• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy

Krzysztof Koprowski
22 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Taki widok za kilka lat może przejść do historii. Przejazd na ul. Sandomierskiej będzie zastąpiony nowym wiaduktem drogowym w okolicy. Taki widok za kilka lat może przejść do historii. Przejazd na ul. Sandomierskiej będzie zastąpiony nowym wiaduktem drogowym w okolicy.

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy przez tory kolejowe. Powstaną one w rejonie ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska oraz Równej zobacz na mapie Gdańska. Na rozpoczęcie budowy będzie trzeba jednak poczekać co najmniej do 2019 r., kiedy to będzie gotowa dokumentacja projektowa.



Czy po zbudowaniu bezkolizyjnych przejazdów, należy zamknąć istniejące przejazdy przez tory?

Ogłoszony właśnie przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetarg dotyczy opracowania koncepcji i dokumentacji projektowej dla budowy "bezkolizyjnych przekroczeń" torów kolejowych na Oruni.

Ich dokładna lokalizacja i wygląd będą efektem analiz wykonanych przez zwycięzcę przetargu. Wskazano jednak, by tory kolejowe głównej magistrali na Oruni pokonać wiaduktem drogowym w okolicach ul. Sandomierskiej, zaś w rejonie ul. Równej wybudować wiadukt kolejowy nad drogą (przy zachowaniu skrajni dla pojazdów służb ratunkowych).

- Ponieważ koncepcja to punkt wyjścia do późniejszego projektowania, nie jesteśmy w stanie na tym etapie podać więcej szczegółów. Jedno jest jednak pewne - będziemy wybierali te rozwiązania, które najlepiej będą służyły poprawie komfortu poruszania się w tym miejscu. Nieustannie jesteśmy w kontakcie z PKP, by ostatecznie wybrać taką koncepcję, która najlepiej przysłuży się mieszkańcom - mówi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej.
W rejonie ul. Równej planowana jest budowa wiaduktu kolejowego. W rejonie ul. Równej planowana jest budowa wiaduktu kolejowego.
Budowa obu bezkolizyjnych przejazdów ma być prowadzona jednocześnie. Niewykluczone, że kolejnym etapem będzie likwidacja pozostałych przejazdów kolizyjnych. Urzędnicy wspólnie z PKP rozważają ich zamknięcie w ciągu ul. Sandomierskiej, Smętnej zobacz na mapie Gdańska, a nawet Niegowskiej zobacz na mapie Gdańska. W zamian powstać miałyby jedynie bezkolizyjne przejścia dla pieszych.

Jeżeli procedura przetargowa będzie przebiegać zgodnie z założonym harmonogramem, koncepcje poznamy w połowie przyszłego roku, zaś dokumentację projektową - niezbędną do realizacji prac budowlanych - do końca 2019 r.

Realizacja inwestycja będzie możliwa po uzyskaniu dofinansowania unijnego. Gdańsk będzie się ubiegał o środki z funduszu CEF, wspierającego rozwój sieci transportowej (zastąpił on program TEN-T), zaś PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Miejsca

Opinie (133) 6 zablokowanych

  • Tunele

    Jeszcze niech sprzątają te tunele, ci co są zmuszeni nimi chodzić przeżywają wzrokowom zapachową rewolucję.

    • 0 0

  • Urzędnicy UM z Budyniem na czele ogłupiają Mieszkańców Oruni OBIETNICAMI - oni tu nic nie robią (1)

    • 0 1

    • Nie zgadzam się dużo się zmienia na Oruni w ostatnich latach.

      Od 2 lat współpracuję z Urzędnikami w temacie bezkolizyjnych przejazdów na Oruni. To się dzieje realnie - coś co wydawało się nieprawdopodobne zaczyna się urealniać. Trudne rozmowy z PKP PLK trwają i przynoszą pozytywne efekty.

      • 0 0

  • (2)

    Kampania wyborcza do samorządów rozpoczęła się :)))))
    Kolejna kadencja, kilka mieszkań i może w następnych wyborach nie będzie kandydował.
    Kolekcjoner.

    • 4 4

    • To się dzieje naprawdę realnie PKP PLK zaczeło rozmowy z Miastem.

      • 0 0

    • W Gdansku nie ma roku bez inwestycji wiec po co te vrednue o wyborach

      • 2 1

  • Dulkiewicz i reszta PO (3)

    Gdzie była jak były prowadzone konsultacje społeczne przed remontem E65? Te i inne wiadukty mogły już stać tam latami, był na to czas, unijna kasa, wszystko było tylko zabrakło jakieś barana, który by się tym zajął. Mnie tylko ciekawi, czy ktoś wpadnie na pomysł zostawienia rezerwy na ew. budowę nitki torów dla SKM do Pruszcza czy będzie tak, że za 10 lat trzeba będzie te wiadukty rozbierać. SKM już dawno powinna mieć przystanek końcowy przy Sandomierskiej (bo to tylko 1km torów) jak nie dalej. No i LIDL, tam gdzie został wybudowany powinien być wiadukt.

    • 24 5

    • Będzie rezerwa pod 3 i 4 tor ale nie dla SKM tylko dla PKP PLK
      Ostatni przystanek SKM przewidziany jest w okolicy Sandomierska-Mostowa
      Wiadukt w ciągu Nowej Podmiejskiej planowany jest na wysokości Serbskiej (przy jednoczesnym zlikwidowaniu przejazdu w poziomie szyn na Sandomierskiej) z rozbudową układu drogowego.....

      • 0 0

    • ktoś kiedyś policzył

      koszt modernizacji tej trasy z Gdańska do Warszawy w przeliczeniu na Leksusy wyszedł porównywalny do ustawienia ich zderzak w zderzak na całej trasie. I w tej kasie zabrakło na wiadukty bo to był bardzo potrzebny Miś do wyprowadzenia kasy, modernizacja wyszła przy okazji.....

      • 1 0

    • PO wtedy bez umiaru chapało co się da z funduszy unijnych i bogaciło się na pensyjkach publicznych

      a dla plebsu stawiali ECS i tym podobne wynalazki. W przypadku przejazdów na Oruni nie wykazali żadnego zainteresowania gdy była taka możliwość a potem jeszcze Budyń z urzędnikami wyzywali mieszkańców, że mogli sami negocjować takie przejazdy z PKP
      Dulkiewicz chyba już wtedy siedziała i ciągnęła już kasę w ECS

      • 4 2

  • Dwa bezkolizyjne przejazdy dla 5 tys. Mieszkańców "za torów" Oruni-Lipiec, powinnny powstać na linii 09

    Bezkolizyjny przejazd na Równej na linii 721 rozwiąże część problemów, dlatego jest to tylko dodatek do przejazdu bezkolizyjnego dla Obszaru A (rejon Sandomierskiej). Bezwzględnie w Obszarze B powinien powstać bezkolizyjny przejazd na linii 09 pomiędzy Smętną a Niegowską, dopiero wówczas można rozważać zlikwidowanie obecnych przejazdów w poziomie szyn na Smętnej i Niegowskiej.

    • 0 0

  • Jak to możliwe, że 3 km od tzw. centrum (15)

    istnieje dzielnica, gdzie o 16 szlabany są zamknięte łącznie przez ponad 50 minut? Ciekawe do ilu ludzi nie dojechała na czas karetka

    • 157 11

    • Sugerujesz żeby zaorać dzielnicę a ludzi przeprowadzić gdzie indziej? (5)

      • 12 22

      • (2)

        Dzielnice? Za torami mieszka bardzo mało ludzi.

        • 12 16

        • 5 tys. Mieszkańców za torami ...

          W Obszarze A od Sandomierskiej do Równej około 2tys. w Obszarze B Smętna do Niegowska gdzie jest całkowity brak możliwości przejechania bezkolizyjnie (bardzo utrudniony dojazd służb ratunkowych) mieszka 3tys. Mieszkańców

          • 0 0

        • Zdziwiłbyś się. Za torami mieszka coraz więcej ludzi - nowe bloki w ostatnich latach- a i pracuje coraz więcej. poza tym jest to drogowa alternatywa na przejazd z Traktu, Oruni Górnej, w kierunku Rafinerii czy Portu Północnego, niestety władze miasta nie inwestują w infrastrukturę drogową. Mało z niektórych miejsc prowadza znaki drogowe kierujące np na Olszynkę tyle że droga kończy się po 50m

          • 2 0

      • Patrząc na to jak ta "dzielnica" wygląda

        Nie jest to takie głupie rozwiązanie

        • 0 0

      • Przyznaj się w urzędzie pracujesz ? Rozumowanie urzędnicze.

        • 22 10

    • Dla patologi szlabany powinny być zamknięte cały czas (1)

      • 3 4

      • Dlatego siedź w swoim getcie i się więcej nie wypowiadaj.

        • 0 0

    • (1)

      centrum gdanska otaczaja patolskie dzielnie jak olszynka orunia biskupia gorka przerobka siedlce dolne miasto, ciekawe z czego wynika ta prawidlowosc ?

      • 5 13

      • Islamizacja

        • 6 2

    • (1)

      Tam molo osób mieszka za torami. Ruch min 10x mniejszy niż na Chyloni w Gdyni gdzie przejazdy zrobić "się nie da"

      • 11 13

      • Nie porównuj kulejacej gdyni do Wielkiego Miasta Gdanska

        • 14 10

    • Orunia powinna zostać odizolowana od spoleczenstwa

      • 5 26

    • wszystko przez debilne przepisy :D

      Ostatnio jak czekałem, to pociąg nie jechał przez dobre kilka minut - a bramki się nie otworzyły.
      Spokojnie z zapasem 3-4 minut 10-15 samochodów x 2 kierunki by przejechało!

      • 10 11

    • Nasza Chylonia jest 5 km od centrum i szlabany sa zamknięte łącznie przez połowę doby!

      • 44 4

  • Zaorać Orunię i będzie spokój.Patole posypać wapnem,żeby nie wylazły!

    • 0 2

  • Orunia Inwestycje to ściema - jak zwykle po staremu obiecanki cacanki i Głupim radość

    • 0 1

  • Wreszcie! Czy musiało zginąć aż tyle ludzi na tych przejściach,żeby wreszcie wybudować wiadukt.W sąsiedztwie jest duża szkoła,dzieci tamtędy przechodzą,bo boją się przechodzić przejściem podziemnym,bo to lokal dla meneli wszelkiego kalibru.

    • 0 0

  • Orunia to totalna patola...po co tam inwestować! Tam wszyscy pobierają już 500+ (10)

    Kaskę trzeba było dać np na jakiś nowy pomnik ?

    • 24 108

    • A Ty z jakiej dzielnicy? :)

      • 0 0

    • orunia to patologia w najczystrzej postaci

      • 0 1

    • Lepsza Orunia, niż zad*pia typu Kowale, Matarnia, Cztery pory roku itp "ekskluzywne" osiedla dla ciułaczy, leżące na końcu świata, gdzie bociany zawracają...............

      • 10 2

    • Postawcie pomnik z napisem ORUNIA to teraz taka moda (1)

      • 8 2

      • Może lepiej: ORUNIA PANY

        • 6 5

    • (4)

      Patola, dlatego trzeba szybko minąć, a nie stać 20 minut przed przejazdem i stracić radio albo torebkę.

      • 10 8

      • Ale pomnik przydałby się np Jarkowi Prawemu i Sprawiedliwemu..... (3)

        .... w końcu brat i matka mają już we wszystkich miastach swoje pomniki,ronda,ulice! A tak kaska wywalona w błoto bo oruńska patola i tak tego nie doceni.A gdyby stał pomnik to pewnie obok stałaby jakaś ławeczka....winko byłoby gdzie wypić?!

        • 6 8

        • Lepszy pomnik rudego oszusta, (2)

          ale chwila on niczym się nie zasłużył.

          • 8 4

          • Którego rudego....masz na myśli Mariusza Płaszczaka? Masz rację - od razu widać że fałszywy! (1)

            Zresztą patola nie chciałaby pić winka obok czegoś takiego na postumencie!

            • 7 7

            • Mao Tse Tuska

              • 8 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane