• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pan Mirosław scalił estakadę nad al. Grunwaldzką

JG
19 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz potężnego żurawia w drodze na montaż estakady we Wrzeszczu.


Konstrukcja estakady nad aleją Grunwaldzką gotowa. W nocy z piątku na sobotę robotnicy zamontowali ostatnią, piątą sekcję estakady budowanej w ramach Trasy Słowackiego. Pierwsze auta mają przejechać tędy na EURO 2012.



Jak oceniasz przebieg budowy estakady nad al. Grunwaldzką?

- Być może estakada odegra znaczącą rolę i trochę zmniejszy korki - zastanawiał się pan Dariusz, mieszkaniec Zalewa nieopodal Iławy, który razem ze znajomymi obserwował montaż ostatniej sekcji konstrukcji.

- Musi im się udać ostatni montaż, bo terminy gonią - komentował z kolei pan Marek, jeden z wielu właścicieli psów, którzy oglądali montaż konstrukcji ze swoimi pupilami.

Jak co dwa tygodnie, przy skrzyżowaniu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska zebrało się kilkudziesięciu widzów. Spora część z nich przyszła z aparatami fotograficznymi i kamerami. Dzięki nim śledzili pracę potężnego żurawia, który przenosił ważące kilkadziesiąt ton stalowe elementy.

Po kilku godzinach pracy operator żurawia Mirosław Gajewski, zakończył montaż estakady.

- To wszystko dzieje się bez słów, każdy wie co ma robić - mówił Gajewski o pracy zespołu Żurawia Sarens przy montażu konstrukcji.

Łącznie - od końca września - robotnicy zamontowali pięć sekcji, z czego każda składała się z trzech stalowych części.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni, bo udało nam się zgodnie z naszymi planami zamontować wszystkie części estakady. Nie było silnych wiatrów, pogoda nam sprzyjała. Mam nadzieję, że pogoda będzie dalej dopisywać, aby można było wykonać jak największą liczbę prac przy estakadzie - liczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Zgodnie z planami pierwsze auta mają przejechać estakadą na EURO 2012. Z kolei ostateczne oddanie odcinka miejskiego od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska, który budowany jest w ramach Trasy Słowackiego, ma nastąpić pod koniec 2012 r.


Zobacz montaż czwartej, przedostatniej części estakady na Trasie Słowackiego.


Zobacz jak dojeżdżają sekcje estakady na budowę Trasy Słowackiego we Wrzeszczu.


Drugi etap montażu estakady na skrzyżowaniu przy Galerii Bałtyckiej.


Montaż pierwszego elementu estakady nad al. Grunwaldzką.


Prace przy budowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: początek grudnia 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
JG

Miejsca

Opinie (185) 6 zablokowanych

  • 250 czy 500? (1)

    No to w końcu jaka jest nośność tego żurawia? Dwa ostatnie filmiki mają nieco różniące się od siebie informacje Dogadajcie się :P

    • 2 0

    • Jest to żuraw Liebherr LTM 1500 o udźwigu 500 ton :).

      • 0 0

  • uwaga!

    Nad Grunwaldzką ten wiadukt PRAWDOPODOBNIE grozi katastrofą budowlaną!1)Elementy mostowe trzymają się wyłącznie na spawach.2)Brakuje przynajmiej 2-ch filarów.Powinny być na środku od strony torów tramwajowych przy Grunwaldzkiej w stronę Gdańska.Wymagana ekspertyza fachowców!Owszem,ktoś tą budowlę obliczył.Byle nie tak,jak pamiętną halę katowicką,gdy zimą zgineli hodowcy gołębi pocztowych.PILNE!!!Pozdrawiam.

    • 0 0

  • Mam nadzieję, że estakada rzeczywiście zmniejszy korki (14)

    A swoją drogą gratuluję, bo w miarę sprawnie to wszystko poszło.

    • 250 3

    • Nie do końca sprawnie (5)

      Ciekawe kto wpadł na pomysł, żeby w czasie robót i utrudnień przy estakadzie łatać jeszcze jezdnię na Grunwaldzkiej przy skrzyżowaniu z Do studzienki w kierunku Gdańska.

      • 7 34

      • chyba od studzienki do opery Bałtyckiej młodzieńcze

        • 0 0

      • aha na euro bedzie przejezdnosc... (1)

        grubo sie zdziwie, ale nie jestem nieomylny. moim zdaniem wazniejsza jest przejezdnosc od poczatku tj od ronda de salle'a do grunwaldzkiej po dwoch nitkach. przepuszczenie ruchu estakada to tylko PR, ewentualnie uwarunkowania technologiczno-ruchowe, niewiele to zmieni odnosnie korkow. a cos ucichl temat slowackiego I - jak tam kary dla wakozu. nie da sie wyegzekwowac?

        • 5 7

        • się mylisz. dla korków znaczenie ma przepustowość skrzyżowań, a nie samych dróg.

          • 4 0

      • oburzajace! (1)

        Jak mozna latac dziury w jezdniach.

        • 51 5

        • Wszystko trzeba robić z głową. Przekonali się o tym najlepiej ci, którzy stali w korku nie tylko przed estakadą ale i za nią.

          • 2 13

    • ta Pani ma okulary ala Brzydula

      • 0 0

    • Poszło sprawnie

      W odroznieniu od tego remontu na granicy Gdańska i Sopotu. Zdążyli wrzeszcz wyremontować i estakadę zbudować a tam dalej cyrk

      • 0 0

    • (4)

      jak zwykle 2 pasy... ul. Gospody 2 pasy (dojazd do Ergo Areny), teraz estakada 2 pasy. Jak już coś robimy i pomysł dobry to może warto zrobić porządnie a nie że korki będą się teraz na estakadzie tworzyły, co to zmieni czy na Słowackiego czy na estakadzie?

      • 9 2

      • popieram (1)

        czy naprawdę nie ma szans na cztery pasy nad Grunwaldzką??

        • 7 3

        • co Ci to da?

          zkrzyżowanie ze światłami i wyspą centralną kilometr przed i kilometr za estakadą, nie będzie stałego strumienia pojazdów, 1 pas w każdą stronę się nie wysyci. A jak wysyci, to nawet osiem pasów by stało w korku.

          • 0 0

      • Zobaczycie tę przejezdność na EURO tak, jak widzicie jak podatek 3 razy pietnaście (1)

        i szczęśliwych lekarzy wracających z Irlandii. Tępe leszcze...

        • 3 4

        • chyba czas nacisnąć ikonkę start a potem zamknij...to nie trudne może spróbuj?

          • 3 2

    • co to za sciema z tym filmem??? zlozyli par filow w jeden i zmienili tytul gdzie tu kurde jest pokazane ze estakada jest cala??? TROJMIASTO.PL ZESZLO NA PSY

      • 5 4

  • ludzie! opamietajcie sie! (7)

    Zeby tak samochodami jezdzic nad glowami przechodniow - to jest zagrozenie! smiertelne!!! I jeszcze ta nazwa - estakada, jakas taka niepolska...

    • 39 142

    • Za to polskie to jest narzekanie, nawet gdy wszystko poszło świetnie.

      • 0 0

    • Trolling is a art

      • 0 1

    • estakada

      EXTRA kłada ;) polski odpowiednik

      • 8 0

    • Muchomorku

      Udał ci się ten żart :) Gratulacje

      • 11 1

    • Muchomorek (1)

      Jesli Twoja intencja bylo prowokowanie to nie udalo ci sie :(

      • 24 10

      • sdf

        chyba sie udalo bo odpowiedziales ;/

        • 11 5

    • estakada-niemiecka?

      na 100% niemiecka

      • 6 10

  • GRUPA VISTAL

    BRAWO VISTAL GDYNIA!

    • 1 0

  • Brakujący odcinek (1)

    Kto mi odpowie: gdzie będzie przebiegać połączenie Al. Rzeczypospolitej i i Hallera?? Ten odcinek jest tajemniczy i nigdzie o nim nie piszą...

    • 3 1

    • rezerwa terenowa pod brakujący odcinek

      Tereny pod ten odcinek są już dawno zarezerwowane. Droga przebiegnie za ETC (pomiędzy ETC a ogródkami, które są za tymi przedwojennymi budynkami przy ul. Krzemienieckiej we Wrzeszczu). następnie przetnie ul. Chrobrego i dojdzie do Hallera, którą także przetnie, żeby przejść dalej w kierunku Drogi Zielonej - budowanej aktualnie. Łącznikiem pomiędzy tymi drogami miała być tzw. "Nowa Gdańska". Trzeba będzie kilka "domków fińskich" rozebrać, które stoją pomiędzy Chrobrego i Hallera. Generalnie to kwestia kasy - bo terenowo wszystko jest zaplanowane.

      • 0 0

  • ile pasów ? (9)

    Czy ktoś wie czy to będzie dwujezdniowa estakada po 2 pasy w kazdym kierunku czy jednojezdniowa po jednym pasie ?

    • 14 47

    • pasów będzie wystarczająco

      2x1 (po jednym pasie w każdą stronę). W tej relacji nie będzie aż takiego ogromnego ruchu żeby te 2 pasy nie wystarczyły.

      • 0 0

    • 2x2 (1)

      • 6 15

      • Jeden pas górą, drugi dołem

        • 1 1

    • 5x5

      wygrajmy razem

      • 2 2

    • Po jednym pasie w każdym kierunku

      • 1 1

    • aż dziw bierze, że nie dwa!

      chyba niestety po jednym pasie w każdym kierunku... aż dziw bierze, że nie dwa!

      • 4 2

    • (2)

      Opłata pokropkowa ze świętej wody jest jak dla jednego pasa, ale może flaszkowiec będzie tak naebany że nie zauważy większej liczby pasów.

      • 12 13

      • Słyszałem że 5 pasów w stronę Zasypy

        i aż 8 pasów w strone lotniska. Ale to jedynie plotki...

        • 28 1

      • we łbie chyba sieczka od rana.

        • 4 5

  • Mnie ciekawi, (1)

    czy ci "właściciele" psów różnej maści posprzątali po nich guana...

    • 1 0

    • Po co silisz sie na inteligencję...

      Nie można napisac poprostu KUPY?

      • 0 0

  • A my swoje (8)

    Brawo Gdańsk!

    • 124 15

    • Nie zapominaj betonie, że przęsło z GDYNI przyjechało! (2)

      • 1 11

      • Pan każe - sługa musi

        śledziku

        • 1 0

      • więc Gdynia powinna podziękować za tak poważne i kosztowne zlecenie

        znowu dzięki Gdańskowi coś dostała

        • 9 3

    • nie rozumiem czym się podniecać... (3)

      Budową estakady, czy tym że powstała droga, która powinna istnieć 10 last temu juz?

      • 6 19

      • to trzeba było ruszyc pupe i budowac

        a nie siedziec teraz przed monitorkiem i narzekac, pajac ...

        • 11 3

      • Dlaczego 10 lat temu ,Powinna istniec od poczatku!

        • 6 2

      • Na możliwości Gdańska to i tak niesamowity skok logistyczny.

        W źle zarządzanym mieście tak trudno o logiczne rozplanowanie strategii rozwoju :/Ale co zrobić, za dużo każdy chce dla siebie i wszystko stoi w martwym punkcie. Dobro jednostki jest ponad dobrem ogółu i to niestety charakterystyką tego jakże kiedyś znaczącego miasta.

        • 10 9

    • Brawo Unia !

      Za ECS byłoby 5 takich ! Brawo unia, że nie pozwalacie budyniowi wydać wszystkiego na swoje pomniki !

      • 5 10

  • wiadukt we Wrzeszczu (1)

    Czy to prawda, że wiadukt ma być zabudowany panelami dżwiękochłonnymi ? To skutecznie zepsuje panoramę tej części miasta. Pokażcie wizualizacje.

    • 2 0

    • Prawda

      Cała ulica też...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane