Fakty i opinie

Otwarto Trasę W-Z. Skanska kończy budowę przed czasem

Najnowszy artukuł na ten temat

Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry

Otwarcie Trasy W-Z w Kiełpinie.


Pięć miesięcy przed czasem zakończyła się budowa trasy W-Z, która scala dwiema jezdniami centrum z górnym tarasem Gdańska. Nowa droga czeka teraz na lepsze połączanie z obwodnicą. Do maja 2012 r. ma być oddany Węzeł Karczemki.



Pierwsi kierowcy na nowym odcinku trasy W-Z zostali poczęstowani... wuzetką.
Pierwsi kierowcy na nowym odcinku trasy W-Z zostali poczęstowani... wuzetką. fot. Maciej Naskręt/trojmiasto.pl
Przebieg Trasy W-Z w Gdańsku.
Przebieg Trasy W-Z w Gdańsku. mat. GIK
Wykonawca - firma Skanska - otworzył właśnie budowaną od lipca 2010 r. ponad dwukilomterową drogę od al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska do Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł. 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Gdy 17 miesięcy temu rozpoczynano budowę, jej kierownik z firmy Skanska, Grzegorz Dąbrowski, zapewniał nas, że jeśli pogoda nie popsuje szyków budowlańcom, to trasą W-Z pojedziemy wcześniej, niż zapisano w kontrakcie. Słowa dotrzymał. Termin oddania drogi zapisano na maj 2012, podczas gdy kierowcy już wyjechali na nowy odcinek wuzetki.

Teraz Trasa W-Z łączy dwiema jezdniami wschodnie dzielnice Gdańska (Rudniki, Przeróbkę, Stogi, Dolne Miasto) z Obwodnicą Trójmiasta. W sumie liczy nieco ponad 12 km.

Żeby jednak korzystać z niej w pełni płynnie, musimy jeszcze poczekać do maja, gdy zakończy się przebudowa Węzła Karczemki, który ma odbierać ruch pojazdów z Trasy W-Z i wyprowadzać go na obwodnicę lub drogę krajową nr 7 w kierunku Żukowa.

- Przyspieszenie w budowie na niektórych częściach Węzła Karczemki wynosi od 3 do 6 miesięcy, co zostało wykonane dzięki bardzo dużemu zaangażowaniu wykonawcy [firmy Budimex przyp. red.] i sprzyjającym warunkom atmosferycznym - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który jest inwestorem rozbudowy Węzła Karczemki.

- Jeśli pogoda dopisze, to za miesiąc można się spodziewać kolejnych ułatwień w przejeździe na węźle Karczemki, ponieważ będzie dokończony fragment łącznicy w relacji z Gdyni do centrum Gdańska - dodaje Michalski.

Pół wieku budowy Trasy W-Z

1984 r. Budowa Trasy W-Z między centrum, a Chełmem.
1984 r. Budowa Trasy W-Z między centrum, a Chełmem. fot. Zbigniew Kosycarz/KFP
Pierwszy odcinek Trasy W-Z w Gdańsku powstawał jeszcze w latach 50. W 1959 r. oddano do ruchu ul. Podwale Przedmiejskie (ówcześnie al. Leningradzka) na odcinku od ul. Chmielnej do wysokości ul. Okopowej. Przez dwadzieścia lat nie rozbudowywano tej trasy.

Kolejne prace zaczęły się w 1980 r. i trwały osiem lat na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Sikorskiego na Chełmie wraz z węzłem . Zbudowano wtedy dwujezdniowy odcinek drogi o przekroju trzech pasów wiodący m.in w wykopie. Wybudowano dwie kładki dla pieszych, Wiadukt Pohulanka, a także Węzeł Chełm.

W 1995 r. wydłużono ul. Podwale Przedmiejskie do wysokości Bramy Żuławskiej, by pojazdy zmierzające od strony Warszawy omijały Główne Miasto, Wyspę Spichrzów, a także Długie Ogrody. Rok później przystąpiono do połączenie al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką, co zakończono po dwóch latach.

21 grudnia 2007 r. został oddany do użytku odcinek o długości 3,5 km od skrzyżowania z ul. Jabłoniową do skrzyżowania z ul. Kartuską. Nieco ponad pięć lat później możemy cieszyć się z gotowej Trasy W-Z do wysokości Obwodnicy Trójmiasta.

Przejedź się nowym odcinkiem Trasy W-Z. Sprawdź jak wygląda organizacja ruchu na nowym odcinku drogi.



Budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z w liczbach:

- długość 2,2 km
- wykopy: 200 tys. m sześc.
- nasypy: 160 tys. m sześc.
- wymiany gruntu: 33 tys. m sześc.
- kanalizacja deszczowa: 13 130 m kanałów oraz 1 118 szt. studni
- powierzchnia podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni: 130 000 m kw.
- warstwy ulepszonego podłoża z gruntu stabilizowanego cementem: 120 000 m kw.
- podbudowa z kruszywa łamanego: 97 000 m kw.
- warstwy nawierzchni mineralno - asfaltowych: 27 000 ton
- powierzchnia terenów zielonych: 140 000m kw.
- oznakowanie poziome: 8 700 m kw. linii i znaków
- 3 nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
- oświetlenie drogowe: 440 szt. amp
- ekrany akustyczne: 5 590 m
- krawężniki: 14 000m
- chodniki: 16 000 m kw.


Organizacja ruchu po otwarciu Trasy W-Z.
Organizacja ruchu po otwarciu Trasy W-Z. graf. Trojmiasto.pl
Ruch na Węźle Karczemki.

O godz. 8 nastąpiła zmiana w organizacji ruchu na Węźle Karczemki.

Wykonawca przywrócił ruch dla jadących Obwodnicą Trójmiasta z Łodzi do Żukowa. Ponadto kierowcy jadący z Łodzi do centrum Gdańska wjeżdżają w Trasę W-Z już bezpośrednio.

Ruch z Gdańska do Żukowa i z Żukowa do Gdańska prowadzony jest na wprost po wiadukcie nad Obwodnicą Trójmiasta częściowo docelowymi jezdniami trasy W-Z, przy czym wciąż funkcjonuje tu zwężenie, bo na jednym z wiaduktów trwają jeszcze prace remontowe.


Zmiany w komunikacji miejskiej.

Schemat kursowania komunikacji miejskiej po otwarciu Trasy W-Z w Kiełpinu.
Schemat kursowania komunikacji miejskiej po otwarciu Trasy W-Z w Kiełpinu. mat. ZTM
Od 30 grudnia od ok. godz. 9:30 nastąpią zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych 167, 168, 367, 525 i N3, dla których zostaną zmienione trasy i rozkłady jazdy. Celem polepszenia obsługi komunikacyjnej dla mieszkańców z rejonu ul. Szczęśliwej, zostanie zmodyfikowana trasa linii 167, tak aby autobusy tej linii również obsługiwały osiedle "Wiszące Ogrody".

167 i 367:


W kierunku Bysewa
autobusy tych linii pojadą trasą: Jana z Kolna - ... - "stara" Kartuska - Rondo Jacka Kuronia - "stara" Kartuska - Szczęśliwa - Kartuska Północna - Armii Krajowej - Węzeł Karczemki - ... - Bysewo.

W kierunku Centrum będzie obowiązywać trasa: Bysewo - ... - Węzeł Karczemki - Armii Krajowej - Nowa Myśliwska - Kartuska Północna - Szczęśliwa - "stara" Kartuska - Rondo Jacka Kuronia - "stara" Kartuska - ... - Jana z Kolna

168:

W kierunku Kiełpina Grn. autobusy tej linii pojadą trasą: Jana z Kolna - ... - "stara" Kartuska - Rondo Jacka Kuronia - "stara" Kartuska - Nowa Myśliwska - Kartuska Północna - zawracanie na rondzie przy ul. Szczęśliwej - Kartuska Północna - Armii Krajowej - Węzeł Karczemki - ... - Kiełpino Grn.

W kierunku centrum będzie obowiązywać trasa: Kiełpino Grn - ... - Węzeł Karczemki - Armii Krajowej - Nowa Myśliwska - Kartuska Północna - zawracanie na rondzie przy ul. Szczęśliwej - Kartuska Północna - Nowa Myśliwska - "stara" Kartuska - Rondo Jacka Kuronia - "stara" Kartuska - ... - Jana z Kolna

525:

W kierunku Bysewa autobusy tej linii pojadą trasą: Jana z Kolna - ... - "stara" Kartuska - Rondo Gronostajowa - Armii Krajowej - Węzeł Karczemki - ... - Bysewo.

W kierunku centrum będzie obowiązywać trasa: Bysewo - ... - Węzeł Karczemki - Armii Krajowej - Nowa Myśliwska - "stara" Kartuska - Rondo Jacka Kuronia - "stara" Kartuska - ... - Jana z Kolna.

N3:

W kierunku Wrzeszcza PKP autobusy linii nocnej N3 pojadą trasą: Dworzec Główny - ... - "stara" Kartuska - Rondo Gronostajowa - Armii Krajowej - Nowa Myśliwska - Kartuska Północna - zawracanie na rondzie przy ul. Szczęśliwej - Kartuska Północna - Armii Krajowej - Węzeł Karczemki - ... - Wrzeszcz PKP.

W kierunku Dworca Głównego będzie obowiązywać trasa: Wrzeszcz PKP - ... - Węzeł Karczemki - Armii Krajowej - Nowa Myśliwska - Kartuska Północna - zawracanie na rondzie przy ul. Szczęśliwej - Kartuska Północna - Nowa Myśliwska - "stara" Kartuska - Rondo Jacka Kuronia - "stara" Kartuska - ... - Dworzec Główny.

Przebieg Trasy W-Z wraz z Węzłem Karczemki.

Opinie (273) 3 zablokowane

  • No i Super !!! (15)

    Powinno być lepiej.

    • 244 3

    • (2)

      napewno będzie lepiej :)

      Brawo

      • 18 4

      • kiedyś

        • 6 11

      • powinno być lepiej.... OZNAKOWANE!

        sztwa mać

        • 2 3

    • (5)

      powinno to być 20 lat temu a nie teraz

      • 7 40

      • powinno być za Krzyżaków a nie teraz

        • 43 6

      • (1)

        Ryzykując nadwyrężenie mojego imydżu zgorzkniałego, małostkowego narzekacza pozwolę sobie zauważyć że - z dwojga złego - lepiej późno niż wcale :) Co nie zmienia faktu, że cały węzeł wygląda jak schizoidalny koszmar trzech nienawidzących się i starających się za wszelką cenę wzajemnie odciąć się od swoich koncepcji, głęboko peerelowskich rzeźbiarzy w żelbecie i stalowych rurach, z nutką miłośnictwa wzorków z tłuczonych butelek zatapianych w świeżych betonowych ścianach (ha ha, gryf i lew z kostki brukowej - proszę mi przypomnieć, w którym wieku my żyjemy?) - a dlaczego jest błędnie zaprojektowane to wszystko również w sferze czysto praktycznej - o tym, nie wątpię, przekonam się kiedy będę miał okazję się tamtędy przejechać :)

        • 7 24

        • ale to dotyczy W-Z, a nie węzła Karczemki

          Te rzeźby, że tak powiem są na węźle i jego jeszcze nie otwarto, więc musisz jeszcze poczekać. Co do projektu jest on bardzo dobry i rozwiąże sporo problemów tej części miasta. Jedno tylko boli, że korki w samym centrum do momentu oddania POG będą teraz dramatyczne :(. Jak do tego dodamy jeszcze, że zwiększy się ruch na Łostowickiej, to to będziemy wyczekiwać końca budowy słowackiego. Jedyne dobre, że dzięki temu ruch na Świętokrzyskiej zmniejszy się.

          • 8 1

      • Chyba 50 lat temu.... (1)

        Gdańsk pobił nawet niechlubny rekord gdyńskiej estakady.

        • 4 7

        • z jedną małą różnicą

          Prawdziwy start budowy drogi 1980, bo tamta pierwsza służyła do zupełnie czegoś innego. Po drugie ta droga była rozbudowywana wraz z rozwojem tamtej części miasta. Gdy zaczynano budować w okolicy były tylko pola. Budowano tyle drogi ile było potrzeba, aby ułatwić dojazd przyrastającym osiedlą. Ja tą drogę uznałbym za bardzo dobry i planowy rozwój. Od dziecka mieszkałem na Chełmie i obserwowałem jak droga się wydłuża aby połączyć nowo powstające osiedla.

          • 9 4

    • dokładnie. trochę optymizmu wszystkim sie przyda

      • 9 3

    • Perspektywicznie......

      W związku z otwarciem tej trasy powinny odkorkować się zjazdy z obwodnicy na Szadółkach i w Kowalach, a zjazd z Al A.K do AL Havla powinien odciązyć Świętokrzyską i ułatwić dojazd na Górną Orunie.

      • 4 0

    • A Armii Krajowej pożal się boże,dziury,koleiny,masakra (1)

      • 2 7

      • taczki z gnojem nie popsuje

        • 7 1

    • No dobrze, a gdzie zaczety 20 la temu wiadukt na wysokosci Lostowickiej??? KIEDY??????

      • 4 2

    • Hahahahaha!!!! Akurat

      Też byłem pełen optymizmu. Na nieszczęście wracałem po 16-tej w stronę Żukowa. Korek od ostatniego zjazdu z WZ, przed Auchanem aż do zwężenia nad obwodnicą. Dramat

      • 0 1

  • wow (5)

    szybciutko

    • 152 6

    • tak przed czasem ;)

      od 1984 roku heehee

      • 10 8

    • ale węzeł Karczemki (3)

      nie jest jeszcze całkowicie otwarty. Wiadukt nad obwodnicą tylko w części. Zjazdy na obwodnicę też nie wszystkie otwarte.

      • 2 3

      • Doładnie.... (1)

        Jakie to ukończenie przed czasem jak część nie jest ukończona a wręcz wciąż w budowie i utrudnia przejazd obwodnicą. Ale zawsze jest to powód do przecięcia wstęgi - komuna na całego

        • 3 8

        • Komuna to jest u Ciebie na chacie. Odcinek W-Z a Węzeł Karczemki to dwa różne zadania, wykonywane przez dwie różne firmy. To pierwsze zadanie zostało zakończone przed czasem i na pewno usprawni ruch. A Ty zawsze znajdziesz powód do narzekania malkontencie jeden. Jak zakończą całość to nie będzie Ci pasował kolor wstęgi, zgadłem?

          • 12 1

      • coś czuję

        że 2 stycznia od strony kokoszek będzie mega korek do tego ronda przed wiaduktem nad obwodnicą. Czyli nie wiele się na razie zmieni.

        • 2 2

  • no to ......... (4)

    Super

    • 113 2

    • super jest super po prostu super (1)

      50 lat po czasie ale jest super

      • 6 11

      • Na szczęście tow. Stalin co usta słodsze ma od malin nauczył pospólstwo Polski Ludowej (bo inteligencję wybił do nogi, spryciarz) dostrzegać szczęście w nieszczęściu - "a mógł zabić!"

        • 8 8

    • na filmie 0.56s cóż za kultura :)

      • 0 0

    • Donaldzie Tusku

      dziękujemy, że zbawiłeś Karczemki i Jasień. Jesteś wielki!

      • 1 1

  • (7)

    Ciekawe, czy zaowocuje to koszmarnym pogorszeniem komfortu jazdy, tak jak miało to miejsce po otwarciu "Nowej Łódzkiej" vel "Vaclava Havla" :)

    • 27 140

    • He He (1)

      Tylko czekałem na taki komentarz... Rozczarowujące jest że dopiero na 4 pozycji :)
      Cieszmy sie!!!

      • 29 6

      • wiem że jestem przygłupi

        ale kocham trollić

        • 13 7

    • żenada

      • 5 5

    • na pewno zaowocowało pogorszeniem stanu twojego mózgu (1)

      zaskakujące, że było to jeszcze możliwe...

      • 9 4

      • Świat jest pełen niespodzianek :)

        • 5 2

    • wujcio wariatuńcio

      • 1 3

    • Dziś jechałam nową W-Z i muszę przeznać, że od Auchan do "ronda" w kierunku Kartuz straciłam 25 minut w okolicy godziny 16. niezbyt obiecująco to brzmi.

      • 0 2

  • NARZEKAJĄCYM DZIĘKUJEMY!!!! (5)

    Tylko się cieszyć!!!!

    • 159 10

    • (1)

      kolejny urzędnik zaczął pracowity dzień... pisz bo nie będzie trzynastki

      • 12 29

      • widzisz stary jaką mamy demokrację i jaką wolność slowa...prawda i sprawiedliwość jest zawsze po ich stronie

        • 2 5

    • Należy przyznać, że ofensywa UM dzisiejszego poranka jest imponująca :) Z takim pozbawionym refleksji huraoptymizmem na wyrost to by ich wszystkich do USA wpuścili bez wizy, normalnie. Panowie, suszymy ząbki, książę Budyń premią dzieli!

      • 10 20

    • zgadzam się

      • 4 7

    • A jechałeś WZ-tką w stronę obwodnicy po 14-tej?

      Byś się zdziwił :)

      • 1 0

  • Jeszcze tylko TRAMWAJ do Żukowa i bedzie GIT (13)

    • 126 15

    • Jeszcze tylko helikopter na Orunię i prom kosmiczny do Kartuz, wtedy będziemy prawdziwe polskie Niemce!

      • 43 8

    • (4)

      taaa.... może metro?

      • 9 1

      • torowisko przykryć tkaniną maskującą :) (3)

        • 9 2

        • tkaniną miejską;) (2)

          • 2 3

          • Kotarą! Za trzy miliony, tym razem. Nie będzie Szczurek pluł nam w twarz (że to niby ma lepszą).

            • 6 2

          • Budyniem

            • 12 1

    • tramwaje podmiejskie to nie jest głupi pomysł. (3)

      tramwaj do Przejazdowa lub Sobieszewa (no tylko do mostu :)
      tramwaj do Pruszcza Gd choćby wzdłuż torów PKP.
      tramwaj po nasypie kolei z Wrzeszcza.
      I spinająca linia ZACHODNIA wzdłuż OBWODNICY.
      Za mało mamy linii PN-PD

      • 16 2

      • (1)

        zapomniałeś o OSOWEJ, ale tu bramki na wjeździe do miasta trzeba ustawić i kontrolę paszportów

        • 22 0

        • Osowa należy do Gdańska

          Więc wjeżdżając tramwajem do Osowej nie trzeba by żadnych kontroli

          • 4 1

      • Wystarczyłby tramwaj do Rafinerii z pętlą przesiadkową dla autobusów z Sobieszewa. Ukazując kierunek z centrum Gdańska w stronę Rafinerii torowisko to mogłoby biec "z prawej strony" stadionu żużlowego i potem dalej przecinając głównie tereny niezagospodarowane połączyć się z Elbląską dopiero przy Rafinerii. Skrót byłby dość spory.

        • 5 0

    • Do Żukowa będzie kolej przez lotnisko (1)

      • 4 2

      • Czyli całkiem inna trasa.

        • 0 2

    • tak,tak,,do Żukowa popieram

      tak,tak

      • 0 0

  • (4)

    Świetna fotografia Kosycarza z 1984r.

    • 68 4

    • Swieta racja (1)

      Uwielbiam taki reportaz na foto b/w. Takie fotki maja nie tylko klimat, ale w pelni oddaja przekaz... Teraz jak ogladam te kolorowe, wyprane w PS zdjecia, to nie wiem, czy mam podziwiac ostrosc, kolory, efekty specjalne, czy moze jednak zastanowic sie co autor chcial mi przekazac

      • 21 0

      • Nie tylko b/w się liczy - chodzi mi o samo świetne ujęcie. Widać budowę wiaduktu (gdzie podziwia to jakiś dzieciak z dziadkiem), widać robotników (którzy wyglądają jak by byli na robotach społecznych), zero ciężkiego sprzętu, a w tle "nowoczesny" Gdańsk. Naprawdę dużo jest na tym zdjęciu (a to że nie jest kolorowe dodaje tylko klimatu).

        • 13 0

    • tata ogarniał technicznie i kadrowo, synek powinien zmienic fach, bo mu wybitnie nie wychodzi

      zwykly gniociarz

      • 9 9

    • szkoda, że synalek tylko na tatuśku jedzie

      jak mu nie wstyd, na nazwisku ojca żerować ?

      • 4 3

  • no i git majonez! (2)

    Pytanie jak w tym układzie będzie działała komunikacja miejska... do tej pory dobrze nie było

    • 20 2

    • dobrze JUŻ było

      • 3 7

    • mnie też to Ciekawi...

      • 0 0

  • (3)

    do pierwszej łaty na nowej drodze, fale Dunaju, czy jakoś tak będzie

    • 9 43

    • co ty bedzie gładka (2)

      jak powierzchnia twojego mózgu - żadnej fałdki!

      • 12 3

      • mimo to fajnie jest mieć mózg zazdrośniku :)

        • 5 5

      • wszystkie przydupasy uruchomione dla klaki i te dzikie i te zastraszone i te powiązane i te lizusostwo oddane

        • 2 4

  • Kiedy będzi wiadukt nad ul. Łostowicką? (31)

    • 130 18

    • wiadukt będzie w 2050 r będzie nosił Budynia Budowniczego

      • 23 12

    • (2)

      Nigdy?

      • 8 2

      • dlaczego HAVLA sie korkuje ?

        dlaczego nie ma wiaduktu, no pytam sie !!!!!!!!!!

        • 20 9

      • Wiadukt

        Bie jest przewidziany.

        • 1 7

    • nad łostowicką ?? (13)

      Co, gdzie, jak ? Gdzie ty bys ten wiadukt chcial stawiac ? Czy mam rozumiec, ze to WZka ma byc podniesiona ? Dosyc absurdalny pomysl. Jezeli juz to bardziej sensowne byloby wkopanie sie z lostowicka i pozostawienie WZki na takim poziomie jak jest. Tak czy inaczej nie spodziewalbym sie zmiany obecnego ukladu.

      • 5 46

      • (4)

        Tak, a te nasypy sterczące od dziesięcioleci od strony Chełmu to zrobiono właśnie z myślą o wkopaniu się z Łostowicką. Ot tak, "dla beki".

        • 58 1

        • (3)

          te nasypy postawili tam zeby sprawdzic czas konsolidacji gruntu pod nim bo sa tam jakies torfy i namuly, ilestam cm od osiada rocznie wiec musieliby je stawiac od nowa z jakimis palami zwirowymi pod nimi albo czekac jeszcze kilka lat az grunt pod nim sie skonsoliduje jeszcze bardziej.
          Inna sprawa jest to ze wladze nie chca tego wiaduktu bo spowalnia on ruch w gornej czesci wztki, jakby przejazd byl plynny to w godzinach szczytu cale dolna czesc wztki w centrum by stala w ogromnym korku
          Zobaczymy jak bedzie z ruchem jak wybuduja POG

          • 3 14

          • a teraz nie stoi w korku? :)

            • 7 1

          • (1)

            Piszesz bajecznie i nielogicznie. Wieloletnie nasypy muszą jeszcze się konsolidować kolejne wiele lat? Na podstawie obliczeń to piszesz czy czego? Albo piszesz że wiadukt spowalnia ruch? Uważasz że wszystkie wiadukty spowalniają czy tylko ten jeden by spowalniał?

            • 13 1

            • kurde zle napisalem ;]
              obecne swiatla spowalniaja ruch a wiadukt by to odblokowal ale dolna czesc byla by jeszcze gorzej zablokowana niz obecnie.
              Co do nasypu jak budowali dolna czesc to ten nasp osiadl okolo 30 cm przez rok, nie wiem ile jest teraz i czy ktos w ogole to sprawdza. A sam proces konsolidacji gruntow scisliwych jest zalezny od jego parametrow i moze trwac kilka lat a moze i 30 i wiecej

              • 3 0

      • (5)

        może tam, gdzie jest zostawione na niego miejsce, razem z pasami armii krajowej, prowadzącymi donikąd, oraz nasypami gotowymi pod konstrukcje ?
        Niestety, z tego co gdzieś czytałem wiadukt wypadł w ogóle z harmonogramu, jest jedynie zostawiony projekt na wypadek powiększających się drastycznie krókow w tym rejonie, co jest tylko kwestią czasu.

        • 10 1

        • nasypy (1)

          Zimą nasypy sa wykorzystywane do malowania serc w sniegu

          • 32 0

          • Przoduje w tym pewien niestrudzony fan Dody.

            Wzorcowy przykład nieszczęśliwie zakochanego. :)

            • 7 0

        • (2)

          Jak długo Adamowicz będzie prezydentem tak długo wiaduktu nie będzie. Jak tylko ten nieudacznik odejdzie następca już w pierwszej kadencji wiadukt zbuduje.

          • 12 3

          • Tyle, że teraz akurat to nie potrzebne (1)

            Do póki nie powstanie POG nie ma sensu budować tych wiaduktów, bo zakorkowałby się cały Gdańsk rano. Do tego trzeba dodać, że dopóki nie poprawią skrzyżowania 3 maja to nie ma co budować wiaduktów, bo tak będzie korek. Wiadukt można póki co zrobić jeden w stronę węzła karczemki, bo tam ma co odebrać ruch tylko pytanie po co 1.

            • 2 6

            • Wiadukty zakorkowałyby Gdańsk?

              • 4 1

      • Łatwiej by było wpuścić A.K. w wąwóz , a górą puścić kładkę Łostowicka - Havla. (1)

        Zjazdy i wjazdy zrobić, to wsio:)

        • 2 4

        • dobry pomysł, puscic wawazem HAVLA

          • 1 1

    • Kiedy (1)

      będzie tunel pod Armii Krajowej (z Łostowickiej) ?

      • 4 7

      • Powinien być zbudowany przy okazji realizacji Łostowickiej i Havla, ale jak zwykle zbudowali po najmniejszej linii oporu i auta stając i ruszając nadal smrodzić będą.

        • 3 1

    • jak go wybudujesz to będzie

      • 13 2

    • A po co wiadukt nad Łostwowicką ? (2)

      O zakończenia przebudowy układu drogowego ani razu nie stałem w korach, a przejeżdżam tamtędy dwa razy dziennie.

      • 7 14

      • więc źle ustawione światła Łostowicka x AK (1)

        To znaczy, że w ciągu Łostowickiej jest za długie zielone światło, bo AK się niestety korkuje regularnie. Czas to zmienić i wydłużyć zielone na ważniejszej trasie WZ. I ciekawe co wtedy powiesz i czy wyjrzysz dalej niż czubek własnego nosa.

        • 5 2

        • a po to

          że jak dzieciaki wrócą do szkoły to się Havla, AK i Łostowicka dopiero zapchają....

          • 3 2

    • A po co wiadukt nad Łostwowicką ? (4)

      O zakończenia przebudowy układu drogowego ani razu nie stałem w korach, a przejeżdżam tamtędy dwa razy dziennie.

      • 4 13

      • (3)

        Chyba nie nadążasz, bo na tej zasadzie po co te wszystkie wiaduktu na trasie W-Z. Od 3 maja został do zrobienia tylko ten jeden wiadukt. Nie zauważasz, że codziennie tysiące pojazdów, w tym tiry i autobusy musi się na czerwonym zatrzymywać, a mogłoby jechać? Ile to paliwa więcej, ile to spalin więcej nie mówiąc o wydłużonym czasie przejazdu.

        • 3 1

        • Liczymy, że tiry to polecą na POG (2)

          Wraz z innymi przejeżdżającymi tylko przez Gdańsk. Bo dla nich to ja nie chce tego wiaduktu, bo widać jak zniszczyły starą część W-Z w tym roku :(.

          • 2 1

          • (1)

            Dobrze rozumiem, że jesteś przeciwnikiem wiaduktów w ogóle i gdyby to od Ciebie zależało to na trasie W-Z nie powstałby wiadukt ani jeden tylko ronda i światła?

            • 1 1

            • prawde mowiac to nie bylby taki zly pomysl

              TO jest do jasnej ch. miasto a nie jakas przelotowka.
              Wiadukty niech sobie beda na obwodnicy, POG itp, a w miescie im mniej takiej ziemi niczyjej tym lepiej. Korki i tak sie robia przez 'waskie gardla' i wiadukty poprostu przesuwaja ten korek w inne miejsce, a takie pasy po 100-200 m dwupasmowych jezdni w srodku miasta z punktu widzenia przestrzeni publicznej jest kompletna pomylka.

              • 1 8

    • nigdy!! (1)

      a jak ci się korki nie podobają, to kup se rower albo wynieść z przedmieść

      rozwałce tkanki miejskiej mówimy NIE!!!!

      • 6 12

      • yyy

        porąbało??

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.