• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP Intercity kupuje nowe pociągi. Pojadą m.in. z Gdyni do Katowic

piw
5 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Nowe składy zespołowe zastąpią wysłużone pociągi w 2015 roku. Nowe składy zespołowe zastąpią wysłużone pociągi w 2015 roku.

PKP Intercity ogłosiło przetarg na zakup 20 nowoczesnych składów. Chce na nie wydać około miliarda złotych. Na trasy - w tym też z Gdyni do Katowic - trafić mają w 2015 roku.



Często przemieszczasz się koleją na dłuższych dystansach?

Przedmiotem zamówienia są elektryczne zespoły trakcyjne wraz z zapewnieniem ich utrzymania technicznego w okresie nie krótszym niż 15 lat. Projekt ma się przyczynić do usprawnienia komunikacji między największymi polskimi miastami, głównie przez zwiększenie komfortu podróży i skrócenie czasu przejazdów.

- Ogłoszony przetarg jest kolejnym etapem wymiany i modernizacji taboru Intercity. Od 2015 roku PKP Intercity będzie mieć po raz pierwszy w historii więcej nowych pociągów i wagonów niż tych starszej generacji. Zdecydowaliśmy się na zakup składów zespołowych między innymi ze względu na niższe koszty eksploatacji w porównaniu z klasycznymi pociągami zestawionymi z lokomotywy i wagonów - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Nowe składy mają być wyposażone w zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania. Każdy z pociągów będzie miał też specjalne podjazdy i wydzielone miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

W nowych składach zainstalowane mają być też toalety z układem zamkniętym. W pociągach znajdą się również przewijaki dla niemowlątmiejsce na rowery. Dodatkowo składy będą wyposażone w gniazda elektryczne, zainstalowane w łatwo dostępnych miejscach, system wzmacniania sygnału telefonii komórkowej i urządzenia Wi-Fi.

PKP Intercity planuje sfinansowanie projektu ze środków własnych oraz ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, z funduszu spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Przetarg ma zostać rozstrzygnięty pod koniec stycznia przyszłego roku.
piw

Opinie (128) 4 zablokowane

  • Pojadą z Gdyni do Katowic przez Białystok , Warszawę itd. BY WSZYSCY SKORZYSTALI :) (29)

    • 183 8

    • przez Białystok nie pojadą (5)

      po drodze jest odcinek bez sieci trakcyjnej

      • 25 3

      • już jeżdzą - pociąg Pojezierze ranny z Gdyni (4)

        • 10 5

        • ze zmianą loka w Korszach i Ełku (2)

          na SU lub (o zgrozo) SM. EZT tamtędy nie przejedzie, chyba, że na holu ;)

          • 18 0

          • (1)

            SM do turde poloń? Dobre,dobre a SUnie 45 stoją bezczynnie, ja bym dał GAGARINA do tego składu.

            • 9 2

            • suczki już ledwo dyszą

              skoro stonka może ciągnąć lekkie towary, to i pasażera pociągnie. Przynajmniej latem.

              • 11 0

        • ?

          To ten z pluskwami?

          • 12 0

    • (12)

      Przykre, że niektórzy nie rozumieją, że tego typu połączenia są po prostu połączeniem dwóch linii np. Gdynia-Białystok i Białystok-Katowice.

      A co tam, dla niektórych ważne są tylko stacje początkowe i końcowe... i klapki na oczach. Brak słów.

      • 20 15

      • gorzej jak przeciętny nie orientujący się podróżny wsiądzie w taki pociąg do Katowic (9)

        nie każdy jest takim fanatykiem kolejowym jak ty i nie każdy się orientuje , bo kiedyś takie relacje były nie do pomyślenia ! Brak słów na takich bidonów...

        • 20 9

        • (1)

          a jest jakiś bezpośredni>?

          • 1 3

          • Jest

            • 9 0

        • (2)

          Po to jest informacja. Z resztą trasę masz na bilecie, więc o pociągu kasjerka informuje również.

          Wg Twojego toku rozumowania ludzie nie potrafią czytać. Tak samo możesz pomylić tramwaj linii 6 i 8, bo oba jadą do Jelitkowa.

          • 14 6

          • pewnie że można pomylić tramwaj 8 i 6 bo nie każdy kto chce skorzystać jest mieszkańcem Gdańska (1)

            i nie każdy zna topografie miasta - dla przyjezdnego Jelitkowo to Jelitkowo widzi tramwaj i wsiada

            • 10 2

            • jeżdżę własnym środkiem lokomocji to się nie znam :)

              • 0 0

        • (3)

          Śmiem twierdzić że obecnie ludzie nie radzą sobie w zdecydowanej większości ze zrozumieniem prostej informacji. Często na dworcu latają do informacji pytać o pociąg który mają wypisany na rozkładzie. Poza tym po to w szkole uczą podstaw geografii żeby orientować się gdzie są większe miasta. Każdy normalny człowiek patrząc na rozkład skojarzy że taki pociąg nie jedzie po najprostszej trasie.

          • 11 1

          • (1)

            Najgorsze, że najwięcej problemów z tym maja kasjerzy i trzeba im podać dokładnie gdzie jest przesiadka i z jakiej spółki pociąg. A i mimo tego potrafią sprzedać zły bilet tudzież bez dodatkowej miejscówki czy innych dodatków...

            • 7 1

            • Nie wiń kasjerów tylko ich pracodawców.
              Zmieniają ludzi co chwilę na śmieciówkach, więc kiedy mają się wszystkiego nauczyć?

              • 0 0

          • tak tylko że na niektórych stacjach rozkład mija się z rzeczywistością ;)

            • 1 1

      • ! (1)

        No, tylko PKP ma taką kultową linię: gdynia - Katowice, przez Białystok... W dodatku z pluskwami, o których był tu artykuł...

        • 7 6

        • była też druga.... południowa trasa :

          .. nie wiem czy jeszcze jest - bo nie jeżdżę pociągami.. :D!
          Była taka z Przemyśla do Szczecina : Rzeszów,Tarnów,Kraków,Katowice,Opole,Wrocław,Poznań... to była jazda...

          • 1 0

    • (1)

      trochę jak jazda z Trójmiasta do Krakowa zahaczając o Iławę, Grudziądz, Warszawę, Łódź, Częstochowę i Katowice zanim się dojedzie do celu - PARANOjA

      • 14 5

      • akurat Łódź, Częstochowa i Katowice są jak najbardziej po drodze.

        • 0 0

    • ??

      A przez Szklarską Porębę też???

      • 2 2

    • Pojadą przez Bydgoszcz, Toruń, Kutno, Łódź, Częstochowę (2)

      • 8 3

      • Szczecin, Ustrzyki Dolne, Zielona Góra, Suwałki (w tej kolejności)

        • 6 4

      • re

        Pojadą durniu przez Malbork Iławę Warszawę Idzikowice Zawiercie. Przez Bydgoszcz dalej TLK a na ICE będzie stać nielicznych Nowak chce kolei dla bogatych a nie dla ludzi.

        • 1 3

    • (2)

      Niech w końcuwjedzie DB na nasze tory, moge płacić więcej tylko niemcom nie polakom bo nie zasługują..

      • 4 10

      • niemcy mają gdzieś zacofaną polskę , mieliby tu wejść z swoimi pociągami żeby im polacy zniszczyli i rozkladli co się da !!! (1)

        Polen nein danke

        • 1 1

        • racja, mam nadzieje,ze DB nie da sie w to bagno wciagnac

          • 0 0

    • a do tego czasu pluskwy nas będą żarły.

      • 1 0

  • tja..juz to widze (1)

    A Swistak siedzi i je zawija w te sreberka;)

    • 35 29

    • Czy w nowych składach planowane są Pluskwy?

      Bo inaczej nie jadę

      • 10 1

  • (1)

    To pewnie właśnie z ich powodu, zakupują nowe pociągi hehe

    • 7 6

    • Koniecznie kupcie z Chin, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Stanów, Francji, Włoch, Kambodży albo jakiejś innej egzotyki

      Po co w końcu dać zarobić Polakowi, żeby ten mógł dać zarobić innemu polakowi, żeby ten mógł dać innemu polakowi, żeby ten mógł dać innemu polakowi, żeby ten mógł dać innemu polakowi.... i tak w kółko? Lepiej niech zarobi Chińczyk... i dzięki temu ich gospodarka będzie wzrastać, a ludziom żyje się dostatnie itp. itd. ;)

      • 2 2

  • A na koniec niespodzianka do Krakowa 400pln (4)

    I tak się skończy jazda nowym taborem

    • 94 13

    • (2)

      Nie gadaj bzdur. Pociągi o których mowa w artykule będą jeździły jako pociągi TLK, czyli dotowane. Ceny będą zbliżone do tego co jest teraz - zbliżone dlatego że do tego czasu mogą zostać wprowadzone niewielkie podwyżki, ale na pewno nie takie że bilet będzie kosztował 400zł.

      • 2 12

      • (1)

        Bzdury? No popatrz, doczekaliśmy się pięknej A1, jak myślisz ile będzie kosztował przejazd do południowej granicy jak już będzie cała? Ja obstawiam 150pln, na paliwo pójdzie mniej. Te pociągi będę musiały na siebie zarobić, z 400 może przesadziłem ale pod 300 spokojnie dobije.

        • 10 4

        • Co ma autostrada wspólnego z pociągami do Krakowa, to ą dwie rożne rzeczy. Powtarzam jeszcze raz, ceny pociągów na trasach obsługiwanych przez tabor wymieniony zostaną na tym samym poziomie! Pociągi te wcale nie będą musiały zarobić, bo bedą dotowane przez państwo. U nas generalnie prawie wszyscy chcieli by mieć poziom taki jak na DB albo SBB za cenę taką jak pociągi regionalne na Ukrainie. Niestety cudów nie ma, za darmo nic nie ma. Niemcy, Szwajcarzy czy Austriacy mają koleje na poziomie ale państwo ładuje w nie olbrzymią kasę, a i ceny biletów wcale takie małe nie są. Ja wiem że w PL się nie zarabia tyle co tam, no ale niestety koszty wszędzie są porównywalne, wiec albo jeździmy starym zdezelowanym taborem, albo trochę lepszym ale niestety za większą cenę biletów.

          • 2 3

    • i 12 godzin

      • 8 1

  • (3)

    a ile beda smigac km/h? to, że beda nowe sklady to jeszcze nawet nie połowa sukcesu, infrastruktura woła o pomoc!

    • 41 4

    • o jakiej infrastrukturze mówisz?

      ciągle remontowana E-65 (w kosztach, w których możnaby wykonać północną CMK przez Toruń), południowa CMK z namiastką kabinówki? a może jakaś inna linia? ZAnim się zaczniemy rozpędzać - zadbajmy o prąd dla tych pociągów.

      • 6 1

    • max dla tego zamówienia to 160km/h

      • 1 0

    • Nie ważne jak szybko, ważne żeby pluskwy nie były modyfikowane genetycznie

      • 3 0

  • Czyli

    komfort jazdy jak w SKM

    • 41 7

  • elektryczne sklady :) źle mi się to kojarzy hehe (2)

    EN 57? Heheheh

    • 35 5

    • (1)

      Tych już nie produkują. A poza tym nie są to składy dalekobieżne. Składy o których mowa w artykule mają być przystosowane do przewozów dalekobieżnych.

      • 2 1

      • Żebyś się nie zdziwił...

        Już jest jedna seria EZT "nowej generacji" przystosowana do ruchu dalekobieżnego - ED74. Spróbuj przejechać się na dłuższej trasie tym to zobaczysz jak świetnie są przystosowane.

        • 10 0

  • I co z tego że nowe jak czas przejazdu wciąż jest koszmarny (3)

    Czas przejazdu obecnie jest dłuższy niż w latach kiedy to wagony ciągnięte były przez parowozy.
    A technika poszła podobno do przodu.

    • 59 3

    • Czas

      przejazdu skróci się w 2025 r innej opcji nie ma !!!!

      • 3 2

    • W latach 80-tych ubiegłego wieku (1)

      z Gdańska do Warszawy 3 godziny 20 minut. Ile dzisiaj?

      • 2 0

      • pewnie z 8

        • 1 1

  • ROZUMIEM ZE CENY BILETU WRESZCIE BEDA NIZSZE !!!! Intersriti (3)

    Skoro dzis placimy ogromny szmal za syf to ile zaplacimy za '' luksus wifi i przewijak dla dzieci'' ?

    • 56 3

    • TLK drogie?

      nżna zarzucić naszej kolei ale bilety na TLK nie są drogie.

      • 2 2

    • Polski Bus daje radę taniej.. (1)

      i wszystko w temacie ceny.. PKP już nie jeżdżę (trasa gda-wawa), tak samo zachowuje się wielu innych pasażerów kursujących na trasie Pomorze-Mazowsze (PolskiBus pokonuje tę trasę w niecałe 5godz, za nie więcej niż 45zł, kursuj PIĘTNAŚCIE razy dziennie, a więc DA SIĘ przyciągnąć pasażerów!)

      • 13 0

      • Do czasu te busy, do czasu

        Jedzie nowe...

        • 1 1

  • ciekawe jaki wałek na tym (3)

    przepłacone czy co?

    Sorki, że marudzę ale już nie wierze w cokolwiek związanego z tym państwem (kraj kocham)

    • 43 5

    • Ja też kocham kraj (2)

      "Dziadek" kiedyś powiedział - "Naród wspaniały, tylko ludzie kurky". I miał rację, niestety.

      • 5 0

      • Do moda (1)

        Nie przekręcaj słów mimo prób korekty w edycji. Twoja poprawnośc polityczna mnie nie interesuje - cytuję jednego z największych Polaków XXw. i nie życzę sobie, by jakiś nawiedzony oszołom mnie poprawiał. Ten cytat jest niemal w każdej książce o Piłsudskim i nie masz prawa go modyfikować, bo to ani Twoje, ani moje słowa.
        I nie usuwaj tego posta, bo zrobię dym na forach.
        Zrzuty ekranu już mam ściągnięte. Tego posta też.

        • 5 4

        • Brawo, tępić autocenzurę samozwańczych redaktorków.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane