• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Padł rekord natężenia ruchu na Obwodnicy Trójmiasta

Maciej Naskręt
14 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na Obwodnicę Trójmiasta z każdym rokiem wjeżdża coraz więcej samochodów. Na Obwodnicę Trójmiasta z każdym rokiem wjeżdża coraz więcej samochodów.

101 tys. 200 samochodów przejechało jednego dnia Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Największy ruch zanotowano 14 czerwca, dzień przed Bożym Ciałem. Eksperci: to sygnał do budowy Obwodnicy Metropolitalnej i poszerzenia istniejącej ekspresówki, inaczej Trójmiastu, m.in. w wakacje, grozi drogowy paraliż.



Czy jeździsz Obwodnicą Trójmiasta?

Potwierdza się, to o czym mówią od dłuższego czasu eksperci transportu. Liczba aut nieustannie rośnie, także w Trójmieście. Ponadto coraz częściej i dalej nimi podróżujemy. Dowód? 14 czerwca, dzień przed Bożym Ciałem zanotowano rekordowe natężenie ruchu na obwodnicy w rejonie Osowej. Przejechało tam 101 tys. 200 samochodów.

Tym samym został pobity rekord z ubiegłego roku - 1 lipca, Obwodnicą Trójmiasta przejechało 100 tys. 820 pojazdów.

Eksperci przestrzegają, że rosnące natężenie na Obwodnicy Trójmiasta w najbliższych latach wywoła m.in. korki na drogach w centrum Gdańska i Gdyni. Problemy z ruchem będą miały także gminy ościenne - Żukowo, Kolbudy, czy Pruszcz Gdański. Ruch rozleje się na nie na zasadzie naczyń połączonych.

- Tak duża liczba aut to sygnał, że należy budować drogę alternatywną. Dla Obwodnicy Trójmiasta jest to Obwodnica Metropolitalna, która po otwarciu odciążyłaby istniejącą ekspresówkę. Ponadto w drugiej kolejności należałoby poszerzyć istniejącą obwodnicę o kolejny - trzeci pas ruchu - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora do spraw utrzymania w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Problem w tym, że Obwodnica Metropolitalna jest blokowana przez cztery osoby i gminę Kolbudy. Sprawa utknęła w sądzie administracyjnym w Warszawie. Z kolei najpierw poszerzenie obwodnicy, a potem budowa ewentualnego objazdu oznaczałaby paraliż Trójmiasta.



- Ponadto w przypadku tak dużych natężeń trzeba dokładniej planować prace remontowe na obwodnicy, a kierowcy powinni lepiej analizować to, co dzieje się na obwodnicy i dokładniej planować godziny przejazdu wspomnianą trasą - dodaje Markowski.
Eksperci podkreślają, że powoli zacierają się granice szczytów drogowych. Na obwodnicy panuje cały czas duży ruch. Jeśli nie chcemy stać tam w korku, trasę powinniśmy omijać w godz. 7-9 i 15-18. Trzeba pamiętać, że przed długimi weekendami zatory na obwodnicy mogą dokuczać od godz. 13 do nawet 23.

Miejsca

Opinie (307) ponad 10 zablokowanych

  • wyjdzie ustawa o kasacjji starych aut i od razu się przezedzi (1)

    spokojnie więc. 1/Czy lepiej wydać z publicznej kasy kilka/kilkanaście miliardów i to ojro na budowę kolejnej drogi 2/czy też lepiej przetrzebić trochę ten park maszynowy pełen starych wraków a z tego same zyski bo zwiększy się bezpieczeństwo, huty będą miały wsad do pieca a właściciel będzie zdrowszy bo zacznie chodzić piechotą. Pytanie retoryczne

    • 24 8

    • Sorry ale mój japończyk 12 lat

      Jest w lepszym stanie blacharsko/mechanicznym niż nie jeden 4 letni niemiecki czy francuski złom.

      • 6 4

  • Hardcorowy negocjator. Będzie stawiał warunki temu, który go żywi. A za tydzień pierwszy mecz...

    • 1 2

  • Podziękujcie temu złemu socjalizmowi (2)

    za obwodnicę, inaczej bylibyśmy taką np. Częstochową. Tam to są dopiero korki. Muszę powiedzieć, że budowa obwodnicy Trójmiasta to była wizjonerska rzecz.

    • 45 3

    • dokładnie, gdyby nie wujki z poprzedniego ustroju, ich planiści, urbaniści, teraz byście na piechotę chodzili z Gdańska do Gdyni

      przewidzieli rozwój miasta i wytyczyli drogi. teraz mamona się liczy. budują osiedla a potem szukają rozwiązań komunikacyjnych - myśliciele po studiach

      • 24 1

    • punkt widzenia v. punkt siedzenia...

      Obecni planiści maja pełne archiwa planów i pomysłów...
      A i tak przy tym majstrują. Szczególnie "tramwajarze"...

      • 8 2

  • (1)

    W moim przekonaniu jest tylko jeden argument za poszerzaniem obwodnicy: możliwość omijania rozbitych samochodów. Co do zasady dwupasmówka ma niemal nieskończoną przepustowość a problemem są zjazdy i zatory spowodowane kolizjami. Gdyby udało się wyeliminować kolizję to i 150tys. pojazdów pewnie nie byłoby problemem. Egzekwowanie ograniczenia prędkości dałoby lepszy efekt niż trzeci pas.

    • 30 9

    • Ty chyba nigdy nie jechałeś obwodnicą

      wiesz co to jest natężenie ruchu? Ilość pojazdów na minutę godzinę czy dzień.
      Wiesz od czego zależy? od prędkości pojazdów. Wiesz od czego zależy prędkosć pojazdów? Od ilości miejsca które zajmuje dany pojazd na drodze o okreslonej powierzchni.
      Poproś mamełe to ci to narysuje i nie pisz już więcej bo właśnie udowodniłeś że dyrektor podpisujący tobie świadectwo ukończenia szkoły podstawowej poprełnił błąd

      • 9 17

  • trzeba zmienić tak prawo by przez jakiś pojedyńczych debili którzy chcą zarobić nie było możliwości (1)

    blokowania strategicznej inwestycji- to jest chore, że jakiś wieśniak ma kawałem ziemi i zachowuje się jak Pawlak z Kargulem

    • 25 12

    • Chcesz żeby przestało obowiązywać prawo własności?

      Wyobraź sobie że ktoś przez twoją działkę chce przeprowadzić autostradę nie pytając cię o zdanie!

      • 4 1

  • (1)

    Przydałoby się więcej połączeń autobusowych przez obwodnicę. Niestety kolej nie zdaje egzaminu. Obniżenie ceny biletów też mogłoby pomóc.

    • 19 5

    • Przydałoby się i poprawienie SKM

      (szybciej, częściej, wygodniej), i JAKIEKOLWIEK autobusy na obwodnicy - bo w Gdańsku nie ma ŻADNYCH

      • 1 0

  • Gdyby obecna władza chciała budować Obwodnicę Metropolitalną

    to dawno wszelkie odwołania byłyby rozpatrzone, a budowa w toku.

    • 26 5

  • (4)

    Ja jeztem aktywistom rowrowym, za samo gloszenie, ze miasto, ktore ma budzet z podatkow wszystkich mieszkancow, nie z akcyzy na paliwo, powinno budowac zrozwnowazona infrastrukture, wiele tutaj mnie nienawidzi.
    Shookiem jest wszystko bo wczeniej na wsiach byl tylko PKS i rower ukrsina nieosiagalny szczyt marzen dla wieló...po przybyciu do miasta sa zniesmaczeni ze jwzdza tu riwery drozsze id ich stetryczaltch bmw u gnijacych audikow smuerszacych paskow i golfow w najwyzszej wersji tylko na dubaj z powerfull TDI engine

    • 4 20

    • (1)

      To się leczy?

      • 10 1

      • nie tego sie juz nie leczy... Za póżno...

        • 5 0

    • "Zrownowazona" to jaka?

      Taka rownowaga, przy ktorej rowery beda sie tloczyc w korkach jak samochody?
      Czy taka, gdzie drog bedzie tyle, ze bedzie na nich taki luz jak na obecnych drogach/sciezkach rowerowych?

      Ciekawe jak wygladaja proporcje - liczby samochodow do dlugosci ulic, I liczby rowerow do dlugosci infrastruktury rowerowej w Trojmiescie...? Moge tylko zgadywac.... ;)

      • 0 0

    • Kim Ty jestes? Aktywistom?

      Dzieciaku, wracaj do szkoly.

      • 0 0

  • Jedną specustawą

    Rozwiążą problem budowy Metropolitalnej, jak w przypadku budowy autostrad. Trzeba tylko chęci i dobrej woli. Ta droga i trzeci pas muszą powstać.

    • 8 10

  • Ale po co 3 pas ? (1)

    W jakims artykule tłumaczono ,że jeździć trzeba prawym pasem, lewy jest tylko do wyprzedzania, to po co trzeci pas,?

    • 19 14

    • Po to ze lewy i prawy są już zapchane do granic możliwości i jedzie się gęsiego

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane