• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podróże koleją po Polsce będą droższe. PKP Intercity wprowadza nowe ceny biletów

Krzysztof Koprowski
9 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Podwyżki obejmą wszystkie kategorie pociągów, w tym Express InterCity Premium. Podwyżki obejmą wszystkie kategorie pociągów, w tym Express InterCity Premium.

Od 13 stycznia wchodzi w życie nowy cennik biletów na pociągi PKP Intercity. W górę idą opłaty za przejazdy wszystkim kategoriami składów. Z oferty wycofany zostanie bilet weekendowy, ale pojawi się oferta na dni powszednie. Utrzymane zostają promocyjne ceny biletów na wybrane relacje lub zakupione z dużym wyprzedzeniem.



Którą klasą pociągu dalekobieżnego podróżujesz najczęściej?

Kolejowa spółka PKP Intercity zmianę cen biletów uzasadnia potrzebą dostosowania wysokości opłat do rosnących kosztów działalności: w przeliczeniu na jednego pasażera wzrostu o ponad 140 proc. kosztów związanych z remontem taboru i stacji postojowych oraz podwyżką o 65 proc. cen energii trakcyjnej.

Wpływ na decyzję mają też zmiany opłat wprowadzone wcześniej przez regionalnych przewoźników, w efekcie czego - zdaniem spółki - na niektórych trasach pociągi dalekobieżne o wyższym standardzie podróży stały się tańsze od regionalnych.

Jednocześnie kolejarze podkreślają, że jest to pierwsza tak znaczna zmiana opłat od 2013 roku.

Rozkłady jazdy pociągów dalekobieżnych


Nowe ceny biletów PKP Intercity od 13 stycznia dla wybranych cen bazowych w 2. klasie. Nowe ceny biletów PKP Intercity od 13 stycznia dla wybranych cen bazowych w 2. klasie.

Wyższe ceny bazowe i większy upust progów promocyjnych



Zaktualizowana taryfa przewozowa przewiduje wzrost tzw. cen bazowych, wobec których będą stosowane nowe progi upustów dla osób kupujących bilet z dużym wyprzedzeniem lub korzystających z obniżek na wybrane relacje:
  • I próg promocyjny - 15 proc. (dotychczas 10 proc.),
  • II próg promocyjny - 30 proc. (dotychczas 20 proc.),
  • III próg promocyjny - 45 proc. (dotychczas 30 proc.),
  • Promo Plus w pociągach EIP i EIC (zmiany zależne od relacji),
  • Super Promo w pociągach EIP i EIC (zmiany zależne od relacji).

Przykładowo dla relacji Gdynia Główna - Warszawa Centralna i kategorii pociągu Express InterCity Premium, czyli składów Pendolino, stawka bazowa 2. klasy rośnie ze 150 do 169 zł.

Mniej niż obecnie zapłacimy jednak w II i i III progu promocyjnym (odpowiednio 118,30 i 92,95 zł zamiast 120 i 105 zł), a także korzystając z oferty Promo Plus (70 zamiast 77 zł). Na poziomie 49 zł została utrzymana promocyjna cena biletu w ofercie Super Promo. W I progu promocyjnym cena wzrośnie natomiast ze 135 do 143,65 zł.

Szczegółowe zestawienie zmian taryfy PKP Intercity dla wybranych cen bazowych zawarte jest w tabeli. Aktualizacja cenników obejmuje również wszystkie bilety okresowe.

Bilet Weekendowy zastąpi Multiprzejazdowy ważny od wtorku do czwartku. Bilet Weekendowy zastąpi Multiprzejazdowy ważny od wtorku do czwartku.

Zmiany w Bilecie Taniomiastowym i brak Biletu Weekendowego



Zmiany od 13 stycznia dotyczą ponadto pozostałych ofert promocyjnych PKP Intercity. Zmniejszona zostanie liczba relacji, na których obowiązuje Bilet Taniomiastowy, a także likwidacji ulega oferta Biletów Weekendowych.

W przypadku pierwszej zmiany spółka tłumaczy podjętą decyzję znaczącym skróceniem czasów przejazdów oraz poprawą warunków podróży na zmodernizowanych liniach kolejowych.

W zakresie Biletów Weekendowych PKP Intercity przekonuje, że były one wykorzystywane wbrew założeniom - głównie w szczytach przewozowych na podróże "tam i z powrotem".

Promocja na wielokrotne przejazdy w środku tygodnia



Nową ofertą od 13 stycznia - z myślą o wielokrotnych przejazdach - będą bilety "Multiprzejazd" oraz "Multiprzejazd Max". Bilety te będą obowiązywały od północy we wtorek do godz. 15:00 w czwartek i pozwolą na nieograniczoną liczbę przejazdów pociągami spółki:
  • TLK i IC w 2. klasie za 119 zł (bilet Multiprzejazd),
  • TLK i IC w 1. klasie za 159 zł (bilet Multiprzejazd),
  • TLK, IC, EIC i EIP w 2. klasie za 239 zł (bilet Mutliprzejazd Max),
  • TLK, IC, EIC i EIP w 1. klasie za 396 zł (bilet Multiprzejazd Max).

Powyższe ceny nie zawierają opłat za rezerwację miejsc oraz dopłat dla skorzystania z pociągów kategorii EIP.

Do 2030 r. PKP IC zamierza gruntownie zmodernizować tabor oraz infrastrukturę. Do 2030 r. PKP IC zamierza gruntownie zmodernizować tabor oraz infrastrukturę.

Inwestycje w tabor i infrastrukturę. Pociągiem do 250 km/h



Kolejarze wraz z komunikatem o podwyżkach przekazali informacje o rozszerzonej strategii rozwoju PKP Intercity do 2030 r. Spółka zamierza zwiększyć środki na inwestycje w tabor i infrastrukturę z poziomu 19 do 27 mld zł.

Podwojeniu ma ulec także liczba uruchamianych pociągów, zaś prędkość szlakowa na większości linii powinna być podwyższona z poziomu 120-160 km/h do 160-250 km/h, po których poruszać się będą dodatkowe nowe oraz zmodernizowane składy.

Czytaj też:

Od 1 stycznia droższe bilety metropolitalne



Zobacz lokomotywownię Gdynia Grabówek

Nietypowe Budowle Trójmiasta. Lokomotywownia wachlarzowa na Grabówku

Opinie (204) 4 zablokowane

  • (5)

    często jeżdżę na śląsk i zawsze samochodem koszt w w obydwie strony wliczając w to koszty a1 to 460 zł i to licząc po obecnej cenie paliwa a ponieważ jedziemy najczęściej w 3 osoby jest to znacznie taniej niż PKP

    • 15 4

    • A samochód dostałeś za darmo. (1)

      No chyba że to służbówka.

      • 2 7

      • Kupiłem i używam....

        • 2 0

    • a wódke pijeta tam ?

      komu się chce kulać autem na drugi koniec kraju ? tylko mieszkańcom przeróbki

      • 1 1

    • Śląsk jest fajny

      • 0 0

    • Niestety tak się nie liczy ceny przejazdu samochodem. Musisz dodać do tego wszystkie opłaty, oleje, naprawy, przeglądy, ubezpieczenie wartość samochodu i spadek tej wartości co roku, to podzielić przez liczbę przejechanych w tym czasie kilometrów no i wtedy możesz sobie dodać paliwo. Dodatkowo w samochodzie ktoś musi prowadzić, a w pociągu się siada i można robić inne rzeczy.

      • 3 4

  • Przekręty kolejowe (1)

    Dotacje powinny być oddane a bilety tańsze nie jak teraz .
    Za etaty rodzinne nie będziemy płacić to miernoty na etatach

    • 3 3

    • Może bilety powinny być za darmo?

      Tak się rozzuchwaliliście na tym pisowskim socjalu, ze zaczyna wam odbijać

      • 1 0

  • Jakie dno!

    • 1 1

  • Zwróćcie uwagę na wpisy etatowców.

    PKP zatrudnia takich...

    • 1 7

  • Czyli nastąpił polski ład w strukturach PKP i kto nie musi lepiej niech się nie włóczy po kraju jeżdżąc pociągami.

    • 4 0

  • Podróżowanie koleją teraz jest drogie. (2)

    W czasach PRL było taniej. Do "Kaszuba" wsiadałem na stacji Gdańsk-Wrzeszcz o 06:12, na dworcu Centralnym w Warszawie bylem o 10:45. Po załatwieniu spraw służbowych wsiadałem do tego samego pociągu o 17:12. W domu byłem tuż po 22:00.

    • 10 0

    • Pamiętam te podróże.

      W wagonach były przedziały.

      • 3 0

    • pracowni ub chyba z ciebie był

      człowieku co ty bredzisz

      • 0 0

  • Planuję wyjazd do Bydgoszczy

    z Gdańska. Jak się trochę ociepli czyli w okolicach pół drugiej marca. Dzisiaj bilet w I klasie kosztuje 55 zł.
    Jak będzie w marcu dam znać.

    • 3 1

  • winna platforma

    to loni dają czadu w koszty wzieli kopacz by łaziła po pociągach głównie warsu gdzie zaczepiała podróżnych to było okropne i dlatego bilety podrożały

    • 3 3

  • Brawo PiS! Czemu nie widzę tu wpisów popierających?! (1)

    • 3 2

    • bo stare baby 65+ nie ogarniają takich rzeczy

      • 1 1

  • Kolejowe obiecanki-cacanki, a głupiemu odjazd.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane