• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking dla biurowca powstanie w miejsce pętli autobusowej

Krzysztof Koprowski
30 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Pętla Jana z Kolna, gdzie wkrótce wyrośnie parking wielopoziomowy dla prawie pięciuset aut. Pętla Jana z Kolna, gdzie wkrótce wyrośnie parking wielopoziomowy dla prawie pięciuset aut.

Od soboty 31 sierpnia z pętli autobusowej Jana z Kolna wycofane zostaną autobusy, które dotychczas zaczynały i kończyły tutaj trasę. Na pętli powstanie parking na 500 aut dla biurowca Tryton, który powstanie przy ul. Jana z Kolna.



Zmiany obowiązywać będą już od soboty i dotkną znaczną część linii autobusowych. Także tych, które nie zaczynały i kończyły trasy na pętli Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska. Wszystko dlatego, że przebudowywane są także zatoczki autobusowe przy dworcu PKP Gdańsk Główny. Cel: wygospodarowanie miejsce dla autobusów innych linii.

- Zatoka autobusowa przy KFC została zaadaptowana na potrzeby postojów wyrównawczych autobusów. Autobusy linii 106, 111, 120, 123, 130, 131, 138, 178, 184, 384 i 606 już nie będą korzystały z tej zatoki, lecz ze środkowej zatoki - jak linie 112, 118. Zmiany te nie dotyczą jednak linii nocnych N6, N8, N11 i N12, które nadal przy KFC - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.

Oprócz tego powstanie nowa pętla uliczna z przystankiem końcowym "Stare Miasto". Znajdować się będzie przy Hotelu Heweliusz, a dojeżdżać do niej będą autobusy linii 112, 167, 168, 186, 212, 367 i 525. Do nowego przystanku pojazdy poruszać się będą ulicami: Wały Piastowskie - Łagiewniki - Wałowa - Rybaki Górne - Heweliusza - Łagiewniki. Powrót będzie realizowany przez Rybaki Górne - Wałowa - Łagiewniki - Wały Piastowskie.

- Przystanek końcowy Stare Miasto będzie zlokalizowany w ciągu ul. Łagiewniki (przed skrętem w lewo w ul. Rybaki Górne), natomiast przystanek początkowy dla tych linii będzie się znajdował w ciągu ul. Rybaki Górne, za skrzyżowaniem z ul. Krosną - dodaje Zomkowski.

Budowa wielkich parkingów w centrach miast....

Ponadto linie autobusowe 151, 154 oraz 189 zostaną skrócone do przystanku Wały Piastowskie, który znajduje się na wysokości siedziby Solidarności. Przystanek początkowy dla tych linii będzie znajdował się po drugiej stronie ulicy.

Autobusy linii 111 oraz 120 będą kończyły bieg na pętli Wałowa w ciągu ul. Wałowej, podobnie jak robią to pojazdy linii 130, 178 oraz 184.

Linie 108, 118, 123 oraz 175 będą kursować tylko do przystanku Dworzec Główny. Przystanek początkowy przy dworcu zostanie zlokalizowany w środkowej zatoce - jak dla linii 112 oraz 118.

Likwidacja pętli autobusowej Jana z Kolna wynika z budowy kompleksu biurowego Tryton naprzeciwko Placu Solidarności zobacz na mapie Gdańska i konieczności wygospodarowania miejsc parkingowych na jego potrzeby. Pierwotnie planowano umieścić je wszystkie w garażu podziemnym pod biurowcem. Jednak w 2010 roku postanowiono dopuścić budowę parkingów naziemnych na jednej z pobliskich działek.

"Przeprowadzone analizy wykazały, że lokalizacja parkingu w tym miejscu [w kompleksie biurowym - dop. red.] mogłaby spowodować przeciążenie układu ulicznego, a dojazd na parking powodowałby w pewnych godzinach ograniczenia w ruchu. Ponadto usytuowanie dużej ilości miejsc postojowych w tym miejscu utrudniałoby realizację prestiżowej inwestycji u zbiegu ulic Jana z Kolna i Dyrekcyjnej, która mogłaby powstać na podstawie wyłonionej w drodze konkursu koncepcji architektonicznej" - tak uzasadniono zmianę lokalizacji parkingu i całego planu zagospodarowania przestrzennego, którzy został uchwalony we wrześniu 2011 r.

Działka o powierzchni 0,7 hektara, na której powstanie biurowiec, trafiła w 2006 r. w użytkowanie wieczyste na 99 lat za 21 mln zł do firmy deweloperskiej Echo Investment z Kielc.

Co ciekawe, jeszcze niedawno przy uchwalaniu planu zagospodarowania obejmującego teren, na którym powstaje obecnie biurowiec Neptun we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska, władze miasta argumentowały, że w tak dobrze skomunikowanych częściach miasta nie można dopuścić do budowy dużej liczby miejsc parkingowych. W przypadku Neptuna o powierzchni ok. 15,3 tys. m kw. powstanie więc tylko ok. 160 miejsc parkingowych, podczas gdy Tryton o powierzchni biurowej ok. 22 tys. m kw. będzie miał tych miejsc 600 - 107 powstanie wewnątrz budynku a 493 na terenie pętli autobusowej przy Jana z Kolna.

Miejsca

Opinie (220) 2 zablokowane

  • za mało !!! (22)

    500 miejsc to stanowczo za mało w tej części miasta !!!

    • 69 82

    • Za dużo!

      Tam jest bardzo dobry dojazd komunikacją publiczną, Nie potrzeba samochodu, żeby dojechać tam do pracy.

      • 0 0

    • nikt nie kupił zieleniaka... a zaraz kolejny biurowiec będą budować w czasach (2)

      gdy więcej ludzi jest zwalnianych niż zatrudnianych

      • 11 6

      • No własnie nie jest. W Gdańsku przynajmniej.

        Problem jest w wielu innych rejonach Polski.

        I druga kwestia, zieleniaka nikt nie chce, póki nie dostanie zgody na jego zburzenie, bo ta ruina nie jest specjalnie nic warta, tylko działka się liczy.

        • 0 0

      • bredzisz

        • 7 10

    • ten parking nie bedzie dla mieszkancow miasta (5)

      nie ma problemu

      • 36 6

      • Ten parking będzie głównie dla (4)

        darmozjadów z ECS, którzy ideę solidarności z mieszkańcami realizują puszczając im autobusy pod oknami na nieprzystosowanych uliczkach, a kierowców pozbawiają zaplecza socjalnego na prowizorycznej pętli. Nie na darmo wprowadzili ten koncept w rocznicę Porozumień Sierpniowych.

        • 21 1

        • Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego (3)

          ten fragment Rybaków to nawet nie jest ulica w rozumieniu przepisów o ulicach publicznych, a "ciąg pieszo-jezdny". Puszczenie tamtędy intensywnego ruchu ciężkich autobusów, to fantasmagoria.

          Dodatkowo biorąc pod uwagę, że zgodnie z PZG obszar, który dewastują na skutek bezmyślnego pomysłu jakiegoś urzędasa autobusy obejmuje teren położony w obrębie obszaru wpisanego do Rejestru Zabytków oraz uznanego za pomnik historii oraz strefy ochrony dóbr kultury - teren objęty strefą ochrony konserwatorskiej archeologicznej, co na taką dewastację mówi Ministerstwo oraz Konserwator Zabytków?

          W pobliżu znajdują się z trudem restaurowane zabytki, takie jak Kościoły Św. Katarzyny, Św. Brygidy czy Św. Bartłomieja. Czy wzmożony ruch i drgania nawierzchni, a przede wszystkim emisja spalin przekraczająca wszelkie normy nie spowodują ich dewastacji (skoro mieszkańców i ich zdrowie w UM w Gdańsku mają w nosie, to może zastanowią się chociaż nad własnym PZG i jego zapisami).

          Co przepisy prawa pracy i układów zbiorowych ZKM mówią na temat braku zaplecza socjalnego dla kierowców?

          Co Inspekcja Ruchu Drogowego i wydział drogowy policji na potencjalne zagrożenia związane z wprowadzeniem ruchu autobusowego w takiej formie w tak skomplikowanym układzie odniesienia lokalnych uliczek zastawionych wysokimi płotami placu budowy? Czy istnieje jakaś analiza w tej sprawie z podpisem osoby, która w razie wypadku poniesie pełną odpowiedzialność karną i służbową w związku z wprowadzeniem tego partyzanckiego i dzikiego rozwiązania komunikacyjnego?

          • 13 1

          • Jest jeszcze kwestia niezgodności z PSP

            poziomu hałasu, który w tej chwili jest na Heweliusza i Rybakach. Zgodnie z PSP podwyższony poziom hałasu może być wyłącznie na ulicy Łagiewniki.

            Do kogo się zwrócić o zbadanie poziomu hałasu? Pisk hamulców przed zakrętem tych autobusów może spowodować ubytek słuchu mieszkańców I pięter. Jest to zdecydowanie poza każdą dopuszczalną normą.

            • 3 0

          • o jo joj, co to bedzie...:) (1)

            • 0 8

            • Wniosek do CBA ;-P

              o sprawdzenie dziwnego chodzenia na rękę deweloperom.

              • 10 0

    • widać, że nie masz pojęcia o urbanistyce (5)

      w ścisłym centrum ruch samochodowy powinien być ograniczany

      • 37 12

      • To dlatego w ścisłym centrum na Heweliusza wprowadza się

        ok.10 kursów autobusów na godzinę? Za takie "ograniczenie ruchu" to ja podziękuję.

        • 7 0

      • Parkingi wielopoziomowe (2)

        W centrach miast powinni budować parkingi wielopoziomowe. dużo parkingów wielopoziomowych. Jak w USA. to by mocno rozwiązało problem miejsc parkingowych.

        • 23 15

        • Zgadzam się w 100 procentach!

          Budowanie parkingów jednopoziomowych to marnowanie terenu!

          • 7 0

        • Detroit!

          Idealne miasto szerokich dróg i wielkich parkingów!

          • 10 7

      • tryton

        te miejsca to nie są dla nas , tylko dla użytkowników TRYTON.

        • 27 6

    • ... (5)

      Ty myślisz, że te miejsca będą dla zwykłych ludzi ???!!! wszystkie zajęte bede przez pracowników biurowca

      • 22 7

      • parking dla pracownikow biurowca zmniejszy problem parkowania "zwyklych ludzi" (3)

        • 8 2

        • (1)

          Parking dla kierownictwa firm z biurowca. Pracownicy i zwykli ludzie będą mieli... SKM

          • 10 4

          • 500 miejsc dla kierownictwa?

            Zaiste wielki tam bedzie management.. ;)

            • 5 0

        • Ten biurowiec nie zastąpi jakiegoś innego biurowca więc będzie źródłem dodatkowych pracowników i samochodów. No chyba że weźmiemy pod uwagę stoczniowców przed i po przemianach demokratycznych to mamy dużą rezerwę w tym rejonie.

          • 3 3

      • A "pracownicy biurowca" to jacyś "niezwykli"? Zmutowani? W czepku urodzeni?

        • 21 7

  • tryton

    gdzie my mieszkamy już nie wiem

    • 0 0

  • ,

    ale parking

    • 0 0

  • Czy Wy też to widzicie ?

    Prywata urzędasów nabrała takich rozmiarów, że aż napier***a po oczach. Mnie się to w pale nie mieści, żeby na potrzeby komercyjnego biurowca stawiać na głowie komunikację miejską a autobusy wpuszczać w ciasne staromiejskie uliczki. Czy prokuratura byłaby łaskawa się tym zająć ???? Bo ktoś został bardzo solidnie posmarowany !!!

    • 3 0

  • Heweliusza i rybaki górne ?? (27)

    Autobusy na ul. Heweliusza i ul. Rybaki górne ??

    to jakaś kpina - niech lepiej urzędasy ruszą swoje tłuste cztery litery i zobaczą jak te ulice wyglądają (szerokość, możliwości skrętu, widoczność, stan nawierzchni, zabudowa).

    ciekawe też ile kosztowało firmę echo z kielc opłacenie zmiany zagospodarowania działki obok na parking...Pewnie znowu kilku urzędników będzie mogło jeździć na wakacje do usa tak jak panie z działu lokalowego um.
    dzięki temu inwestor mógł swobodnie zwiększyć powierzchnię komercyjną biurowca - pięknie ułożone, prawda?

    • 147 9

    • Po co ta pętla na Heweliusza i Rybakach Górnych? Przecież to absurd. (18)

      Po pierwsze skoro wszystkie te autobusy i tak jeżdżą Aksamitną i Wałową, to po co mają skręcać w wąską Heweliusza (ta ulica powinna być jednokierunkowa) i Rybaki skoro mogą tak jak pozostałe pojechać do końcowego przystanku na Wałowej i tam zawrócić. Wałowa za skrzyzowaniem z Rybakami jest praktycznie nieużytkowana, nie ma tam budynków mieszkalnych, jest szeroka i dodatkowe autobusy nikomu tam nie będą przeszkadzać. Łagiewniki po południu stoją w korku i te autobusy spalinowe na Heweliusza doprowadzą do przekroczenia wszelkich norm emisji spalin. Co na to SANEPID?

      Po drugie, parking zamiast pętli z Jana z Kolna można zacząć budować za rok. Obecnie nie ruszyła nawet budowa Trytona, więc po co ten pośpiech i bezmyślne pomysły?

      • 37 5

      • Zaangażować w temat zarządców wspólnot. Tu jest potrzebne (15)

        natychmiastowe nadzwyczajne zebranie wspólnot z Heweliusza, Łagiewników, Krosnej, początkowego odcinka Mniszki, Refektarskiej i mieszkańców wieżowców na Rybakach.

        Temat trzeba byłoby zgłosić również do rady dzielnicy z petycją mieszkańców ww. budynków.
        Do tego zgłosić sprawę do SANEPID-u o zbadanie dopuszczalności emisji spalin w takim rozmiarze na zakorkowanych wąskich uliczkach.

        Jeśli pętla na Wałowej nie jest w stanie obsłużyć takiej ilości autobusów (bo pewnie takie będzie tłumaczenie urzędasów), skrócić więcej linii i zrobić przystanek końcowy na dworcu PKP. Nie ma żadnego uzasadnienia, aby zatruwać życie mieszkańcom smrodem niepotrzebnych autobusów, które do pętli na Wałowej jeżdżą zazwyczaj puste, bo 98% pasażerów wysiada na dworcu PKP. Nie ma ŻADNEGO uzasadnienia, aby na Wałową jeżdziło 13 linii pustych autobusów.
        Koszty puszczenia ruchu ulicą Heweliusza będą społecznie wysokie, a sens tego żaden.

        Działać trzeba natychmiastowo.

        • 30 6

        • nie podoba się to się wyprowadź. to miasto, ludzie czymś muszą jeździć (11)

          inni mają tramwaje, pociągi za oknem ty będziesz miał autobusy. przyzwyczaisz się, człowiek się do wszystkiego przyzwyczai. To, że masz komunał na starówce za bezcen po starych nie znaczy, że lepszy jesteś od innych.

          • 4 24

          • Mam mieszkanie kupione w tej okolicy za bardzo ciężkie pieniądze, (10)

            a nie żaden "komunał po starych". Płacę podatki, a takimi lekceważącymi pełnymi pogardy dla ludzi wypowiedziami możesz karmić swoją rodzinę, a nie uczciwych ciężko pracujących mieszkańców.
            Można przyzwyczaić się do wszystkiego? Takie motto wyniosłeś z domu? Zdaje się, że takie cyniczne teksty padały też w łagrach i obozach koncentracyjnych, dowcipnisiu ;-/

            To nie Hallera czy Grunwaldzka. Tutaj ludzie NIE MUSZĄ NICZYM JEŹDZIĆ, bo na Wałową jeżdżą już od lat dziesiątki pustych autobusów. W tym miejscu nie ma żadnego uzasadnienia, aby robić ludziom pod oknami taki horor na nieprzystosowanych do tego dziurawych uliczkach, którego ulegną już całkowitej dewastacji.

            Miasto jest dla mieszkańców, a nie dla dziesiątek pustych autobusów na godzinę zatruwających im życie i nie dla deweloperów, którzy dostają wszystko to co chcą za pół darmo właśnie kosztem mieszkańców.

            Skoro Miasto oddaje deweloperom lub pod inne inwestycje wszystkie dotychczasowe zajezdnie i pętle, to jego psim obowiązkiem jest znalezienie zastępczego placu w równie niekłopotliwym miejscu jak dotychczas albo wstrzymanie się z głupimi pomysłami likwidacji pętli na Jana z Kolna do tego czasu - czyt. placu przy głównej drodze, a nie z objazdem krętymi wąskimi uliczkami osiedlowymi z liczną zabudową mieszkaniową.

            Zrobienie tymczasowo dla tych sześciu linii (o ile nie da się ich upchnąć na pętli na Wałowej) końcowego przystanku na Dworcu PKP lub ewentualne puszczenie tymczasowe części linii "górą" koło dworca PKS jest jedynym sensownym chwilowym rozwiązaniem. To co wymyślono jest prawie tak głupie i nieprzemyślane jak zawracanie kijem rzeki.

            • 19 3

            • puszczenie tymczasowe części linii "górą" koło dworca PKS jest jedynym sensownym (7)

              jest głupie - dla twojej wygody ludzie nie będą robili metrów między PKSem a PKP

              • 2 16

              • No to pozostaje albo puścić wszystkie linie na pętlę końcową na Wałowej (6)

                albo przystanek końcowy na dworcu PKP i nawrót koło Zieleniaka. Można? Można.
                Absurdalne objazdy wymyślają chorzy na głowę ludzie.

                • 9 3

              • Można też tymczasowo np. wydzierżawić jakiś plac na (3)

                Wałowej np. część ogromnego parkingu, który w dużej części jest pusty albo kawałek pustej działki Saur Neptun na rogu Rybaków i Wałowej i tam zrobić tymczasową pętlę skoro Miasto wyrzuca autobusy służące mieszkańcom z działki przeznaczonej w dziwnych okolicznościach na parking dla dewelopera, który nawet nie rozpoczął swojej podstawowej inwestycji - biurowca.

                Można również wykorzystać zatokę przy Holiday Inn i budynku T-Mobile jako tymczasowe miejsce postoju dla kursów wyrównawczych tych autobusów (następnie zakręt przy Zieleniaku i przystanek początkowy przy dworcu PKP).

                Można - jak już pisano - puścić linie drogą powrotną obok dworca PKS (argumenty o konieczności przejścia z przystanku na przystanek są chybione, bo nie są to kilometry i nikomu to nie zaszkodzi.

                O puszczeniu wszystkich linii Wałową nie będę się wypowiadać, bo pewnie tymczasowa pętla na końcowym przystanku Wałowa by tego nie wytrzymała. Tym niemniej również tam - mając na uwadze niewielki ruch w tamtej okolicy i brak budynków mieszkalnych - dałoby się na nieużytkach wygospodarować niewielkim kosztem większy obszar na zatrzymywanie się autobusów i ich postoje wyrównawcze.

                Sytuacja - jak wynika już z dzisiejszej obserwacji - jest chora. Autobusy na przystanek przy Mercury przyjeżdżają całkowicie puste (nikt z nich nie wysiada) i stają niekiedy na kilka minut na przystanku przy hotelu tamując ruch w stronę Stolarskiej i powodując sytuacje potencjalnie zagrażające zdrowiu i życiu ludzkiemu, bo kierowcy wykonują niebezpieczny manewr wyprzedzania mając ograniczone pole widzenia zza autobusu i dodatkowo znajdującego się kilkadziesiąt metrów dalej zakrętu ulicy Mniszki oraz znajdującego się kilkanaście metrów dalej kolejnego przejścia dla pieszych, z którego korzystają w roku szkolnym dzieci idące do szkół znajdujących się w okolicy.

                Niebezpieczna sytuacja jest również w trakcie wyjeżdżania ogromnych autobusów z zakrętu Heweliusza w Łagiewniki, gdyż wysoki płot budowlany znajdujący się w tamtym miejscu ogranicza praktycznie całkowicie widoczność i wcześniej czy później jakiś kierowca jadący od strony Stolarskiej po prostu wbije się w skręcający autobus.
                O hałasie i spalinach zatruwających cały kwartał napisano tu już wystarczająco dużo, więc nie warto się powtarzać.

                • 11 0

              • Masz 100 % racji, ale urząd miasta musi mieć parę przystanków autobusowych w tej okolicy, aby zlikwidować ulgi w opłatach czynszowych zwiazane z brakiem dostępu do komunikacji miejskiej.

                • 1 0

              • no po prostu apokalipsa ;) :)

                • 3 7

              • zgłoś to do ztm czy zdiz czy jak tam się nazywa ta komórka planowania, koordynacji ruchu w mieście. Jest też chyba jakaś komórka w policji od spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego? Okoliczni mieszkańcy czy kierowcy jeżdżący przez Stolarską też powinni to zrobić - zanim zdarzy się kilka nieuniknionych wypadków - o których piszesz. A w jakim stanie będzie nawierzchnia i infrastruktura podziemna za jakiś czas - wiadomo.

                • 9 0

              • Jest jeszcze obszar przy Placu Zebrań Ludowych (1)

                i tam spokojnie dałoby się wypracować jakieś nieinwazyjne miejsce na tymczasową pętlę.

                Póki co, mieszkańcy od poniedziałku nękajcie urzędników skargami. Wnioskować trzeba też o przeprowadzanie kontroli w godzinach szczytu emisji spalin i hałasu do WIOŚ, Sanepidu i Wydziału Ochrony Środowiska. To jest obszar mieszkalny i obowiązują określone normy.

                Takie same normy dotyczą dróg publicznych (ustawa i akty wykonawcze do niej) i sposobu ich eksploatacji w zależności od ich rodzaju, nawierzchni itp.

                • 11 0

              • A czemu tylko 3 autobusy kończą trasę na Wałach Piastowskich?

                Zakończyć te linie z bezsensownych objazdów Heweliusza i Rybakami na końcowym przystanku przy Wałach Piastowskich i po sprawie.
                Nie marnować pieniędzy podatników na objazdy pustych autobusów!

                • 5 0

            • A wystarczyłoby wprowadzić autobusy zasilane elektrycznie (1)

              Czasami, zwłaszcza gdy myślę o Port Service i Fosforach, mam wrażenie że jest to jakaś planowa polityka eksterminacji mieszkańców Gdańska

              • 5 6

              • Tyle że na Heweliusza nie są potrzebne

                żadne autobusy :-)
                A tak ogólnie to oczywiście racja. W mieście nie powinno być w ogóle autobusów spalinowych.

                • 11 1

        • A ty w ogóle jesteś z Gdańska ?! Pętli na Wałowej nie ma od dawna ! (2)

          Szaleje taki troll, wypisuje pierdoły. Ale łatwo go wykryć bo nie zna miasta w ogóle.

          • 3 10

          • Ignorancie, a linie 111,120, 130,178, 184 i 384

            to którędy niby jeżdżą? Nawet schematu z mapki nie jesteś w stanie sprawdzić, a kogoś wyzywasz od trolli?

            • 8 0

          • Sam jesteś trollem, bo pętla na Wałowej (oczywiście w wersji okrojonej) nadal jest

            i sześć linii nadal nią jeździ. Po co kłamiesz?

            • 10 1

      • (1)

        Rozwiązanie przemyślane ale nie uwzględnia faktu, że nieużywane tereny za Wałową zostaną wkrótce sprzedane w celu zbudowania tamm dominant. Jakieś 30 pięter.

        • 4 9

        • Przemyślane?

          Uzasadnij wypowiedź.

          • 7 0

    • To jest kompletnie niedopuszczalne. (5)

      Trzeba zmobilizować mieszkańców do natychmiastowej akcji przeciwko debilizmowi urzędasów. Wprowadzanie takiego czegoś całkowicie "na partyzanta" z dnia na dzień świadczy o kompletnej arogancji i bezczelności. Na Heweliusza już autokary turystyczne z Mercurego robią smród nie do wytrzymania wdzierający się do mieszkań.
      Puszczenie kolejnych kilkunastu autobusów spalinowych na godzinę jest zwykłym k.....stwem.
      Dodając do tego jak wąskie są te ulice, jest to pomysł idioty.

      • 42 4

      • (4)

        Poruszyła mnie pańska wypowiedź. Miasto dostarcży w trybie pilnym mieszkańcom okolicy maski z filtrem oraz pochłaniacze zapachów do lodówek.To powinno poprawić sytuację.

        • 5 19

        • Śmiej się, śmiej. (3)

          Ciekawe co byłoby, gdyby taki "miś" Tobie się przydarzył :-(

          • 15 1

          • No to się zaczęło. (2)

            Na Rybakach robi się zator bo autobusy mają problem z zaparkowanymi samochodami, autobusy ledwie wyrabiają na zakrętach, a pisk i hałas w trakcie skręcania nie pozwala na otworzenie okna w mieszkaniu. Do tego wyraźny wzrost poziomu smrodu spalin.
            A przypominam, że dzisiaj jest sobota i na ulicach praktycznie pusto - 10% normy w trakcie tygodnia ;-/

            • 12 2

            • A co na to kierowcy ZKM? (1)

              Panowie, prosimy o szczere opinie :-)

              • 13 0

              • Na szóstej stronie komentarzy panowie się wypowiedzieli dosyć konkretnie :-)

                • 8 0

    • Bo zarząd miasta podejmuje decyzje prospołeczne, prorozwojowe, proekonomiczne, proekologicze, pro .... fesjonalne.

      • 8 3

    • A myślisz, że czemu informują o tym patologicznym pomyśle

      w przeddzień wprowadzenia o 19.00?

      • 21 3

  • kolejny biurowiec? ile można? :/ (3)

    • 8 1

    • Tak długo jak ktoś chętny jest to kupować.

      Przecież to z prywatnych pieniędzy jest. Co więcej napędza nam rynek pracy, bo ktoś to przecież wybudować musi.

      • 1 1

    • Do oporu. Najwyraźniej na rynku jest za dużo pieniędzy (1)

      z Amber Goldów itp. geszeftów.

      • 6 1

      • ktoś sie porzyga tym przepychem zbędnym

        wiadomo nie od dziś, że nie istnieje studnia bez dna.

        • 4 0

  • (1)

    Panie Zomkowski,a gdzie kierowca bedzie mogl skorzystac z ubikacji.Odswierzyc sie.Moze w KFC albo w McDonald's

    • 6 0

    • przy "pętli" na Heweliusza nie ma takich rozkoszy rozkładu kapitalizmu. Jest za to kanał. Raduni. Kanał. Jak zawsze....

      • 4 0

  • (1)

    w poniedziałek proponuje nie zbliżać do dworca pkp bo autobusy będą wszędzie ruch cały zablokowany wszędzie będą kupy i rozlany mocz jutro zacznie się piekło

    • 5 0

    • Wrzeszczące przepełnione przedszkola i zerówki. Maszerujące czwórkami krokiem nieśpiesznem, w gali pokolenie już nie nadziei narodu z ukrytym w dłoni szlugiem na spotkania z wychowawcami klas. Radosny powrót do szkół - a tu ZTM zmienia wszystkim rozkłady i wywozi nie wiadomo gdzie, o czym zresztą zawiadamia z zerowym praktycznie wyprzedzeniem. Współczywam biednym wychowawcom wywiezionych pokoleń. Też mogą nie zdążyć... :) Miłego dnia w Matrixie

      • 2 0

  • Stary ten kotlet.

    Redakcja schodzi na psy... o tej inwestycji wiadomo nie od dziś. Sami pisaliście o tym w zeszłym roku, na dowód zakładka pod artykułem. Kiepsko jeżeli redaktorzy nie znają własnych archiwów.

    • 0 5

  • Po co te nerwy?

    Czemu wszyscy podniecają sie tymi zmianami.Czy nikt z piszacych nie zrozumiał szczytnych intencji Pedałowicza? Przepraszam,adamowicza.Przecież teraz zacznie się cisza i znacznie zmniejszy się natężenie ruchu, gdyż trzy czwarte autobusów utknie na Rybakach.Pozostałe zablokują ruch na Wałach Jagielońskich.Pasażerowie zamiast jak do tej pory jechać jeden czy dwa przystanki do dworca wybiorą spacer.Dzięki temu społeczeństwo będzie bardziej zdrowe,więc przychodnie zaadaptujemy na banki,kościoły itp.Lekarze będą mogli spokojnie zając sie wypisywaniem tylko i wyłącznie recept i aktów zgonów a Pedałowicz,przepraszam Adamowicz i jego przydupas Lisicki będą i tak zadowoleni, że nakazali, aby linia 11 jeździła do 17:00 koło urzędu miejskiego, aby kurkokraci,przepraszam biurokraci mieli bliżej do miejsca odpoczynku. A durne społeczeństwo miasta i tak na nich zagłosuje w następnych wyborach.

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane