- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (316 opinii)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (267 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (87 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (115 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (255 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (122 opinie)
PKP PLK sprawdzi przejazdy kolejowe na Oruni
Dobra wiadomość dla mieszkańców Oruni, którzy narzekają na zbyt długie zamknięcia zapór na przejazdach kolejowych w ciągu ul. Smętnej i ul. Sandomierskiej . Kolejarze z PKP PLK dokonają przeglądu urządzeń odpowiedzialnych za sterowanie rogatkami. Możliwe są zmiany.
Karetka na sygnale oczekująca na przejazd przez tory na Oruni.
Nowe zasady zamykania i otwierania szlabanów wynikają z tego, że po modernizacji linii kolejowej, prędkość maksymalną pociągów podniesiono tu do 160 km/h.
Lekarstwem na problemy - zdaniem mieszkańców - mogły być wiadukty, ale od realizacji tego zadania podczas planowania przebudowy linii dalekobieżnej odstąpiono. Potrzeba na nie 30 mln zł i w całości ich budowę musiałoby sfinansować miasto.
Czytaj też: Przebudowa kolei utrudni życie mieszkańcom kolejnej dzielnicy?
Ponadto władze PKP PLK podkreślają, że wszelkie zaproponowane zmiany, jeśli okażą się możliwe, będą musiały bezwarunkowo uwzględniać obowiązujące zasady bezpieczeństwa, mające swoje odbicie w regulaminach dotyczących czasu zamknięcia przejazdów kolejowych.
Po zakończeniu prac zespół będzie w stanie określić ewentualny czas, jaki minie do momentu wprowadzenia nowych rozwiązań. O ustaleniach komisji kolejarze będą informować mieszkańców na bieżąco.
Miejsca
Opinie (94) 2 zablokowane
-
2014-04-03 18:19
Dziś sprawa była w tvn24
dziennikarz policzył, że na 120 minut przez 42 szlaban był zakmnięty. Ruch ma wrosnąć docelowo nawet o 50%, nie wiem jak oni sobie to wyobrażają...
- 5 1
-
2014-04-03 18:52
Wczoraj pociag elektryczny przejechal 246 km.na godz.przez Orunie (1)
Widzialem to na policyjnym radarze.
- 4 0
-
2014-04-03 19:00
No co ty?
Jechał z prędkością światła.
Radar policyjny oślepł.- 3 0
-
2014-04-03 18:58
I jeszcze jedno (4)
Który z "mądrych inaczej" z PKP PLK w Gdańsku przy ul. Dyrekcyjnej 2/4 policzył na liczydle że na tym przejeździe będzie prędkość 160 km/h?
Który?
Pytam.
Może od Pruszcza Gd.
Ale w tym momencie, w tym miejscu - pociąg już nie jedzie szybciej niż 120 km/h.
Tak było jeszcze w latach 1985-1990.
Ex "Kaszub" zaczynał hamowanie przed tym przejazdem.
Ale było to podyktowane warunkami technicznymi linii - stacja Gdańsk Południowy.
A ruch wtedy był 10 razy większy niż dziś.
I był dróżnik przejazdowy.
I korków nie było.
Nikt nie narzekał.- 9 3
-
2014-04-04 08:02
jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo że chodzi o pieniądze
a jak coś jest skrajnie nielogicznego, to wiadomo że w grę wchodzi dodatkowo Unia. Innymi słowy, kluczem będzie tu hasło: pieniądze z Unii
- 1 0
-
2014-04-04 13:08
Korków nie było, bo było mało samochodów.
Dziś każdy ma folksfagena prawie nuffkę w tedeiku z przebiegiem 170 tys. km.
- 2 1
-
2014-04-04 17:38
brak wiedzy!!!!! (1)
PKP PLK Zakład Linii Kolejowych już od lat mieści się w Gdyni, a nie w Gdańsku. Brak wiedzy ta osoba chyba jest z tamtego stu lecia.... Wąść jesteś też "mądry inaczej", jak się coś pisze trzeba mieć wiedzę....
- 0 1
-
2014-04-04 19:27
Panie Janie
Zakład w Gdyni wykonuje jedynie to co czapa z Dyrekcyjnej nakaże.
Z resztą historia powstania tego Zakładu jest wielce osobliwa jak i sama jego nazwa.
Którą zapewne znasz jak mniemam.- 0 0
-
2014-04-03 19:24
Ludziskom to nie dogodzi...
Maja juz prawie skonczone ECS, a im sie prostackich wiaduktow zachciewa...
- 8 1
-
2014-04-03 20:36
PITOLINO (1)
Na szczęście od Grudnia będziemy jeździć Pierdzielinem przez Orunię ;)
- 5 1
-
2014-04-03 20:41
czyli wtedy zamkną szlaban godzine przed przejazdem:)
- 2 0
-
2014-04-03 20:42
środek miasta i tory (2)
Orunia (Sandomierska) w porównaniu z nowymi osiedlami znajduje się w ścisłym centrum miasta. Oczywiste jest, że powinny powstać wiadukty nim dojdzie do tragedii. Bezkolizyjne przejazdy to norma, tak samo jak szybkie pociągi.
Zamiast budowy niepotrzebnych obiektów lepiej zainwestować w infrastrukturę, która jest niezbędna dla mieszkańców.
Może włodarze się zainteresują potrzebami mieszkańców a nie próżnością i własnymi ambicjami??- 19 0
-
2014-04-03 21:28
ECS jest wazniejsze
i Teatr Szekspirowski
- 2 0
-
2014-04-05 11:17
Budyń ma w d*pie mieszkańców oruni-jegoapartamenty mają inną lokalizację....!!!!
- 0 0
-
2014-04-03 21:35
Ale mamy stadion PGE. Po co nam tunele i wiadukty :)
- 8 1
-
2014-04-04 05:54
Do 160
Otóż jesteś w błędzie, bo po to postawili " piękne, wysokie na 5 m ekrany", żeby właśnie te rudery się nie zawaliły. A do tego jeszcze zielone, żeby lechiści też mieli swoje 5 mimut. Widzisz, jak o nas "zadbali", a my nażekamy, co z Nas za dziwacy, czyż nie prawda ?
- 3 0
-
2014-04-04 08:16
Trzeba oszczedzac...
Robia trase do 160 km/h, i zostawiaja rogatki.
Tja...
To troche tak, jakby zrobili przejscie dla pieszych na autostradzie...
Jaki kraj, takie rozwiazania.- 6 1
-
2014-04-04 15:58
ORUNIA
Liczba połączeń kolejowych wzrasta. W godzinach szczytu porannego pociągi regionalne z Tczewa w kierunku Gdańska mają jeździć co 10 minut. Do tego doliczyć trzeba jeszcze pociągi towarowe, a od grudnia także Pendolino. Szlabany będą zamykane jeszcze częściej niż obecnie.
Zatem jeśli nawet skrócą czas zamknięcia szlabanów pomiędzy pociągami, to planowany wzrost częstotliwości pociągów może spowodować "paraliż" ruchu drogowego (mieszkańcy i nie tylko, staną przed Szlabanami na jeszcze dłużej)!!!- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.