• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP pomoże Gdańskowi zmienić przejazdy na Oruni

Maciej Korolczuk
12 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę
PKP zadeklarowało, że pomoże Gdańskowi rozwiązać problem z przejazdem kolejowym na Oruni. PKP zadeklarowało, że pomoże Gdańskowi rozwiązać problem z przejazdem kolejowym na Oruni.

Polskie Linie Kolejowe zadeklarowały wsparcie Gdańska przy budowie bezkolizyjnego przejazdu przez tory na Oruni. W czwartek urzędnicy odebrali pismo, w którym spółka PKP zadeklarowała współfinansowanie przebudowy przejazdów.



Jak tłumaczą gdańscy urzędnicy, gest Polskich Linii Kolejowych to drobny, ale istotny krok do likwidacji obecnych utrudnień, z którymi borykają się mieszkańcy dzielnicy.

- W piśmie, które właśnie dotarło do gdańskiego magistratu, znalazła się deklaracja spółki PKP dotycząca partycypacji w części kosztów związanych z inwestycją. A także partnerskiej współpracy przy pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych - informuje Michał Piotrowski z Wydziału Promocji, Informacji i Komunikacji Społecznej UM Gdańsk.
- Mamy nadzieję, że wspólnie z PKP znajdziemy możliwe do zrealizowania rozwiązanie i źródło finansowania. Zwłaszcza mieszkańców Oruni proszę o trzymanie kciuków - dodaje prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.
W lipcu i wrześniu specjaliści z Politechniki Gdańskiej na przejeździe u zbiegu ulic Gościnnej, Dworcowej i Smętnej zobacz na mapie Gdańska przeprowadzili pomiary czasu zamknięcia szlabanów.

- Zleciliśmy te pomiary po to, by można było wykonać analizę sytuacji na przejazdach kolejowych i ustalić czy na Oruni powinny powstać bezkolizyjne przejazdy przez tory. Budowę takich przejazdów reguluje zresztą ściśle Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie - mówi zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Podczas wcześniejszych rozmów z PKP uzgodniliśmy, że uzyskane podczas badań wyniki pozwolą podjąć decyzję, czy i jakiego rodzaju bezkolizyjny przejazd na Oruni jest potrzebny - dodaje Grzelak.
Jednym z rozpatrywanych wariantów jest budowa wiaduktu nad torami kolejowymi w śladzie ul. Nowej Podmiejskiej, w zamian za zamknięcie przejazdu poziomego w ul. Sandomierskiej. Innym scenariuszem jest budowa tunelu pod torami wzdłuż ul. Smętnej.
  • Pierwsza wersja tunelu pod torami kolejowymi na Oruni.
  • Druga wersja tunelu pod torami kolejowymi na Oruni.



Opinie (103) 1 zablokowana

  • Szkoda, że na Sandomierskiej nie zmierzyli (1)

    To by jeszcze dłuższe czasy wyszły (tutaj często przetaczają wagony i lokomotywki do ppmt, a wątpię żeby przy tym zabiegu zamykali też szlaban na Smętnej)

    • 0 1

    • Zmierzyli , czas jest o około 2h mniejszych

      • 0 0

  • Szlaban na puckiej w Gdyni.

    Tam też możnaby było zrobić przejście dla pieszych. Tam policja chowa siew krzakach i mandaty wlepia.

    • 0 0

  • Ul. Pucka w Gdyni.

    Tam też można przejście pod torami zrobić

    • 0 0

  • ale plan ha-ha

    =czego ucza przyszlych izynierow na P.G....?
    =budowac tunel pod torami. na ul.Dworcowej-Goscinnej w ksztalcie litery " T " a wyprowadzenie wylotu / wlotu w polowie osiedla i ul.Smetnej... a jakie zasady ruch kolowego mialyby funkcjonowac tj. obecnie ??? czy auto ciezarowe zmiesci sie na zakrecie "T" ???
    = przeciez mozna wykorzystac spad/pochylenie tereny z ulicy Dworcowej, wiadukt wylot wyprowadzic na ul. Plac Orunski - Glucha. i ul.Zulawska po luku... troche miejsca jest po Parku ChopenHaera pozostalosci...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane