych dalszymi informacjami;

- następnie przedstawiciele Vectry roznosili folder Vectry i ulotkę informującą o naszych usługach do mieszkań abonentów. Ulotka zawierała m.in. dane kontaktowe naszego przedstawiciela handlowego. W tym momencie osoby odwiedzane mogły już podpisywać umowy z Vectrą. Jeśli przedstawiciel handlowy nie zastał kogoś w mieszkaniu, zostawiał materiały reklamowe i informacyjne w jego skrzynce pocztowej;

- drugi list dystrybuowany do abonentów zawierał dokładną datę przełączenia do sieci Vectry każdego mieszkania. List był dystrybuowany na co najmniej miesiąc przed planowanym przełączeniem. Zawierał też informacje o modernizacji, zmianach programowych i warunkach odbioru telewizji analogowej i cyfrowej.

Vectra w związku z pytaniami i niejasnościami oddaje do dyspozycji klientów Turmaka zespół konsultantów, który pomoże wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące spraw abonenckich, jak również zmian wynikających z przejęcia sieci. Bardzo prosimy o kontakt mailowy, kierując zapytanie na adres gdanskpomoc@vectra.pl. Skontaktujemy się z każdym klientem.

Dodatkowo przygotuje kampanię informacyjną, by rozwiać wszelkie wątpliwości abonentów dotyczące obsługi klienta i wprowadzanych zmian. Przede wszystkim Vectra skontaktuje się z Panem Piotrem w celu wyjaśnienia problemu oraz udzielenia stosownej pomocy.

W sprawie płatności Vectra informuje, że jeżeli klient ma już umowę podpisaną z Vectrą, ostatni rachunek płaci do firmy Turmak a każdy następny już do Vectry. Osoby, które nie podpisały umowy z Vectrą, płacą na dotychczasowych zasadach na konto Turmaka - jak do tej pory będą otrzymywać rachunki z tej firmy.

Zdajemy sobie sprawę, że przejęcie obsługi abonentów jednego operatora przez inną firmę operatorską, może być ze względów technologicznych uciążliwe dla części odbiorców usług. Możemy jednak zapewnić z całą odpowiedzialnością, że przejęcie przez Vectrę dotychczasowych abonentów Turmaka oznacza dla nich przede wszystkim korzyści i nowe możliwości.

Wszystkich mieszkańców osiedla, mających jakiekolwiek sprawy abonenckie do wyjaśnienia, prosimy o kontakt:

- osoby, które nie mają jeszcze umowy z Vectrą zapraszamy do Biura Obsługi Klienta Turmak, na ul. Tysiąclecia 8. Biuro jest czynne od poniedziałku do czwartku w godz. 9:00 - 17:00. W biurze tym można także podpisać umowę z Vectrą;

- osoby, które już mają umowę z Vectrą, zapraszamy do Biura Obsługi Klienta Vectry na ul. Strzelców Karpackich 5/27. Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 17:00. W  niedalekiej przyszłości sprawy abonenckie będzie również można załatwić w soboty. Osoby te mogą też skorzystać z naszej infolinii 801 080 880 lub 601 601 601 czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 22:00, w soboty 8:00 - 20:00, w niedziele 9:00 - 17:00.

Krzysztof Stefaniak
Biuro PR Grupa Vectra

Opinie (188) 7 zablokowanych

  • niech reaktywują Orunia Sky (14)

    i problem z głowy ;)

    • 233 2

    • (3)

      vectra jest dobra. Na Zakoniczynie na forum trwa dyskusja. Mieszkancy zarzucaja jej, ze nie informuje klientow o zmianach na pismie. Vectra twierdzi, ze wszystko jest na kanale informacyjnym i to jest wiazace. Mieszkancy odpowiadaja, ze wywiesza transparent w oknie, albo napisza kreda na chodniku wypowiedzenie i to tez bedzie wiazace...komedia;) Kontakt bazarowy.

      • 73 0

      • (2)

        chciałbym mieć tylko takie problemy w życiu....

        • 7 3

        • (1)

          A kto powiedział, ze to problemy w życiu?

          • 2 1

          • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Modernizacja sieci - przepraszamy Vectra S.A (3)

      Mam kablówkę Vectra od roku, przynajmniej raz w tygodniu dostaje maila lub sms, że bedzie przerwa w dostawi usług z powodu modernizacji sieci, a od abonamentu jakoś nikt nawet złotówki nie odliczy.

      • 23 0

      • Panie Kamilu

        Skoro Vectra ma pana w du..., z tego co pan pisze tak jest, to proszę Vectrę, też mieć w du... i rozwiązać z nimi umowę a nie dawać sie doić jak....

        • 27 0

      • trzeba napisać roszczenie o wyrównanie rachunku z Vectra, i wtedy pomniejszają cenę o każdy dzień bez usług.

        • 11 0

      • weź w rękę regulamin usługi który żeś zaakceptował i zobacz co ci przysługuje

        • 5 0

    • Nie Orunia Sky, tylko Sky Orunia... (1)

      • 3 2

      • Sky Nie Tylko, Orunia Tylko Sky Nie...

        • 5 0

    • SKY Orunia

      Toż to była telewizja z jajem! Dosłownie! Wszystko co się działo na Oruni i po sąsiedzku było nagrywane na żywo bez żadnej obróbki. To były czasy. Cała dzielnica oglądała jeden film który puścili (jak na Orunię przystało- nielegalnie) z wypożyczalni VHS, dzieci miały rozrywkę w postaci bajek, a w nocy kino dla ero.... czyli filmy dla dorosłych.

      Później SKY Orunia przejął jakiś gość który zepsuł to, a potem odłączyli mu prąd od nadajnika na zieleniaku. To ten drugi wymyślił turniej miss mokrego podkoszulka, nie ten w porządku gość z ul. Nowiny co ma/miał warsztat telewizorów.

      • 17 0

    • Jestem za !

      Dobre pornole tam leciały po 23 :)

      • 3 0

    • ankieta jak zwykle

      k...a znow ankieta z d...

      A gdzie opcja
      1) nie jestem zadowolony ale nie mam innego wyboru

      (nie kazdy jest zaitneresowany satelita ze sniegiem

      • 5 1

    • VECTRA S.A.

      Bardzo prosimy o przesłanie zapytania na adres mailowy gdanskpomoc@vectra.pl w celu wyjaśnienia wszelkich niejasności.

      Dział Obsługi Klienta

      • 0 1

  • (3)

    Orunia Sky i Polonia 1- najlepsze kanały kablowe EVER !!!!!

    • 106 2

    • Myślałem przez chwilę, że na zdjęciu są pokazane nowe aparatamenty na Oruni ale widzę, że to siedziba Vectry w Gdyni

      • 16 1

    • ...

      dodałbym jeszcze Tele-Top :)

      • 4 0

    • a ja w 10 minut załatwiłem sobie w Jantarze montaż Polsatu i mam ich w nosie !

      kanałow mam 5 razy więcej za tę samą kasę, i poł roku za free. Internet do tego z tablecikiem

      • 1 0

  • Orunia Górna to nie Orunia (6)

    tylko typowe osiedle gdańskiego Południa co się tak nazywa. Nie można łączyć jakichś sennych bloczków z drugą najbardziej charakterną częścią tego kraju po warszawskiej Pradze.

    • 88 25

    • a właśnie, że nie

      Orunia is Orunia !!!

      • 6 14

    • A co gangsterze (3)

      Co obliguje ciebie do wygłaszania takich opinii??? Pewnie jechałeś ostatnio autobusem przez Orunię i słuchałeś z MP3 JedenOsiemEl ???

      • 19 8

      • ahahahahhaha

        hahahahahaha

        • 5 1

      • Przyjdź wieczorem na Rejtana pod monopolowy (1)

        to zobaczymy czy będziesz taki wygadany

        • 10 6

        • ale dzeci z 16 beda wracac wczesniej dasz rade sam?? nie bedziesz bał sie wrocic tunelem do baraczków....a baraczków juz nie ma :D

          • 3 0

    • orunia dolna to prawdziwe slumsy

      gorsze nawet niż żabianka i stary wrzeszcz
      a oruniu górna to spokojne przedmieście, coś jak ujeścisko czy zakoniczyn

      • 5 4

  • a z maxmanem (5)

    to było inaczej, jakaś firma przejęła z krakowa co pojęcia nie miała o tym , też bez żadnej informacji itd,

    • 14 2

    • Stream Communication - też porażka. (2)

      • 3 1

      • (1)

        ta, jak był jeszcze Stream Communication, to dało się żyć. problemy z internetem były sporadyczne, jakość i ilość kanałów TV była znośna. Teraz to kupiła firma multimedia i jest tragedia. Internet zanika kilka razy dziennie, oferta kanaów TV już kilka razy ulegała zmianie, za kazdym razem na gorsze. coraz mniej kanałów TV w pakiecie, chyba że się wykupi dodatkowe opcje. obsługa klieneta - FATALANA, infolinia gdzieś chyba w Indiach czy Bangladeszu, czeka się długo na połączenie, a gdy już ktoś odbierze telefon , to nie zna się, nie wie i przełącza do kolejnej osoby, po 20-30 minutach traci się cierpliwość. lokalne biuro obsługi klienta, czynne do 16 (czy jakoś tak) i kolejka na godzinę stania, a i panie obsługujące nie potrafią nic zrobić poza podpisaniem umowy na kolejny okres

        • 9 0

        • Hej Ramjac! Jest masa programów nadawanych na żywo w sieci - podpinasz TV i nawet kodowane jak Canal +, czy HBO elegancko sobie

          oglądasz. Poza tym, jeśli ktoś chce mieć internet w ogóle za darmo, to wystarczy zainteresować się aero2. Co prawda transfer jak na dzisiejsze czasy paskudny, ale my jeszcze pamiętamy łączenie się przez telefoniczny modem, więc to i tak petarda;-)

          • 3 1

    • Bzdury piszesz. (1)

      Nigdy żadna firma z Krakowa nie przejęła sieci na Oruni Górnej. Mimo, iż chciała zapłacić w usługach mieszkańcom sporo kasy do tego SM całą masę pieniążków został wybrany Turmak z jakich powodów ja wiem a ty nie musisz bo jeszcze większe bzdury będziesz wypisywał.

      • 0 1

      • A teraz przeczytaj jeszcze raz o czym on pisał, a potem do łóżka spać

        On pisze o sieci MAXMAN wcześniej Homenet, która była jedną z większych w 3mieście. Została ona przejęta przez Stream Communication, a teraz przez Multimedię.

        • 1 0

  • no to mają pecha,

    bo duży może więcej (krwi napsuć).

    • 25 1

  • ostatnio multimedia w gdyni miesza w analogowej tv (6)

    poprzenosili kanały, zlikwidowali itp i to niby nie jest zmiana oferty!

    • 39 1

    • a co zmienili??? (2)

      tez mam analogowa u nich

      • 2 1

      • przeleć po kanałach, pakiet tzw w cudzyslowie dużym " komfort" (1)

        kanały poznikaly albo pozamieniane. albo inne są.

        • 8 0

        • Identycznie było w Tiwis.

          Nagle bez zapowiedzi zaczęli zmieniać programy.
          Dopiero później poszła informacja o przejęciu sieci.

          • 0 0

    • (1)

      Dokładnie. Zlikwidowali programy bez wcześniejszego zasięgnięcia opinii wśród użytkowników... :(

      • 13 0

      • ANALOG

        kto ogląda jeszcze analog?
        Z analogu kanały znikają bo są potrzebne częstotliwości na cyfrówkę.

        • 0 2

    • i co się dziwicie,że Cyfrowy Polsat ma tyle klientów ?

      jak inni nie szanują klientów i jeszcze kasę wyłudzają

      • 0 0

  • (1)

    wazne by landrynka w nocy leciala na kablówce. Wtedy czuje sie wypoczety i odprezony ;)

    • 28 6

    • Mi zonka codziennie wieczorem puszcza pikantne landrynki...

      I mimo tej samej obsady od kilku lat sie nie nudze, bo fabuly sa rozne:-)

      • 6 0

  • wyrzućcie telewizory! (4)

    zacznijcie myśleć!

    • 113 7

    • dokładnie tak!

      Od kiedy skończyła się dotychczasowa TV SM Południe i nie podpisałem umowy z nowym operatorem - mam wyraźnie dużo więcej wolnego czasu :) a to co jest dostępne w necie zupełnie mi wystarcza;)

      • 15 0

    • poza telewizją też jest życie! (1)

      Zamiast pytać komu płacić abonament, po prostu przestać płacić komukolwiek! Oszczędzasz kasę i zyskujesz masę czasu na prawdziwe a nie szklane życie.

      • 15 0

      • na prawdziwe życie na FB

        • 4 0

    • po co?

      • 1 1

  • Doradzam dokładnie przeczytać ich umowy. (6)

    Mają dużo wrednych zapisów, np. trzymiesięczny okres wypowiedzenia.

    • 37 1

    • .. idz do UPC to dopiero doznasz czytania umowy i jak potrafia klientów (1)

      w balona robic - złodzeje

      • 15 1

      • porównaj sobie ceny w UPC a w Vectrze dopiero zoabzcysz co to złodziej

        • 4 0

    • (1)

      w Vectra jest miesięczny okres wypowiedzenia a nie 3 miesięczny, radzę doczytać to co się podpisuje!

      • 5 4

      • a nie mówiłem że nachalni!

        • 1 1

    • przedstawiciele Vectry to masakra (1)

      kłamią w żywe oczy, informują, że zapisy na umowie są nieaktualne, albo, że promocję różnego typu obowiązuja, pomimo, że nie ma ich w umowie, a później okazuje się, że to nie prawda, trzeba na prawdę uważać

      • 11 0

      • VECTRA S.A.

        Prosimy o kontakt na adres mailowy gdanskpomoc@vectra.pl w celu wyjaśnienia przedstawionych wątpliwości.

        Dział Obsługi Klienta

        • 0 1

  • Czy jesteś zadowolony(a) ze swojej telewizji kablowej? (8)

    -Nie, nie jestem zadowolony. Ponieważ Allcon to gówniany deweloper i narzucił mieszkańcom Królewskiego Wzgórza jednego operatora, bo Orange to nie kablówka, a nie chce szpecić elewacji antenami. Przez to nie mogę skorzystać z konkurencji.

    • 48 2

    • co się czepiasz (1)

      póki nie spłacisz kredytu to jesteś tylko użytkownikiem tego mieszkania , i samochodu i wszystkiego co tam masz pod ten kredyt

      • 16 8

      • Chciałeś napisać, biedny ale głupi

        • 7 4

    • Trzeba było wpierw sprawdzić! (4)

      Więc czego się czepiasz dewelopera?! O takie rzeczy pyta się przed zakupem! Dlatego cieszę się, że na Myśliwskim Wzgórzu mamy UPC i Biallnet do wyboru.
      Co do Orange'a to w 100% się zgodzę z Tobą.

      • 5 1

      • Ooo nie załamuj mnie. (3)

        Nie będę wybierał mieszkania na podstawie operatora sieci kablowej. Mam ważniejsze kryteria.

        • 10 6

        • Owszem, są inne (ważniejsze) kryteria! (2)

          Ale nie zmienia to faktu, że nie koniecznie jest to wina dewelopera. Takie kwestie są organizowane na etapie budowy budynku i cała instalacja okablowania musi współgrać z projektem architekta. Poza tym trzeba wziąść pod uwagę zasięg konkurencji, bo na etapie budowy budynku mogło nie być infrastruktury konkurencji. Teraz można by pokusić się o zweryfikowanie infrastruktury u konkurencji. Zamiast wiecznie narzekać warto by wziąść sie do roboty!

          • 2 2

          • Bzdura (1)

            Kable powinny iść z jakiegoś miejsca na klatce. Do tego miejsca powinien mieć podpięcia się każdy dostawca. Do tego na dachu powinna być antena do odbioru DTV. A tak dostawca daje w łapę deweloperowi, a ty potem kombinuj jak chcesz mieć sygnał z innego źródła.

            • 3 3

            • Allcon...

              ...buduje Królewskie Wzgórze od 2007 roku i wtedy mogło nie być możliwości podłączenia innych sieci kablowych! Zaś Myśliwskie Wzgórze powstało 3 lata później (!) i dlatego mamy innych dostawców! Zanim oskarżysz kogoś o przyjmowanie kopert, zastanów się czy przypadkiem Twój adres IP może zostać dalej przekazany przez serwis!

              • 3 2

    • Zawsze będzie jeden operator

      Co najwyżej jak kable są właściciela budynku to może
      podpisywać umowę na krótszy okres i jak coś nie pasi
      to zmienić dostawcę na innego...

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane