• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Otwarcie drugiej nitki tunelu od wtorku 11.05. Liczymy na mniejsze korki

Szymon Zięba
6 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Zamknięcie nitki w Tunelu pod Martwą Wisłą pokazało jak bardzo przejazd w tym miejscu był potrzebny.

Na początku przyszłego tygodnia drogowcy zakończą pierwszy etap prac w obrębie ronda w ciągu ul. Marynarki PolskiejMapka. Z 10 na 11 maja planowane jest otwarcie drugiej nitki Tunelu pod Martwą WisłąMapka. To dobra wiadomość dla kierowców, którzy od początku remontu narzekają na olbrzymie korki na Trasie SucharskiegoMapka i na drogach w Letnicy.



Czy odczułe(a)ś korki związane z utrudnieniami w tunelu?

Prace gwarancyjne w obrębie ronda w ciągu ul. Marynarki Polskiej mają być prowadzone w dwóch etapach. Pierwszy z nich zaczął się w drugiej połowie kwietnia.

W efekcie w godzinach szczytu Trasa Sucharskiego i okolica stadionu w Letnicy praktycznie stoi w obu kierunkach, o czym regularnie informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Dzieje się tak, ponieważ:
  • w związku z robotami, rura T1 Tunelu pod Martwą Wisłą (w stronę Letnicy) została zamknięta,
  • ruch dwukierunkowy poprowadzony jest jedynie jezdnią rury T2 (w stronę Stogów) na odcinku od al. Płażyńskiego z ul. Uczniowską do węzła Ku Ujściu,
  • kierowcy jadący od strony Stogów jadąc rurą T2 "pod prąd" nie mają możliwości bezpośredniego wjazdu na rondo Marynarki Polskiej. Muszą więc jechać prosto do al. Hallera, a następnie zawrócić,
  • obniżono dopuszczalną prędkość w tunelu do 50 km/h.

Pan Karol, czytelnik, który napisał do naszej redakcji, wylicza problemy, na jakie trafia jadąc do pracy.

14:53 5 MAJA 21 (aktualizacjaakt. 15:37)

Ogromne utrudnienia drogowe w Letnicy (49 opinii)

Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą.
Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą.

- Jest ogromny problem z wjazdem na rondo im. T. Mazowieckiego, jedni kierowcy nie wpuszczają drugich. Problemem jest też zjazd z ronda - osoby jadące prosto ani myślą zrobić miejsce dla innych aut. Najgorzej jednak gdy na swoją kolej czeka duża ciężarówka - wówczas blokuje się cała okolica, a czas zjazdu ze skrzyżowania wydłuża się jeszcze bardziej - opisuje nasz rozmówca. - Z drugiej strony, jak ktoś jednak wpuści ciężarówkę to zwykle ta nie ma miejsca na włączenie się do ruchu. No i wreszcie czas włączenia się TIR-a do ruchu jest bardzo długi. Zanim taki pojazd ruszy i rozpędzi się w tunelu, w tym czasie spokojnie przejechałoby parę innych samochodów.
TIR-y korkują dojazd do ronda w Letnicy. TIR-y korkują dojazd do ronda w Letnicy.
Zdaniem pana Karola, problem mogłaby rozwiązać jazda na suwak, tymczasowa sygnalizacja świetlna, albo policjant, który sterowałby w okolicy ruchem.

Drugi etap w przyszłym tygodniu. Mniejsze utrudnienia dla kierowców



Wszystko jednak wskazuje na to, że w przyszłym tygodniu niedogodności kierowców zmniejszą się. Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zapowiada, że koniec pierwszego, najbardziej uciążliwego dla kierowców, etapu zaplanowano na pierwszą połowę maja. Zmiana organizacji ruchu planowana jest w nocy z 10 na 11 maja Obecnie trwają prace związane z wykonaniem ostatnich szpachlowań oraz prace malarskie.

Duże korki na obwodnicy możliwe od 14 maja



- Drugi etap remontu obiektów w kierunku Stogów nie zakłada utrudnień w Tunelu pod Martwą Wisłą - podsumowuje urzędniczka.
Czego powinni spodziewać się kierowcy?
  • Ruch odbywać się będzie obiema rurami.
  • Kierowcy jadący z Brzeźna w kierunku Stogów będą mogli wjechać do tunelu tylko z poziomu ronda (górą).
  • Niemożliwy jednak będzie wjazd do tunelu bezpośrednio z al. Płażyńskiego.

Z jakiego powodu prowadzony jest remont?



Jak informuje GZDiZ, prace gwarancyjne na trzypoziomowym rondzie znajdującym się przy wjeździe do Tunelu pod Martwą Wisłą, prowadzone będą łącznie na siedmiu obiektach inżynierskich - dwóch wiaduktach drogowych, dwóch przejściach dla pieszych, dwóch wiaduktach technologicznych oraz wiadukcie tramwajowym.

- W trakcie cyklicznych przeglądów oceniających stan techniczny obiektów w okresie gwarancji zauważono pojawienie się zarysowań. Rysy czy pęknięcia na konstrukcjach budowlanych, w tym żelbetowych, są typowym zjawiskiem. Ich wystąpienie związane jest z pracą elementów konstrukcji. To naturalna ich cecha i obecność zarysowań jest dopuszczalna - tłumaczy Magdalena Kiljan.
Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą to codzienność od rozpoczęcia prac remontowych. Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą to codzienność od rozpoczęcia prac remontowych.
Dążąc do poprawy stanu i trwałości obiektów, aby nie dopuszczać do penetracji wody i innych szkodliwych czynników atmosferycznych przez beton oraz żeby zabezpieczyć stal zbrojeniową przed korozją, należy je zabezpieczyć i zamknąć.

- W ramach gwarancji wykonawca obiektów - firma OHL - usunie powstałe zarysowania. Prace polegają na oczyszczeniu powierzchni betonowych, zamknięciu zarysowań, zaszpachlowaniu oraz malowaniu powierzchni - podsumowuje urzędniczka.

Damroka, maszyna, która drążyła tunel pod Martwą Wisłą, skończyła na złomowisku.

Opinie (70) 2 zablokowane

  • No nareszcie

    już nie mogłam się doczekać kiedy ten armageddon na drogach się skończy. Dobrze, że jest dokładna data

    • 15 7

  • I pomyśleć, że kiedyś tunelu nie było... ;) (3)

    • 32 3

    • Dokładnie

      Mówić sobie możecie co chcecie ale sp Adamowicz był dobrym organizatorem i długo nie będzie kogoś na jego poziomie

      • 15 1

    • kiedyś nie było armii krajowej i z chełmu do obwodnicy jechało się w szczycie 45 minut do godziny :P

      • 7 0

    • Kiedyś Letnica to teren przemysłowy był

      Kiedyś to było mniej aut na drogach
      Kiedyś nie było tramwaju na Chełm
      Kiedyś, ach te kiedyś :)

      • 5 4

  • Męczą korki

    Ale zamknięcie tunelu to bylby totalny paraliż. Dobrze ze prowadzą pracę gwarancyjne, to nie jest dodatkowy koszt dla miasta.

    • 13 3

  • Będzie jeszcze gorzej jadąc z Brzeźna na Stogi (1)

    Przejazd tylko góra przez rondo

    • 17 10

    • Minus daja ci co nie umieją czytać jakie zmiany będą :)

      • 7 3

  • Liczymy...umiesz liczyć licz na siebie.

    • 6 4

  • Szkoda że maszyna poszła na żyletki a nie zbudowano trzeciej nitki na tramwaj.

    No ale z perspektywy łatwo, wtedy nie było wiadomo czy tunel w ogóle uda się zbudować (upadek hydrobudowy).

    • 9 5

  • Dalej korki (2)

    Po zmianie będą korki na rondzie, Płażyńskiego w kierunku stogów, na Uczniowskiej oraz Marynarki Polskiej w obu kierunkach. Ciut lepiej niż teraz ale problemy dalej będą duże.

    • 29 2

    • Dokładnie. Tam jest 5 dróg które zmieniają sie w 1 drogę do tunelu (1)

      • 12 0

      • dlatego trzeba zbudowac jeszcze 10 i wtedy juz na pewno nie bedzie korkow

        • 1 4

  • Niestety bedzie jeszcze gorzej bo będzie się korkowac rondo (9)

    Skoro cały ruch w stronę Stogów ma być kierowany ,,górą" przez rondo to będzie dalej straszny korek. Aby wjechać na rondo z płażyńskiego jest tylko jeden lewy pas i Ci już będący na rondzie maja pierwszeństwo, więc nadal cala Płażyńskiego będzie zakorkowana bo z dwóch pasów wszystko musi zmieścić się w jeden i jeszcze ustąpić wszystkim na rondzie. Będzie jeszcze gorzej niż teraz.

    • 55 7

    • Chyba wezmę urlop na tydzień :) (2)

      • 3 0

      • (1)

        nie na tydzień a dwa, być może by było warto tymczasową sygnalizację świetlną tam ustawić - o ile ktoś to ogarnie

        • 6 0

        • Chyba tamtędy nie jeździsz. Gdybyś jeździł, to byś wiedział, że jest tam stała sygnalizacja świetlna.

          • 1 1

    • Jak pozwolą z dwóch pasów jechać do tunelu to jakoś (2)

      to się będzie kręcić, w przeciwnym razie - armagedon

      • 2 0

      • (1)

        Przecież na dziś dzień można z dwóch pasów skręcić do tunelu

        • 2 5

        • Po czym jest zwężenie do jednego pasa, na samym wjeździe ...

          • 2 0

    • (1)

      Zawsze można uciec pokoleń Lechii Gdańsk ;)

      • 0 1

      • Nic to nie zmieni

        • 2 0

    • trochę uprzejmości

      i mozna jezdzić na zakładkę, na zamek :D

      • 0 0

  • Udostępnijcie jeden pas dla ludzi na stałe

    • 7 9

  • już mnie denerwuje to niedoróbstwo (3)

    ile można się z tym paplać? To samo z tymi studzienkami na św. Wojciecha.

    • 44 10

    • Tak ustalono w przetargu.8 godzin pracy i do domu

      • 14 0

    • dopóki ciążarówki będą przeciążone dopóty studzienki bedą siadać (1)

      • 5 5

      • Wystarczy umieszczać studzienki w osi pasa ruchu,

        a nie w osi kół. No, ale wtedy znajomy królika nie zarobi na remoncie.

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane