- 1 73 loty Jacka Karnowskiego w pół roku (790 opinii)
- 2 Policjant strzelał w kierunku BMW (218 opinii)
- 3 Pożar przepompowni nie wstrzyma inwestycji (41 opinii)
- 4 Pasaż Podwale, nie City Forum. Nowy wygląd (167 opinii)
- 5 Od poniedziałku remont ul. Komandorskiej (23 opinie)
- 6 Straciła 3 tys. zł, bo "koleżanka" prosiła o BLIK-a (162 opinie)
Osłupkowany przystanek. "To niestety konieczność"
Przy przystanku "Płowce" na ul. Powstańców Warszawskich na Siedlcach stanął rząd słupków. - Wygląda to mało estetycznie i może utrudniać korzystanie z autobusu - niepokoi się pani Agnieszka. - Musieliśmy zabezpieczyć przystanek przed parkującymi na chodniku kierowcami - tłumaczy GZDiZ.
"Płowce" to nowy-stary przystanek na Powstańców Warszawskich. Stary - bo istniał od dawna. Nowy - bo wrócił na swoje miejsce po tym, jak w okolicy przebudowano nieco układ drogowy na wysokości osiedla Perspektywa, budowanego przez Eurostyl.
Nowy chodnik przy przystanku i nowe słupki
Te prace właśnie się zakończyły. Na wysokości przystanku poszerzono chodnik, a przy jezdni ustawiono kilkanaście słupków. Ich widok zaskoczył mieszkającą w okolicy panią Agnieszkę.
- Rozumiem, że nie chcą tam parkowania aut, ale czy te słupki nie sprawią, że wysiadanie z autobusu będzie utrudnione? Przecież kierowca nie będzie w stanie zatrzymać autobusu w taki sposób, żeby słupki nie znajdowały się na wysokości niektórych drzwi - zauważa nasza czytelniczka.
GZDiZ: Słupki musiały stanąć, bo kierowcy ignorują zakaz
Faktycznie, słupki stanęły właśnie dlatego, żeby uniemożliwić kierowcom parkowanie na nowo wyremontowanym chodniku w okolicy przystanku. Jak przekonuje Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, sam znak zakazu zatrzymywania się nie wystarczyłby.
- Takie działania to niestety efekt nieprzestrzegania przez kierowców zakazu zatrzymywania się w odległości 15 m od znaku "przystanek" (D-15) - informuje Patryk Rosiński, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Słupki zostały ustawione celowo i takie rozwiązanie jest stosowane w wielu miejscach w Gdańsku.
Urzędnik dodaje, że w takich przypadkach słupki montuje się w odległości 1 m od krawędzi jezdni. Dzięki temu nie utrudniają one pasażerom płynnego wysiadania i wsiadania do pojazdu.
- Nie neguję konieczności zabezpieczenia chodnika przed samochodami, ale wolałabym, żeby zrobiono to bardziej estetycznie, np. krzewami lub drzewami - podkreśla nasza czytelniczka.
Radny dzielnicy: słupki to ostateczność, wolimy nasadzenia
Wojciech Widzicki, przewodniczący zarządu dzielnicy Siedlce, potwierdza, że parkowanie na chodnikach (a także zieleni) rzeczywiście jest problemem.
- Parokrotnie, na wniosek mieszkańców, przychylaliśmy się do ustawiania słupków, ale tylko tam, gdzie nie było innej możliwości zabezpieczenia chodnika przed samochodami - zaznacza. - Gdy tylko to możliwe, wybieramy nasadzenia jako bardziej estetyczne. W ten sposób zabezpieczymy chodnik przy ul. Zakopiańskiej, na wysokości posesji 26-28. We wrześniu krzewy pojawią się wzdłuż ul. Pobiedziska. Tam pojawią się także słupki, by chronić rośliny przed rozjechaniem.
Wydajemy pieniądze, bo nie egzekwujemy prawa
Wszystkie te zabezpieczenia kosztują, czy to słupki, czy zieleń, która utrudnia (bo nie zawsze uniemożliwia) wjazd na chodnik. Być może te wydatki nie byłoby potrzebne, gdyby miejskie służby sprawnie egzekwowały przestrzeganie przepisów. Z tym jest jednak problem. Po pierwsze nie sprzyja temu prawo (Zobacz: Pieszy musi udowodnić, że auto blokuje chodnik), po drugie Straż Miejska jest wyjątkowo łagodna w kwestii karania źle parkujących kierowców (Zobacz: Karne kupony dla źle parkujących).
Krzew (1 sztuka) - koszt: 30 zł z roczną pielęgnacją
Żywopłot - koszt: 1600 zł za 10 metrów bieżących z roczną pielęgnacją
Drzewo - koszt: 2500 zł posadzenie z roczną pielęgnacją
Warto dodać, że zieleń wymaga stałego utrzymania, zarówno pielęgnacji, jak i sprzątania.
Źródło: cennik miejski w Gdańsku, dane za 2022 r.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-08-08 07:32
(11)
Nie bardzo rozumiem dlaczego egzekwaoniem porpawności parowania nie może zajmować się prywatna firma?
Po tym jak w komunikacji miejskiej kontrolą biletów zajęła się Renoma, to sprzedaż biletów wystrzeliła w kosmos.
Byli tacy co to np jeździli z Piecek-Mogowa do Topolówki i 4 lata nie skasowali biletu, aż tu nagle pojawiła sie Renoma i płacz i zgrzytanie zębami.- 99 10
-
2024-08-08 23:44
Porpawnosci .Czy poprawności?.. parowania?
Czy parkowania?? Egzekwaoniem czy egzekwowaniem??? Kto pisał tego posta??
- 1 1
-
2024-08-08 23:46
Piecek Mogowa
Czy Migowa??
- 0 1
-
2024-08-08 11:14
Renoma kosztuje więcej niż zysk z biletów (1)
- 8 8
-
2024-08-08 21:04
Nawet jeśli to i tak się oplaca
Wyszlibyśmy na zero a o ile przyjaźniejsze dla pieszych miasto by było
- 2 0
-
2024-08-08 10:46
Bo prawo to uniemożliwia.
- 1 0
-
2024-08-08 09:49
Dziecko (4)
Renoma działa od 20 paru lat, a nie od czetrech.
- 3 10
-
2024-08-08 23:48
Czetrech
Czy czterech??ludzie nauczcie się pisać po polsku...proszę!!
- 2 1
-
2024-08-08 15:44
Proszę pana proszę uważnie przeczytać dość krótki tekst i wówczas komnetować.
No chyba, że to już demencja.- 7 1
-
2024-08-08 12:53
4 lata to okres nauki w liceum.
- 8 1
-
2024-08-08 11:33
xD
przecież nie jest napisane że od 4 lat funkcjonuje tylko mowa o jakimś nieokreślonym okresie 4 lat
- 8 0
-
2024-08-08 07:43
wow powaznie? super!
- 4 0
-
2024-08-08 07:11
Czemu bez zatoki? (38)
Przecież to chore - za stojącym autobusem robi się korekw którym staną też inne autobusy. I nie mówcie, że wymiana pasażerów zawsze zajmuje 30 sekund.
- 171 55
-
2024-08-08 14:22
(1)
Żeby kierowcy nie omijali stojącego autobusu i nie potrącali pieszych przechodzących na drugą stronę przed autobusem.
- 5 11
-
2024-08-08 18:26
To zrobic przejscie za autobusem ! Mysl ,analizuj potem zabieraj glos
- 5 3
-
2024-08-08 13:27
Żeby kierwocy mieli gorzej (2)
w tym mieście robi się wszystko byle by dowalić kierowcom a jednocześnie nie poprawia się ani rowerzystom ani komunikacji zbiorowej. Gdańszczanie uwielbiają być dymani przez swoją władzę, co 4 lata dając temu pełne poparcie.
aaa no i oczywiście deweloperom (kiedy u Was, w starych dzielnicach remontowano drogę? :)- 14 10
-
2024-08-08 14:00
Heh, jak zwykle "dej drogę" i "spisek przeciwko kierowcom" (1)
Do bingo zabrakło Ci rowerzystów, których nie stać na samochód :D
- 12 4
-
2024-08-08 22:09
Niestety, w Gdańsku jest grupa ludzi, którzy celowo utrudniają jazdę po mieście samochodami.
I mają ci ludzie wpływ na miejską władzę.
- 0 3
-
2024-08-08 10:51
Nie robi się xd
- 3 2
-
2024-08-08 10:35
Zajmuje od 8 do 20 sekund.
- 8 7
-
2024-08-08 10:11
Jest dobrze (3)
Autobus który zjeżdża do zatoki jest natychmiast omijany przez wielu kierowców i spychany w głąb korka. Co powoduje, że autobus zawsze dojedzie z pkt A do B wolniej niż samochód na tej samej trasie. Brak zatok powoduje że nic się w szyku korka nie zmienia. Luka, która się tworzy przed autobusem bardzo szybko zostanie zlikwidowana gdy autobus ruszy i dogoni to samo auto za którym jechał.
- 37 14
-
2024-08-08 13:38
W jakim świecie ty żyjesz ze masz ciagłe korki? (1)
Prawda jest taka że przez zdecydowaną większość czasu nie ma tam korka, więc takie rozwiązanie spowalnia ruch.
Ta Twoja teoria również nie trzyma się kupy bo nie zauważyłeś że tak obok są światła które te korki powodują. Autobus zatrzymuje się i mamy zielone światło, więc na tym cyklu nikt nie przejechał. Tego autobusu może to jie dotyczy,Prawda jest taka że przez zdecydowaną większość czasu nie ma tam korka, więc takie rozwiązanie spowalnia ruch.
Ta Twoja teoria również nie trzyma się kupy bo nie zauważyłeś że tak obok są światła które te korki powodują. Autobus zatrzymuje się i mamy zielone światło, więc na tym cyklu nikt nie przejechał. Tego autobusu może to jie dotyczy, ale tego za nim już tak, on będzie czekał dodatkową zmianę świateł, tam za nim dwie itd. Właśnie tak się tworzą korki, poprzez zmniejszenie przepustowości newraligicznego skrzyżowania.- 11 11
-
2024-08-08 13:55
Wiadomo, korki tworzą wszyscy i wszystko, tylko nie kierowcy i samochody :D
- 13 4
-
2024-08-08 12:37
Ale kierowca ma komfort
Jeśli coś się stanie, albo pojazd z różnych przyczyn się zawiesi to zawsze może przeczekać w spokoju.
- 3 1
-
2024-08-08 07:40
Jak zwykle "chłopski rozum". (2)
Kolejne autobusy stoją na poprzednich przystankach, więc nie ma problemu.
Setka pasażerów autobusu powinna mieć zawsze priorytet przed garstką ludzi w osobówkach wiozących głównie powietrze.- 36 26
-
2024-08-08 09:29
Synchronizacja (1)
Według ciebie wszystkie autobusy zatrzymują się na przystankach w tych samych momentach? Byłoby to świetne rozwiązanie, ale niestety jest niewykonalne. Nie, jak jeden stoi na przystanku, to reszta stoi w korku na jezdni wraz z resztą samochodów.
- 9 7
-
2024-08-08 10:07
Zakładasz że korek nie porusza się rząd wielkości wolniej niż dopuszczalna prędkość.
"Stracony" czas autobus nadrabia w moment.
Jeżeli wcisną się przed niego samochody, to już strata której nie odrobi.- 9 9
-
2024-08-08 07:22
żeby autobus nie musiał włączać się do ruchu (12)
- 32 20
-
2024-08-08 07:37
(11)
a co nie potrafi
- 18 19
-
2024-08-08 07:49
Bardzo często autobus stoi minutę i czeka aż ktoś go wpuści (10)
- 22 18
-
2024-08-08 13:28
taaa, godzinę od razu xD
stoi i wszyscy pasażerowie wspólnie z kierowcą klaszczą przez tę minutę
- 10 6
-
2024-08-08 09:26
Nie kest to prawda (2)
Najczęściej pierwszy samochód wypuszcza autobus z zatoczki, czasem drugi, bardzo rzadko trzeci. Przejazd trzech samochodów nie trwa minuty.
- 23 11
-
2024-08-08 10:54
No nie wiem (1)
Na trakcie sw Wojciecha wygląda to inaczej
- 1 8
-
2024-08-08 10:58
A ja wiem
I na Trakcie jest dokładnie tak samo
- 8 2
-
2024-08-08 08:22
Chociaż ma pierwszeństwo... (5)
Potrzebujemy prawdziwych egzaminów na prawo jazdy, powtarzanych co parę lat.
- 15 9
-
2024-08-08 08:31
(4)
Potrzebujemy za każde wykroczenie odbierać szroty kierowczykom. W jeden rok rozwiązany zostanie problem zanieczyszczenia powietrza i zarazem tłustych kierowczykow ze średnim BMI powyżej 75
- 9 15
-
2024-08-08 13:42
Po co sie ograniczac, czemu chcesz wprowadzać drakońskie kary tylko wobec kierowców? (1)
Za śmiecenie odcięcie ręki.
Za przeklinanie wyrwanie języka.
Za nieustąpienie miejsca w autobusie, połamanie nóg...- 4 3
-
2024-08-08 13:56
Wystarczyłoby mieć społeczeństwo, które nie jest pozbawione wstydu i honoru...
- 3 1
-
2024-08-08 08:38
(1)
Zobaczymy jak będziesz skomlał jak wprowadzą ETS i opłatę za wydychane przez ciebie straszne CO2. A pamiętaj że podczas jazdy rowerem wydychasz tego więcej
- 12 3
-
2024-08-08 08:57
Czyli nigdy?
Wystarczyłyby prawdziwe przeglądy, a nie "u Niemca to już złom, więc będzie jeździł 15 lat w Polsce"
- 4 1
-
2024-08-08 07:17
to proste (10)
zebys i w tym miejscu mogl chwile postac w korku ..... moze w koncu sie zmeczysz i zrezygnujesz z auta, wolnosci.... itd.
- 15 22
-
2024-08-08 07:42
Miasto nie potrafi poprawić komunikacji zbiorowej (9)
Dlatego chce zrównać poziomem komunikację indywidualną. Komunistyczne równanie w dół.
- 26 16
-
2024-08-08 13:45
Bo fizycznie nie ma mozliwosci żeby komunikacja zbiorowa dorównała chociaż 1/4 komfortu komunikacji indywidualnej.
Jedyna możliwość to pogorszenie komfortu ogółu poprzez zniszczenie komunikacji indywidualnej.
- 4 3
-
2024-08-08 08:21
Komuna akurat oddała kierowcom praktycznie cały niezabudowany teren. (6)
Oczywiście dzięki temu korków nie ma, prawda?
- 19 9
-
2024-08-08 08:33
(5)
Pomysl scherlocku co by bylo gdyby "tamta" komuna nie zbudowała ciagów komunikacyjnych. Dzisiejsza komuna nakryłaby się nogami.
- 11 8
-
2024-08-08 08:56
Można byłoby się po ludzku poruszać na piechotę, a osiedla na zad*piach "bo w 15 minut dojedziesz" nigdy by nie powstały? (4)
Tragedia, faktycznie.
- 11 6
-
2024-08-08 13:47
A hdzie Ci ludzie by mieszkali? (1)
W drapaczach chmur przysłaniających niebo? Czy w klatkach mieszkalnych jak w Hongkongu? Wyobrażasz sobie taką ilość osób zgromadzoną na powierzchni "15 minut piechotą"?
- 2 3
-
2024-08-08 13:57
Tak, wyobrażam. Jest tak tuż obok Hongkongu, w Singapurze. 6mln mieszkańców na obszarze Trójmiasta.
Tyle że tam państwo kontrolowało budownictwo, więc zamiast klitek po 4m2, mają mieszkania średnio po 90m2, a 45m2 to u nich kawalerka...
- 3 1
-
2024-08-08 10:40
(1)
na piechotę to chyba tylko w obrębie 15 minutowego getta. Juz takie było, w Warszawie. Niektórzy chcą żyć, a nie być zamknieci w klatce. To się nazywa chów klatkowy dla twojej wiadomości
- 4 14
-
2024-08-08 10:48
Dokładnie. Niektórzy chcą żyć, a nie dać się zamknąć w klatce na kółkach.
Tymczasem samochodowi raktywiści chcą zamknąć nas w gettach, z których nie da się wydostać bez płacenia haraczu koncernom paliwowym.
To jest według Ciebie wolność? Podatek od ruszenia się z domu?- 9 6
-
2024-08-08 08:12
Polecamy się
Od tego jesteśmy, by problemy pozostały nierozwiązane
- 16 2
-
2024-08-08 08:43
W tym kraju żeby wygrać z łamiącymi przepisy trzeba ich fizycznie powstrzymać (9)
Jak to świadczy o państwie i instytucjach?
Oczywiście bardzo źle.
Straże Miejskie są niedofinansowane, w Gdańsku brakuje połowę wakatów, w Warszawie 300 na nie wiem ile, chyba to ponad połowa.
Do tego prawo ma tyle dziur i stawki są tak niskie, że tylko frajerzy płacą mandaty w tym kraju.- 71 9
-
2024-08-14 09:18
Proponuję konkurs:
"Który z kierowców i w jaki sposób jako pierwszy zaparkuje pomiędzy słupkami"?
Obawiam się że zwycięzca pojawi się już w tym roku.
Czekam na zdjęcia.- 2 0
-
2024-08-08 13:03
Prawo w tym kraju "prawo" służy przede wszystkim do obrony wszelakiej patologii
Im większy patol tym bardziej gada jaki on prawy jest i zawsze łamie prawo zgodnie z prawem:) Bo w tym kraju uczciwy obywatel żadnych praw nie ma:) Państwo z dykty gdzie rządzą bandyci:) Absurd goni absurd....
- 5 1
-
2024-08-08 11:08
chodzi o to by nie łamać przepisów
a nie gnębić łamiących. Infrastruktura uniemożliwia łamanie i jest to rozwiązanie zwyczajnie prostsze.
- 2 4
-
2024-08-08 10:08
Niezły fikoł
Jeśli o kimś to źle świadczy to przede wszystkim o tych łamiących prawo, skoro ma sobie to za nic i trzeba go siłą blokować.
- 5 3
-
2024-08-08 10:03
Raczej (1)
Jak to świadczy o kierowcach?
- 7 2
-
2024-08-08 10:41
Raczej o człowieku. Tu nie ma znaczenia czym jeździ.
- 5 1
-
2024-08-08 08:49
Miasto może wynająć prywatną firme (1)
Do kontrolowania kierowców jak parkują
Np renomę, która kontroluje pasażerów
Ale tego nie robi
Ba utrudnia mieszkańcom zgłaszanie nieprawidłowo parkujących straży miejskiej poprzez limity zgłoszeń...
Poza tym straż miejska jest totalnie niewydajna
Jest 300 strażników którzy dziennie wystawiają około 100 mandatów zaDo kontrolowania kierowców jak parkują
Np renomę, która kontroluje pasażerów
Ale tego nie robi
Ba utrudnia mieszkańcom zgłaszanie nieprawidłowo parkujących straży miejskiej poprzez limity zgłoszeń...
Poza tym straż miejska jest totalnie niewydajna
Jest 300 strażników którzy dziennie wystawiają około 100 mandatów za nieprawidłowe parkowanie
Statystycznie 0,3 mandatu na strażnika dziennie ...
To tak jakby lekarz dziennie przyjmował powiedzmy pół pacjenta: zbadana lewa strona dziś, a prawą stroną jutro :-)
Lekarze powinni pracować jak strażnicy- 15 3
-
2024-08-08 13:10
Parkują nielegalnie...
Ale sąd stwierdzi że legalnie:) I służby nic nie mogą. Bo to miarka bez homologacji a to kierowcy nie było w aucie i użyczył obywatelowi afryki, który wrócił do afryki. Chore państwo z dykty, które broni wszelaką patologię:) Dresiarze jak spowodują kolizję brawurową jazdą od razu twierdzą, że zasłabli ..itd itp;) Wynajmij mieszkanie komuś i ktoś
Ale sąd stwierdzi że legalnie:) I służby nic nie mogą. Bo to miarka bez homologacji a to kierowcy nie było w aucie i użyczył obywatelowi afryki, który wrócił do afryki. Chore państwo z dykty, które broni wszelaką patologię:) Dresiarze jak spowodują kolizję brawurową jazdą od razu twierdzą, że zasłabli ..itd itp;) Wynajmij mieszkanie komuś i ktoś sobie mieszka latami na twój koszt ..w świetle prawa:) Złodziej się do ciebie włamie zrobisz mu krzywdę złodziej będzie ofiarą;) Państwo prawa którego nie ma;) Prawo obecnie służy jedynie patologicznej części społeczeństwa do unikania odpowiedzialności za swoje czyny:) Konstytucja konstytucja:) Dlatego lewacy tak walczą o państwo prawa ..by kraść dalej:)
- 5 2
-
2024-08-08 08:51
Gdyby faktycznie wzięli się do roboty, z samych mandatów starczyłoby na utrzymanie SM.
- 14 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.