• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP Intercity pokazuje "Pendolino". Czy włoskie składy mogą liczyć na pasażerów?

Maciej Naskręt
29 maja 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę

Włoskie pociągi w barwach PKP Intercity.


Latem do Polski przyjedzie pierwszy, spośród 20, zespołowy skład pociągu wyprodukowany przez firmę Alstom we włoskim Savigliano. Nowe składy w grudniu 2014 r. regularnie co ok. godzinę mają odjeżdżać z Trójmiasta w kierunku stolicy. Eksperci rynku kolejowego ostrzegają, że nowe pociągi mogą wozić powietrze. Powód? Drogie bilety.



W sierpniu do Polski przyjedzie na testy pierwszy z 20 składów zespołowych wyprodukowanych dla PKP Intercity przez Alstom. Z pewnością będzie można go oglądać też na trójmiejskiej magistrali kolejowej w drugiej połowie tego roku.

- W pierwszej jednak kolejności skład przejdzie testy na linii kolejowej w okolicach Wrocławia. Jeśli nasz nabytek ukończy je pozytywnie, pociąg pasażerski z Włoch wjedzie m.in. na magistralę kolejową E-65 właśnie do Trójmiasta - mówi Beata Czemerajda z Zespołu Prasowego PKP Intercity.

Ruszyły szkolenia maszynistów. - Wysłaliśmy do Włoch grupę osób, by mogła poznać pulpit sterowniczy nowych składów. Pozostali maszyniści będą uczyć się od doświadczonych kolegów pracy w Polsce - mówi Beata Czemerajda.

Nowe pojazdy szynowe dla PKP Intercity nie będą posiadały jednak wychylnego pudła, za co najbardziej krytykowane są władze przewoźnika. Nazywanie 20 zakupionych składów pociągami "Pendolino" - z włoskiego: "wychylne pudło" - przez część osób uznawane jest za nadużycie, pomimo że składy zostały zmontowane w fabryce, w której na co dzień powstają zespoły z wychylnym pudłem.

Minister Gospodarki Morskiej, Budownictwa i Transportu Sławomir Nowak przekonuje, że nowe składy są na tyle kosztowne, że będą musiały się opłacać przewoźnikowi - spółce PKP Intercity, które musi spłacić kredyt zaciągnięty na jego kupno. Natomiast atrakcyjne ceny za przejazd ma gwarantować elastyczna taryfa cenowa - bilet kupiony z odpowiednim wyprzedzeniem nie będzie przekraczał ceny dzisiejszego połączenia z Gdańska do Warszawy - czyli 100-150 zł.

W to jednak nie chcą wierzyć specjaliści branży kolejowej i przekonują, że nie uda się zejść z ceną za najtańszy bilet uprawniający do 2,5-godzinnego przejazdu z Gdańska do Warszawy poniżej 200 zł. W tej sytuacji nowe składy PKP Intercity będą wozić powietrze.

Ile mógłbyś wydać za przejazd nowym składem do Warszawy?

Trudno się z tym nie zgodzić. Konkurencja na przewozy z Trójmiasta do stolicy jest silna i nie byle jaka. Za 250 zł można nabyć, bez stania w kolejkach i z niedużym wyprzedzeniem, bilet na samolot z Gdańska do Warszawy. Przelot trwa nieco ponad godzinę, trzeba jednak doliczyć czas dojazdu z centrum do lotniska w stolicy, jak i w Trójmieście.

Z kolei popularne przejazdy autokarem - Polskim Busem - to wydatek średnio ok. 35 zł za osobę przy założeniu ok. 4-godzinnej podróży. Może się też okazać, że taniej pojedziemy też własnym autem, które pali ok. 5-7 litrów paliwa na 100 km. Koszt wtedy nie przekracza 150 zł, a podróż trwa również cztery godziny.

Nowe pociągi rozpoczną regularne kursowanie po Polsce, w tym także Trójmieście, od grudnia 2014 r. Składy według władz PKP Intercity mają stworzyć nową kategorię komfortu - Express InterCity Premium (EIC Premium).

Przypomnijmy, że firma PKP Intercity zamówiła 20 składów bez wychylnego pudła. Pojazdy mogą mknąć z prędkością nawet 250 km/h na prostych odcinkach. W województwie pomorskim to szlak między Lipcami a Malborkiem. Koszt zamówienia składów wynosi 400 mln euro.

Opinie (285) 5 zablokowanych

  • NIE KUPUJCIE BILETÓW NA PENDOLINO!

    NIE KUPUJCIE BILETÓW NA PENDOLINO CZ. 2
    Nie kupujcie biletów na Pendolino, bo zapłacicie za drogi i wygodny pociąg, a przyjedzie stary, trzęsący się rupieć (łatwo policzyć prawdopodobieństwo jeśli z dwudziestu posiadanych składów, osiem jest popsutych). Właśnie przemierzam czwarty raz z rzędu Polskę i czwarty raz jadę, ładnie zwanym przez PKP, składem zastępczym. Owszem, obsługa grzecznie informuje, że można się ubiegać o zwrot pieniędzy. Nie uwierzycie ile! Dziesięć procent!!!!! Genialny biznes! Płacisz za Pendolino, jedziesz w standardzie TLK! Właśnie teraz takim "czymś" podróżuję. Z BIELSKA-BIAŁEJ DO TRÓJMIASTA. To jedna z najdłuższych tras. Trzęsi tak, że nagrałam filmik, bo nikt by mi nie uwierzył. Ferie w pełni, ludzie jadą i wracają z gór, biegają i szukają swoich miejsc, bo numeracja w Pendolino i wagonach z przedziałami różni się. DRAMAT!

    • 0 0

  • powietrza wozić nie będą (16)

    bo albo drogie pociągi(stare składy pewnie wycofają) albo jeszcze droższe latanie

    • 106 13

    • A co to jest to Pindolino? (2)

      • 14 3

      • Pendolino

        Oh każdy pociąg wysokoprędkościowy ma niewielki wychył do 3,5 stopnia więc mamy pendolino

        • 0 0

      • wychylny pindol

        • 6 0

    • Pokaż mi swój zegarek, a powiem Ci kim jesteś. (7)

      • 29 6

      • Ja jeżdzę do Warszawy.... Panie Nowak za 200 zł to pan bedzie jeżdził mnie na to nie stać. (5)

        Wycofacie pewnie stare składy i będziecie tym przymuszać pasażerów, aby kupili bilety, bo innych pociągów nie będzie...chyba ze jeden dla biedaków przyjeżdżający o 3 w nocy na dworzec....tak aby jeszcze bardziej nam dokopać. Mnie nie stać na to aby jeździć za 400 zł tam i z powrotem. Wielu też pewnie nie stać. Gdyby tak było, ze ludzi stac na bilety po 200 zł to klasa I byłaby pełna w już istniejących pociągach. Klasa II zapchana, w klasie I są wolne miejsca, bo ludzie liczą pieniądze. Dwa razy żeby odwiedzić rodzinę w trójmieście pracując w Warszawie 800 zł....Na szczęście jest konkurencja, autobusowa, która pewnie podniesie ceny biletów, ale też zwiększy częstotliwość kursowania swoich autobusów. Poza tym zostanie mi auto...za 200 zł dojadę tam i z powrotem z wawy jakimś ekonomicznym autem. jak się z kimś dogadam to mam jeszcze taniej. Obecne pociągi jadą 160 km na niektórych odcinkach....więc po co wyrzucać w błoto miliony aby zwiększyć prędkość tylko o 40 km/h? Najpierw się sprawdza czy będzie klient, potem się kupuje wagony i pociągi. Wtedy to się opłaca, a u nas.... pod polityczne zamówienie wywalimy miliony na wagony wożące powietrze.

        • 35 5

        • Ja tam będę jeździł

          W tym kraju też są bogatsi,którzy takim pociągiem pojadą!

          • 0 1

        • (3)

          Precz z pełowskimi półmózgami. Pociągi mogły jechać 160km/h wystarczył mały remont trasy i to jest idealnie na Polskie warunki (2h w Warszawie), przy jeździe do 160km/h nie trzeba przebudowywać żadnych torów (przejazdy mogą zostać kolizyjne i nie trzeba nic zmieniać...). Tylko idiota może podejmować decyzje o takich inwestycjach! Bo przecież Włosi muszą zarobić!

          • 16 8

          • a po co (2)

            plebs ma jeździć do Wawy?

            • 1 4

            • A po co warszawski plebs nam w Trójmieście?

              :P

              • 3 0

            • A ja pitol-ino będę jeździł autem.

              W Polsce można taki skład za dużo mniejszą kasę kupić.
              Za ten manewr będę jeździł autem.

              • 4 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • A ja bym wolał (2)

      jechać polskim pociągiem wyprodukowanym w Pafawagu. Może z prędkością połowę mniejszą, ale ze świadomością, że moje półtorej godziny straty nie spowoduje utraty pracy tysięcy ludzi, którzy pójdą na bruk, by tysiące makaroniarzy na ten bruk nie poszło. Pachnie mi to jeszcze jedną drogą zabawką, którą funduje się wybranym.

      • 20 5

      • Tylko, że PaFaWag... (1)

        ...jako oddział międynarodowego koncernu, produkuje mnóstwo taboru na eksport. I raczej nie oznacza to, że tysiące ludzi poszły na bruk.

        • 0 1

        • Pogadamy za 10 lat.

          A oddział międzynarodowego koncernu będzie wtedy zarośnięty trawą jak FSO, Polifarb, stocznie i 1000 innych polskich firm, które będą historią i gorzkim wspomnieniem tych, którzy tam pracowali.

          • 3 0

    • juz teraz wiadomo ze niebedzie takiej predkosci bo infrastuktura niezostała przygotowana.

      czas przejazdu jak i prędkość to kolejna propaganda rządowa!!Było o tym nie raz i tylko lemingi wierzą jak zawsze we wszystko co usłyszą od Tuska i jego klakierów!
      UE już wysłało wniosek że zada zwrotu dotacji bo co innego obiecywał Tusk i jego ministrowie bo było ich kilku a Nowak pewnie nie jest ostatni? I co jeden to większy nieudacznik!!Jak będzie w roku 2015 to sie wszyscy przekonacie ze będzie jak zawsze zupełnie inaczej niż obiecują cymbały z PO!!
      Tuska wydał 2 miliony na latanie do Gdańska na kawke bo niechce sie mu przeprowadzic do stolicy jak w kazdym kraju to kazdy robi.Nowak tez z kolei i samochodu nie korzysta tylko lata z Tuskiem!

      • 13 6

    • nie będą posiadać wychylnego pudła?

      A jak ktoś wsadzi do środka wychylone pudło to już tak?

      wychylne wagony pacanie!

      • 5 11

  • 4 godziny samochodem do warszawy? chyba kaszlakiem (17)

    Prawie cała 7 jest dwupasmowa albo szeroka, do tego janosik i wychodzi poniżej 3h.

    • 49 173

    • namierzyć debila

      i od razu odebrać prawo jazdy!!!

      • 0 0

    • "Prawie cała 7 jest dwupasmowa" - góra 15% (8)

      • 37 15

      • Z Gdańska do Warszawy (5)

        Gdańsk - Ostróda - większość dwupasmówki
        Ostróda - Mława - około 20 km dwupasmówki
        Mława - Płońsk - jednopasmówka
        Płońsk - Wawa - dwupasmówka

        • 11 6

        • Gdańsk - Elbląg - prawie wyłącznie jednopasmówka. (2)

          Elbląg - Miłomłyn - dwupasmówka - ok. 70 km.
          Miłomłyn - Olsztynek - jednopasmówka
          Olsztynek - Mława - ok 20 km. dwupasmówki
          Mława - Płońsk - jednopasmówka
          Płońsk - Wawa - ok 70 km dwupasmówki.
          Co daje - ok. 160- 170 km. dwupasmówki.

          • 2 1

          • Trochę przesadziłem - sprawdziłem w Google maps: (1)

            Obwodnica Nowego Dworu - ok. 3km.
            Elbląg - Miłomłyn - ok. 60 km.
            Olsztynek - Mława - ok. 24 km.
            Płońsk - Warszawa - ok. 60 km.
            Co łącznie daje ok. 150 km. dwupasmówki

            • 2 1

            • Dwujezdniówki.

              A nie dwupasmówki.

              Mylicie podstawowe pojęcia z kodeksu drogwego, trudno się dziwić, że tyle jest katastrof. Właśnie dzisiaj na tej drodze koło Glinojecka zginęli ludzie. Na odcinku jednojezdniowym dwupasmowym, gdzie pasy były rozdzielone linią ciągłą. Podwójną, ale czym różni sie linia ciągła pojedyncza od podwójnej, to też nikt nie pamięta.

              • 8 4

        • Dokładnie (1)

          Co daje na trasę 380km około 140km jednopasmówki = 65% dwupasmówka i 35% jednopasmówki.

          • 7 2

          • Ciekawe jak to obliczyłeś?

            Mi wychodzi około 150 km. dwupasmówki. Czyli z Gdańska do Wawy 290 km.

            • 1 1

      • Gorzej Ci?

        Nieco ponad 100km jest w standardzie eSki (to już jest prawie 30%)
        Cała trasa to 350km.
        Więc spokojnie dwupasmówka to ok 70% trasy.

        • 12 7

      • ...

        Widze ze nie czesto tam jezdzisz...

        • 24 6

    • Przez takich bałwanów Rostowski się tylko cieszy.

      Oby tak dalej ;)

      • 6 0

    • "Prawie cała 7 jest dwupasmowa" prawie robi wielką różnicę...

      Do Łomianek w dzień pracujący 3h jest jak najbardziej realne (ryzykując trochę mandat) ale dalej nie jest tak różowo. Chyba że wjeżdżasz o 11-14 i po 18h.

      • 4 0

    • Nocą 4 godziny to dobry wyczyn. (1)

      W dzień jest to niemożliwe. Autor mitoman.

      • 38 3

      • Tico

        Ja swoim Tico z silnikiem 6,7l. 890KM lece jednopasmówką po poboczu 600km/h. Czasem mi jakiś pieszy czy rowerzysta przeleci przez szybę, ale mam pancerną i dobre wycieraczki co krew ściagają. Ja do Wawki z Helu w godzinke obracam. Pozdrawiam łysych golfiarzy z wejherowa i kartuz!

        • 48 4

    • Widzę, że jak zwykle...

      ...niektórym mylą się jezdnie z pasami ruchu a także jazda przepisowa z bandytyzmem drogowym.

      • 28 1

    • Może nie kaszlakiem tylko zachowując rozsądną prędkość nie narażając siebie i innych uczestników ruchu.

      Piszesz góra 3 godziny... ale razem z wyjazdem i wjazdem do miasta? To musisz grzać średnio ponad 200

      • 30 2

    • 3h?

      3h? To chyba ze przeciętnie lecisz 150kmh... Nie polecam.

      • 63 5

  • zaraz tam powietrze (9)

    mało to jest kolejarzy i rodzin z ulgami?
    Od wielu lat często stanowią oni większość pasażerów w wagonach pierwszej klasy w ekspresach i intercity

    • 135 23

    • Tak jak Ty masz ojca w Rafinerii Gdańskiej i ma benzynę za free, tak jak Ty masz ojca gazownika i masz gaz w ryczałcie, tak jak Ty masz ojca w hipermarkecie i wpieprzasz darmowe żarcie, które ma iść do utylizacji, tak samo oni mogą jechać pociągiem z ulgą, którą oczywiście opłacili. Jaki zawód, takie udogodnienia.

      • 0 1

    • "mało to jest kolejarzy i rodzin z ulgami?" (1)

      ... wybacz, ale kolejarze za freee już nie śmigają, płacą za możliwość skorzystania z ulgi! Czasy legitymacji kolejowej to odległa historia. Dziś to chyba tylko "p osły" mają za darmochę.

      • 10 8

      • jak odległa? Kilka tygodni temu zabrana ulga. Ja buduję domy ale za darmo nie nawet mieszkania nie dostanę. Bardzo dobrze, że zabrali. Kolej od lat jest na minusie więc czym tu się dzielić z pracownikami?

        • 5 2

    • ... (1)

      kolejarze maja teraz tylko znizki . dzieciom zabrano ;(

      • 4 3

      • I dobrze!

        • 9 6

    • (2)

      + posłowie i inne święte krowy... i mamy pełne wagony. A kto płaci?

      • 37 2

      • Pan płaci, Pani płaci.... podatnicy płacą.... (1)

        Jak tak niedochodowa firma jaką jest PKP może w ogóle funkcjonować (jedynie po to, aby nakraść w niej jak najwięcej i wstawić dyrektorów swoich).... Całe to PKP sprzedać (sprywatyzować) lub zamknąć i problem z głowy, pojawi się ew. prywatna firma, która tym się zajmie i będzie wysoki standard oraz brak dopłat z podatków... To samo zrobić z LOT-em (bilety w Ryanair są dużo tańsze i większość osób tym lata a jednak to prywatna firma). No ale, ale czerwoni z po,pis,psl,sld i rp nie pozwolą na takie ruchy bo gdzieś muszą kraść... Czas wrócić do normalności!!

        • 18 6

        • Ryanair jest w dużej mierze dotowany przez małe lokalne lotniska wybudowane za dotacje unijne i utrzymywane z lokalnych podatków (szacunki mówią o kwocie ok. 600 mln euro w całej UE), więc Ryanair może sobie pozwolić na dumping cenowy (wpływy z biletów nie pokrywają kosztów działalności).

          • 10 0

    • Kolejarzom nie opłaca sie korzystać z pociągów

      jeżdżą samochodami.

      • 9 1

  • Francja, Paryż-Marsylia 800 km ok 3 godzin TGV za 50 Euro. (3)

    Te 50 Euro dla Francuza, to jak dla nas 50 zł.

    • 29 7

    • (2)

      nie pieprz głupot z tym 50 euro, bo to nieprawda. Jest chwyt cenowy, tzn. kilka biletow w najmniej popularne dni i o najmniej popularnych godzinach. Jak chcesz jechac na weekend to cena bilety przekracza czesto 200 euro.

      • 6 7

      • (1)

        Nawet jeśli przekracza 200 euro, czyli jak dla nas 200 zł, to chyba za 800km (w 3h!) jest to dobra cena.

        • 6 0

        • TGV

          Dorzucę parę groszy, bo sam jechałem. Bilet normalny na TGV z Brukseli do Lyonu (ok. 800 km) kosztował mnie 120 Euro. Wyjazd tego samego dnia, to było w tygodniu - bilet kupiłem ok. półtorej godziny przed wyjazdem. Sądzę, że drogo, zresztą rozmawiałem z miejscowymi i oni też uważają, że to są spore pieniądze - ale pociąg pełen! I to nie tylko krawaciarzy przed trzydziestką i po sześćdziesiątce, ale normalnych ludzi.
          A zakup Pendolino do Polski jest pomysłem niestety przechybionym, i zupełnie, ale to zupełnie nieprzemyślanym. Po prostu głupim.
          Pozdrawiam wszystkich myślących.

          • 0 0

  • Pendolino z Polski.....do Włoch.

    A i może Pendolino będzie jeździło bezpośredno do Mediolanu, wkrótce!!!

    • 0 1

  • Pendolino z Polski.....do Włoch.

    Piękna sprawa. Pendolino wkracza na polskie tory.

    Ja nie mogę się już tego doczekać, jak będę jeździł np.z Warszawy do Wrocławia. Mnie bardzo pasuje. Zawsze pokonuję tę trasę (S8) samochodem, najmniej 5,5 godziny. Wszyscy narzekają, że będzie woził "puste powietrze", a jak już będzie w rozkładzie jazdy PKP, to wszyscy w podróż służbową będą chcieli wybrać Pendolino. Niestety nasze tory wciąż wołają "wyremontujcie mnie", ale zwykle są inne sprawy na głowie, dlatego jak na Pendolino jazda 3,5 godziny z Warszawy, przez Grodzisk Mazowiecki, Centralną Magistralą Kolejową, przez Włoszczową, Częstochowę i Opole do Wrocławia będzie za długa, bo jak wybudują trasę expresowa S8 z Wrocławia do Łodzi (ok 120km) i Autostrada A2 z Łodzi do Warszawy (ok. 120km) to czas pokonania dystansu samochodem będzie porównywalny, jak nie taki sam. Ale jak już dostosują tory do ponad 200 km/h to już czas się skróci i będzie jak w bajce, przyjemnie, lekko, fajnie.

    • 0 1

  • ...No to berlusconi zarobil na ,,naszym ''' pendolino....I podzielił sie z tuskiem

    ....Jak to pomyłkolino nie bedzie jechać w 2,30 minut do gdyni to i powietrza tam nie bedą wozić....A tak propo to po jaki h...J wpompowano tyle kasy żeby zatrzymywał sie w oliwie?? Wrzeszczu??? Jak nie ma kasy to poco oni buduja dworzec we wrzeszczu i dla kogo????? No i jeszcze remont skm??? To poto remontuja tory zeby jachał z krakowa i co zatrzymywal sie w olivie???? To moze jeszcze na wzgórzu i kaamiennnym...

    • 1 0

  • (3)

    Zrozumcie, że ta cała nagonka, że PO odpowiada za problemy na kolei to kolejne PiSowskie lanie wody. Tak naprawdę modernizacja szlaków i taboru zaczęła się dopiero po zmianie rządów i jest ona nie do zrealizowania do końca w sześć lat a tyle rządzi rząd PO- PSL. Fakty są ważne! A fakty są takie, że aktualnie unowocześnia się i buduje ponad 1200 kilometrów szlaków kolejowych, kupuje się nowy tabor- np. pociągi Pendolino, lokomotywy Husarz czy składy FLIRT Stadlera i ELF Pesy. Dwie ostatnie są to świetne, polskie konstrukcje. Bardzo ważna jest poprawa stanu bezpieczeństwa, czyli poprawienie tego, co zepsuł PIS zaprzestając jakichkolwiek remontów i ustanawiając dziesiątki spółeczek córeczek kolejowych. Chodziło to by było więcej stanowisk dla kolesi. CI PISOWSCY KOLESIE DO DZIS ZASIADAJA W TYCH SPÓŁKACH CÓRKACH, bo PIS tak zmienił prawo, że stały się one ich własnością i nikt ich nie może wywalić. PISOWSKI SENATOR KOGUT JEST TEGO DOBRYM PRZYKŁADEM. Zaniedbania na kolei są gigantyczne i prawda jest taka, że to są zaniedbania WIELOLETNIE. Dobrym przykładem jest linia z Warszawy do Gdańska; pociąg jedzie tam teraz ponad 5 godzin...A zastanowiliście się, DLACZEGO?!!! Otóż cała linia E-65 jest aktualnie w remoncie. Koszt modernizacji to 10 mld zł z czego tylko na obszarze Trójmiasta to 1 mld zł. W wielu miejscach linia budowana jest na nowo a na zakrętach( w celu zwiększenia promienia łuków) po nowym śladzie. To tak naprawdę nie jest wyremontowanie torów tylko praktycznie budowa od nowa linii, przy której nie robiono nic od czasów Gierka. W dodatku modernizacja trwa podczas ruchu pociągów. Buduje się setki obiektów inżynieryjnych. Linię rozpoczęto(nieudolnie!) remontować za czasów rządów PiS i, co ważne, z tego czasu jest najwięcej opóźnień. Od zmiany rządów i nieudolnego kierownictwa prace znacznie przyspieszyły. Fakt, ja też uważam, że wszystko trwa trochę za długo, ale nie łudźmy się, że w innym kraju trwałoby to krócej niż 3- 4 lata. Na przykład w Anglii przebudowa 27km autostrady M1 w UK od węzła Luton do M25 trwała 5lat. Przebudowano węzeł Luton, i dobudowano dodatkowo po 1 pasie ruchu w obie strony. Wyremontowano 4 mosty! Rząd Po- PSL rozpisał wreszcie przetarg i 20 szybkich pociągów Pendolino trafi na polskie tory za trochę ponad rok. Spółka PKP podpisała umowę, która pozwoli dofinansować projekt zakupu z pieniędzy unijnych. Pociągi będą osiągać prędkość do 220 kilometrów na godzinę. Podróż będzie przebiegała w ciszy i komforcie, którego trudno obecnie szukać w polskiej kolei. Koszt przejazdu w takich warunkach zmieni się nieznacznie, maksymalnie bilet w pierwszej klasie kosztować ma ok. 150 zł. Pociągi będą jeździć co godzinę. Podróż z Gdyni do Warszawy potrwa dwie i pół godziny, a ze stolicy do Katowic i Krakowa równo dwie godziny. Na ok 80% prasy pociągi bez wychylnego pudła będą mogły jechać z prędkością ok 220km/h. Na pozostałej części faktycznie max. prędkość to 160 km/h. Strata czasu ze wzgl. na konieczność zwalniania to ok12 min. Dlatego PKP kierując się rachunkiem ekonomicznym kupiło wagony bez mechanizmu wychylającego. Nie wierzcie w kłamstwa opozycji i jej płatnych klakierów, że Rząd RP nic nie robi w strawie kolei. Poza tym PiS w czasie rządów mając władzę NIC DLA KOLEI NIE ZROBIŁ!!!
    Pozdrawiam.

    • 1 5

    • głąbie, po modernizacji to kolej była w połowie lat dziewięćdziesiątych (1)

      • 0 1

      • Chodzi o modernizację zaplanowanych szlaków magistralnych na EURO 2012.

        • 0 0

    • A co miało być na Euro ?

      Zagadka do rozwiązania: EURO 2012 ogłoszono w IV 2007 r. , rządził wtedy PiS. PiS przegrał w X 2007 r., i wygrało PO. Pytanie: jakiemu rządowi przypadło praktycznie całkowite przygotowanie polskiej kolei na EURO 2012 ? Podpowiedź : na EURO 2012 zaplanowano zmodernizować 1000 km linii kolejowych (słynny plakat : KOLEJ NA EURO). TVP Wiadomości podaje w VI 2012 (czyli przed EURO), że zmodernizowano aż....450 km linii PKP( troszeczkę mniej, niż planowano :))

      Odp. Na pewno nie PiS, który w czerwcu 2012 nie miał już od ponad 4 lat władzy :)

      • 0 0

  • A o LKR nikt nie wspomniał? (2)

    Lubuska Kolei Regionalna - rok 1993

    • 1 0

    • KONIECZNIE ZOBACZCIE - MATERIAŁ FILMOWY O LKR...SZOK!!!

      youtube.com/watch?v=Q0rMUZi167w

      • 0 0

    • JUŻ 20 LAT TEMU MOGLIŚMY JEŻDZIĆ W TAKIM SAMYM STANDARCIE JAK W PENDOLINO!

      Mało osób o tym wie że już 20 lat temu mogliśmy jeździć w takim samym standardzie i z taką samą prędkością co w pendolino (oczywiście po wyremontowaniu torów - wymianie nawierzchni szynowej).Wtedy czyli w 1993 roku PKP wykończyło tą pierwszą prywatną kolej , a cały tabor zakupiony od Duńczyków poszedł na złom lub został zamieniony na kurniki i świetlice wiejskie!Nie będę się rozpisywał...wpiszcie sobie w wyszukiwarkę : Lubuska Kolei Regionalna - LKR lub Zespół Spalinowy LYNTOG DSB.
      Dodam tylko że tak jak pendolino były wyposażone w :
      KLIMATYZACJĘ , LOTNICZE FOTELE , HERMETYZOWANE PUDŁA WAGONÓW , PRZEWIJAKI DLA NIEMOWLĄT , LUKSUSOWE PRZEDZIAŁY W PIERWSZEJ KLASIE WRAZ Z POMIESZCZENIEM SALONOWYM , WAGON RESTAURACYJNY - BAROWY , PRĘDKOŚĆ PODRÓŻNA 160 - 200km/h!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane