- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (62 opinie)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (492 opinie)
- 3 Był senator skazany na więzienie (238 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (225 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (109 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (133 opinie)
Paraliż obwodnicy przez przedłużające się roboty drogowe
Tak wyglądała obwodnica w czwartek rano w kierunku Gdańska.
W czwartek, 13.10.202022 r., od wczesnych godzin porannych kierowcy informowali nas w Raporcie z Trójmiasta o paraliżu gdyńskiego odcinka obwodnicy. Ekspresówka między Wielkim Kackiem a Osową została zwężona w obu kierunkach do jednego pasa ruchu. Prace miały zakończyć się ok. godz. 5 rano, przedłużyły się jednak o trzy godziny.
Aktualizacja, godz. 12:40
Drogowcy poinformowali, że w związku z budową drogi ekspresowej S6 i koniecznością wykonania prac bitumicznych w rejonie węzła Gdynia Wielki Kack na Obwodnicy Trójmiasta (okolice wiaduktu na ul. Lipowej nad OT i dalej w kierunku Gdańska Osowej), został zaktualizowany harmonogram wprowadzenia zmian w organizacji ruchu:
- 14.10. od godz. 18 - 15.10.2022 r. do godz. 5 (noc piątek/sobota) - zwężenie obu jezdni OT do jednego pasa ruchu w każdym kierunku - ustawianie/przestawianie barier;
- 15.10. od godz. 5 do 19.10.2022 r. do godz. 5 (sobota - środa) - zwężenie jezdni OT do jednego pasa ruchu w każdym kierunku - wykonywanie warstw bitumicznych nowej nawierzchni - najpoważniejsze utrudnienia ze względu na ich utrzymanie w porze dziennej na długości ok. 1,2 km.
- Korek ma już kilka kilometrów. Zaczyna się od zjazdu z Estakady Kwiatkowskiego w stronę Gdańska. Droga wydłużyła się o kilkadziesiąt minut, do godziny - napisał nam jeden z kierowców.
Wszystko przez ekspresówkę zwężoną między Wielkim Kackiem a Osową do jednego pasa w każdym kierunku. Taka organizacja ruchu ma utrzymać się aż do wtorku, 18 października.
Obwodnica: prace w najbliższych dniach
Z pierwszymi utrudnieniami kierowcy musieli mierzyć się od środy, od godzin wieczornych, a potrwać miały do czwartku, do godz. 5 nad ranem. W tym czasie drogowcy frezowali dotychczasową nawierzchnię.
PILNE! Wielki Kack w stronę Gdańska roboty drogowe (109 opinii)
Roboty przedłużyły się jednak o ok. 3 godziny, co potwierdził Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Utrudnienia na obwodnicy wynikają z kolejnego etapu budowy węzła Wielki Kack i przebudowy trasy S6.
Miejsca
Opinie (134) 7 zablokowanych
-
2022-10-13 10:30
Opinia wyróżniona
Wielkie zdziwienie ze prace są (5)
opóźnione.A który remont był wykonany na czas?Przestańcie narzekać,widać gołym okiem ze prace zbliżają się ku końcowi i niedługo powstanie węzeł z droga Kaszubksa który odciąży Trójmiasto.
- 103 280
-
2022-10-13 21:35
co za brednie, jeszcze mamy być wdzięczni!? a co oni to q....a za darmo robią?
- 1 1
-
2022-10-13 11:04
Wielkie zdziwienie że po raz kolejny nic się nie zgadza i to co na portalu Trojmiasto i nie tylko podaje wykonawca to nieprawda: (1)
12.10. od godz. 18:00 13.10.2022 r. do godz. 05:00 (NOC) zwężenie jezdni Obwodnicy Trójmiasta w kier. Gdańska (Łodzi) do jednego pasa ruchu frezowanie nawierzchni;
- 20 0
-
2022-10-13 11:55
Nie wspominając o tym, że mieli to skończyć rok temu. Pewnie otwarcie będzie przed wyborami samorządowymi, dlatego chcą je o pół roku przesunąć - to oczywiście żart, tak samo słaby jak realizacja tej inwestycji.
- 25 3
-
2022-10-13 10:52
Nic nie rozumiesz.. (1)
Węzeł który tam powstanie i tak będzie zakorkowany. Zobacz co się dzieje po 14.00. Ludzie nie mogą zjechać do Gdyni i stoją na obwodnicy zatrzymując jeden Pas... o 15:00 Bus pas się uruchamia W Gdyni i korek się tylko potęguje. Teraz to tylko zjazd na Gdynię ale zaraz z tego pasa będzie szedł tranzyt na Szczecin i dalej... To wszystko będzie tam stało codziennie po południu.
- 53 8
-
2022-10-13 11:36
A zauważyłeś, że Wielkopolska też jest zwężona? Czy ci to umknęło?
- 22 7
-
2022-10-13 10:21
Opinia wyróżniona
Żeby było lepiej musi być przez chwilę gorzej (19)
Damy radę
- 92 201
-
2022-10-13 11:22
nie musi być, ale niektóre firmy w trójmieście chyba specjalnie biorą wszystkie przebudowy ulic, rozkopują i nic się nie dzieje przez kilka miesięcy, jak się zbliża termin oddania to wtedy potrafią zrobić przebudowe w tydzień
- 2 1
-
2022-10-13 11:12
Ci
Jest chyba gorzej
- 2 4
-
2022-10-13 10:55
Ostatni termin to był 24 Czerwca 2022 i był już opóźniony o rok!!!
Potem słyszeliśmy na początku września a teraz mówi się o 2023 roku
- 20 5
-
2022-10-13 10:51
(1)
Serio? Chwilę?
- 9 3
-
2022-10-13 11:38
Oczywiście. Co to jest 3 lata w stosunku do wieczności?
- 10 1
-
2022-10-13 10:40
(3)
To jest chwila!!Zapraszam pomieszkac na Dabrowie, trzeci rok!
- 28 3
-
2022-10-13 11:08
Jak ktoś coś kupuje za obwodnicą i nie są to łany zboża, nabywca sam sobie winien (2)
- 12 27
-
2022-10-13 12:03
(1)
Taaa, ten z centrum się odezwał. Nawet twoich 25metrów nie starczy dla wszystkich. Mieszkania nowe muszą powstawać.
- 11 3
-
2022-10-13 19:13
nauczcie się chodzić
a nie jeździć samochodami, to będzie po problemie
- 1 5
-
2022-10-13 10:33
Ta chwila trwa już 2 lata! W tym rok po terminie!!! (9)
Więc daruj sobie te wyświechtane hasełka! "Wytrzymajcie jeszcze dwa tygodnie". xD
- 58 10
-
2022-10-13 11:35
A z Rządem PiS męczymy się już 7 lat i musimy się pomęczyć jeszcze rok :) (4)
- 18 15
-
2022-10-14 12:23
Z niepoważną opozycją męczymy się od czasu odwołania rządu J.Oleszewswkiego :(
- 0 0
-
2022-10-14 08:13
W myśl zasady :
żeby było lepiej najpierw musi być gorzej :)
- 0 1
-
2022-10-13 11:40
(1)
A co to ma wspólnego z budową tego węzła?
- 13 7
-
2022-10-13 11:57
Bo to jest wina PiS i kaczyniaka
- 8 13
-
2022-10-13 11:00
3 lata, remont zaczął się w 2019 i miał potrwać do czerwca 2021 roku. (3)
Inwestor zapowiadał, że w tym czasie nie planuje zwężania obwodnicy. Od samego początku wszystko szło w złą stronę a bo to odkryto instalacje ktorych nie było na planach, a to zima, a to covid - wymówka za wymówką. Przejeżdzałem tym węzłem codziennie, na palcach jednęj ręki moge policzyć dni kiedy widziałem ożywione prace, zazwyczaj pustki i pałętający sie po placu robotnicy. Wiele by można powiedzieć o tej inwestycji ale na pewno nie to, że jest dobrze prowadzona.
- 44 5
-
2022-10-13 11:46
(2)
Od razu czuć fachowca. Czemu jeszcze nie pracujesz na stanowisku zarządzającego tą inwestycją, żeby wszystko poukładać jak należy?
- 9 35
-
2022-10-13 19:12
nie on jeden
większość co z stoi w korkach samochodami, nie umie chodzić, ale drogi potrafi budować :)
- 0 3
-
2022-10-13 11:57
Po co skoro mamy tam Ciebie - a to dostarcza nam wiele wątpliwej rozrywki...
- 17 5
-
2022-10-13 11:10
Opinia wyróżniona
Ten węzeł to prawdziwy węzeł gordyjski!! (3)
Dlaczego nie można było zbudować węzła podobnego do tego w Karczemkach, który jest znacznie prostszy, mniejszy , tańszy w budowie i utrzymaniu a przede wszystkim doskonale się sprawdza!
- 128 22
-
2022-10-13 16:19
Tak ma być!!!
Drożej, a że dłużej i mniej funkcjonalny i tak nikt poza Twoimi komentarzami tutaj nic nie zrobi. A otwarcie się zrobi, biskup będzie za co łaska nie mniej niż 100, wszyscy już zacierają rączki.
- 5 2
-
2022-10-13 11:21
Bo ten na zdjeciach z drona lepiej wygląda (1)
Propaganda i tyle :(
- 13 1
-
2022-10-13 12:31
haha prawda xD jeszcze estakadę i tunel niech tam zrobią, to będzie 8 Cud Budowlany Świata
- 11 1
Wszystkie opinie
-
2022-10-13 10:03
W Sopocie codzienny dramat. Prace na Niepodległości do 16 i pustki w weekend. Brawo UM Sopot..... (11)
- 105 7
-
2022-10-13 10:08
Brak prac w weekend ? Miej pretensje do PiS bo to oni wprowadzili ustawę zabraniającą pracować w niedziele :) (4)
- 11 22
-
2022-10-13 10:38
Maliniak - Twoi ulubieńcy raz chcą aby ludzie pracowali aż do śmierci, podwyższając wiek emerytalny (1)
a później dają propozycję 4 dniowego tygodnia pracy ( patrz wypowiedzi Donalda ) Tzn. hipokryci, którym nie można wierzyć !
- 17 6
-
2022-10-13 14:31
Twój ukochany PiS swoją decyzją o wieku emerytalnym skazał całe moje pokolenie na pracę do śmierci.
Dziękuję.
- 2 6
-
2022-10-13 11:16
d**ilek
ustawa zabrania handlu w niedzielę a nie pracy w niedzielę.
- 12 2
-
2022-10-13 11:41
Nieźle ci bije:)
- 3 0
-
2022-10-13 10:09
(1)
Od 16 w dni powszednie juz pusto.
- 13 4
-
2022-10-13 10:18
Ty Ewa jedziesz o 16 na drugą zmianę?
- 5 11
-
2022-10-13 10:19
Za dnia tez nie pracują.
Jak tamtedy codziennie jeżdżę do pracy, ani razu nie widziałem żeby cokolwiek robili. To jest jakaś kpina jak te prace są prowadzone.
- 14 0
-
2022-10-13 17:22
prezydent
prezydent jeździ po świecie i zajmuje się wielką polityką a nie jakimś zapo,mianym miasteczkiem
- 1 0
-
2022-10-13 23:07
Bo MTM pracuje 3 ludźmi i 1 koparka na kilku budowach naraz
- 3 0
-
2022-10-14 10:18
dramat z pracownikami
Permanentny strajk rzymski. Tak oceniam dzisiaj pracowników. Na budowie widać to gołym okiem. Pracownicy, których jeszcze kilka lat temu gratulowali mi obcy ludzie, dziś pracują na 30% swoich możliwości i olewają wszystko. Przyszedł dziad, który rozdał nasze pieniądze i rozpasał rynek pracownika do granic. To czemu się dziwicie? Porównajcie oddawanie kolejnych odcinków A1 jeszcze tak niedawno (każdy był oddawany z wyprzedzeniem) i sytuację dziś ....
- 0 0
-
2022-10-13 10:05
Korki i prace na drogach? No cóż - przez 7 lat w tym Kraju nie było żadnych inwestycji to przed wyborami nadrabiają :) (5)
- 40 33
-
2022-10-13 10:42
Kup sobie okulary Maliniak albo zwyczajnie wyjdź z domu, to zobaczysz...co i gdzie w budowie (4)
a najlepiej trochę pojeździć po Polsce ale po Twoim komentarzu widać, że tylko siedzisz w domu i piszesz komentarze.
- 11 8
-
2022-10-13 11:05
Ja Maliniak właśnie zrobiłem objazd po Kraju i wszędzie bieda, drożyzna i niezadowolenie - Polska w ruinie :) (1)
- 6 11
-
2022-10-13 11:43
Jak zwykle, poniżej średniej dolnej te twoje wpisy.
- 6 3
-
2022-10-13 14:32
No widzę.
Od 7 lat nie potrafią zbudować 50km S7, których nie zdążyli skończyć poprzednicy.
- 2 5
-
2022-10-13 17:43
S5 też przed wyborami oddadzą.
Zbieg okoliczności?
- 1 1
-
2022-10-13 10:07
Kto tym kieruje? (1)
Ktoś kto tedy nie jeździ? Gdzie odpowiedzialność, kto to sprawdza.. no kto?
- 66 3
-
2022-10-13 10:29
GDDKiA ma siedzibę na Przymorzu, więc im to zwisa, a Egis Poland - inżynier kontraktu, jest z Warszawy, więc pewnie tu nawet nie zaglądają.
- 8 1
-
2022-10-13 10:07
Ale o co wam chodzi (11)
Dwa razy głosowano na rządy z filozofią "czy się stoi, czy się leży, wszystkim równo się należy". I teraz wielkie zdziwienie, że GDDKiA ma wszystko gdzieś, koszty budowy po stronie inwestora plus kilkadziesiąt procent, kompetentna kadra już gdzie indziej? Zobaczycie za 5 lat sektor IT i szkolnictwo (w szczególności wyższe) - albo to, co z niego zostało...
- 58 16
-
2022-10-13 10:31
Panie, za PO to budowali poniżej kosztów i oddawali przed terminem! xD (3)
- 8 5
-
2022-10-13 10:35
może i nie przed terminem (1)
ale aż takich utrudnień sobie nie przypominam jak oddawali tunel czy S7
- 8 5
-
2022-10-14 12:25
Który tunel ??
Ten w stolicy, co został zalany zaraz po jego oddaniu i kilku minutowym deszczu ?? :D
- 0 0
-
2022-10-13 11:11
Porównaj siatkę dróg wybudowanych 7 lat przed skokiem człowieka bez konta na władzę
i 7 lat po - pogadamy
- 4 4
-
2022-10-13 10:57
Kurczę ale czy to nie za POprzedników zbankrutowało większość firm budowlanych, które uczestniczyły w budowach dróg na EURO ??? (3)
Wtedy to byliśmy krajem mlekiem i miodem płynący. Zielona wyspa w EU, a wszyscy mieli być bogaci z gazu łupkowego !!! ;P Może PO-Komony powinny zająć się pisaniem bajek albo powieści science fiction ;P
- 8 8
-
2022-10-13 11:09
Wymień te firmy (2)
nie krępuj się
- 5 7
-
2022-10-13 11:33
Firmy
Wakoz z Luzina, Hydrobudowa, PBG. Szczególnie przy budowie Stadionu Narodowego. Dalej mam wymieniać, wpisz w Google bankructwa po Euro 2012.
- 7 3
-
2022-10-13 11:34
Warbud
- 4 2
-
2022-10-13 17:04
Gdyby nie obecny rząd to
nikt by nie wybudował i węzła i trasy kaszubskiej.Nigdy nie było na to pieniędzy czy piniędzy.
- 2 2
-
2022-10-14 06:10
Kompetentna kadra? (1)
Wpierw były rządy OO,które postanowiły z obywateli zrobić politologów robiąc biznes z wyższych uczelni,a teraz czy się stoi czy się leży swoje się należy nie ma u nas i nie było mądrych rzadów.
- 0 1
-
2022-10-14 12:37
Takim komentarzem tylko udowadniasz, że nie znasz historii Polski ;P
- 0 0
-
2022-10-13 10:10
Przygotowałem się. Mam termos z kawą. (2)
Dwie drożdżówki, kanapki i laptopa z grami. Tak będzie do środy.
- 42 0
-
2022-10-13 11:00
Siedząca obok koleżanka i mogę stać w korku cały dzień :D
- 6 0
-
2022-10-13 11:14
Pewnie jesteś pracownikiem tej firmy drogowej dlatego przez te gry to tyle trwa :D
- 9 2
-
2022-10-13 10:13
(1)
Jak się każdy korek nazywa paraliżem, to się trochę pojęcie paraliżu rozmywa.
Jeszcze trochę ponarzekajcie na rozbudowę z dwóch do trzech pasów.- 9 28
-
2022-10-13 11:53
to jest skutek że na cepeenie paliwo jest za tanie. powinno być po pisiont za litr i wtedy niema korkuw.
- 1 1
-
2022-10-13 10:14
Jak dobrze, że w ostatniej chwili uciekłam z dojeżdżania tam do pracy (2)
I jak okropnie, że zostałam zmuszona do takiego kroku przez te fatalnie zorganizowane roboty drogowe
- 25 3
-
2022-10-13 10:16
(1)
A co konkretnie byś lepiej zorganizowała?
- 2 6
-
2022-10-13 11:00
Zwężenie jednego skrajnego pasa i puszczenie obu w 2 kierunkach tak jak jest zapisane w umowie...
To Polaqua podpisała umowę o zapewnieniu przepustowości 2 pasów w obu kierunkach i była świadoma co podpisuje!! Było to napisane i tu kilka lat temu jak rozpoczynali budowę!!
- 11 1
-
2022-10-13 10:21
Opinia wyróżniona
Żeby było lepiej musi być przez chwilę gorzej (19)
Damy radę
- 92 201
-
2022-10-13 10:33
Ta chwila trwa już 2 lata! W tym rok po terminie!!! (9)
Więc daruj sobie te wyświechtane hasełka! "Wytrzymajcie jeszcze dwa tygodnie". xD
- 58 10
-
2022-10-13 11:00
3 lata, remont zaczął się w 2019 i miał potrwać do czerwca 2021 roku. (3)
Inwestor zapowiadał, że w tym czasie nie planuje zwężania obwodnicy. Od samego początku wszystko szło w złą stronę a bo to odkryto instalacje ktorych nie było na planach, a to zima, a to covid - wymówka za wymówką. Przejeżdzałem tym węzłem codziennie, na palcach jednęj ręki moge policzyć dni kiedy widziałem ożywione prace, zazwyczaj pustki i pałętający sie po placu robotnicy. Wiele by można powiedzieć o tej inwestycji ale na pewno nie to, że jest dobrze prowadzona.
- 44 5
-
2022-10-13 11:46
(2)
Od razu czuć fachowca. Czemu jeszcze nie pracujesz na stanowisku zarządzającego tą inwestycją, żeby wszystko poukładać jak należy?
- 9 35
-
2022-10-13 11:57
Po co skoro mamy tam Ciebie - a to dostarcza nam wiele wątpliwej rozrywki...
- 17 5
-
2022-10-13 19:12
nie on jeden
większość co z stoi w korkach samochodami, nie umie chodzić, ale drogi potrafi budować :)
- 0 3
-
2022-10-13 11:35
A z Rządem PiS męczymy się już 7 lat i musimy się pomęczyć jeszcze rok :) (4)
- 18 15
-
2022-10-13 11:40
(1)
A co to ma wspólnego z budową tego węzła?
- 13 7
-
2022-10-13 11:57
Bo to jest wina PiS i kaczyniaka
- 8 13
-
2022-10-14 08:13
W myśl zasady :
żeby było lepiej najpierw musi być gorzej :)
- 0 1
-
2022-10-14 12:23
Z niepoważną opozycją męczymy się od czasu odwołania rządu J.Oleszewswkiego :(
- 0 0
-
2022-10-13 10:40
(3)
To jest chwila!!Zapraszam pomieszkac na Dabrowie, trzeci rok!
- 28 3
-
2022-10-13 11:08
Jak ktoś coś kupuje za obwodnicą i nie są to łany zboża, nabywca sam sobie winien (2)
- 12 27
-
2022-10-13 12:03
(1)
Taaa, ten z centrum się odezwał. Nawet twoich 25metrów nie starczy dla wszystkich. Mieszkania nowe muszą powstawać.
- 11 3
-
2022-10-13 19:13
nauczcie się chodzić
a nie jeździć samochodami, to będzie po problemie
- 1 5
-
2022-10-13 10:51
(1)
Serio? Chwilę?
- 9 3
-
2022-10-13 11:38
Oczywiście. Co to jest 3 lata w stosunku do wieczności?
- 10 1
-
2022-10-13 10:55
Ostatni termin to był 24 Czerwca 2022 i był już opóźniony o rok!!!
Potem słyszeliśmy na początku września a teraz mówi się o 2023 roku
- 20 5
-
2022-10-13 11:12
Ci
Jest chyba gorzej
- 2 4
-
2022-10-13 11:22
nie musi być, ale niektóre firmy w trójmieście chyba specjalnie biorą wszystkie przebudowy ulic, rozkopują i nic się nie dzieje przez kilka miesięcy, jak się zbliża termin oddania to wtedy potrafią zrobić przebudowe w tydzień
- 2 1
-
2022-10-13 10:22
Przecież tutaj była informacja o tym... (5)
To po co barany tam wjeżdżały??
Polska języka trudna języka?- 14 50
-
2022-10-13 10:48
Czego nie rozumiesz w tym komunikacie? Polska trudny język? Wiesz co to godziny?
12.10. od godz. 18:00 13.10.2022 r. do godz. 05:00 (NOC) zwężenie jezdni Obwodnicy Trójmiasta w kier. Gdańska (Łodzi) do jednego pasa ruchu frezowanie nawierzchni;
- 10 0
-
2022-10-13 11:01
Ale wiesz jak partia w 3 City ma większość ;P (3)
- 5 4
-
2022-10-13 11:13
A wiesz jaka partia rządzi w Polsce i to ona za to odpowiada (2)
- 3 6
-
2022-10-13 12:42
No tak... PIS odpowiada za to czy ktoś potrafi czytać ze zrozumieniem ;P (1)
Poprzednik napisał, że mało kto tutaj czyta komunikaty a była podana informacja o zwężeniu obwodnicy i potencjalnych korkach. Dodaj do tego... jaką partie POpierają w większości ludzie w 3 City i masz odpowiedź.... ;P
- 1 2
-
2022-10-13 23:38
Prawda boli, a najbardziej POprzedników ;P
- 1 0
-
2022-10-13 10:23
Pytanie jest następujące i brzmi (3)
Czy ktoś odpowiedzialny za taki stan rzeczy poniesie konsekwencje?
Nie mówię tylko o dzisiejszym korku, tylko o wpływie niegospodarności zarówno wykonawcy jak i włodarzy na miasto i okolice oraz ich mieszkańców?
W Trójmieście standardem już od lat stały się wieczne opóźnienia, przeciągania, błędy wydłużające albo wręcz wykluczające odbiory inwestycji itp. Natomiast nigdy lub bardzo rzadko słyszy się, że osoba, grupa ludzi lub firma czy firmy poniosły konsekwencje swoich działań, niedopatrzeń, błędów itp.
Robi się pokazówki jak w przypadku za wąskich wiat autobusowych w Gdyni - ktoś to klepnął, zaakceptował na każdym etapie prac a obciążyli szeregowego pracownika. Ale jak od wielu miesięcy stoi droga o jednym z największych dobowych przepływów pojazdów w kraju to cisza. Prawdopodobnie dlatego, że nie da się już obwinić pojedynczego operatora koparki, jednego kierownika odcinka czy pracownika fizycznego, tylko trzeba by było sięgnąć to wysoko postawionych (lub nawet najwyżej) urzędników, prezesów wielkich firm itp., a na to jak widać chętnych nie ma.
Pamiętać natomiast należy, że zakorkowane miasto to jest po prostu strata pieniędzy. Od dekad w ekonomii istnieje pojęcie realnego kosztu korków - od zmniejszenia zasobności portfeli zwykłych ludzi (potrącenie z wypłaty za spóźnienie, konieczność odrobienia godzin zamiast robić coś innego), przez stratę biznesową (niemożliwość dojazdu na czas do klienta, niedostarczenie towaru, opóźnienie rozpoczęcia prac na budowach itp. bo brygady nie dojechały), aż do kosztów środowiskowych (ogromne ilości zmarnowanego w korkach paliwa, co jest także wprost kosztem finansowym).
No ale jak w większości przypadków - winnych nie ma...- 72 4
-
2022-10-13 10:50
To złóż pozew zbiorowy
- 2 9
-
2022-10-13 11:29
konsekwencje za to, że obwodnicą chce jechać fyfdziesiąt samochodów na godzinę, a na jednym pasie zmieści się fyfdziesiąt przez dwa?
- 2 4
-
2022-10-13 12:50
Odpowiedź jest prosta - bo pieniążki z dotacji się same nie zdefraudują po kolegach, a przy urnach będzie to samo.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.