• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy

Krzysztof Koprowski
22 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Taki widok za kilka lat może przejść do historii. Przejazd na ul. Sandomierskiej będzie zastąpiony nowym wiaduktem drogowym w okolicy. Taki widok za kilka lat może przejść do historii. Przejazd na ul. Sandomierskiej będzie zastąpiony nowym wiaduktem drogowym w okolicy.

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy przez tory kolejowe. Powstaną one w rejonie ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska oraz Równej zobacz na mapie Gdańska. Na rozpoczęcie budowy będzie trzeba jednak poczekać co najmniej do 2019 r., kiedy to będzie gotowa dokumentacja projektowa.



Czy po zbudowaniu bezkolizyjnych przejazdów, należy zamknąć istniejące przejazdy przez tory?

Ogłoszony właśnie przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetarg dotyczy opracowania koncepcji i dokumentacji projektowej dla budowy "bezkolizyjnych przekroczeń" torów kolejowych na Oruni.

Ich dokładna lokalizacja i wygląd będą efektem analiz wykonanych przez zwycięzcę przetargu. Wskazano jednak, by tory kolejowe głównej magistrali na Oruni pokonać wiaduktem drogowym w okolicach ul. Sandomierskiej, zaś w rejonie ul. Równej wybudować wiadukt kolejowy nad drogą (przy zachowaniu skrajni dla pojazdów służb ratunkowych).

- Ponieważ koncepcja to punkt wyjścia do późniejszego projektowania, nie jesteśmy w stanie na tym etapie podać więcej szczegółów. Jedno jest jednak pewne - będziemy wybierali te rozwiązania, które najlepiej będą służyły poprawie komfortu poruszania się w tym miejscu. Nieustannie jesteśmy w kontakcie z PKP, by ostatecznie wybrać taką koncepcję, która najlepiej przysłuży się mieszkańcom - mówi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej.
W rejonie ul. Równej planowana jest budowa wiaduktu kolejowego. W rejonie ul. Równej planowana jest budowa wiaduktu kolejowego.
Budowa obu bezkolizyjnych przejazdów ma być prowadzona jednocześnie. Niewykluczone, że kolejnym etapem będzie likwidacja pozostałych przejazdów kolizyjnych. Urzędnicy wspólnie z PKP rozważają ich zamknięcie w ciągu ul. Sandomierskiej, Smętnej zobacz na mapie Gdańska, a nawet Niegowskiej zobacz na mapie Gdańska. W zamian powstać miałyby jedynie bezkolizyjne przejścia dla pieszych.

Jeżeli procedura przetargowa będzie przebiegać zgodnie z założonym harmonogramem, koncepcje poznamy w połowie przyszłego roku, zaś dokumentację projektową - niezbędną do realizacji prac budowlanych - do końca 2019 r.

Realizacja inwestycja będzie możliwa po uzyskaniu dofinansowania unijnego. Gdańsk będzie się ubiegał o środki z funduszu CEF, wspierającego rozwój sieci transportowej (zastąpił on program TEN-T), zaś PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Miejsca

Opinie (133) 6 zablokowanych

  • (2)

    Ciekawe gdzie ten wiadukt zbudują i czy nie zapomną o pieszych. Choć znając życie piesi nadal będą łazić przez tory.

    • 11 4

    • (1)

      Piesi już obecnie mają chyba ze 3 tunele dla pieszych.

      No ale strach tamtędy chodzić. Bezpieczniej mimo wszystko przez tory.

      • 12 0

      • Chyba bunkry przeciw lotnicze...

        • 6 1

  • szczur zobacz da się! (1)

    • 24 3

    • Ale nie w Gdyni

      • 16 0

  • ??? (1)

    Czym się chwalić za tyle lat ....

    • 6 8

    • PiS obieca ci

      pewnie za 6 miesięcy, wiedząc z góry ,że to niemożliwe a "ciemny lud" to kupi....

      • 9 2

  • Na Równej (2)

    bezsensu jest budować wiadukt kolejowy jak pociągi jeżdżą tam z częstotliwością raz dziennie a nawet raz na kilka. Natomiast na Dworcowej co tam się dzieje...Lepiej skupić się na tym przejeździe a nie na Równej.

    • 30 5

    • (1)

      Na Równej i Sandomierskiej - dojedziesz do Traktu od Żuławskiej bezkolizyjnie, zamiast Dworcową.

      • 2 0

      • Ok, zakorkujmy cala Rowna, bo i tak jest tam dobra sytuacja drogowa ze wszystkimi eLkami.

        • 1 0

  • (1)

    a kiedy w gdyni na ul puckiej

    • 18 0

    • W Gdyni jest Szczurek wiec się nie da

      • 10 0

  • Wiadukty albo tunele konieczne są na Niegowskiej oraz Smętnej (3)

    Za tunele, a raczej bunkry już dziękujęmy. Te cztery już wystarczą, pokazaliście twórczość głupoty, dla porównania w Radunicy obok Św. Wojciecha jest prawdziwy tunel, bez zakrętów, ale w Gdańsku się nie udało...

    • 12 7

    • (1)

      Za tunele dla pieszych oczywiście już dziękujęmy, samochodowe się zawsze przydadzą, zwłaszcza dla karetek

      • 5 1

      • Dla karetek po to zeby patologie szybciej do czubków wywozic

        • 0 1

    • Inaczej będziesz śpiewał

      jak Macierewicz i spółka wywołają jakąś wojenną zadymę.....

      • 3 5

  • coraz wieksze predkosci pociagow na e65. juz dawno powinien byc tam wiadukt

    • 17 0

  • Nie przesadzaj kolej marszałka wojewodztwa jest mega wolna bo sklady maja juz ok 60 lat.
    Ale marszalek zapuscil kolej regionalna

    • 6 7

  • Dulkiewicz i reszta PO (3)

    Gdzie była jak były prowadzone konsultacje społeczne przed remontem E65? Te i inne wiadukty mogły już stać tam latami, był na to czas, unijna kasa, wszystko było tylko zabrakło jakieś barana, który by się tym zajął. Mnie tylko ciekawi, czy ktoś wpadnie na pomysł zostawienia rezerwy na ew. budowę nitki torów dla SKM do Pruszcza czy będzie tak, że za 10 lat trzeba będzie te wiadukty rozbierać. SKM już dawno powinna mieć przystanek końcowy przy Sandomierskiej (bo to tylko 1km torów) jak nie dalej. No i LIDL, tam gdzie został wybudowany powinien być wiadukt.

    • 24 5

    • PO wtedy bez umiaru chapało co się da z funduszy unijnych i bogaciło się na pensyjkach publicznych

      a dla plebsu stawiali ECS i tym podobne wynalazki. W przypadku przejazdów na Oruni nie wykazali żadnego zainteresowania gdy była taka możliwość a potem jeszcze Budyń z urzędnikami wyzywali mieszkańców, że mogli sami negocjować takie przejazdy z PKP
      Dulkiewicz chyba już wtedy siedziała i ciągnęła już kasę w ECS

      • 4 2

    • ktoś kiedyś policzył

      koszt modernizacji tej trasy z Gdańska do Warszawy w przeliczeniu na Leksusy wyszedł porównywalny do ustawienia ich zderzak w zderzak na całej trasie. I w tej kasie zabrakło na wiadukty bo to był bardzo potrzebny Miś do wyprowadzenia kasy, modernizacja wyszła przy okazji.....

      • 1 0

    • Będzie rezerwa pod 3 i 4 tor ale nie dla SKM tylko dla PKP PLK
      Ostatni przystanek SKM przewidziany jest w okolicy Sandomierska-Mostowa
      Wiadukt w ciągu Nowej Podmiejskiej planowany jest na wysokości Serbskiej (przy jednoczesnym zlikwidowaniu przejazdu w poziomie szyn na Sandomierskiej) z rozbudową układu drogowego.....

      • 0 0

  • kije na

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane