• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKM-ka szuka dyżurnych ruchu. Wolnych sześć etatów

Maciej Naskręt
13 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Budowane lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym przy ul. Budowlanych na Matarni. W tym budynku za pulpitami sterowniczymi zasiądą przyszli dyżurni ruchu. Budowane lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym przy ul. Budowlanych na Matarni. W tym budynku za pulpitami sterowniczymi zasiądą przyszli dyżurni ruchu.

Pomorska Kolej Metropolitalna szuka kandydatów na stanowiska dyżurnych ruchu. Zatrudnienie znajdzie sześć osób. Kto jeszcze ma szansę na pracę w PKM-ce?



Zobacz jak wygląda praca dyżurnego ruchu na nastawni w Gdyni.

Do tej pory spółka Pomorska Kolej Metropolitalna zatrudniała głównie menadżerów, którzy odpowiedzialni byli za przygotowanie projektu i nadzór nad budową 18-kilometrowej, dwutorowej, linii kolejowej na odcinku od Wrzeszcza do Osowy. Inwestycja powoli zmierza ku końcowi - do grudnia tego roku ma być gotowych ok. 95 proc. robót uwzględnionych w harmonogramie.

Sześć etatów przy kierowaniu ruchem, 10 miejsc na szkoleniu

Eksploatacja 18-kilometrowej linii rozpocznie się w drugim półroczu 2015 r. Dlatego PKM już teraz poszukuje dyżurnych, którzy zajmą się prowadzeniem ruchu na nowej linii kolejowej. Poszukiwania ma wspomóc Powiatowy Urząd Pracy w Gdańsku, który zorganizuje szkolenie dla 10 osób zainteresowanych pracą na tym stanowisku.

18-kilometrowy szlak nowej Pomorskiej Kolej Metropolitalnej. 18-kilometrowy szlak nowej Pomorskiej Kolej Metropolitalnej.
- Powiatowy Urząd Pracy już teraz ogłasza nabór na szkolenie, bowiem trwa ono pół roku. Chcemy mieć wyszkoloną kadrę w chwili zakończenia budowy, czyli w maju 2015 r. - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.

W trakcie kursu finansowanego przez PUP jego uczestnicy poznają zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty pracy na kolei. Podsumowaniem zajęć będzie egzamin sprawdzający. Po jego pozytywnym zakończeniu, uczestnikom szkolenia zaoferowane zostanie zatrudnienie.

- Naprawdę warto skorzystać z tej oferty szkoleniowej - zachęca Maciej Kurowski z PUP w Gdańsku. - Kolej Metropolitarna to nie tylko nowoczesny projekt budowlany, ale i jedna z największych inwestycji w historii naszego regionu. Pracodawca gwarantuje stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę z atrakcyjnymi zarobkami - dodaje.

Zatrudnionych zostanie ostatecznie sześciu dyżurnych ruchu. - Pozostałe cztery osoby chcemy mieć w rezerwie, możliwe, że dostaną oni pracę na innych stanowiskach - mówi Konopacki.

Czy zatrudnił(a)byś się na kolei?

Ile można zarobić na tym stanowisku?

Trudno w ogłoszeniu o szkoleniu znaleźć informację o planowanej wysokości zarobków dla dyżurnych ruchu w PKM. Postanowiliśmy o to zapytać władze spółki.

- To będzie sprawa między pracodawcą a pracownikiem. Nie chcemy ujawniać takich informacji - mówi rzecznik prasowy PKM.

Według portalu wynagrodzenia.pl miesięczne wynagrodzenie (mediana) dyżurnego ruchu wynosi 3663 zł (brutto). Zarobki 50 proc. dyżurnych ruchu wahają się od 2835 do 4655 zł (brutto). Premia stanowi średnio 11 proc. pensji całkowitej dyżurnego ruchu, natomiast 89 proc. to płaca podstawowa. Część dyżurnych ruchu otrzymuje również dodatki - m.in. karnety na siłownię lub basen, ubezpieczenia na życie.

Kto może wziąć udział w szkoleniu?

Z uczestnictwa w kursie mogą skorzystać wyłącznie osoby zarejestrowane w PUP w Gdańsku. Każdy z kandydatów powinien także posiadać co najmniej średnie wykształcenie oraz praktyczną wiedzę z zakresu obsługi komputera (znajomość programów word i excel).

Podczas selekcji kandydatów duży nacisk położony zostanie na motywację do pracy oraz cechy osobowości (odpowiedzialność, odporność na stres oraz umiejętność podejmowania decyzji w sytuacjach kryzysowych). Ważne jest także, aby potencjalni kursanci, ze względu na specyfikę pracy w zawodzie dyżurnego ruchu, posiadali bardzo dobry stan zdrowia.

U kandydatów mile widziane będą kierunki dotychczasowego kształcenia w specjalności kolejowej i doświadczenie na stanowisku związanym z ruchem kolejowym, obsługą systemów informatyki przemysłowej, transportowej lub innej. Dodatkowo kandydaci muszą być osobami, które nie były karane za przestępstwa popełnione umyślnie.

Będą kolejne zatrudnienia?

Dyżurni ruchu to jedynie znikoma część pracowników, którzy będą pracować przy eksploatacji nowej linii. Na etat mają szansę kolejne osoby.

- Musimy jednak rozważyć co jest dla nas bardziej korzystne: zatrudnienie zewnętrznej firmy, która zadba o infrastrukturę, czy zatrudnienie bezpośrednio nowych pracowników - mówi Tomasz Konopacki.

Co ciekawe, obecna kadra menadżerska przeszkala się, by móc dalej pracować w spółce PKM, która z inwestora stanie się zarządcą nowej linii kolejowej. Do dziś spółka zatrudnia ok. 80 osób.

Osoby zainteresowane wzięciem udziału w szkoleniu prosimy o wysyłanie CV na adres: mkurowski@pup.gda.pl lub o kontakt telefoniczny pod numerem 58 732-52-69 do dnia 17 października 2014.

Miejsca

Opinie (132) 5 zablokowanych

  • Aż 6 osób !

    Nareszcie koniec bezrobocia

    • 2 1

  • Ta kolejka PKM - to kompletna głupota. Śmiać się chce jak się patrzy na tę mapę.
    PS. Pan Budyński znowu zrobił Wam wodę z mózgu.

    • 1 1

  • 18 km torów

    jeszcze nie gotowych, a rzecznik prasowy już jest, po zakończeniu zostanie do tego menagery i inne cholery, ,bilety będą drogie albo mocno dotowane czyli też drogie.

    • 3 0

  • to jest parodia kolejki... tak jak wszystko w tym dzikim kraju

    nazwa jakby to gdzies w Dortmundzie budowali przez wszystkie tam miasta tor o długosci 180 km a tu popierdółka na 18 km,jakas bocznica do lotniska a dalej kogo to obchodzi. Pytanie jest takie , po co takie dziadostwo w Gdyni? przeciez szybciej,latwiej jest dostac sie na lotnisko autem czy nawet 510 ale jakas kolejka i to popierdółka kolejki z dwoma wagonikami na silnik spalinowy? raz na godzine do tego? Po co to komu??? Takie dziadostwo to tylko w Polsce. W Londynie kopia tunele dwa na 30 metrach od Reading do Gravesend,ponizej instniejacego metra łączące całą megametropolie i nie nazywaja tego Koleją Metropolitalna, ciekawe dlaczego? ale w Gdansku 18 km torow bez elektryfikacji to juz KOLEJ METROPOLITARNA... wstyd

    • 1 1

  • Zewnetrznej firmy?

    Czyli umowa zlecenie lum o dzieło i 10 lub 11zł na godzinę i 12h dziennie w pracy albo 24.Gratulacje

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane