- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (282 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (135 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Otwarto Trasę W-Z. Skanska kończy budowę przed czasem
Otwarcie Trasy W-Z w Kiełpinie.
Pięć miesięcy przed czasem zakończyła się budowa trasy W-Z, która scala dwiema jezdniami centrum z górnym tarasem Gdańska. Nowa droga czeka teraz na lepsze połączanie z obwodnicą. Do maja 2012 r. ma być oddany Węzeł Karczemki.
Gdy 17 miesięcy temu rozpoczynano budowę, jej kierownik z firmy Skanska, Grzegorz Dąbrowski, zapewniał nas, że jeśli pogoda nie popsuje szyków budowlańcom, to trasą W-Z pojedziemy wcześniej, niż zapisano w kontrakcie. Słowa dotrzymał. Termin oddania drogi zapisano na maj 2012, podczas gdy kierowcy już wyjechali na nowy odcinek wuzetki.
Teraz Trasa W-Z łączy dwiema jezdniami wschodnie dzielnice Gdańska (Rudniki, Przeróbkę, Stogi, Dolne Miasto) z Obwodnicą Trójmiasta. W sumie liczy nieco ponad 12 km.
Żeby jednak korzystać z niej w pełni płynnie, musimy jeszcze poczekać do maja, gdy zakończy się przebudowa Węzła Karczemki, który ma odbierać ruch pojazdów z Trasy W-Z i wyprowadzać go na obwodnicę lub drogę krajową nr 7 w kierunku Żukowa.
- Przyspieszenie w budowie na niektórych częściach Węzła Karczemki wynosi od 3 do 6 miesięcy, co zostało wykonane dzięki bardzo dużemu zaangażowaniu wykonawcy [firmy Budimex przyp. red.] i sprzyjającym warunkom atmosferycznym - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który jest inwestorem rozbudowy Węzła Karczemki.
- Jeśli pogoda dopisze, to za miesiąc można się spodziewać kolejnych ułatwień w przejeździe na węźle Karczemki, ponieważ będzie dokończony fragment łącznicy w relacji z Gdyni do centrum Gdańska - dodaje Michalski.
Pół wieku budowy Trasy W-Z
Pierwszy odcinek Trasy W-Z w Gdańsku powstawał jeszcze w latach 50. W 1959 r. oddano do ruchu ul. Podwale Przedmiejskie (ówcześnie al. Leningradzka) na odcinku od ul. Chmielnej do wysokości ul. Okopowej. Przez dwadzieścia lat nie rozbudowywano tej trasy.
Kolejne prace zaczęły się w 1980 r. i trwały osiem lat na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Sikorskiego na Chełmie wraz z węzłem . Zbudowano wtedy dwujezdniowy odcinek drogi o przekroju trzech pasów wiodący m.in w wykopie. Wybudowano dwie kładki dla pieszych, Wiadukt Pohulanka, a także Węzeł Chełm.
W 1995 r. wydłużono ul. Podwale Przedmiejskie do wysokości Bramy Żuławskiej, by pojazdy zmierzające od strony Warszawy omijały Główne Miasto, Wyspę Spichrzów, a także Długie Ogrody. Rok później przystąpiono do połączenie al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką, co zakończono po dwóch latach.
21 grudnia 2007 r. został oddany do użytku odcinek o długości 3,5 km od skrzyżowania z ul. Jabłoniową do skrzyżowania z ul. Kartuską. Nieco ponad pięć lat później możemy cieszyć się z gotowej Trasy W-Z do wysokości Obwodnicy Trójmiasta.
Przejedź się nowym odcinkiem Trasy W-Z. Sprawdź jak wygląda organizacja ruchu na nowym odcinku drogi.
- długość 2,2 km
- wykopy: 200 tys. m sześc.
- nasypy: 160 tys. m sześc.
- wymiany gruntu: 33 tys. m sześc.
- kanalizacja deszczowa: 13 130 m kanałów oraz 1 118 szt. studni
- powierzchnia podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni: 130 000 m kw.
- warstwy ulepszonego podłoża z gruntu stabilizowanego cementem: 120 000 m kw.
- podbudowa z kruszywa łamanego: 97 000 m kw.
- warstwy nawierzchni mineralno - asfaltowych: 27 000 ton
- powierzchnia terenów zielonych: 140 000m kw.
- oznakowanie poziome: 8 700 m kw. linii i znaków
- 3 nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
- oświetlenie drogowe: 440 szt. amp
- ekrany akustyczne: 5 590 m
- krawężniki: 14 000m
- chodniki: 16 000 m kw.
O godz. 8 nastąpiła zmiana w organizacji ruchu na Węźle Karczemki.
Wykonawca przywrócił ruch dla jadących Obwodnicą Trójmiasta z Łodzi do Żukowa. Ponadto kierowcy jadący z Łodzi do centrum Gdańska wjeżdżają w Trasę W-Z już bezpośrednio.
Ruch z Gdańska do Żukowa i z Żukowa do Gdańska prowadzony jest na wprost po wiadukcie nad Obwodnicą Trójmiasta częściowo docelowymi jezdniami trasy W-Z, przy czym wciąż funkcjonuje tu zwężenie, bo na jednym z wiaduktów trwają jeszcze prace remontowe.
Od 30 grudnia od ok. godz. 9:30 nastąpią zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych 167, 168, 367, 525 i N3, dla których zostaną zmienione trasy i rozkłady jazdy. Celem polepszenia obsługi komunikacyjnej dla mieszkańców z rejonu ul. Szczęśliwej, zostanie zmodyfikowana trasa linii 167, tak aby autobusy tej linii również obsługiwały osiedle "Wiszące Ogrody".
167 i 367:
W kierunku Bysewa autobusy tych linii pojadą trasą: Jana z Kolna - ... - "stara" Kartuska - Rondo Jacka Kuronia - "stara" Kartuska - Szczęśliwa - Kartuska Północna - Armii Krajowej - Węzeł Karczemki - ... - Bysewo.
W kierunku Centrum będzie obowiązywać trasa: Bysewo - ... - Węzeł Karczemki - Armii Krajowej - Nowa Myśliwska - Kartuska Północna - Szczęśliwa - "stara" Kartuska - Rondo Jacka Kuronia - "stara" Kartuska - ... - Jana z Kolna
168:
W kierunku Kiełpina Grn. autobusy tej linii pojadą trasą: Jana z Kolna - ... - "stara" Kartuska - Rondo Jacka Kuronia - "stara" Kartuska - Nowa Myśliwska - Kartuska Północna - zawracanie na rondzie przy ul. Szczęśliwej - Kartuska Północna - Armii Krajowej - Węzeł Karczemki - ... - Kiełpino Grn.
W kierunku centrum będzie obowiązywać trasa: Kiełpino Grn - ... - Węzeł Karczemki - Armii Krajowej - Nowa Myśliwska - Kartuska Północna - zawracanie na rondzie przy ul. Szczęśliwej - Kartuska Północna - Nowa Myśliwska - "stara" Kartuska - Rondo Jacka Kuronia - "stara" Kartuska - ... - Jana z Kolna
525:
W kierunku Bysewa autobusy tej linii pojadą trasą: Jana z Kolna - ... - "stara" Kartuska - Rondo Gronostajowa - Armii Krajowej - Węzeł Karczemki - ... - Bysewo.
W kierunku centrum będzie obowiązywać trasa: Bysewo - ... - Węzeł Karczemki - Armii Krajowej - Nowa Myśliwska - "stara" Kartuska - Rondo Jacka Kuronia - "stara" Kartuska - ... - Jana z Kolna.
N3:
W kierunku Wrzeszcza PKP autobusy linii nocnej N3 pojadą trasą: Dworzec Główny - ... - "stara" Kartuska - Rondo Gronostajowa - Armii Krajowej - Nowa Myśliwska - Kartuska Północna - zawracanie na rondzie przy ul. Szczęśliwej - Kartuska Północna - Armii Krajowej - Węzeł Karczemki - ... - Wrzeszcz PKP.
W kierunku Dworca Głównego będzie obowiązywać trasa: Wrzeszcz PKP - ... - Węzeł Karczemki - Armii Krajowej - Nowa Myśliwska - Kartuska Północna - zawracanie na rondzie przy ul. Szczęśliwej - Kartuska Północna - Nowa Myśliwska - "stara" Kartuska - Rondo Jacka Kuronia - "stara" Kartuska - ... - Dworzec Główny.
Przebieg Trasy W-Z wraz z Węzłem Karczemki.
Miejsca
Opinie (273) 3 zablokowane
-
2012-01-03 23:13
Baardzo fajna trasa
Muszę powiedzieć że
Czas drogi w czasie remontów a teraz skrócił się znacznie
31 min i jestem w domu
Z Żukowa do Gdńska
Świetna inwestycja
Teraz tylko poczekać aż dokończą most na węźle Karczemki
I GIT MAJONEZ
Nic tylko chwalić
Jedyny minus to Droga z Auchan w strone Żukowa bo trzeba się troche cofnąć
Ale niema co narzekać
GRATULACJE- 1 1
-
2012-01-04 09:13
jest super (1)
naprawdę jest super, zkm na czas, autobusy co 10 min, teraz mozna mieszkac na przedmieściu-brawa brawa!
- 0 1
-
2012-01-04 11:48
kładka
A jak wyglada sprawa kładki tez już oddana ?
- 0 0
-
2012-01-05 22:33
obłuda
dla pasażerów komunikacji miejskiej z Gdańska- Dworzec gł. do Karczemek zwiększył sie czas dojazdu o 20 minut (bez stania w korku oczywiście, przejazd w godzinach późno wieczornych ). Skąd taka euforia dla GIS i Adamowicza? To tragedia. Czemu autobusy maja taką długą drogę przejazdu?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.