- 1 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (76 opinii)
- 2 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (82 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (218 opinii)
- 4 Kandydaci z KO do Europarlamentu (253 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (29 opinii)
- 6 Martwe dziki z Karwin miały ASF (309 opinii)
Ostatnia prosta przed przetargiem na budowę Obwodnicy Metropolitalnej
Ministerstwo Infrastruktury uzyskało wstępną opinię Głównego Urzędu Statystycznego, a pakiet wymaganych dokumentów został przetłumaczony na język angielski i przekazany do Eurostatu - to ostatnie formalności przed ogłoszeniem przetargu na budowę Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Gdy w czerwcu wróciliśmy do tematu, Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury tłumaczył, że dokumentacja niezbędna do ogłoszenia przetargu w formule partnerstwa publiczno-prywatnego wciąż jest w opracowaniu. Mimo pozytywnej opinii Głównego Urzędu Statystycznego z postępowaniem trzeba się jednak wstrzymać do właściwej kwalifikacji projektu przez Eurostat.
A tej w czerwcu jeszcze nie było.
Wakacje minęły i w temacie OMT coś drgnęło.
- W wyniku konsultacji uzyskano wstępną opinię Głównego Urzędu Statystycznego wskazującą, że proponowane warunki realizacji inwestycji nie powodują konieczności automatycznego jej ujęcia w bilansie sektora instytucji rządowych i samorządowych. Pakiet wymaganych dokumentów został przetłumaczony na język angielski i w ubiegłym tygodniu przekazany przez GUS do Eurostatu. Uzyskanie pozytywnej opinii Eurostatu warunkuje prowadzenie dalszych prac, w tym ogłoszenie przetargu - zapowiada rzecznik ministerstwa.
Zielone światło od Eurostatu to jedna z ostatnich formalności przed ogłoszeniem przetargu na budowę drogi, która ma powstać w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Chodzi o to, by budowa została sfinansowana przez prywatnego partnera, którego państwo "spłaci" w ciągu kilkudziesięciu lat.
Co ciekawe, to niejedyna planowana trasa ekspresowa w kraju, która ma powstać w modelu PPP. Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów podjął w 2018 roku decyzję, że oprócz Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w tej samej formule mają powstać trzy inne odcinki dróg ekspresowych: S6 Koszalin - DK 6 (Bożepole Wielkie), S6 Zachodnia Obwodnica Szczecina i S10 Bydgoszcz - Toruń.
Obwodnica Metropolitalna jest najbliżej realizacji, bo tylko ona posiada opracowany i gotowy nowy wzór umowy PPP.
Według pierwotnych planów budowa 33-kilometrowej ekspresówki ma zakończyć się w 2023 roku. Koszt realizacji szacowany jest na ok. 2,1 mld zł.
Opinie (248) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-08 15:35
Käszëbe grajo na burczybasie i pijo gorzałko
- 0 1
-
2019-09-08 17:21
Wizja przyszłości ...
W rządzie nie ma ciśnienia na rozwój infrastruktury drogowej wokół Trójmiasta. Z wielu powodów, trójmiasto to matecznik opozycji a kasę kieruje się tam gdzie jest wierny elektorat. Nikomu w Warszawie nie zależy na zamożnym trójmieście i prężnie działającym sektorze portowym - dlaczego mamy robić (małą, ale jednak) konkurencję Niemcom? Droga czerwona, Via Maris i metropolitalna nie powstaną, tak samo nie będzie 3 pasów na OT. Jak sytuacja drogowa zrobi się naprawdę beznadziejna to w szybkiej nocnej specustawie przegłosują płatny wjazd do miast i bramki na drogach klasy "s" - OT będzie pierwsza i ruch się zmniejszy bez rozbudowy.
- 2 3
-
2019-09-08 18:13
A tego znaczka "Trójmiasto.tv" nie można umiejscowić w innym rogu. Zasłania napisy.
- 5 0
-
2019-09-09 05:00
Wy budujcie drogę,
a nie bawcie sie w papiery
- 1 0
-
2019-09-16 14:53
Pic na wodę fotomontaż
Przedwyborcza ścięgna PIS.
- 0 0
-
2020-08-20 11:50
Nie dla metropolitarnej, Tak dla poszerzenie trójmiejskiej
Lepiej pomyślcie o trzecim pasie na Obwodnicy Trójmiasta...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.