• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking dla biurowca powstanie w miejsce pętli autobusowej

Krzysztof Koprowski
30 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Pętla Jana z Kolna, gdzie wkrótce wyrośnie parking wielopoziomowy dla prawie pięciuset aut. Pętla Jana z Kolna, gdzie wkrótce wyrośnie parking wielopoziomowy dla prawie pięciuset aut.

Od soboty 31 sierpnia z pętli autobusowej Jana z Kolna wycofane zostaną autobusy, które dotychczas zaczynały i kończyły tutaj trasę. Na pętli powstanie parking na 500 aut dla biurowca Tryton, który powstanie przy ul. Jana z Kolna.



Zmiany obowiązywać będą już od soboty i dotkną znaczną część linii autobusowych. Także tych, które nie zaczynały i kończyły trasy na pętli Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska. Wszystko dlatego, że przebudowywane są także zatoczki autobusowe przy dworcu PKP Gdańsk Główny. Cel: wygospodarowanie miejsce dla autobusów innych linii.

- Zatoka autobusowa przy KFC została zaadaptowana na potrzeby postojów wyrównawczych autobusów. Autobusy linii 106, 111, 120, 123, 130, 131, 138, 178, 184, 384 i 606 już nie będą korzystały z tej zatoki, lecz ze środkowej zatoki - jak linie 112, 118. Zmiany te nie dotyczą jednak linii nocnych N6, N8, N11 i N12, które nadal przy KFC - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.

Oprócz tego powstanie nowa pętla uliczna z przystankiem końcowym "Stare Miasto". Znajdować się będzie przy Hotelu Heweliusz, a dojeżdżać do niej będą autobusy linii 112, 167, 168, 186, 212, 367 i 525. Do nowego przystanku pojazdy poruszać się będą ulicami: Wały Piastowskie - Łagiewniki - Wałowa - Rybaki Górne - Heweliusza - Łagiewniki. Powrót będzie realizowany przez Rybaki Górne - Wałowa - Łagiewniki - Wały Piastowskie.

- Przystanek końcowy Stare Miasto będzie zlokalizowany w ciągu ul. Łagiewniki (przed skrętem w lewo w ul. Rybaki Górne), natomiast przystanek początkowy dla tych linii będzie się znajdował w ciągu ul. Rybaki Górne, za skrzyżowaniem z ul. Krosną - dodaje Zomkowski.

Budowa wielkich parkingów w centrach miast....

Ponadto linie autobusowe 151, 154 oraz 189 zostaną skrócone do przystanku Wały Piastowskie, który znajduje się na wysokości siedziby Solidarności. Przystanek początkowy dla tych linii będzie znajdował się po drugiej stronie ulicy.

Autobusy linii 111 oraz 120 będą kończyły bieg na pętli Wałowa w ciągu ul. Wałowej, podobnie jak robią to pojazdy linii 130, 178 oraz 184.

Linie 108, 118, 123 oraz 175 będą kursować tylko do przystanku Dworzec Główny. Przystanek początkowy przy dworcu zostanie zlokalizowany w środkowej zatoce - jak dla linii 112 oraz 118.

Likwidacja pętli autobusowej Jana z Kolna wynika z budowy kompleksu biurowego Tryton naprzeciwko Placu Solidarności zobacz na mapie Gdańska i konieczności wygospodarowania miejsc parkingowych na jego potrzeby. Pierwotnie planowano umieścić je wszystkie w garażu podziemnym pod biurowcem. Jednak w 2010 roku postanowiono dopuścić budowę parkingów naziemnych na jednej z pobliskich działek.

"Przeprowadzone analizy wykazały, że lokalizacja parkingu w tym miejscu [w kompleksie biurowym - dop. red.] mogłaby spowodować przeciążenie układu ulicznego, a dojazd na parking powodowałby w pewnych godzinach ograniczenia w ruchu. Ponadto usytuowanie dużej ilości miejsc postojowych w tym miejscu utrudniałoby realizację prestiżowej inwestycji u zbiegu ulic Jana z Kolna i Dyrekcyjnej, która mogłaby powstać na podstawie wyłonionej w drodze konkursu koncepcji architektonicznej" - tak uzasadniono zmianę lokalizacji parkingu i całego planu zagospodarowania przestrzennego, którzy został uchwalony we wrześniu 2011 r.

Działka o powierzchni 0,7 hektara, na której powstanie biurowiec, trafiła w 2006 r. w użytkowanie wieczyste na 99 lat za 21 mln zł do firmy deweloperskiej Echo Investment z Kielc.

Co ciekawe, jeszcze niedawno przy uchwalaniu planu zagospodarowania obejmującego teren, na którym powstaje obecnie biurowiec Neptun we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska, władze miasta argumentowały, że w tak dobrze skomunikowanych częściach miasta nie można dopuścić do budowy dużej liczby miejsc parkingowych. W przypadku Neptuna o powierzchni ok. 15,3 tys. m kw. powstanie więc tylko ok. 160 miejsc parkingowych, podczas gdy Tryton o powierzchni biurowej ok. 22 tys. m kw. będzie miał tych miejsc 600 - 107 powstanie wewnątrz budynku a 493 na terenie pętli autobusowej przy Jana z Kolna.

Miejsca

Opinie (220) 2 zablokowane

  • a ja sie zastanawiam czy ten caly tryton (2)

    Zabierze mi całkowicie słońce czy jednak coś zostanie bo dziada wybuduja mi centralnie przy oknie co zasloni mi całkowicie jakikolwiek widok :(

    • 13 3

    • Ale będziesz miał widok odbity

      w szklanej elewacji. To bezcenne.

      • 1 3

    • Łał. I nie kazali ci zamurować okien? ;-)

      Ludzkie paniska ;-)

      • 4 0

  • (2)

    Nie prościej i taniej było zlikwidować te linie autobusowe? Zawsze może plebs chodzić piechotą.

    • 9 8

    • Wlasciciel 15-letniego blachosmroda się odezwał.

      • 2 2

    • Nie zlikwidować tylko zakończyć na Wałach Piastowskich.

      Jaki sens jeżdżenia pustych autobusów na Wałową? Zostawić tam te linie co były wcześniej (choć ich też jest tam za dużo, bo są kompletnie niepotrzebne i wożą zazwyczaj po 2-3 osoby od dworca PKP), a resztę z Jana z Kolna zakończyć na Wałach Piastowskich z objazdem zwrotnym do dworca PKP.
      Ewentualnie zostawić jeden autobus (ale na miłość boską nie przegubowy) np.112 czy 186 na nowej trasie jako ciekawostkę. Załatwi to Lisickiemu sprawę mieszkańców komunalnych i uniknięcia obniżki czynszu, bo na to pewnie się przy okazji też czai, jak szczerbaty na suchary :-)

      • 3 2

  • Pętlę zaprojektował ktoś (2)

    kto używał rozumu. Ten kto ją likwiduje rozumu nie posiadł.

    • 22 2

    • (1)

      I nie było to tak bardzo dawno jak zmodernizowano pętlę. Krótkowzroczność miejskich planistów jest porażająca. Ktoś zapłacił za roboty -klienci MZK.

      • 7 1

      • ZKM i ZTM

        • 0 0

  • A gdzie można zobaczyć wystawę ?

    Podróż koleją skraca czas podróży ?

    • 6 2

  • Będziwe tragedia.

    Zablokowany będzie buspas oraz prawy pas przy kościele i Krewetce,prawy pas na Wałach Piastowskich do stoczni,szokowa jazda przy Rybakach.Po kilku dniach UM.zmieni błędnie podjęte decyzje.W zatokach nie pomieści się więcej jak dwa długie autobusy,a następne będą blokowały pas.

    • 19 2

  • ten temat można traktować jak trzy osobne tematy (2)

    - parking piętrowy (potrzebny w rejonie dobrze obsługiwanym przez transport publiczny jak nie przymierzając świni siodło)
    - przebieg linii autobusowych po ulicach, które już są zakorkowane i wąskie
    - całościowe rozwiązania systemu komunikacyjnego miasta: jak się planuje dla samochodów, to ma się samochody, jak się planuje miasto dla ludzi, ludzie są zadowoleni, nawet jeśli muszą radzić sobie z przejściowymi trudnościami.

    • 10 3

    • samochody same nie jezdza

      Posiadaja je ludzie...

      • 1 2

    • przejsciowe trudnosci

      Pojecie ukute w komunie...

      • 4 1

  • proponuję pętlę autobusową pod oknem Budynia przy Lastadii, autobus co 2 min. (1)

    • 21 2

    • Zrób mi pod oknem, chciałbym autobus mieć co 2 min.

      Mam co 60 o dojazdy mam wujowe :/

      • 0 3

  • "Parking dla biurowca powstanie w miejsce pętli autobusowej"

    A może w miejscu głównego dworca kolejowego i SKM powstanie parking dla Śródmieścia?

    Żenada z polityką transportową Gdańska, proponuję wycieczkę do biednej Kopenhagi, gdzie parlamentarny parking to parking rowerowy... Czyste powietrze, znacznie lepsze niż w Trójmieście...

    • 15 2

  • co dla ludzi w tym mieście rządzonym przyz klikę budyniowatych

    bo wszystko jak sie okazuje ma swój p[odtekst. Likwidacja pętli a więc transport zbiorowy, śmieci a więc nowe stanowiska dla urzedasów, lokale komunalbe a więc wakacje w USA

    • 11 2

  • (7)

    Jeżeli miasto decyduje się wydawać decyzje na budowanie takich molochów w centrum miasta, to musi zaakceptować fakt potrzeby budowania parkingów dla ludzi, którzy będą w nich pracować. Przykładem chorej polityki wydawania pozwoleń jest biznesowe centrum na ankońskiej w oliwie. Tam nikt nie pomyślał o miejscach parkingowych dla pracowników 6 biurowców, które tam powstały. To co się tam dzieje to istny dramat. Samochodu parkują wszędzie, gdzie się da powodując napięcia pomiędzy mieszkańcami pobliskich domów.

    osoby odpowiedzialne za wydanie decyzji o budowie takiego kompleksu w centrum dzielnicy mieszkalnej, bez gwarancji odpowiedniej infrastruktury powinny być pociągnięte do odpowiedzialności.

    co ciekawe, miasto znalazło rozwiązanie zaistniałej sytuacji i!!!! Uwaga !!! Cała okolica zostanie obstawiona parkometrami co oczywiście nie będzie rozwiązaniem problemu bo ludzie nie mieszkający wzdłuż pasa torów skm do pracy dojeżdżać muszą, a droga i mało wydajna komunikacja autobusowa nie jest alternatywą.

    podsumowując.. Patologia.

    • 10 2

    • patologia dojezdzaa samochodami, miasto to kumunikacja miejska i rowery (5)

      misiu, swiat poszedł do przodu. Dzialka zabudowana biurami da większe zyski niż parking. Wygrywasz kilka milionow w totka,,,, w co zainwestujesz..? w parkingi czy powierzchnie na wynajem?

      • 4 6

      • (1)

        Powierzchnia biurowa = duże potrzeby parkingowe, bo nie można liczyć tylko i wyłącznie potencjalnych pracowników biur, ale i klientów firm, które w danym miejscu mają swoje siedziby. O odpowiednia ilość miejsc powinien zadbać deweloper (podziemnych przede wszystkim, ale i naziemnych), a nad cała operacją kontrole powinno mieć miasto. Jednak w Gdańsku jak widać deweloper ostatecznie decyduje jaka miejsc w danej dzielnicy będzie niezbędna i chyba każdy widzi jak to teraz wygląda. Potrzeby są mocno niedoszacowane. Moim zdaniem w urzędzie miejskim w Gdańsku przydałaby kontrola

        • 4 1

        • Najpierw wmurujcie chociaż kamień węgielny, cwaniaczki z Trytona i UM,

          a dopiero potem reorganizujcie życie mieszkańców likwidując pętlę bez zastępstwa w podobnym standardzie.

          Skoro deweloper ma problem z podziemnym parkingiem i Miasto idzie mu na rękę oddając cenny grunt w centrum na jego potrzeby parkingowe, to deweloper powinien mieć obowiązek zapewnienia (i nie ma tu znaczenia forma czy będzie to dzierżawa gruntu osób trzecich czy użytkowanie czy własność) odpowiedniego gruntu w okolicy na tymczasową pętlę zastępczą.
          Jakim prawem deweloper nie ponosi żadnych kosztów związanych z tą fanaberią, a wszystkie koszty zostają przerzucone na mieszkańców Starego Miasta, którym bezczelnie zatruwa się życie oraz kierowców ZKM pozbawionych elementarnego zaplecza socjalnego?

          Ta sprawa zdecydowanie kwalifikuje się do CBA.

          • 5 0

      • A ja mówię, że świat poszedł do tyłu. (2)

        Co jest zarąbistego w rowerze? To takie poniżające...

        Komunikacja miejska odbiera jednostce podmiotowość i niezależność. Wybór auta nie jest nałogiem, tylko spełnianiem najistotniejszej cechy ludzkiej. Czyli potrzeby godności i indywidualności. Jestem osobą, nie trybiczkiem machiny, w której jest ich tyle że beze mnie poradzi sobie. Kolektywizm jest zły.

        • 1 2

        • socjalisci Cie nie "zrozumia"

          Oni chca decydowac jak maja zyc inni...

          • 3 1

        • policz matematyku koszy budowy i utrzymania infry drogowej (+parkingi) a komuinkacji zbiorowej + renta gruntowa

          debile w nowym jorku i Londynie docklands widać do tego nie doszli serwując metro, autobusy, taxi i rowery wśród wiezowcow .

          parametropolia to nie metropolia fakt, rower tez jest wolnoscia.

          • 2 0

    • Spółdzielnia powinna zamknąć ruch dla pojazdów osób nie będących członkami spółdzielni, tak jak to zrobiono w spółdzielniach Zaspa i Żabianka.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane