• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP PLK sprawdzi przejazdy kolejowe na Oruni

Maciej Naskręt
3 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zdaniem mieszkańców na przejeździe w ciągu ul. Smętnej niepotrzebnie zlikwidowano dodatkowe zapory dla pieszych. Zdaniem mieszkańców na przejeździe w ciągu ul. Smętnej niepotrzebnie zlikwidowano dodatkowe zapory dla pieszych.

Dobra wiadomość dla mieszkańców Oruni, którzy narzekają na zbyt długie zamknięcia zapór na przejazdach kolejowych w ciągu ul. Smętnej zobacz na mapie Gdańska i ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska. Kolejarze z PKP PLK dokonają przeglądu urządzeń odpowiedzialnych za sterowanie rogatkami. Możliwe są zmiany.



Karetka na sygnale oczekująca na przejazd przez tory na Oruni.

Od kilku tygodni mieszkańcy Oruni narzekają na trudności, jakie sprawia im przedostanie się na drugą stronę linii kolejowej, tnącej dzielnicę na dwie części. Ze względu na zmianę organizacji pracy szlabanów na przejazdach, stoją przed zamkniętymi zaporami nawet przez 40 minut.

Nowe zasady zamykania i otwierania szlabanów wynikają z tego, że po modernizacji linii kolejowej, prędkość maksymalną pociągów podniesiono tu do 160 km/h.

Lekarstwem na problemy - zdaniem mieszkańców - mogły być wiadukty, ale od realizacji tego zadania podczas planowania przebudowy linii dalekobieżnej odstąpiono. Potrzeba na nie 30 mln zł i w całości ich budowę musiałoby sfinansować miasto.

Jakie zmiany byłyby najlepsze na przejazdach w Oruni?

Wreszcie w tej sprawie głos zabrały władze spółki PKP PLK, która odpowiedzialna jest za infrastrukturę kolejową. W czwartek kolejarze wydali oświadczenie, w którym czytamy m.in.: "Zespół sprawdzi, czy możliwe jest wprowadzenie dodatkowych urządzeń lub zmiana trybu pracy istniejących w celu skrócenia czasu zamknięcia przejazdów kolejowo-drogowych po przejeździe pociągów".

Czytaj też: Przebudowa kolei utrudni życie mieszkańcom kolejnej dzielnicy?

Ponadto władze PKP PLK podkreślają, że wszelkie zaproponowane zmiany, jeśli okażą się możliwe, będą musiały bezwarunkowo uwzględniać obowiązujące zasady bezpieczeństwa, mające swoje odbicie w regulaminach dotyczących czasu zamknięcia przejazdów kolejowych.

Po zakończeniu prac zespół będzie w stanie określić ewentualny czas, jaki minie do momentu wprowadzenia nowych rozwiązań. O ustaleniach komisji kolejarze będą informować mieszkańców na bieżąco.

Miejsca

Opinie (94) 2 zablokowane

  • Dziś sprawa była w tvn24

    dziennikarz policzył, że na 120 minut przez 42 szlaban był zakmnięty. Ruch ma wrosnąć docelowo nawet o 50%, nie wiem jak oni sobie to wyobrażają...

    • 5 1

  • Wczoraj pociag elektryczny przejechal 246 km.na godz.przez Orunie (1)

    Widzialem to na policyjnym radarze.

    • 4 0

    • No co ty?

      Jechał z prędkością światła.
      Radar policyjny oślepł.

      • 3 0

  • I jeszcze jedno (4)

    Który z "mądrych inaczej" z PKP PLK w Gdańsku przy ul. Dyrekcyjnej 2/4 policzył na liczydle że na tym przejeździe będzie prędkość 160 km/h?
    Który?
    Pytam.
    Może od Pruszcza Gd.
    Ale w tym momencie, w tym miejscu - pociąg już nie jedzie szybciej niż 120 km/h.
    Tak było jeszcze w latach 1985-1990.
    Ex "Kaszub" zaczynał hamowanie przed tym przejazdem.
    Ale było to podyktowane warunkami technicznymi linii - stacja Gdańsk Południowy.
    A ruch wtedy był 10 razy większy niż dziś.
    I był dróżnik przejazdowy.
    I korków nie było.
    Nikt nie narzekał.

    • 9 3

    • jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo że chodzi o pieniądze

      a jak coś jest skrajnie nielogicznego, to wiadomo że w grę wchodzi dodatkowo Unia. Innymi słowy, kluczem będzie tu hasło: pieniądze z Unii

      • 1 0

    • Korków nie było, bo było mało samochodów.

      Dziś każdy ma folksfagena prawie nuffkę w tedeiku z przebiegiem 170 tys. km.

      • 2 1

    • brak wiedzy!!!!! (1)

      PKP PLK Zakład Linii Kolejowych już od lat mieści się w Gdyni, a nie w Gdańsku. Brak wiedzy ta osoba chyba jest z tamtego stu lecia.... Wąść jesteś też "mądry inaczej", jak się coś pisze trzeba mieć wiedzę....

      • 0 1

      • Panie Janie

        Zakład w Gdyni wykonuje jedynie to co czapa z Dyrekcyjnej nakaże.
        Z resztą historia powstania tego Zakładu jest wielce osobliwa jak i sama jego nazwa.
        Którą zapewne znasz jak mniemam.

        • 0 0

  • Ludziskom to nie dogodzi...

    Maja juz prawie skonczone ECS, a im sie prostackich wiaduktow zachciewa...

    • 8 1

  • PITOLINO (1)

    Na szczęście od Grudnia będziemy jeździć Pierdzielinem przez Orunię ;)

    • 5 1

    • czyli wtedy zamkną szlaban godzine przed przejazdem:)

      • 2 0

  • środek miasta i tory (2)

    Orunia (Sandomierska) w porównaniu z nowymi osiedlami znajduje się w ścisłym centrum miasta. Oczywiste jest, że powinny powstać wiadukty nim dojdzie do tragedii. Bezkolizyjne przejazdy to norma, tak samo jak szybkie pociągi.
    Zamiast budowy niepotrzebnych obiektów lepiej zainwestować w infrastrukturę, która jest niezbędna dla mieszkańców.
    Może włodarze się zainteresują potrzebami mieszkańców a nie próżnością i własnymi ambicjami??

    • 19 0

    • ECS jest wazniejsze

      i Teatr Szekspirowski

      • 2 0

    • Budyń ma w d*pie mieszkańców oruni-jegoapartamenty mają inną lokalizację....!!!!

      • 0 0

  • Ale mamy stadion PGE. Po co nam tunele i wiadukty :)

    • 8 1

  • Do 160

    Otóż jesteś w błędzie, bo po to postawili " piękne, wysokie na 5 m ekrany", żeby właśnie te rudery się nie zawaliły. A do tego jeszcze zielone, żeby lechiści też mieli swoje 5 mimut. Widzisz, jak o nas "zadbali", a my nażekamy, co z Nas za dziwacy, czyż nie prawda ?

    • 3 0

  • Trzeba oszczedzac...

    Robia trase do 160 km/h, i zostawiaja rogatki.
    Tja...
    To troche tak, jakby zrobili przejscie dla pieszych na autostradzie...
    Jaki kraj, takie rozwiazania.

    • 6 1

  • ORUNIA

    Liczba połączeń kolejowych wzrasta. W godzinach szczytu porannego pociągi regionalne z Tczewa w kierunku Gdańska mają jeździć co 10 minut. Do tego doliczyć trzeba jeszcze pociągi towarowe, a od grudnia także Pendolino. Szlabany będą zamykane jeszcze częściej niż obecnie.
    Zatem jeśli nawet skrócą czas zamknięcia szlabanów pomiędzy pociągami, to planowany wzrost częstotliwości pociągów może spowodować "paraliż" ruchu drogowego (mieszkańcy i nie tylko, staną przed Szlabanami na jeszcze dłużej)!!!

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane