- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (195 opinii)
- 2 Ugaszono pożar na budowie osiedla (172 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (62 opinie)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (158 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (489 opinii)
Ostatnia prosta przed przetargiem na budowę Obwodnicy Metropolitalnej
Ministerstwo Infrastruktury uzyskało wstępną opinię Głównego Urzędu Statystycznego, a pakiet wymaganych dokumentów został przetłumaczony na język angielski i przekazany do Eurostatu - to ostatnie formalności przed ogłoszeniem przetargu na budowę Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Gdy w czerwcu wróciliśmy do tematu, Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury tłumaczył, że dokumentacja niezbędna do ogłoszenia przetargu w formule partnerstwa publiczno-prywatnego wciąż jest w opracowaniu. Mimo pozytywnej opinii Głównego Urzędu Statystycznego z postępowaniem trzeba się jednak wstrzymać do właściwej kwalifikacji projektu przez Eurostat.
A tej w czerwcu jeszcze nie było.
Wakacje minęły i w temacie OMT coś drgnęło.
- W wyniku konsultacji uzyskano wstępną opinię Głównego Urzędu Statystycznego wskazującą, że proponowane warunki realizacji inwestycji nie powodują konieczności automatycznego jej ujęcia w bilansie sektora instytucji rządowych i samorządowych. Pakiet wymaganych dokumentów został przetłumaczony na język angielski i w ubiegłym tygodniu przekazany przez GUS do Eurostatu. Uzyskanie pozytywnej opinii Eurostatu warunkuje prowadzenie dalszych prac, w tym ogłoszenie przetargu - zapowiada rzecznik ministerstwa.
Zielone światło od Eurostatu to jedna z ostatnich formalności przed ogłoszeniem przetargu na budowę drogi, która ma powstać w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Chodzi o to, by budowa została sfinansowana przez prywatnego partnera, którego państwo "spłaci" w ciągu kilkudziesięciu lat.
Co ciekawe, to niejedyna planowana trasa ekspresowa w kraju, która ma powstać w modelu PPP. Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów podjął w 2018 roku decyzję, że oprócz Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w tej samej formule mają powstać trzy inne odcinki dróg ekspresowych: S6 Koszalin - DK 6 (Bożepole Wielkie), S6 Zachodnia Obwodnica Szczecina i S10 Bydgoszcz - Toruń.
Obwodnica Metropolitalna jest najbliżej realizacji, bo tylko ona posiada opracowany i gotowy nowy wzór umowy PPP.
Według pierwotnych planów budowa 33-kilometrowej ekspresówki ma zakończyć się w 2023 roku. Koszt realizacji szacowany jest na ok. 2,1 mld zł.
Opinie (248) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-07 13:11
(1)
Na trzeci pas Obwodnicy Trójmiasta, przynajmniej w tej chwili nie ma co liczyć, więc Metropolitalna jest bardzo potrzebna. Chociaż częściowo odciąży Obwodnicę Trójmiasta, szczególnie w sezonie.
- 35 14
-
2019-09-07 14:02
niby jak? skoro i tak wszystko na nią musi zjechać
- 3 4
-
2019-09-07 13:18
procedury są ale obwodnicy nie będzie.
zemsta PiS. Oni są mściwi i grają nieczysto. Przykładów można mnożyć w tysiące.
Ale zapomnieli że czynnik ludzki działa też w drugą stronę. Więc, jak to mówią chłopi: wy nam tak, to my wam tak.- 23 21
-
2019-09-07 13:05
Kolejny gwóźdź do trumny tego miasta
Urzędnicy, ja wy chcecie ograniczyć ilość aut w centrum, jak cały czas je tam tłoczycie? Armii Krajowej, tunel, Havla, Wyklętych, inwestycje za miliardy. Korki tylko rosną.
- 20 28
-
2019-09-07 12:52
Dąbrowa będzie zarżnięte ruchem samochodowym
- 19 3
-
2019-09-07 12:49
Główny Urząd Statystyczny
zajmuje się teraz wydawaniem zgód na budowę nowych dróg? Czy tylko wirtualnych żeby w tabelkach grało?
- 28 0
-
2019-09-07 12:16
trzymam kciuki za udana realizcję
- 123 19
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.