• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP PLK sprawdzi przejazdy kolejowe na Oruni

Maciej Naskręt
3 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę
Zdaniem mieszkańców na przejeździe w ciągu ul. Smętnej niepotrzebnie zlikwidowano dodatkowe zapory dla pieszych. Zdaniem mieszkańców na przejeździe w ciągu ul. Smętnej niepotrzebnie zlikwidowano dodatkowe zapory dla pieszych.

Dobra wiadomość dla mieszkańców Oruni, którzy narzekają na zbyt długie zamknięcia zapór na przejazdach kolejowych w ciągu ul. Smętnej zobacz na mapie Gdańska i ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska. Kolejarze z PKP PLK dokonają przeglądu urządzeń odpowiedzialnych za sterowanie rogatkami. Możliwe są zmiany.



Karetka na sygnale oczekująca na przejazd przez tory na Oruni.

Od kilku tygodni mieszkańcy Oruni narzekają na trudności, jakie sprawia im przedostanie się na drugą stronę linii kolejowej, tnącej dzielnicę na dwie części. Ze względu na zmianę organizacji pracy szlabanów na przejazdach, stoją przed zamkniętymi zaporami nawet przez 40 minut.

Nowe zasady zamykania i otwierania szlabanów wynikają z tego, że po modernizacji linii kolejowej, prędkość maksymalną pociągów podniesiono tu do 160 km/h.

Lekarstwem na problemy - zdaniem mieszkańców - mogły być wiadukty, ale od realizacji tego zadania podczas planowania przebudowy linii dalekobieżnej odstąpiono. Potrzeba na nie 30 mln zł i w całości ich budowę musiałoby sfinansować miasto.

Jakie zmiany byłyby najlepsze na przejazdach w Oruni?

Wreszcie w tej sprawie głos zabrały władze spółki PKP PLK, która odpowiedzialna jest za infrastrukturę kolejową. W czwartek kolejarze wydali oświadczenie, w którym czytamy m.in.: "Zespół sprawdzi, czy możliwe jest wprowadzenie dodatkowych urządzeń lub zmiana trybu pracy istniejących w celu skrócenia czasu zamknięcia przejazdów kolejowo-drogowych po przejeździe pociągów".

Czytaj też: Przebudowa kolei utrudni życie mieszkańcom kolejnej dzielnicy?

Ponadto władze PKP PLK podkreślają, że wszelkie zaproponowane zmiany, jeśli okażą się możliwe, będą musiały bezwarunkowo uwzględniać obowiązujące zasady bezpieczeństwa, mające swoje odbicie w regulaminach dotyczących czasu zamknięcia przejazdów kolejowych.

Po zakończeniu prac zespół będzie w stanie określić ewentualny czas, jaki minie do momentu wprowadzenia nowych rozwiązań. O ustaleniach komisji kolejarze będą informować mieszkańców na bieżąco.

Miejsca

Opinie (94) 2 zablokowane

  • Ten przejazd do skandal ! (12)

    W tvn24 nawet o nim dzisiaj mówili !! Ludzie czekają nawet 40 minut i karetki tez nie mają prawa szybszego przejazdu !
    To pisałem ja Jarząbek.

    • 84 3

    • (7)

      W Gdyni tak samo patrz Pucka Północna SKMki śmigają co 3-4 minuty raz w jedną raz w drugą stronę jeszcze regionalne jadą na pusto do Gdyni Głównej a babsko z budy dróżniczej wyłazi i na środku przejazdu jakieś papiery daje kierownikowi pociągu a kierowcy stoją.Przejazd zamknięty 20 minut otwarty 3 minuty nawet wszyscy przejechać nie zdążą za jednym zamachem

      • 17 2

      • Przejazdy w Chyloni (6)

        Jak będziesz następny raz stał na przejeździe na ul. Północnej bądź Piaskowej to poczytaj, co jest napisane na tablicy przy nim się znajdującej. Jest tam napisane, że te przejazdy (ten na Puckiej również ale nie wiem czy po modernizacji już zamontowano tam stosowne tablice) normalnie pozostają zamknięte a otwierane są tylko wtedy, gdy pozwala na to ruch pociągów. Podnoszony w artykule argument o karetkach jest najzwyklejszym populizmem. Dróżnik, gdy otrzymał informację o zbliżającym się pociągu, nie ma prawa podnieść rogatek dla ŻADNEGO pojazdu. Mógłby to zrobić dyżurny ruchu, gdy przejazd znajduje się w obrębie stacji kolejowej a semafor dla pociągu nie został jeszcze wyświetlony. Jedyną sytuacją, gdy możliwe jest otwarcie przejazdu kolejowego dla pojazdów uprzywilejowanych, są manewry czyli przetaczanie wagonów z jednego toru na inny, co ma miejsce w Gdyni np. na przejeździe na Węglowej. O przyczyny braku wiaduktów nad torami należy zaś pytać władze miasta a nie kolejarzy.

        • 22 3

        • (5)

          a co to mnie obchodzi że są stale zamknięte?Bo jakiś debil z PKP tak sobie wymyślił?Co za piramidalny debilizm trzymać zamknięty przejazd kiedy w promieniu paru km nie ma pociągu.Jest XXI wiek i ludzie mają sprawy do załatwienia po drugiej stronie którędy zatem jechać?Do Rumi na wiadukt czy na estakadę kwiatkowskiego?Na północnej często straż pożarna kibluje pod szlabanem na sygnale

          • 5 14

          • debil (3)

            powinno obchodzić bo PKP pewnie poszło na rękę udostępniając swój teren na użytek przejazdów w tych miejscach a wcale nie musiała tego robić. ciekawe jak Ty byś zareagował, gdyby przez Twój teren ktoś puścił "przejazd" :) byłbyś jeszcze większym pacanem niż PKP. A poza tym nagonka na PKP to taki zapychasz do narzekania dla polaków, w końcu trzeba na coś ponarzekać :)

            • 17 2

            • Chciałeś napisać "swój" teren, bo my wszyscy na ten zapyziały twór łożymy kasę, co roku grube miliony bo oczywiście pkp rentowne jest jak palenie dolarami w piecu

              • 2 1

            • Opinia została zablokowana przez moderatora

            • PKP zrobiło nam mega łaskę że utrzymują przejazd kolejowy na Północnej idioto rąbany idę ich za to w d.. pocałować szmato

              • 0 1

          • jesteś chorym człowiekiem i do tego tępakiem.....zupełny brak rozumu,przykre to, ale tak masz...

            • 1 0

    • Jedyna opcja to wkopac tory pod ziemie przykryc i po klopocie

      I tak powinno byc na calej dlugosci smk-ki w trojmiescie

      • 13 1

    • no właśnie...

      Dlatego , że w TV dzisiaj było to odrazu sprawdzają.. no ja je**e.... śmiech na sali....

      • 9 0

    • Potrzeba na nie 30 mln zł i w całości ich budowę musiałoby sfinansować miasto.Stadion 40 mln stry rocznie!

      Ale na pokrywanie co roku straty jakie przynosi stadion 40 mln rocznie to budyń ma ,ale gdy trzeba cos dla mieszkańców zrobić z kasy podatnika to niema to sie nazywa niegospodarnosc!!!Tak sie marnuje nasze podatki!! 40 mint czekania to kolejny przykład nieudacznictwa kierownictwa PKP które przyniersione zostało w teczce przez polityków z PO!!

      • 9 1

    • Wybrałeś Budynia a ten zbudował wiadukt na Tamie Pędzichowskiej

      nad trasą Sucharskiego za kilkadziesiąt milionów z łąki na łąkę....

      • 5 0

  • Przejście (tunel) dla pieszych... (9)

    ... jest 100 metrów dalej !!!
    W stronę Tczewa - dodam tylko.
    Pogięło tych pieniaczy, czy co???

    • 22 57

    • (8)

      Tu chodzi o przejazd samochodów.

      • 25 0

      • Samochodem też tam jeżdżę... (7)

        ... od 15-tu lat. Najdłużej stałem 24 minuty (z zegarkiem w ręku), ale zazwyczaj nie dłużej niż 5 minut.
        I jakoś nie robię z tego tragedii.

        • 16 17

        • Zapraszam wyjechać o godzinie 7 jak jedziesz do pracy :)))) (5)

          Daje łapę uciąć, że 40 minut postoisz :)

          • 13 2

          • Jeździłem też do roboty... (4)

            ... ale zadałem sobie trochę trudu i sprawdziłem rozkład jazdy (towarowy też). I wyjeżdżałem z domu te parę minut wcześniej, żeby nie stać pod szlabanem.
            Pozdrawiam.

            A łapy nie podstawiaj, bo jak utną to będzie bolało i ZUS renty nie da :-)

            • 14 14

            • (3)

              Rozkład jazdy dla towarowych? Gdzie to można znaleźć(sprawdzić)?

              • 2 1

              • Ja miałem od kolegi - (2)

                - dyżurnego ruchu. Ale to było w 2007/8r. Teraz podobno ruch towarowy jest inaczej zorganizowany. Tak, czy siak mnie już niepotrzebny - do roboty i nazad wożą mnie PR.

                • 3 0

              • rozbawiłeś mnie :D

                • 2 0

              • "Ale to było w 2007/8r."

                To po co się spinasz i wypowiadasz na bieżące tematy o których nie masz pojęcia?

                • 2 1

        • Bzdury piszesz albo jeździsz tam raz na miesiąc i miałeś szczęście

          • 1 1

  • Skąd te 160 km/h ? (4)

    Kto ustanawia te oderwane od rzeczywistości liczby ? Na tej trasie pociągi nie jeżdżą nawet 100 km/h, a co dopiero 160. A tak swoją drogą, to na tych przejazdach w zupełności wystarczą światła.

    • 20 22

    • tak... (1)

      ... światła ale karetki i karawanu.

      • 10 0

      • Dokładnie...

        ... szczególnie po tym jak pociąg jadący 80 km/h trzaśnie auto przejeżdżające po przejściu dla pieszych (na razie zlikwidowanym). Nie raz takie akcje widziałem, w wykonaniu jednośladów wszelkich również...

        • 2 4

    • Ale niedługo będą jeździć 160 km/h. (1)

      • 0 1

      • tak, niedługo;
        na Euro też miały jeździć, dzięki bogu mijają dwa lata - i dalej nic

        • 1 0

  • O Boże PKP sprawdzi ...

    strach się bać co z tego wyniknie jak w PKP ktoś zacznie myśleć - jedno jest pewne, będzie wtedy gorzej niż jest teraz.

    • 30 3

  • Lipa! (4)

    Na wszystkich przejazdach kolejowych od strony Tczewa porobili wiadukty. Nawet na takich w których z wiaduktu zjeżdża się w pole (Różyny)... Tylko na terenie Gdańska zostały przejazdy kolejowe.

    • 73 1

    • (2)

      W gm. Pszczółki ichniejsza wójt umiała się wykłócić o tunel który finalnie kosztował PLK 71 mln PLN. Tu jest problem.

      • 22 0

      • Dokładnie tak (1)

        Co ciekawe, w innych miejscowościach PKP samo finansowało budowę - np. wiadukt w Miłobądzu dla (słownie) 152 mieszkańców:

        • 8 1

        • słownie to by było stu pięćdziesięciu dwóch, a Ty piszesz cyfrowo 152 ;)))

          • 4 1

    • Niech żyje zad*pie gdańsk gdzie tory dzielą i rządzą......!!!!!!!!

      • 0 0

  • UFFF (3)

    Jak dobrze że nie mieszkam na Oruni.

    • 18 12

    • dlaczego ?

      • 2 2

    • Żałuj! (1)

      Opinia o bandyctwie już dawno wygasła, a tak wspaniałej dzielnicy jak Orunia nigdzie nie znajdziesz! Tu jest po prostu pięknie, a i społeczność bardzo miła. Ja mieszkałem 25 lat na Oruni i ze wszystkimi było dzień dobry itp, a teraz wyprowadziłem sie do Centrum, na większe mieszkanie i już dwa razy szybę miałem wybitą...

      • 7 1

      • przestań wąchać klej ;)

        • 1 1

  • W 2009 roku na egzaminie na prawo jazdy (1)

    stałam na tym przejeździe 40 minut (przejechało 9 pociągów). Do dziś to wspominam i przeklinam ten przejazd kolejowy, na szczęście moje męki zostały wynagrodzone i egzamin pozytywny :)

    • 38 0

    • przez 40 minut to z dwa razy zdążyłaś zaliczyć..

      • 0 0

  • gdyby to zależało (4)

    ode mnie, to zamknąłbym te przejazdy w trzy diabły. Mają samochody? To niech jeżdżą naokoło. Stać na samochód, to i stać na paliwo.

    • 16 39

    • gdyby to zależał (1)

      Chyba nie wiesz gdzie są te przejazdy. Gdy są zamknięte to cała dolna Orunia jest odcięta.

      • 12 3

      • Orunia

        Barbara mieszkasz na Oruni ,a nie na dolnej Oruni

        • 0 0

    • Nie ma to jak zdanie idioty

      jak dla mnie to dla ciebie mogą zamknąć wszystkie ulice w Gdańsku i jeżdzij sobie obwodnicą.

      • 13 1

    • zgadzam się z Beatą...

      Idiota się wypowiedział co pewnie zazdrości że nie stać go nawet na składaka "vigry 3"

      • 9 2

  • Paranoja ... tyle kasy poszło, a na tunel nie starczyło !

    • 28 2

  • PKP PLK powinno sprawdzić, "pracę" dróżników, od których "widzi mi się" zależy jak długo zapory są zamknięte (6)

    Wystarczy zrobić prosty test ustawić dwa ata w tym samym czasie na przejazdach przy ulicy Sandomierskiej i Dworcowej. To nie system steruje podnoszeniem i opuszczaniem zapór tylko ludzie, a Ci pracujący na jednym z wymienionych są wyjątkowo złośliwi, zastanawia mnie tylko w imię czego?

    • 13 24

    • hmm (5)

      czy aby na pewno dróżnicy a nie zautomatyzowany system? polecam trochę lektury na ten temat i sprawdzić specyfikację techniczną, od tego głowa nie boli ;)

      • 10 4

      • Oczywiście (2)

        Jeżeli pod pojęciem "zautomatyzowany" system rozumiemy, że zapory są zamykane i otwierane za pomocą siłowników, którymi steruje człowiek według widzi mi się :)

        • 4 7

        • Nie zrywać. (1)

          Tym steruje komputer.

          • 3 4

          • pod warunkiem, że komputerem nazywasz to co powinno być tam gdzie normalny człowiek ma mózg

            Chyba, że osoby, które przez całe życie "wciskały guziki" sterujące zaporami mają tak głęgoko zakodowane te czynności, że mimowolnie je wykonują, nawet kiedy nie muszą. hahaha

            • 6 1

      • szlaban wystarczy opuscic 5 miut przed przejazdem pociagu! A dokladnie wiedzą gdzie jest pociag i w jakim miejscu !! (1)

        zamykanie szlabanu 30 minut przed przejazdem pociagu to głupota!

        • 2 6

        • 2 minuty, słownie DWIE minuty, przed przejazdem pojazdu szynowego, przejazd powinien być zamknięty, natychmiast po przejeżdzie

          OTWIERANY, ale "boginie" życia i śmierci na jednej z rogatek na Oruni mają to w tym czyś gdzie u normalnego człowieka znajduje się mózg.

          • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane