• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKM z kłopotami, przewoźnik nieprzygotowany?

Agata
25 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (300)
Opóźnione pociągi to niejedyny problem PKM. Opóźnione pociągi to niejedyny problem PKM.

Od czasów kiedy linię PKM zaczęło obsługiwać dwóch przewoźników, czyli SKM i POLREGIO, obserwujemy znaczny spadek jakości usług i to we wszystkich aspektach. Po pierwsze, rozkład pociągów jest tak tragiczny, że naprawdę trudno dopasować go do godzin pracy. Po drugie, pociągi są bardzo spóźnione - pisze pani Agata, czytelniczka Trojmiasto.pl.



W ostatnich pięciu latach komunikacja publiczna w Trójmieście:

Całkiem niedawno zaskoczyła nas wieść o nowym systemie komunikacyjnym FALA, a mam wrażenie, że nas pasażerów od kilku miesięcy zalewa FALA, ale złości, zniecierpliwienia i oburzenia na sytuację komunikacyjną, z którą przyszło nam się zmierzyć. Chodzi o sytuację na trasie PKM z Gdyni do Gdańska.

Pod koniec roku obsługę tras linię przejęło tylko POLREGIO, wyłączone zostały automaty biletowe należące do SKM i pasażerowie nie zostali odpowiednio powiadomieni o nadchodzących zmianach.

Do tej pory dość często kupowaliśmy bilety u kierowników pociągu - zarówno te jednorazowe, jak i te miesięczne. Odbywało się to bez opłaty dodatkowej, chyba że kupowaliśmy bilet na stacji gdzie jest kasa, wówczas płaciliśmy opłatę dodatkową w wysokości 4 zł i to bez względu na to, dokąd jechaliśmy.

Bilet kupić trudno, cennik ma 59 stron



Obecnie biletów nie można kupić w automacie, bo automatów nie ma. Można je kupić w aplikacji, ale nie później, niż na 5 minut przed odjazdem, bo aplikacja nie pozwala na zakupy na ostatnią chwilę.

A przecież trzeba wziąć pod uwagę fakt, że czasem właśnie w ostatniej chwili wsiadamy do kolejki, czasem przecież zmieniają nam się plany dojazdu z, i do pracy.

Możemy i owszem zakupu dokonać u kierownika pociągu, ale wówczas cena jest wyższa o 7% niż w aplikacji. Dodatkowa, za bilet kupiony u kierownika pociągu, w przypadku gdy wsiadam na przystanku gdzie znajduje się kasa, dopłacam 8 zł.

Nie wiem czy zdajecie sobie państwo sprawę z faktu, że aktualny cennik biletów w POLREGIO ma 59 stron, a i tak ceny biletów kupowanych w aplikacji nijak się mają do tych przedstawionych w cenniku. Żeby tego było jeszcze mało bilet najlepiej jest kupić w aplikacji POLREGIO, bo np. "JadDojade" nie obsługuje tego przewoźnika.



W mojej ocenie, na trasie PKM pasażer traktowany jest jak zło konieczne, ktoś, kogo można wystrychnąć na dudka, kiedy tylko nadarzy się taka okazja. A jednak pamiętać chyba należy, że jest to komunikacja publiczna, finansowana przez samorządy, opłacana więc z naszych podatków, powinna więc być dla nas przyjazna i dostępna.

Zdaję sobie sprawę, że zewsząd słyszy się o podwyżkach w pociągach, samolotach czy autobusach dalekobieżnych, ale sprawa możliwości dojazdu do pracy kolejką i zostawienia naszych samochód osobowych na Park and Ride powinna być dla włodarzy trójmiejskich miast priorytetowa, a nie tylko traktowana jak biznes.
Agata

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (300)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane