• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy

Krzysztof Koprowski
22 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Taki widok za kilka lat może przejść do historii. Przejazd na ul. Sandomierskiej będzie zastąpiony nowym wiaduktem drogowym w okolicy. Taki widok za kilka lat może przejść do historii. Przejazd na ul. Sandomierskiej będzie zastąpiony nowym wiaduktem drogowym w okolicy.

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy przez tory kolejowe. Powstaną one w rejonie ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska oraz Równej zobacz na mapie Gdańska. Na rozpoczęcie budowy będzie trzeba jednak poczekać co najmniej do 2019 r., kiedy to będzie gotowa dokumentacja projektowa.



Czy po zbudowaniu bezkolizyjnych przejazdów, należy zamknąć istniejące przejazdy przez tory?

Ogłoszony właśnie przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetarg dotyczy opracowania koncepcji i dokumentacji projektowej dla budowy "bezkolizyjnych przekroczeń" torów kolejowych na Oruni.

Ich dokładna lokalizacja i wygląd będą efektem analiz wykonanych przez zwycięzcę przetargu. Wskazano jednak, by tory kolejowe głównej magistrali na Oruni pokonać wiaduktem drogowym w okolicach ul. Sandomierskiej, zaś w rejonie ul. Równej wybudować wiadukt kolejowy nad drogą (przy zachowaniu skrajni dla pojazdów służb ratunkowych).

- Ponieważ koncepcja to punkt wyjścia do późniejszego projektowania, nie jesteśmy w stanie na tym etapie podać więcej szczegółów. Jedno jest jednak pewne - będziemy wybierali te rozwiązania, które najlepiej będą służyły poprawie komfortu poruszania się w tym miejscu. Nieustannie jesteśmy w kontakcie z PKP, by ostatecznie wybrać taką koncepcję, która najlepiej przysłuży się mieszkańcom - mówi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej.
W rejonie ul. Równej planowana jest budowa wiaduktu kolejowego. W rejonie ul. Równej planowana jest budowa wiaduktu kolejowego.
Budowa obu bezkolizyjnych przejazdów ma być prowadzona jednocześnie. Niewykluczone, że kolejnym etapem będzie likwidacja pozostałych przejazdów kolizyjnych. Urzędnicy wspólnie z PKP rozważają ich zamknięcie w ciągu ul. Sandomierskiej, Smętnej zobacz na mapie Gdańska, a nawet Niegowskiej zobacz na mapie Gdańska. W zamian powstać miałyby jedynie bezkolizyjne przejścia dla pieszych.

Jeżeli procedura przetargowa będzie przebiegać zgodnie z założonym harmonogramem, koncepcje poznamy w połowie przyszłego roku, zaś dokumentację projektową - niezbędną do realizacji prac budowlanych - do końca 2019 r.

Realizacja inwestycja będzie możliwa po uzyskaniu dofinansowania unijnego. Gdańsk będzie się ubiegał o środki z funduszu CEF, wspierającego rozwój sieci transportowej (zastąpił on program TEN-T), zaś PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Miejsca

Opinie (133) 6 zablokowanych

  • Urzędnicy UM z Budyniem na czele ogłupiają Mieszkańców Oruni OBIETNICAMI - oni tu nic nie robią (1)

    • 0 1

    • Nie zgadzam się dużo się zmienia na Oruni w ostatnich latach.

      Od 2 lat współpracuję z Urzędnikami w temacie bezkolizyjnych przejazdów na Oruni. To się dzieje realnie - coś co wydawało się nieprawdopodobne zaczyna się urealniać. Trudne rozmowy z PKP PLK trwają i przynoszą pozytywne efekty.

      • 0 0

  • ORUNIA DOLNA - fajnie, kiedy wylot na Zakoniczyn?

    Cieszy każde ułatwienie - brawo!! Ale mam pytanie: kiedy wreszcie ktoś rozładuje korki na Małomiejskiej i Świętokrzyskiej? Od godziny 14:00 do 18:00 przejechać tamtędy do Obwodnicy to jakieś nieporozumienie!! Deweloperzy wybudowali kilka ładnych, nowych osiedli (wciąż budują), setki rodzin i samochodów przybyło, a ulice zostały takie same - ktoś tam w Urzędzie Miasta myśli, czy tylko kasę potrafi przeliczać?!! Swobodnie można tymi ulicami przejechać już tylko bardzo wcześnie rano, późnym wieczorem i ewenualnie w weekendy. Trzeba z tym coś zrobić i są trzy wyjścia: albo faktycznie zrobić jakieś dodatkowe dojazdy na w/w nowe odiedla, ograniczyć poruszanie się po Gdańsku starymi wrakami, które niejednokrotnie zagrażają bezpieczeństwu innych uczestników ruchu, kopcą jak lokomotywy i ciekną z każdego możliwego miejsca, albo do samego Zakoniczyna wybudować torowisko trawajowe. Najtańszą i najbardziej pożyteczną wydaje się być opcja nr 2. Nie ma rzeczy niemożliwych, trzeba tylko chcieć.

    • 0 0

  • Oruńskie pustostany /walące się budy straszydła - władzo rozbierz pustostany które szpecą orunię

    • 0 0

  • 38 milionowy kraj

    w ostatnich latach zbudowano 1 nowa line kolejowa. to nie można powoli (5 na rok) likwidować na istniejących przejazdów z szlabanami zastępując je tunelami nie stać nas czy co ideologia ma zwyciężyć bo matki z dziećmi jak pokazują przykłady nie zatrzymują się przed przejazdami

    • 0 0

  • Brawa dla Agnieszki Bartków Przewodniczącej Zarządu Dzielnicy!

    To jej upór i Rady Dzielnicy doprowadził do budowy przejazdów. Miasto nie było zainteresowane podjęciem tematu.

    • 3 0

  • a co z przejazdem na Gościnnej?

    Na tym przejeździe jest najwięcej wypadków

    • 1 0

  • ORUNIA - mieszkańcy Oruni to Ptaki Ciernistych Krzewów - dzielnica i ludzie zapomniani

    • 0 0

  • Wreszcie! Czy musiało zginąć aż tyle ludzi na tych przejściach,żeby wreszcie wybudować wiadukt.W sąsiedztwie jest duża szkoła,dzieci tamtędy przechodzą,bo boją się przechodzić przejściem podziemnym,bo to lokal dla meneli wszelkiego kalibru.

    • 0 0

  • Orunia Inwestycje to ściema - jak zwykle po staremu obiecanki cacanki i Głupim radość

    • 0 1

  • Zaorać Orunię i będzie spokój.Patole posypać wapnem,żeby nie wylazły!

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane