• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP Intercity zbuduje w Trójmieście stację końcową dla Pendolino

Maciej Naskręt
10 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę
Stacja Gdynia Grabówek niebawem zyska zaplecze do obsługi elektrycznych zespołów trakcyjnych Pendolino. Stacja Gdynia Grabówek niebawem zyska zaplecze do obsługi elektrycznych zespołów trakcyjnych Pendolino.

Spółka PKP Intercity ogłosiła przetarg na projekt stacji końcowej dla pociągów Pendolino w Trójmieście. Składy, które trafią do Polski do końca 2014 r., mają być serwisowane w Gdyni Grabówku zobacz na mapie Gdyni. PKP Intercity ujawniło cenę najtańszego biletu na ten pociąg - to 49 zł.



Centrum serwisowe dla 20 składów Pendolino - EIC Premium, na warszawskim Grochowie. W Trójmieście jednak składy mają być serwisowane pod gołym niebem. Centrum serwisowe dla 20 składów Pendolino - EIC Premium, na warszawskim Grochowie. W Trójmieście jednak składy mają być serwisowane pod gołym niebem.
Szybkie połączenie kolejowe stolicy z Trójmiastem, a także Krakowem i Katowicami, wymaga nie tylko zakupu 20 szybkich pociągów Pendolino, czy remontu linii kolejowych, ale także budowy zaplecza do obsługi szybkich składów.

Stąd spółka PKP pod koniec lipca ogłosiła przetarg na wykonanie dokumentacji przebudowy istniejącej infrastruktury kolejowej w celu utworzenia zaplecza technicznego do obsługi bieżącej taboru wagonowego i składów zespolonych na stacji Gdynia Grabówek. Ponadto dokumentacja obejmować ma również projekt infrastruktury telekomunikacyjnej dla zapewnienia łączności bezprzewodowej wi-fi na torach odstawczych.

Wizualizacja. Pociąg Pendolino w barwach PKP Intercity.

Biuro projektowe, które wygra przetarg, będzie też zobowiązane do uzyskania w imieniu PKP Intercity wszelkich wymaganych przepisami prawa decyzji i pozwoleń koniecznych do realizacji inwestycji, a także do pozyskania pozwolenia na użytkowanie.

Przeczytaj: Pendolino z Trójmiasta do Warszawy. Więcej pytań niż odpowiedzi

Zamawiający wymaga, aby całość zamówienia została zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 300 dni kalendarzowych liczonych od dnia podpisania umowy.

- Inwestycję chcemy podzielić na etapy, tak by pierwsza część prac objęła przystosowanie stacji postojowej Grabówek do pełnienia obsługi końcowej naszych nowych składów zespolonych, tj. przed grudniem 2014 r. Wstępnie koszt inwestycji szacujemy na ok. 15 mln zł netto - mówi Trojmiasto.pl Beata Czemerajda z PKP Intercity.

Przewoźnik do budowy stacji końcowej zagospodaruje będące jego własnością tory odstawcze zobacz na mapie Gdańska, na których kilkadziesiąt lat temu bieg kończyły składy ciągnięte przez parowozy, czyli tuż za dzisiejszą lokomotywownią PKP Intercity. Stoi tam jeszcze kilka budynków, które wykorzystywane były do obsługi dawnych pociągów - m.in. węglarnia. Stąd też składy Pendolino, gdy zaczną regularnie kursować do Trójmiasta, a ma być to pod koniec 2014 r., będzie można podziwiać m.in. od strony ul. Janka Wiśniewskiego.

Niestety prace serwisowe Pendolino w Gdyni Grabówku będą wykonywane pod gołym niebem. Planowana inwestycja nie zakłada wykonania nowej lokomotywowni, do której wjeżdżałyby nowoczesne składy. Utrzymanie techniczne pociągów ma odbywać się Centrum Serwisowym w Warszawie na Grochowie.

49 zł - to cena najtańszych biletów na polskie Pendolino

Przejazdy tym pociągiem możliwe będą za półtora roku. A już w najbliższy poniedziałek 12 sierpnia pociąg pojawi się we Wrocławiu. Przyjeżdża na testy, po których uzyska polski certyfikat bezpieczeństwa.

Pociąg kategorii EIC Premium rozpocznie kursowanie od grudnia 2014 r. Najniższa cena biletów to 49 zł. Na przejazd tym pociągiem będą obwiązywały zniżki ustawowe, tak więc pasażerowie, którzy mają do nich prawo, np. studenci mogą pojechać jeszcze taniej. 35 proc. pasażerów PKP Intercity to osoby korzystające z ulg ustawowych.

- Pociągi kategorii EIC Premium będą dla każdego. Sprzedaż biletów będzie bazowała na dynamicznym systemie sprzedaży, tak więc nie będzie jednej sztywnej taryfy, a ceny zaczynające się od 49 zł będą zależały od np. terminu zakupu, godziny przejazdu, popytu czy trasy - mówi Marcin Celejewski, członek zarządu PKP Intercity ds. handlowych.

Opinie (190) 5 zablokowanych

  • Ale dowcip...

    49 zł na jakiej trasie? Do 10 km z miejscówką? Poproszę o to co zazwyczaj jest pisane małymi literami na końcu reklam!

    • 7 0

  • A gdzie Józef Bąk

    pociągi to jego pasja podobno urywał się z WF żeby zobaczyć lokomotywę.

    • 11 0

  • Z pracy jeżdżę codziennie

    swoim Pendolino - 128 ,ze Wzgórza św Maxymiliana na Obłuże tylko 45 minut !

    • 8 0

  • TGV to nie jest

    i tyle....

    • 6 0

  • wizualizuje sie

    Tak tak będą w 2014r ale nie w tym kraju POd rządami platfusow. Gdzie są te sieci autostrad które miały być gotowe przed euro2012

    • 10 0

  • kiedyś dzieci oglądały bajki Struś PĘDZIWIATR i teraz jako dorosłe bawią się PENdolino (2)

    rzeczywistość jest niestety gorzka: technicznie moralnie i "technicznie " jesteśmy poniżej Rumunii w przenośni i dosłownie

    • 15 1

    • I jak z takim jak ty i tobie podobnym życ - ludźmi pozbawionymi (1)

      jakiejkolwiek wiary. Nie namawiam do entuzjazmu bo nie przepadam za tanim patosem. Po prostu nie popadam ze skrajności (pesymizm) w skrajność (hurra optymizm) i uważam że moich rodaków stać na jakieś minimum aby nawet po grudach do czegoś doszli. I dochodzą - wielu z Was od lat rzyga na wszystko a jednak coś powstaje - do Torunia nie musiałem jechać autem po jednojezdniowej trasie. Jestem ciekaw jak Dziennik Bałtycki zaczynał swoją akcję "Po pierwsze A1" - chyba też mieliście czarne myśli.
      Krytykowany Budyń też jednak w tym Gdańsku i okolicach coś zbudował, dzięki czemu mogłem w zeszłym roku w czasie ulewy zdążyć nadać list wartościowy na poczcie w Gdyni (gdzie mieszkam) o 19.55 bowiem zakichana elbląska poczta główna o 19.10 (lub może nieco wcześniej - jechałem jak zawsze do 10 km/h ponad dozwoloną prędkość na wszystkich odcinkach) odmówiła mi przyjęcia go wbrew swoim przepisom (na złączu koperty użyłem jak zawsze taśmy klejącej co wolno na jednej stronie). I zdążyłem dzięki obwodnicy południowej, bo jadąc tradycyjnie przez centrum Gdańska to już musiałbym ten list albo w Gdańsku nadać po weekendzie w poniedziałek.
      I uważam że skoro kolejarze potrafili jeszcze za PRL-u skrócić czas przejazdu między Gdańskiem Gł. a Warszawą Wsch. przy max. V-125 km/h do nieco ponad 3 godzin, to dlaczego nie mieliby zrobić tego teraz. Jeśli nie to trzeba będzie przymusić ich do tego przy pomocy mediów.

      • 0 3

      • e, z jakiej choinki sie urwałeś. wg Ciebie, że jest świeży chleb w sklepie to sukces piekarza?

        raczej chyba normalka, ze świeży chleb jest w sklepie i nie powinno pytać się czy świeży. Jest faktem, ze mamy mało autostrad,że mamy wolne koleje, że jest syf ogólny i to nie jest narzekanie, to jest fakt. Bo mieliśmy komunę, mamy peło z Tuskomatołkiem i jego biurokracją, ..... i nie ma tu pesymizmu jeno jest obiektywny obiektywizm.

        • 2 0

  • i co z tego?

    a gdzi ebedzie stacja poczatkowa? 100 metrów od końcowej,skoro nasze torowiska to sie nawet dla tramwajów nie nadają??? komu ten kit ładujecie?

    • 5 1

  • Najtańszy bilet 49 PLN

    Chyba z Gdyni do Gdańska

    • 10 2

  • a czy jakieś pendolino będzie kończyć bieg na stacji Gdańsk Główny

    • 1 3

  • 49 zyla to za bilet z gdyni do sopot ??

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane