• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy

Krzysztof Koprowski
22 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Taki widok za kilka lat może przejść do historii. Przejazd na ul. Sandomierskiej będzie zastąpiony nowym wiaduktem drogowym w okolicy. Taki widok za kilka lat może przejść do historii. Przejazd na ul. Sandomierskiej będzie zastąpiony nowym wiaduktem drogowym w okolicy.

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy przez tory kolejowe. Powstaną one w rejonie ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska oraz Równej zobacz na mapie Gdańska. Na rozpoczęcie budowy będzie trzeba jednak poczekać co najmniej do 2019 r., kiedy to będzie gotowa dokumentacja projektowa.



Czy po zbudowaniu bezkolizyjnych przejazdów, należy zamknąć istniejące przejazdy przez tory?

Ogłoszony właśnie przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetarg dotyczy opracowania koncepcji i dokumentacji projektowej dla budowy "bezkolizyjnych przekroczeń" torów kolejowych na Oruni.

Ich dokładna lokalizacja i wygląd będą efektem analiz wykonanych przez zwycięzcę przetargu. Wskazano jednak, by tory kolejowe głównej magistrali na Oruni pokonać wiaduktem drogowym w okolicach ul. Sandomierskiej, zaś w rejonie ul. Równej wybudować wiadukt kolejowy nad drogą (przy zachowaniu skrajni dla pojazdów służb ratunkowych).

- Ponieważ koncepcja to punkt wyjścia do późniejszego projektowania, nie jesteśmy w stanie na tym etapie podać więcej szczegółów. Jedno jest jednak pewne - będziemy wybierali te rozwiązania, które najlepiej będą służyły poprawie komfortu poruszania się w tym miejscu. Nieustannie jesteśmy w kontakcie z PKP, by ostatecznie wybrać taką koncepcję, która najlepiej przysłuży się mieszkańcom - mówi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej.
W rejonie ul. Równej planowana jest budowa wiaduktu kolejowego. W rejonie ul. Równej planowana jest budowa wiaduktu kolejowego.
Budowa obu bezkolizyjnych przejazdów ma być prowadzona jednocześnie. Niewykluczone, że kolejnym etapem będzie likwidacja pozostałych przejazdów kolizyjnych. Urzędnicy wspólnie z PKP rozważają ich zamknięcie w ciągu ul. Sandomierskiej, Smętnej zobacz na mapie Gdańska, a nawet Niegowskiej zobacz na mapie Gdańska. W zamian powstać miałyby jedynie bezkolizyjne przejścia dla pieszych.

Jeżeli procedura przetargowa będzie przebiegać zgodnie z założonym harmonogramem, koncepcje poznamy w połowie przyszłego roku, zaś dokumentację projektową - niezbędną do realizacji prac budowlanych - do końca 2019 r.

Realizacja inwestycja będzie możliwa po uzyskaniu dofinansowania unijnego. Gdańsk będzie się ubiegał o środki z funduszu CEF, wspierającego rozwój sieci transportowej (zastąpił on program TEN-T), zaś PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Miejsca

Opinie (133) 6 zablokowanych

  • Na Puckiej się nie da!!! według Szczurka !!!! jak się go wywalimy z urzędu to się pewnie już da!!!

    ileż można się prosić o tak ważną inwestycję !!??? jak długo jeszcze środku miasta będą szlabany !!!

    • 13 0

  • Niegowska,Sandomierska, Smetna (1)

    Niech urzędnicy nie zajmują się zamykaniem przejazdu przez tory skoro nie korzystają z nich na codzień. Przejazd na Sandomierskiej, Smetnej czy też na Niegowskiej są niezbędne. Zamknięcie spowoduje niekończące się korki. Nie ma to jak utrudnić życie mieszkańca. Zastanówcie się co Wy robicie!!!!

    • 2 2

    • Czytales artykul?

      • 2 1

  • Mieszkańcy Lipiec nigdy nie zgodzą się na zamknięcie przejazdu dla aut na Niegowskiej (1)

    • 3 5

    • nie powinno byc przejazdow i przejsc kolizyjnych w 0,5 mln mieście

      każdy to niebezpieczenstwo wypadku smiertelnego pomimo ograniczen predkosci dla pociagow

      • 4 1

  • (2)

    Kampania wyborcza do samorządów rozpoczęła się :)))))
    Kolejna kadencja, kilka mieszkań i może w następnych wyborach nie będzie kandydował.
    Kolekcjoner.

    • 4 4

    • W Gdansku nie ma roku bez inwestycji wiec po co te vrednue o wyborach

      • 2 1

    • To się dzieje naprawdę realnie PKP PLK zaczeło rozmowy z Miastem.

      • 0 0

  • Bardziej niż na Sandomierskiej czy Równej przydałby się na Gościnnej

    Znowu nie trafione pomysły

    • 5 4

  • Nowe rozwiazanie

    Moja koncepcja to zbudować nowy wjazd do Gdanska od Pruszcza po drugirj stronie torów

    • 0 0

  • Niedawno Budyń obiecał budowe Nowego Traktu Sw. Wojciecha wzdłuż torów

    • 0 0

  • Władze Gdańska mają Mieszkańców Oruni za Idiotów - tu są tylko obiecanki i zero Inwestycji

    Władzo nie pal głupa

    • 4 0

  • Orunia dzielnica zapomniana przez wladze samorzadowe

    • 5 1

  • Władzo nie pal głupa w sprawie ORUNI - tu nic nie robicie

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane