• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Osiem ofert w przetargu na remont ul. 23 Marca w Sopocie

Maciej Naskręt
24 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ulica 23 Marca w Sopocie przejdzie gruntowny lifting. Ulica 23 Marca w Sopocie przejdzie gruntowny lifting.

Otwarto koperty z ofertami na przebudowę ul. 23 Marca w Sopocie. Spośród ośmiu wykonawców zainteresowanych tym zleceniem, najniższą cenowo propozycję złożyła firma MTM z Gdyni, która chce za to zainkasować ok. 13,9 mln zł. Sopot na ten cel zapisał w budżecie ok. 26 mln zł.



Kliknij, by pobrać plik PDF (ok. 1 MB) z projektem zbiornika retencyjnego zabudowanego parkingiem. Kliknij, by pobrać plik PDF (ok. 1 MB) z projektem zbiornika retencyjnego zabudowanego parkingiem.
21 lutego upłynął termin składania w sopockim Zarządzie Dróg i Zieleni ofert w przetargu na przebudowę 2-kilometrowego odcinka ul. 23 Marca między ul. Armii Krajowej zobacz na mapie Sopotusanatorium "Leśnik" zobacz na mapie Sopotu.

Swoje zainteresowanie przedsięwzięciem zadeklarowało osiem firm i konsorcjów budowlanych. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyła gdyńska spółka MTM, która jest gotowa przebudować 2-kilometrowy odcinek drogi za kwotę ok. 13,9 mln zł. Kolejna propozycja jest o 800 tys. zł droższa i złożona została przez firmę Strabag.

Sopocki magistrat na inwestycję przeznaczył 26 mln zł. To oznacza, że miasto zaoszczędzi prawie połowę wspomnianej sumy na inwestycji drogowej. Urzędnicy muszą teraz zbadać złożone oferty i rozstrzygnąć przetarg. Wyniki powinny być znane w ciągu tygodnia. Prace drogowe ruszą z pewnością na wiosnę i mają się zakończyć do połowy maja 2015 r.

W ramach przedsięwzięcia zmodernizowane zostaną wszystkie elementy ulicy. Z uwagi na to, że teraz tam jeżdżą autobusy miejskie, nowa jezdnia ma spełniać normy przypisane drogom krajowym - ma przenosić maksymalne dopuszczalne obciążenia, czyli 115 kN/oś. Z tego powodu nowa jezdnia będzie posiadać trzy warstwy nawierzchni - podbudowy, wiążącą i ścieralną (SMA). Ponadto potencjalny wykonawca zbuduje także pod jezdnią kanalizację deszczową, do której będą spływać wody opadowe z drogi.

Na jakie inwestycje drogowe czekasz w Sopocie?

Wyregulowana też zostanie szerokość jezdni. Obecnie zmienia się ona od 5,6 do 6,2 m. Po wykonaniu robót będzie ona miała 6 metrów bądź 5,5 na leśnym odcinku. Co ważne, poziom nowej jezdni zostanie dostosowany do wysokości wyjazdów z posesji. Przy nowej drodze pojawią się też nowe chodniki, a także wymienione zostanie oświetlenie.

Inwestycja obejmuje także budowę zbiornika retencyjnego, który został zlokalizowany przy skrzyżowaniu ulic: 23 Marca i Armii Krajowej zobacz na mapie Sopotu. Dziś jest tam parking. Nie będzie to jednak dużych rozmiarów zbiornik. W razie intensywnych opadów deszczu lub nagłych roztopów ma kumulować ok. 670 metrów sześc. wody. Zazwyczaj takie obiekty gromadzą po kilka lub kilkanaście tysięcy metrów sześciennych wody.

Długość zbiornika ma wynieść 63 metry, a szerokość to zaledwie 6 metrów. By jednak nie tracić miejsc postojowych, miasto Sopot postanowiło parking odbudować nad planowanym zbiornikiem wodnym. W sumie pojawi się tam ok. 50 miejsc postojowych, w tym sześć dla osób niepełnosprawnych.

Będzie także coś dla rowerzystów. ZDiZ w planowanej inwestycji przewidział także drogę dla rowerów na odcinku od al. Armii Krajowej do pętli autobusowej. Dalej w kierunku sanatorium "Leśnik" rowerzyści będą zmuszeni korzystać z chodnika pieszo-rowerowego. Inwestycja dla cyklistów realizowana jest w ramach projektu "Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007 - 2013". Stąd marszałek województwa pomorskiego przyznał miastu 2 mln zł.

Oferty złożone w przetargu na przebudowę ul. 23 Marca

1. Eurovia Polska S.A. Kobierzyce, Bielany Wrocławskie - 16 725 339,42 zł
2. Konsorcjum, lider WOD -KAN Grzenkowicz Sp. z o.o. Kartuzy - 16 293 810,00 zł
3. Firma budowlano-drogowa MTM S.A. z Gdyni - 13 893 676,78 zł
4. Molewski Sp. z o.o., Włocławek oraz Invest Development sp. z o.o. - 16 476 444,99 zł
5. Skanska S.A. Warszawa - 14 684 080,21 zł
6. Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Elgrunt Marian Mielewczyk z Gdyni - 18 381 079,41 zł
7. Budimex S.A. z Warszawy - 16 396 182,93 zł
8. Strabag Sp. z o.o. Pruszków - 14 678 185,12 zł

Miejsca

Opinie (54)

  • I ze względu na jeżdżące autobusy dodałbym 30 nowych progów zwalniających (6)

    Ale i tak dobrze, że remontują :). Chociaż przy tej ilości dróg jaką ma Sopot to od dawna wszystko powinno być na błysk...

    • 32 9

    • (2)

      jak zwykle wygra MTM

      • 5 3

      • (1)

        Za 30 milionow to staralbym sie o status lotniska regionalnego. Tyle kasy nie mozna nawet utopic w bagnie.

        • 5 2

        • Co innego sie liczy na swiecie niz remonty(!) ulic osiedlowych....

          Przemysl

          • 0 3

    • Czy Ty też kupujesz zawsze najtańszy garnitur ? (1)

      Odpowiedź brzmi TAK, pod warunkiem, że :
      1) jakość jest nieistotna
      2) możesz sobie pozwolić wymienić na następny za rok
      3) masz to gdzieś, w jakim garniturze chodzisz

      Wybierz odpowiednią odpowiedź dla miasta Sopotu.

      • 12 0

      • Znam Sopot od urodzenia. Jesli 30 mil na remont ulicy sa uzasadnione to mi tu jezdzi czolg.

        • 3 1

    • Przylesie is King

      Przylesie is King

      • 0 0

  • skąd tak ogromne różnice w ofertach ? (4)

    powinno być 60% cena
    10% czas wykonania
    30% czas gwarancji

    • 25 10

    • 50% cena, 40% gwarancja, 10% czas wykonania (3)

      tak powinno być

      • 12 2

      • (2)

        Jesteś pewien z tym 40% gwarancji..? Miałem kiedyś do czynienia z przetargami publicznymi i każdy pakował maksymalną gwarancję na ile można - widziałem nawet 25 lat... i co z tego, skoro większości z tamtych firm już dawno nie ma? Szukaj wiatru w polu....

        • 13 0

        • Tak, bo trzeba wybierać firmy rzetelne (1)

          Istniejące od co najmniej kilkunastu lub min. kilku lat, a nie pseudo-firmy krzaki naprędce stworzone na potrzeby przetargu. Tylko takie firmy mogą dać długoterminową gwarancję.

          • 1 1

          • He, he... myślałem że rzetelność to cecha charakteru, a tutaj okazuje się że chodzi o czas trwania na rynku...
            To nie jest tak, że można stworzyć firmę na potrzeby przetargu, bo potrzebne są m.in. referencje
            Co powiesz firmie, która istnieje od dwóch lat i spełnia wszystkie wymogi Publicznego Przetargu (ma pieniądze, kadry, sprzęt, referencje) - sorry Panowie, ale odrzucam ofertę, bo uważam że za krótko istniejecie... Sprawa z góry przegrana, a i CBA zacznie węszyć...
            Idąc tym tokiem rozumowania zablokowałoby się dostęp do rynku młodym, prężnym firmom - masz pojęcie, co wtedy zaczęłyby wyprawiać "stare" firmy z cenami ofertowymi?

            • 0 0

  • Pieniadze wyrzucone w błoto (1)

    Akurat ta ulica jest OK. Niech się lepiej wezmą za krzywe chodniki z kałużami wzdłuż al. Niepodległości.

    • 45 13

    • na tej ulicy mieszka kilka tysięcy ludzi, to drugie największe osiedle w Sopocie

      przy Niepodległości kręci się tylko trochę dziadków i meneli koło MOPS-u

      • 6 11

  • MTM (1)

    No i git!
    Wreszcie podatki zostaną w PL.
    A do tego jakość jest ok.

    • 22 15

    • MTM

      cha!!!!!! cha!!!!!!! cha!!!!!! , układy , układziki !!!!!!

      • 6 5

  • o Boże, tylko nie MTM ! (4)

    weźcie Skanskę albo Strabag !

    • 24 27

    • skoro wykonawca chce połowę kwoty z kosztorysu (2)

      jak to wpłynie na jakość robót ?

      • 8 0

      • Wszystko byłoby w porządku, gdyby Inwestor, czyli miasto miało permanentny i kompetentny nadzór - wtedy niech wygrywa najniższa cena. A jeśli wykonawca zacznie coś kombinować w stosunku do jakości wykonania lub niezgodności z projektem, to kopa w d...ę i tyle.... Proste, nie?

        • 9 1

      • Nie,lepiej niech zapłaci wielokrotnie więcej Z NASZYCH PODATKÓW

        Zamiast bublić,popatrz po ile pozostałe oferty...

        • 0 1

    • Strabag ?

      Hahaha ... widać, że masz pojęcie o wykonawca. Strabag najgorszy wykonawca z wymienionych ... babra się z każdą robotę, że aż żal ....

      MTM w porównaniu do Starabag to Polska firma, ma swój sprzęt + stali podwykonawcy i przynajmniej robią na czas

      • 12 6

  • ile zaoszczędzi? (2)

    26 - 13,9 = 12,1
    Skąd więc wyliczenie, że "miasto zaoszczędzi przynajmniej połowę wspomnianej sumy na inwestycji drogowej"? Do poprawienia.

    • 11 4

    • Propaganda

      tak to się nazywa

      • 5 1

    • Ktoś pomylił "przynajmniej" z "niemal",ale przynajmniej nie z "bynajmniej"...

      • 2 0

  • zbiornik 670 metrów sześc. wody. (1)

    dobrze, że nie 670 l

    kabaret
    heh

    • 6 10

    • 0,67 l

      • 0 0

  • Tak naprawdę to chodzi o budowę zbiornika retencyjnego (2)

    Gdyby nie to, to tej ulicy by nie remontowano jeszcze przez 15 lat. Nie wymaga ona remontu na dzień bieżący lecz jest potrzeba budowy zbiornika. - Trzeba było odwrócić kota ogonem.

    • 25 3

    • Zbiorniki retencyjne są głupie!

      • 1 0

    • mieszkańcom Przylesia to wiszą zbiorniki retencyjne

      na Przylesiu głosowali za nowa ulicą i nowymi chodnikami w budżecie obywatelskim. Zbiornik nas nie obchodzi.
      to dolny Sopot martwi się o podtapianie.

      • 0 0

  • Wreszcie MTM

    a nie flejtuchy ze Stabagu co zatrudniają jeszcze większych partaczy i nie umieją dopilnować podwykonawców co kostki równi ułożyć nie potrafią....

    • 36 7

  • drogi (1)

    za zaoszczedzone pieniadze proponuje remont ul podgornej juz najwyzszy czas

    • 9 3

    • przykre jest to że ulic tak zapomnianych a nawet w gorszym jeszcze stanie jak podgórna w sopocie jest multum
      za to opłaty corocznie szybują w niebo
      ale jak widac po wynikach wyborów spocianom z tym dobrze...

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane