- 1 Koń z Gdyni na gigancie (78 opinii)
- 2 Obwodnica Witomina. Niejasne zapisy (90 opinii)
- 3 Wyborcze tournée prezydent Gdańska (139 opinii)
- 4 Nie przyjęła zalotów, więc zniszczył jej auto (168 opinii)
- 5 2. dzień obławy. Są zarzuty, będzie list gończy (160 opinii)
- 6 Tulipanowe pole już otwarte (102 opinie)
Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy
Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy przez tory kolejowe. Powstaną one w rejonie ul. Sandomierskiej oraz Równej . Na rozpoczęcie budowy będzie trzeba jednak poczekać co najmniej do 2019 r., kiedy to będzie gotowa dokumentacja projektowa.
Ich dokładna lokalizacja i wygląd będą efektem analiz wykonanych przez zwycięzcę przetargu. Wskazano jednak, by tory kolejowe głównej magistrali na Oruni pokonać wiaduktem drogowym w okolicach ul. Sandomierskiej, zaś w rejonie ul. Równej wybudować wiadukt kolejowy nad drogą (przy zachowaniu skrajni dla pojazdów służb ratunkowych).
- Ponieważ koncepcja to punkt wyjścia do późniejszego projektowania, nie jesteśmy w stanie na tym etapie podać więcej szczegółów. Jedno jest jednak pewne - będziemy wybierali te rozwiązania, które najlepiej będą służyły poprawie komfortu poruszania się w tym miejscu. Nieustannie jesteśmy w kontakcie z PKP, by ostatecznie wybrać taką koncepcję, która najlepiej przysłuży się mieszkańcom - mówi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej.
Budowa obu bezkolizyjnych przejazdów ma być prowadzona jednocześnie. Niewykluczone, że kolejnym etapem będzie likwidacja pozostałych przejazdów kolizyjnych. Urzędnicy wspólnie z PKP rozważają ich zamknięcie w ciągu ul. Sandomierskiej, Smętnej , a nawet Niegowskiej . W zamian powstać miałyby jedynie bezkolizyjne przejścia dla pieszych.
Jeżeli procedura przetargowa będzie przebiegać zgodnie z założonym harmonogramem, koncepcje poznamy w połowie przyszłego roku, zaś dokumentację projektową - niezbędną do realizacji prac budowlanych - do końca 2019 r.
Realizacja inwestycja będzie możliwa po uzyskaniu dofinansowania unijnego. Gdańsk będzie się ubiegał o środki z funduszu CEF, wspierającego rozwój sieci transportowej (zastąpił on program TEN-T), zaś PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Miejsca
Opinie (133) 6 zablokowanych
-
2017-10-22 13:52
Rozważania (2)
Przejazd bezkolizyjny powinien być też przy ulicy Gościnnej tam też ludzie wiecznie stoją.
- 15 5
-
2017-10-22 13:58
Stoją, bo dróżniczka czeka 2 minuty po przejeździe pociągu na otwarcie rogatek.
- 3 4
-
2017-10-22 18:57
Zamiast od Gościnnej, podjedziesz bezkolizyjnie od Sandomierskiej.
- 2 0
-
2017-10-22 14:11
Kolejna inwestycja w Gdańsku a w Gdyni dalej marazm (1)
- 17 2
-
2017-10-22 16:45
przykro mi
- 2 0
-
2017-10-22 14:44
chylonia
Dwa przejazdy! A my w Gdyni na Puckiej nawet jednego nie możemy zbudować. Już nie wspomnę jak odkorkowałby estakadę.
- 14 1
-
2017-10-22 14:52
Zgadzam sie blachosmrodfy albo do tuneli albo na kładki! (1)
- 4 4
-
2017-10-23 12:48
A dla ped**arzy woonerfik na całej LK 9 i LK 202
To niedopuszczalne, żeby magistrala kolejowa cięła miasto krwawym sznytem!
- 0 1
-
2017-10-22 15:17
W Gdansku w ostatnich latach juz 4 przejazdy zrobili i dwa kolejne beda robic, a Szczurek w Gdyni jednego w Chyloni nie potrafi...
- 11 2
-
2017-10-22 15:21
Budowa (3)
Budowa obu wiaduktów ma być prowadzona równocześnie -to chyba jakiś żart. A jak wyjechać z dzielnicy?
- 6 5
-
2017-10-22 16:59
Perpedes
- 2 0
-
2017-10-22 17:35
przez Olszynkę lub Dolną Bramą a i jeszcze Dworcową
- 1 1
-
2017-10-22 18:58
Normalnie, albo Dworcową, albo Równą.
- 0 1
-
2017-10-22 15:29
Nareszcie!! (2)
Orunia stanie się wreszcie dzielnicą w pełni połączoną z resztą miasta!! I jest to na pewno bardziej potrzebne niż tunel pod Pachołkiem, na przykład...
- 19 6
-
2017-10-22 16:47
Jesli nie widzisz potrzeb tunelu pod pacholkiem to zapraszam do oliwy okolo godziny 16 w dzien powszedni na ul. grunwaldzka, tak samo czarny dwor i spacerowa. No chyba ze faktycznie nie ruszasz sie z twojej oruni to nie widzisz tego
- 6 5
-
2017-10-22 20:25
Patologie trzeba odcinać od miasta!
- 0 3
-
2017-10-22 16:29
Dużo za późno
Sprawa przejazdów na Oruni powinna być zamknięta wiele lat temu, oby do rozwiązania problemu przede wszystkim nikt nie stracił znowu życia. Tego bym sobie życzyła.
- 11 0
-
2017-10-22 18:20
Dobra decyzja tylko szkoda, że dopiero w 2019 r
- 10 0
-
2017-10-22 18:28
....
jak robili magistrale to misto nie bylo zainteresowane mimo propozycji ze strony pkp
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.